Ionut Anca Printcenter

Economie 21.07.2017

Alexandru Ionuț Anca, fondator princenter.ro :Calitatea principală a celor pe care îi angajăm este să fie „colegi”

Cele mai importante evenimente naționale și internaționale desfășurate în orașul nostru au fost reflectate pentru public prin materialele promoționale realizate de printcenter.ro. Firma sibiană s-a consacrat de-a lungul timpului atât prin materialele tipărite la o calitate superioară, cât și prin nota inovativă pe care o aduce în serviciile oferite clienților, realizând imprimări pe toate tipurile de materiale neconvenționale. Prin ce se diferențiază printcenter.ro de celelalte firme din domeniu și ce strategie de dezvoltare are pentru viitor, ne spune Alexandru Ionuț Anca, fondatorul companiei.

Care este povestea înființării firmei printecenter.ro? Care a fost drumul parcurs de la apariția ideii și până la punerea sa în practică?

Pe scurt, totul s-a rezumat la cerere și ofertă. Am început să învăț să fac grafică și îmi plăcea partea aceasta de marketing, promovare, design. Inițial lucram mai mult pentru cunoscuți, pentru prieteni care aveau firme. Eu le făceam flyere, afișe și alte materiale promoționale și îi ajutam cu partea de tipar pe la mai multe firme . La un moment dat, am început să nu mai fac față, aveam foarte multe solicitări și mi-am dat seama că trebuie să mai angajez oameni. Totodată, am realizat că cel mai simplu mod să strângi toate comenzile la un loc ar fi un site – un site unde și clienții să găsească soluții la tot ce au nevoie. Și uite-așa a apărut printcenter.ro, acum 11 ani.

PrintcenterCe înseamnă printcenter.ro – care sunt principalele servicii pe care le realizați prin această firmă?

În principal oferim servicii de tipar, imprimare cam pe orice material. Noi plecăm de la cărți de vizită la printuri de mari dimensiuni, pe materiale speciale. Nu prea sunt suporturi pe care noi să nu putem tipări în momentul de față. În plus, realizăm standuri, reclame luminoase, am dezvoltat cam tot ce înseamnă segmentul de producție publicitară.

Ați realizat materiale promoționale pentru toate marile evenimente ale Sibiului. Ce considerați că vă diferențiază față de alte firme din același domeniu de activitate?

În primul rând experiența. Avem experiență și prin prisma anului 2007, când noi am realizat cam 90-95% din tot ce a însemnat Sibiu Capitală Culturală Europeană. Mai departe, cu dezvoltarea restului de evenimente nu a fost așa de greu. Lucrăm și pentru Raliul Sibiului, tipărim tot pentru ei. De asemenea, la Red Bull RoManiacs suntem parteneri de la primul eveniment. În general lucrăm bine cu toți cei care realizează evenimente în Sibiu și îi susținem cât putem de mult.

Care este secretul unui print de calitate?

Echipamentele de ultimă generație, materie primă bună și constanță. Desigur, poți avea și echipamente de ultimă generație și materiale foarte bune, dar să nu știi să le folosești sau să nu ai personal destul de calificat să facă un produs de calitate. Deci, trebuie atenție mare la fiecare dintre aceste aspecte dacă vrei să dai dovadă de profesionalism.

Tehnologia utilizată vă permite să realizați print-uri pe toate tipurile de materiale, de la lemn la sticlă ori materiale textile. Cum este apreciată de clienți această latură inovativă, sunt receptivi să testeze print-ul pe materiale oarecum neconvenționale?

Printcenter2În partea de Home deco, decorațiuni ale caselor, există cerere mai mare în acest sens, de la case de arthitectură sau dezvoltatori imobiliari. Cele mai multe cereri vin din București, unde de curând am tipărit pentru un bloc de 14 etaje, cu toți pereții îmbrăcați în sticlă imprimată de noi. Există cerere și în Sibiu, dar nu la acest nivel – mai facem și în Sibiu bucătării, băi, lucruri mai micuțe. Noi de acum 4 ani am început să tipărim pe lemn, sticlă, dar nu se pune foarte mult accentul pe acestea.

Printcenter nu operează doar în Sibiu, ci și în alte orașe din țară. Cum sunt apreciate serviciile în afara orașului nostru și ce alte planuri de dezvoltare și extindere a companiei aveți pentru viitor?

În București avem momentan cel mai mare punct de lucru al nostru, cu capacitatea cea mai mare de tipar, fiind orientat mai mult pe print rigid. Suntem singura firma din Romania care are 4 imprimante flatbed 3×2 m high quality. Toate comenzile speciale sau cu pretentii ajung intr-un final la noi. Avem viteza foarte mare de imprimare atat flatbed cat si roll2roll. Avem clienți mari, pe care ni-i alegem cu grijă. La începutul acestui an am deschis un punct de lucru și în Brașov – am lucrat într-un spațiu de 240 mp și acum suntem deja într-un proces de mutare într-un spațiu mult mai generos, de 500 mp. Deci am deschis acum 2 ani și jumătate în București, anul acesta punctul de lucru de la Brașov și mai urmează să ne extindem la anul încă într-un oraș, dar încă nu am stabilit care.

Ca om de afaceri, care credeți că sunt principalele lucruri care asigură succesul unui brand?

Constanța și perseverența. Trebuie să stabilești un punct spre care să mergi, un țel și să nu renunți.

Câți angajați aveți în prezent? Care sunt calitățile pe care le aveți în vedere de fiecare dată când recrutați un nou om în echipă?

Momentan avem 36 de colegi. Calitatea principală este să fie „colegi”, adică să fim o echipă – de fiecare dată cînd angajăm pe cineva, vine o perioadă de test și vedem cum se acomodează. Daca se integrează în echipă, merge mai departe, iar dacă nu reușește, continuăm să căutăm.

Ce sfaturi i-ați da unui antreprenor aflat la început de drum? Cum să reușească și cum să evite crizele și falimentul?

Să nu renunțe, să fie perseverent și consecvent, să își traseze o linie pe care să meargă și să nu se abată de la ea, orice greutăți sau probleme apar pe parcurs. De asemenea, este foarte important și să își aleagă cu foarte mare grijă partenerii, de la furnizori până la clienți.

Care este principiul de viață care vă caracterizează?

„Impossible is an opinion” (Imposibilul este o opinie).

Ad