Statul +Öi mediul de afaceri vor eliminarea GÇP+Öcolilor-fantom-âGÇ¥

Statul și mediul de afaceri vor eliminarea „școlilor-fantomă”

Învățământul privat a fost un subiect controversat în România, încă de la înființarea primelor școli particulare. Sunt școli cu performanțe extraordinare, cu zeci de olimpici internaționali, care pregătesc studenți pentru cele mai bune universități din lume, dar în același sistem privat sunt și licee care nu au nici măcar un singur absolvent de bacalaureat. Situația începe să se schimbe, însă, după intrarea în vigoare a noii legi, pentru finanțarea per capita, de la bugetul de stat, în mediul privat preuniversitar. Primul bacalaureat care va arăta performanțele reale în mediul privat, după introducerea acestui sistem de finanțare, va fi la vară.

Statisticile arată că mai puțin de jumătate dintre absolvenții școlilor private din România au reușit să ia bacalaureatul, deși părinții plătesc și până la aproape 20.000 de euro anual pentru educația copiilor, sperând că le pot asigura o educație de calitate. De fapt, acest mediu privat este foarte eterogen și nu se poate considera că sunt pe picior de egalitate școlile particulare cu performanțe deosebite și „școlile-fantomă”, care au încercat doar să facă profit, în detrimentul elevilor și părinților creduli. Legislația s-a schimbat, anul trecut, în sensul acordării finanțării per capita și pentru școlile din mediul privat, dar numai pentru cele acreditate, nu și pentru cele care au doar autorizație de funcționare și sunt în curs de acreditate.

Specialiștii în Educație, dar și reprezentanții mediului de afaceri aplaudă modificarea legislativă și speră ca astfel să se elimine pe cale naturală toate școlile private neperformante, în cel mai scurt timp, astfel încât învățământul privat să intre în normalitate.

Citește mai mult pe jurnalul.ro

Ad