director tursib

Administratie 16.02.2017

Director Tursib: Deficit de personal și autobuze învechite

De marți, 14 februarie, Dan Căprariu a fost numit în fucția de director general al SC Tursib SA. Este sibian sută la sută, a urmat cursurile Liceului „Gheorghe Lazăr” şi pe cele ale Facultăţii de Inginerie din Sibiu, iar în cadrul Tursib lucrează din anul 1995. În acel an a fost angajat ca inginer în cadrul Serviciului Tehnic. Este pasionat de fotbal și de muzica rock, deși, chiar el recunoaște, are tot mai puțin timp pentru ele. Dacă lucrurile vor funcționa mai bine în transportul în comun, din Sibiu și cum își dorește noul director să transforme această companie astfel încât să răspundă cât mai mult nevoilor sibienilor, aflăm dintr-un interviu acordat de Dan Căprariu.

Rep: Ce înseamnă pentru dumneavoastră această numire în funcția de director Tursib?

Dan Căprariu: Numirea în funcţia de director Tursib înseamnă în primul rând responsabilitate. Funcţia de director defineşte acest lucru, dar în cazul transportului public, fiind vorba de un serviciu public, eu şi colegii din management avem responsabitilităţi nu doar faţă de angajator şi de angajaţi, ci mai ales faţă de sibieni şi nu numai, având în vedere că Sibiul a devenit un oraş atractiv, atât din punct de vedere turistic, dar şi economic.

Rep: Sunt 4 ani în care veți fi directorul acestei societăți. Care sunt planurile dumneavoastră. Cum v-ati propus să o dezvoltați?

D.C.: Tursib are în acest moment nişte probleme, generate în principal de parcul de autobuze cu o vechime medie de peste 14 ani şi de faptul că avem un deficit de personal, în principal la categoria conducători auto, care reprezintă peste 50% din angajaţii Tursib.

Rep: Cum vi se pare compania în acest moment?

D.C.: Îmi doresc ca Tursib să devină o companie de transport public care să se ridice la nivelul aşteptărilor clienţilor noştri. Planurile de dezvoltare sunt strâns legate de colaborarea cu municipalitatea, şi ele includ atât investiţii pentru înnoirea parcului auto, cât şi extinderea serviciului de transport în ritm cuezvoltarea socio-economică a oraşului.

Rep: Care sunt prioritățile pe termen scurt?

D.C.: Pe termen scurt trebuie să rezolvăm problema deficitului de personal şi să lucrăm pe toate nivele pentru îmbunătăţirea serviciului de transport şi a imaginii societăţii.

Rep: Aveți în vedere înoirea Parcului Auto Tursib în 2017?

D.C.: Innoirea parcului auto este o prioritate, dar nu pot face o previziune temporară strictă, fiind o investiţie de valoare mare. Principala sursă de finanţare va fi obţinută din vânzarea sediului din Calea Dumbrăvii.

Rep: Având în vedere că un întreg capitol al Planului de Mobilitate Urbană se referă la transportul public și acolo sunt menționate reintroducerea liniilor de tramvai, introducerea transportului electric și achiziționarea de autobuze electrice, în ce măsură credeți că acestea vor putea fi realizate în următorii 5 sau 10 ani? Când credeți că putem vorbi realistic despre linia de tranvai, de exemplu?

D.C.: Planul de Mobilitate va fi supus aprobării Consiliului Local, după care vor urma studii de fezabilitate pentru fiecare proiect în parte. Consider că oricare din variantele de sisteme de transport propuse, care se vor dovedi fezabile, vor constiui un progres şi vor asigura îmbunătăţirea mobilităţii sibienilor.

Rep: În calitate de director al companiei sibiene de transport în comun, ce le transmiteți sibienilor?

D.C.: Doresc să asigur sibienii că împreună cu colectivul Tursib vom face tot ce este posibil pentru ca transportul public să se ridice la nivelul cerinţelor clienţilor.

Ad