Stefanini TgM 032 (B00_6007)

Economie 25.05.2017

Cariere de succes în Sibiu: Cristina Nan, 10 ani în IT outsourcing

Cunoaștem cu toții artiștii sau personalitățile originare din Sibiu, care ne fac mândri de orașul nostru. Dar avem în jur mult mai multe exemple de oameni de succes, cu povești mai puțin cunoscute, care au reușit să își construiască o carieră remarcabilă, chiar la noi în oraș. Ne-am propus să vă prezentăm în această rubrică mai multe astfel de povești, care să inspire tinerii aflați la început de drum în carieră.

Astăzi v-o prezentăm pe Cristina Nan, o tânără din Sibiu care anul acesta împlinește 10 ani de când și-a început cariera în cadrul companiei de soluții IT, Stefanini.  După ce a terminat Colegiul Național „Samuel von Brukenthal”, în 2004, Cristina a plecat la București să studieze Administrarea Afacerilor cu predare in limba germană. S-a întors apoi acasă, la Sibiu, unde și-a completat studiile, urmând cursurile Universității ”Lucian Blaga”, cu specializarea Managementul Proiectelor.

Un moment important a fost însă decizia Cristinei de a se alătura echipei Stefanini, în 2007. Stefanini este o companie braziliană, cu 30 de ani de experiență în livrarea de servicii IT la nivel internațional, având 88 de birouri în 39 de țări. O corporație de proporții, așadar, unde Cristina a avut parte de multe șanse pentru a dovedi de ce este capabilă. Cu atât mai mult cu cât România este una dintre cele mai importante piețe la nivelul regiunii pentru Stefanini, cu birouri în București, Sibiu și Târgu Mureș.

Cristina și-a început cariera alături de Stefanini pe poziția de Helpdesk Technician (Agent  Servicii Clienți), de unde a oferit suport tehnic, în germană și engleză, pentru clienți din Statele Unite, Canada, Austria, Elveția sau Germania. Inițiativa, abilitatea de a lucra într-o echipă, dorința de a oferi ajutor și consiliere, precum și deschiderea către comunicare sunt câteva dintre calitățile care au ajutat-o pe Cristina sa urce în ierarhie și să avanseze permanent, în cadrul companiei, într-un ritm alert.

Beneficiile, ce merg mână în mână cu atribuțiile unui job la Stefanini, merită și ele menționate. Contractul se încheie de obicei pe perioadă nedeterminată, compania oferă până la 27 de zile de concediu plătit anual, iar atmosfera relaxată este mereu pe ordinea de zi. Pentru asta, Stefanini a amenajat pentru angajați o cameră de relaxare, cu jocuri, masă de ping pong și fussball, dar și un cabinet de masaj chiar la birou. Cu astfel de activități, nici nu este greu de imaginat că oamenii din echipele Stefanini sunt prietenoși, relaxați și au performanțe deosebite.

Alături de alți colegi, Cristina a participat la traininguri, atât la Sibiu, cât și la București. La Stefanini însă se aplică soluții mixte de învățare, așa că pe lângă aceste traininguri, Cristina a urmat și cursuri online sau virtuale, facilitate de un trainer, workshop-uri, sesiuni de coaching și mentoring. Un angajat nou beneficiază de obicei de aproximativ 2 luni de training în compania braziliană. O investiție importantă în personal, care își dezvoltă nenumărate abilități în această perioadă. În plus, există un plan pentru nou veniți: fiecare știe, de la bun început, care poate fi parcursul său în companie; promovarea de la o poziție entry-level la una superioară se poate realiza după 6 luni sau 12 luni, în funcție de departamente.

Perfomanțele Cristinei au fost apreciate și a fost astfel promovată ca Team Leader și Quality Specialist.

După 3 ani de experiență la Stefanini, a hotărât să urmeze alt drum, timp de un an, în domeniul economic. A realizat însă că tot ceea ce lucra înainte și oamenii din echipă îi plăceau mai tare și o motivau mai mult, așa că a decis să se întoarcă în companie în 2011.

Cristina a revenit pe poziția de Team Leader pentru o echipă globală de suport. A devenit mai apoi Senior Team Leader, iar pe parcursul a 6 ani, a lucrat cu diverse echipe, printre clienții cei mai importanți numărându-se Ford, Coca-Cola HBC și Osram. A fost responsabilă la un moment dat, în același timp, alături de o altă colegă, de trei echipe, ce însumau aproximativ 60 de persoane.

Începutul lui 2017 a venit cu o nouă provocare, la 10 ani de la primii pași în companie. Cristina este acum Service Desk Manager (Manager Mentenanță și Suport IT) pentru două echipe, având în subordine aproximativ 50 de persoane. Acest nou rol presupune o interacțiune mai activă și directă cu clientul și, de asemenea, îi oferă posibilitatea de a se implica mai mult în dezvoltarea proiectului și a echipei. Cristina consideră că: „Fiecare membru al echipei este important și consider că ei sunt parte esențială pentru succesul fiecărui proiect. În continuare, învăț lucruri noi și sunt curioasă și nerăbdătoare de provocările ce vor urma.”

Dacă v-a plăcut povestea Cristinei și vă doriți și voi să faceți parte dintr-o echipă tânără, dinamică și motivată, unde vă puteți dezvolta în fiecare zi, vă încurajam sa le vizitați pagina, unde vă puteți alege jobul care vi se potrivește.

Ad