nevazatori doi.jpg

Cultura 5.08.2013

În premieră la noi în ţară, la Sibiu, s-a realizat audio-ghidul pentru nevăzători

Veste cât se poate de bună pentru toţi nevăzătorii din ţară. Un grup de 12 studenţi ai Universităţii ‘Lucian Blaga’ din Sibiu au dezvoltat o aplicaţie de smartphone cu ajutorul căreia, pentru prima dată în România, nevăzătorii pot să viziteze muzee, catedrale, orice obiectiv turistic, cu ajutorul unui audio-ghid, pe care şi-l pot instala gratis, pe telefonul mobil. Aplicaţia a fost realizată cu ajutorul companiei ITNT, una dintre cele mai de succes iniţiative antreprenoriale din România în domeniul IT, a precizat luni, pentru AGERPRES, Anca Rancea – PR Consultant & Founder Blind Carbon Copy Communication.

‘În momentul de faţă, aplicaţia merge doar pe smartphone şi doar pe android. Acum mai trebuie doar ca cei de la muzee şi cei interesaţi să ne dea informaţia ca să o încărcăm sau şi-o pot încărca şi singuri. Aplicaţia urmează să o urcăm zilele acestea pe Google Play. Am vorbit deja cu Direcţia Generală de Cultură Sibiu, pentru a oferi audio-ghidul muzeelor din Sibiu şi nu numai. Am făcut deja un mini test. Am scanat cu QR code câteva informaţii şi avem feedback foarte bun. Noi am făcut un audio-ghid care poate să fie pentru oricine. Dar la nevăzători am făcut şi un client de mail, prin gesturi îşi citesc mailurile. O asemenea ofertă de audio-ghid nu am mai găsit implementat la un muzeu din România, în străinătate există însă aşa ceva’, a precizat pentru AGERPRES, Anca Rancea.

Concret, studenţii sibieni au reuşit să dezvolte două produse IT cu caracter social şi cultural, în cadrul programului de training ITNT BootCamp. ITNT BootCamp este o iniţiativă de responsabilitate socială corporatistă a ITNT, realizată prin intermediul Ars Tehnica şi susţinută de GOOGLE Romania, X3, How to Web, NETOPIA şi mobilPay.

În cadrul acestui program, studenţii au putut alege să dezvolte mai multe produse dorite, iar în urma votului lor, s-a decis dezvoltarea a două produse IT cu un puternic caracter social: auto-ghidul pentru muzee intitulat ‘Mooseum’, cu care vizitatorii muzeelor pot accesa audio-ghidul în mai multe limbi, direct de pe telefonul mobil propriu şi un client de e-mail creat special pentru persoanele cu deficit vizual, intitulat ‘Echoes’, care le permite acestora să asculte şi să trimită foarte simplu şi accesibil emailuri direct de pe telefonul mobil. Interacţiunea cu aplicaţia se face exclusiv pe bază de gesturi.

De asemenea, aceste două produse vor fi puse gratuit şi la dispoziţia autorităţilor publice locale şi naţionale, dar şi ONG-urilor de profil. Astfel, actorii importanţi din mediul public sau social vor putea să-şi completeze lista serviciilor de calitate pe care le oferă beneficiarilor finali.

‘O astfel de idee este mai mult decât necesară pentru muzee. Astfel de instituţii, dar şi altele care au ceva de arătat turistului şi sibianului au nevoie de astfel de aplicaţii pentru a atrage şi a dezvălui cât mai multe din informaţiile lor. Norocul este ca la Sibiu aceste instituţii şi managerii lor au deschiderea necesară pentru astfel de produse şi pentru lumea internetului şi a turistului avid de informaţie’, susţine Răzvan Pop, Director Executiv al Direcţiei Judeţene de Cultură Sibiu.

La propunerea acestuia, la Sibiu urmează să se dezvolte o nouă aplicaţie pentru turişti, un GPS cultural, scriu cei de la AGERPRES.

 

 

 

Editia tiparita : 245

Ad