Facebook Asociatia Pro Infrastructura
Foto credit: Facebook Asociatia Pro Infrastructura

Administratie 30.10.2017

8 oferte pentru secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Pitești. Asociație: Aceste licitatii nu înseamnă nimic

Pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu – Pitești, cuprins între Curtea de Argeș și Pitești (km 92+600 – 122+950), cu o valoare estimată de 1.834.035.567,66 lei, au fost depuse 8 oferte:

1. Astaldi SpA

2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd – Viaponte Rom SRL – Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA

3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA

4. Asocierea Itinera SpA – Retter Projectmanagement SRL

5. Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA

6. Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)

7. Asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali

8. Asocierea Trameco SA – Vahostav SK as – Construcții Erbașu SA – Vega ’93 SRL – East Water Drillings SRL

Durata contractului este de 120 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Având în vedere noile prevederi legale în domeniul achizițiilor publice, valoarea propunerilor financiare este criptată în SEAP și poate fi accesată doar dupa finalizarea etapelor de evaluare a DUAE și a Propunerilor Tehnice.

Secțiunea 5 este amplasată în județul Argeș, are o lungime de 30.35 km, iar traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești.

Pentru secțiunea 1 a autostrazii Sibiu-Pitești au fost depuse 9 oferte. Valoarea estimată a primei secțiuni a autostrăzii Sibiu-Pitești, fără TVA este de 765.838.999,48 RON.

Asociația Pro Infrastructura, formată din specialiști din mai multe domenii care monitorizează lucrările de infrastructură din Români, anunță că urmează etapa de evaluare a ofertelor.

Primul termen este 20.11.2017 pentru secțiunea 1 și 21.11.2017 pentru secțiunea 5.

”Cu siguranță, aceste termene nu vor fi respectate. Ele vor fi amânate succesiv până la o dată incertă. Pot trece multe luni de zile până vom avea un câștigător desemnat!”, spun reprezentanții Asociației.

Potrivit acestora, printre cei care au depus oferte pentru cele două capete ale autostrăzii se numără ”companii foarte serioase și 100% capabile să ducă la bun sfârșit astfel de proiecte majore,ș dar i constructori care prezintă riscuri evidente, cu experiență redusă în execuția de autostrăzi și/sau cu situații financiare mult mai puțin solide în comparație cu marile companii din Europa”.

”Din cauza unui ordin de ministru (OMT 600/2017) emis de Răzvan Cuc în mai 2017, de pe listă lipsesc câteva nume grele (Strabag, Max Boegl sau Geiger), iar companiile serioase, foarte probabil, licitează la o valoare foarte apropiată de costul estimat pentru a-și acoperi riscurile generate de acest ordin de ministru”, mai spun reprezentanții Pro Infrastructura.

Potrivit acestora, situația pentru autostrada Sibiu-Pitești este neclară cu privire la emiterea acordului de mediu (AM).

”Chiar dacă mâine am avea un câștigător și un contract semnat, acesta nu s-ar putea apuca efectiv de treabă pentru că nu se poate emite AM, și implicit autorizație de construire, fără a avea studiul de fezabilitate (SF) gata pe tot traseul (contractul pentru actualizarea SF pentru secțiunile 2, 3, 4 și 6 a fost reziliat). Simplu spus, aceste licitatii lansate nu înseamnă nimic dacă vor fi anulate ulterior sau dacă în urma lor vom avea desemnați constructori incapabili să-și acopere costurile și riscurile, ajungând la rezilierea contractelor”, msi scriu reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

 

  • Fusle Alexandru Ciprian

    5 ani garantie? Imi explica si mie cineva la cel mai serios mod posibil cum este asa ceva posibil? Adica cum? 5 ani. dupa 5 ani facem alta? Am ghiozdane cu garantie 30 de ani, cum poate orice om sa considere asta ceva ok sau normal? CUM?

Ad