ionut abalasei

Economie 13.10.2017

Ionuț Abalașei, manager Mașina de înlocuire: Am simţit că este momentul să fac trecerea aceasta de la corporatist la antreprenor

Mașina de înlocuire este o societate nou înființată în Sibiu care vine în sprijinul tuturor celor care s-au ales cu autoturismele avariate în urma unor accidente pe care nu le-au provocat. Disconfortul creat de lipsa mașinii, umblătura, birocrația și bătaia de cap pot fi evitate, apelând la serviciile specialiștilor de la Mașina de înlocuire. Totul este gratuit, iar autovehiculul „de înlocuire” vă este adus la service-ul pe care-l alegeți pentru reparații. În spatele societății este Ionuț Abalașei care s-a decis să intre în lumea antreprenoriatului după opt ani petrecuți în domeniul asigurărilor. Împreună cu prietenul său, Andrei Gavrea, au pus bazele firmei care le garantează sibienilor respectarea unor drepturi legale.

IMG_9442

Când şi de ce v-aţi decis să deveniţi antreprenor? De ce aţi considerat că a sosit momentul să renunţaţi la cariera în domeniul asigurărilor pentru propria afacere?

Având în vedere experienţa mea de peste opt ani în domeniul asigurărilor, pot spune că am fost mereu la curent cu legislaţia în vigoare. Momentul în care problema înlocuirii temporare a autovehiculului avariat într-un eveniment rutier a fost abordată printr-un text de lege a fost acela care a marcat, practic, dorinţa de a trece de cealaltă parte a baricadei – din poziţia de inspector constatator în cadrul unei companii de asigurări, în poziţia de apărător al drepturilor păgubiţilor RCA. Pur şi simplu, am simţit că este momentul să fac trecerea aceasta de la corporatist la antreprenor. Bunul meu prieten şi totodată partenerul meu, Andrei Gavrea, a împărtăşit acelaşi entuziasm şi a ales să investească împreună cu mine în acest proiect. Trebuie să recunosc faptul că m-a bucurat foarte tare ideea de asociere cu Andrei, o persoană de succes care a avut o ascensiune spectaculoasă în domeniul său de activitate.

Care consideraţi că sunt problemele pe care le întâmpină un tânăr antreprenor în România?

Blocajele birocratice sunt principalele probleme pe care le întâmpină tânărul antreprenor român. Consider că sunt necesare măsuri ample de debirocratizare menite să relaxeze mediul de afaceri. Foarte multe idei geniale de afaceri nu mai ajung să fie puse în practică tocmai din cauza acestor piedici legislative.

Ce te face să depăşeşti toate obstacolele – birocratice, logistice, etc – şi să-ţi duci visul mai departe?

Dorinţa de a stabili standarde înalte de calitate pe o piaţă în formare, piaţa autovehiculelor de înlocuire pentru păgubiţii RCA. Ani la rândul, de partea păgubiţilor nu s-a aflat nimeni cu adevărat interesat de problemele acestora. Noi ne propunem să devenim un partener de încredere pentru sibieni şi să le apărăm, astfel, interesele şi drepturile ce decurg din legislaţia în vigoare.

Aţi exploatat o nişă pe piaţă, care consideraţi că sunt ingredientele care pot face din Maşina de înlocuire un succes?

În primul rând, brandul Maşina de înlocuire a fost gândit ca un serviciu descentralizat, neafiliat vreunui service auto. Clienţii care apelează la noi nu vor fi „îndrumaţi” către anumite unităţi reparatoare. De asemenea, serviciile oferite nu au egal – maşinile ce compun parcul nostru auto sunt noi şi oferă, astfel, grad de siguranţă şi confort sporit. Nu în ultimul rând, este bine de ştiut faptul că oferim o maşină de înlocuire fiecărui păgubit, indiferent că este persoană fizică sau juridică şi indiferent care este asiguratorul RCA al şoferului vinovat. Ţin să menţionez în mod expres acest lucru, deoarece există societăţi de asigurare care sunt percepute de păgubiţi că fiind „rău platnice”.

Societatea noastră preia, astfel, anumite riscuri oferind păgubitului o experienţă fără bătăi de cap.

Care este principiul pe care funcţionează firma?

Fără vină? Fără costuri. Fără griji” este motto-ul după care ne ghidăm. Pentru beneficiarul acestei prevederi legale, totul este absolut gratuit, indiferent de numărul de zile în care foloseşte maşina de înlocuire. Noi ne ocupăm de recuperarea costurilor de închiriere de la asigurator. Păgubitul nu este implicat în niciun fel în acest proces. Cadrul legislativ este reprezentat de Ordonanţa de Urgenţă nr. 54/2016 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, precum şi de Norma 39/2016 emisă de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Ce trebuie să faci efectiv pentru a beneficia de serviciile firmei?

Tot ceea ce trebuie să faci este să ne contactezi prin e-mail la contact@masinadeinlocuire.ro, apelând numărul de telefon 0749. 990.000 sau vizitând site-ul www.masinadeinlocuire.ro unde vei găsi un formular pe care îl poţi completa pentru a beneficia de o maşină de înlocuire pe întreaga perioada a reparaţiilor efectuate la autoturismul propriu. Ne comunici mai apoi data la care ai programare în service, iar noi îţi aducem maşina la unitatea reparatoare, oricare ar fi aceasta. După finalizarea reparaţiilor, se face predarea maşinii, iar tu îţi ridici autoturismul din service gata reparat. Noi ştim cât de stresantă este implicarea într-un accident rutier, iar dacă nu eşti vinovat, atunci credem că acţiunile altcuiva nu ar trebui să aibă repercusiuni asupra ta. Serviciul nostru s-a născut din necesitatea de a asista şoferii păgubiţi şi de a-i ajuta să-şi continue viaţa de zi cu zi fără nicio perturbare, făcându-i să revină din nou pe şosea.

