Stefanini TgM 030 (A02_3957)

Economie 18.05.2017

Vânătoare de joburi sau plan de carieră?

 

Auzim tot mai des în ultimii ani faptul că IT-ul este unul dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei. Statul stimulează dezvoltarea acestui domeniu prin facilități fiscale, jucătorii de top din întreaga lume au deschis birouri în România, nu numai la București, dar și în multe alte orașe mari, iar tinerii IT-iști sunt răsfățații pieței de muncă.

”Profesionistii experimentați primesc chiar și lunar invitatii la interviuri ”, ne dezvăluie Olga Botușan, EMEA Recruitment Manager & HR Manager România/Moldova/Polonia pentru Stefanini, una dintre cele mai importante companii specializate în externalizarea serviciilor IT și în dezvoltarea de aplicații software, prezentă de 10 ani și în Sibiu. ”Este important ca tinerii să își construiască un plan de carieră, să știe de la bun început ce urmăresc, si sa nu caute o nouă ofertă de job după cateva luni petrecute într-o companie, doar pentru niste diferente minore in noul pachet de compensatii si beneficii.Procesul de invatare intr-un job nou poate sa dureze mai mult, insa pe termen lung  angajatii isi dezvolta aptitudinile, invata procese complexe si pot avansa in cariera, lucru care adduce dupa sine si cresterea salariului.”

Într-o corporație precum Stefanini, un angajat nou poate să petreacă și trei luni întregi în training. Abia după această perioadă, el începe efectiv să lucreze și să isi aduca aportul la realizarile companiei. De altfel, Stefanini investește în fiecare angajat aproximativ 320 de ore de training pe an.

”Un aspect important la CV-ul unui tânăr este și timpul pe care îl petrece într-o companie, acesta arată gradul său de implicare și dorința de a învăța. Un timp prea scurt înseamnă in general vânătoare de oportunități, care nu are cum să fie dublată de cunoștințe solide și experiență, pe care un angajat le poate acumula doar în timp”, mai arată Olga Botușan.

Care este modul de lucru în Stefanini? ”Pentru fiecare nou venit în companie, pe poziție de entry level, noi avem un plan foarte concret pe doi ani. În primele 6 luni, el trece printr-un training de bază și ocupă poziția de Helpdesk Agent. După această perioadă, urmează 8 luni în care primește un training la nivel avansat și ocupă poziția de IT Helpdesk Technician. Apoi, timp de alte 10 luni face training la nivel profesional și poate fi avansat pe poziția de Senior Helpdesk Technician. Fiecare nou nivel vine, desigur, și cu un prag salarial superior. După acești doi ani – explică managerul de HR al companiei braziliene – un angajat care are rezultate bune avansează pe o poziție de management, cum ar fi Management Specialist, Infrastructure Specialist, Field Technician (la sediul clientului) sau Software Developer / Tester.”

De exemplu, în ultimul an, în biroul Stefanini din Sibiu, 166 de angajați au promovat de pe o poziție pe o alta. 42 de angajați au trecut de la poziții de agenți pe poziții de specialiști, iar 8 au promovat pe posturi de management.

Pe lângă mediul de lucru multicultural datorat expaților prezenți în birourile din România, angajații Stefanini au posibilitatea de a lucra în alte birouri ale companiei din întreaga lume, sau direct la clienți, oferind suport IT. ”Astfel, ai practic un singur angajator, în România, dar de fapt lucrezi în câțiva ani pentru mai multe companii, de foarte multe ori corporații de nivel mondial, companii de renume din Fortune 500, acumulând cu mult mai multă experiență așa decât dacă ai fi schimbat jobul în Sibiu o dată la cateva luni”, explică Olga Botușan.

Un alt aspect punctat de managerul de HR al Stefanini este importanța proiectelor pe care lucrezi, despre care fiecare candidat ar trebui să se intereseze chiar de la interviul de angajare. ”Stefanini este o companie mare, cu 88 de birouri în 39 de țări în întreaga lume, dar ne place să spunem despre noi că suntem suficient de mici încât să ne permitem să fim flexibili. Nu venim cu soluții pre-definite pentru clienții noștri, ci încercăm tot timpul să le oferim ceva personalizat pe nevoile lor. Astfel, și angajații noștri sunt provocați în fiecare proiect să vină cu ceva nou, adaptat, învățând astfel mult mai mult decât în alte companii care oferă aceeași soluție tuturor clienților. La noi, munca de zi cu zi e mereu diferită, dinamică, nu avem acea rutină plictisitoare.”

Desigur, și beneficiile extra-salariale, bonusurile, programul de lucru și facilitățile de la birou sunt aspecte importante de luat în calcul atunci când vă decideți să vă angajați sau să vă schimbați jobul, dar despre acestea vom scrie mai pe larg într-unul dintre materialele noastre viitoare.

Ad