blackboard-maths

Educatie 21.07.2017

Titular de 10

78,92% dintre cadrele didactice care au susținut anul acesta examenul de titularizare au obținut note peste 7 și au promovat acest examen, conform datelor publicate de Inspectoratul Școlar Județean Sibiu (ISJ). Rezultatele nu sunt însă finale. Au fost depuse 100 de contestații care pot modifica procentul. Rezultatele finale se afișează marți, 25 iulie. Procentul este mai mic față de cel de anul trecut (83,11% înainte de contestații, 85,39% după contestații).

Patru note de 10 au fost obținute anul acesta la examenul de titularizare. Cadrele didactice cu notă maximă sunt Camelia Zauner, disciplina de concurs Arte Vizuale, Andreea Codruța Răbăcel, Consiliere Psihopedagogică, Ramona Silvia Gliga, Matematică și Ioana Clapa, disciplina Religie.

Cu toate acestea și în acest an mulți dascăli au obținut note care nu le fac cinste nici lor, nici învățământului românesc. Astfel, 6 dintre ei au obținut note între 1 și 1,99, cea mai mică notă obținută la acest examen fiind de 1,55. De asemenea, 392 de cadre didactice au avut note între 2 și 6.99 și nu au promovat.

De cealaltă parte a baricadei, sunt profesorii cu note peste 7, profesori care se vor titulariza pe un post cu viabilitate de cel puţin 4 ani. Sunt 228 de astfel de cadre didactice, dintre care, 102 au obținut note între 7 și 7,99, 77 au note între 8 și 8,99, iar 45 au note între 9 și 9,99.

4 cadre didactice au avut lucrările anulate.

La examenul de titularizare din acest an au participat 521 de cadre didactice, din cele 624 înscrise și validate.

Procentul de promovare la nivel național, înainte de contestații, a fost de 45,73%.

prof RamonaPovestea unui profesor de 10

Ramona Silvia Gliga este unul dintre dascălii care au reușit să obțină nota 10 la toate probele acestui examen. Născută în Sibiu, a studiat Facultatea de Științe, specializarea Matematică – Informatică, din cadrul Universității „Lucian Blaga”. Pentru că și-a dorit cu ardoare să devină profesor de matematică a continuat cu masterul la Facultatea de Matematică și Informatică, specializarea Matematică didactică, din cadrul Universității Babeș – Bolyai din Cluj-Napoca. Pasiunile pentru matematică și predat le avea adânc înrădăcinate în suflet. Își amintește că, încă din copilărie, atunci când se juca cu sora și vecinele ei, ea era mereu profesoara, iar exercițiile erau, obligatoriu, de matematică. În liceu însă, a ajuns să fie convinsă 100% că vrea să devină cadru didactic.

Vedeam că ceilalți colegi înțeleg foarte bine ceea ce le explic și chiar rămâneam după ore în clasă, înainte de lucrările la mate, să le explic la tablă, mai multor colegi capitolul din care urma să dăm test”, spune Ramona.

Din 2012 este încadrată ca suplinitor la Școala Gimnazială „Viorel Cucu Paltin”, Arpașu de Jos, structura Arpașu de Sus, iar din aprilie 2016 a intrat în concediu de creșterea copilului. A decis să se înscrie la concurs anul acesta cu speranța de a se titulariza. Și a reușit!

Ramona iubește să fie profesor. O consideră a doua prioritate după familie. Rezultatele bune pe care le obține cu elevii ei o ambiționează, iar faptul că orele ei de matematică aduc bucurie pe chipul copiilor o mobilizează. Recunoaște însă, că generațiile actuale de copii sunt de multe ori greu de motivat. Despre examenul de titularizare spune că: „… nu a fost greu, dar nici la fel de ușor ca anii trecuți. Consider că acesta este nivelul care trebuie menținut, pentru a putea să se facă diferența între profesorii buni și foarte buni”.

Are și câteva cuvinte pentru cadrele didactice care încă nu au reușit să fie titulari pe un post. Îi sfătuiește să dedice mai mult timp rezolvării de exerciții și probleme, să reia materia de gimnaziu și liceu pas cu pas și să se consulte cu alți colegi cu privire la metodele pe care le folosesc aceștia în procesul de predare – învățare – evaluare.

Ad