Pentru clienţi, este un serviciu gratuit?

Pentru clienţii noştri, costul este ZERO. Cei care apelează la noi nu scot niciun ban din buzunar. Noi suntem plătiţi DIRECT de asiguratorul şoferului vinovat, în baza poliţei RCA a acestuia.

Care este logistica de care dispune societatea în acest moment şi care este echipa?

Parcul nostru auto însumează zece autovehicule de ultimă generaţie, cu expunere pe majoritatea claselor. Avem, atât maşini de clasă compactă, cât şi SUV-uri de clasă mică. Echipa noastră este formată în acest moment din trei membri cu o vastă experienţă în domeniul asigurărilor, în domeniul juridic şi cel al managementului financiar-contabil.

Intenţionaţi să extindeţi echipa/ afacerea/ parcul de maşini?

Având în vedere că pe RCA, la nivel de judeţ, ne raportăm la un număr de peste 8.000 de dosare de daune auto deschise anual, potenţialul de creştere este unul imens. Vom extinde gradual parcul de maşini, în aşa fel încât să putem acoperi cererea de pe piaţă în orice moment. Căutăm, de asemenea, să ne extindem business-ul şi în alte oraşe, drept pentru care ne aflăm în discuţii avansate cu potenţiali parteneri.

IMG_9443

CUM FUNCŢIONEAZĂ

1. PROCESUL DE APLICARE

Poţi suna direct la numărul de telefon 0749. 990.000 sau poţi completa formularul online de pe site-ul www.masinadeinlocuire.ro. Dacă transmiţi online cererea, vei primi un e-mail care va conţine detaliile necesare în vederea finalizării procesului.

2. APROBAREA SOLICITĂRII

Obţinerea aprobării este, de obicei, o practică extrem de rapidă şi poate fi efectuată de regulă în câteva minute pentru cazurile cele mai simple.

3. PREDAREA MAŞINII DE ÎNLOCUIRE

Livrăm autovehiculul de înlocuire direct la unitatea reparatoare, în momentul în care ai programare pentru începerea reparaţiilor sau, în cazul în care maşina nu se poate deplasa prin forţe proprii, putem asigura livrarea la domiciliul sau la locul de muncă al clientului. Apoi îţi oferim documentele de închiriere pentru a le citi şi a le semna.

4. MONITORIZAREA REPARAŢIILOR

Echipa noastră profesionistă va supraveghea progresul reparaţiilor maşinii tale şi te vom ţine la curent cu privire la întregul proces, deci nu trebuie să îţi faci nicio grijă în acest sens.

5. PRELUAREA MAŞINII REPARATE

Odată ce reparaţiile au fost finalizate, următorul pas este să predai maşina de înlocuire la service-ul în care ai reparat autovehiculul personal. Dacă maşina ta a fost declarată daună totală, vom aranja ca preluarea autovehiculului de înlocuire să se efectueze imediat după primirea ofertei de despăgubire din partea asiguratorului RCA.

6. RECEPŢIONAREA PLĂŢIi

Odată ce contractul de închiriere s-a finalizat, compania noastră va primi plata DIRECT de la compania de asigurări a conducătorului auto vinovat, astfel că nu vei fi implicat în niciun fel în acest proces. Nu vom avea nevoie decât de copii ale devizului de reparaţie.

Fără vină? Fără costuri. Fără griji.

Accidente rutiere pot apărea în mod inevitabil la tot pasul, având în vedere că numărul de maşini este în creştere de la an la an, iar gradul de dezvoltare al infrastructurii în România este încă unul extrem de redus.

Fondată în municipiul Sibiu, compania noastră este un pionier în domeniul autovehiculelor de înlocuire şi al serviciilor de gestionare a daunelor auto. Echipa noastră are peste opt ani de experienţă de neegalat în domeniul asigurărilor auto, iar satisfacerea nevoilor clienţilor noştri într-o manieră promptă şi prietenoasă este ţelul nostru principal.

Serviciul nostru s-a născut din necesitatea unui serviciu simplu de înlocuire a unui autovehicul fără costuri pentru client, care să ofere soluţii simple, fără bătăi de cap, minimizând impactul întreruperilor din viaţa de zi cu zi a clienţilor noştri.

Puţini oameni ştiu, însă, faptul că, dacă au fost implicaţi într-un accident care nu s-a produs din vina lor, au dreptul la un vehicul de înlocuire asemănător.

  • Iosif Illes

    Felicitări pentru ideea de afaceri. Doar ca și fapt divers, cadrul legislativ amintit în articol (și pe site) este cam “incorect” : Ordonanța de Urgență 54/2016 este abrogată încă din 13 iulie 2017 prin Legea nr. 132/2017, iar Norma ASF nr. 39/2016 este abrogată din 1 august 2017 prin Norma ASF nr. 20/2017. Specialiști în domeniul asigurărilor ar trebui să știe aceste detalii…

Ad