Castiga-bani-de-acasa-completand-sondaje-online-platite

Educatie 18.10.2017

Elevii au întrebat, Sibiul a răspuns!

Pentru că în această lună a fost sărbătorită Ziua Mondială a Educației, elevii clasei a X-a D, din cadrul Colegiului Național Pedagogic Andrei Șaguna”, coordonați de prof. Diana Zoppelt au realizat un sondaj de opinie în Sibiu referitor la reguli de bună practică în educația copiilor. Copiii sunt de la secția germană, specializarea învățători-educatori. Chestionarea s-a concentrat pe metodele unei bune educații, înțeleasă nu atât în sensul normativ de a fi corectă, cât mai mult în sensul unui ajutor eficient în dezvoltarea armonioasă a copilului.

Întrebarea pe care au pus-o elevii oamenilor chestionați pe străzile din centrul Sibiului a fost: Cum considerați că ar trebui să ne creștem frumos copiii? Ce înseamnă pentru dvs. o educație frumoasă în familie, școală, societate?” Au fost chestionate 100 de persoane, întrebările fiind puse trecătorilor din centrul orașului Sibiu, între orele 9 și 10 dimineața. Analiza demografică arată că la sondaj au participat 27 de bărbați și 73 de femei, iar distribuția pe grupe de vârstă a fost: 12% adulți sub 30 de ani și 15% peste 60 de ani, restul participanților cu vârste între 30 și 60 de ani fiind de 73%, cu o distribuție relativ egală pe cele trei decade din acest interval de vârstă.

După realizarea sondajului, datele au fost cumulate și analizate calitativ împreună cu întreaga clasă. Acestea au arătat că în 54 dintre răspunsuri se consideră că bazele unei educații bune se pun în familie, în primii șapte ani de viață, atunci când părinții îi învață pe copii să fie respectuoși și ascultători, să aibă bun simț și bune maniere; în 25 de răspunsuri a reieșit importanța implicării active a părinților în creșterea copiilor lor, aici fiind cuprinse răspunsuri de genul: cu grijă, cu răbdare și blândețe, înțelegându-i, oferindu-le timp și fiind modele pentru ei, iar în 25 dintre răspunsuri s-a pus accentul pe o manieră democratică în creșterea copiilor, care constă în a le acorda libertatea de a decide singuri și de a face greșeli și a învăța din acestea, precum și în stabilirea unei relații de prietenie și încredere părinte-copil. A mai existat o categorie de 13 respondenți care cred că o bună îngrijire a copilului este considerată importantă pentru o educație bună; referirile făcute aici au vizat o alimentație sănătoasă, un program bine stabilit, un mediu armonios și o condiție financiară decentă, 4 care au spus că educația spirituală este importantă în creșterea copiilor, aici fiind vorba nu numai de educația religioasă, dar și de îndrumarea copiilor spre valori morale superioare cum ar fi bunătatea, compasiunea, încrederea într-o forță superioară a binelui, iar cîte 2 răspunsuri au numit sportul și educația atitudinal-morală din școală ca aducând o contribuție importantă la buna creștere a copiilor, dar și o bună educație cu reducerea consumului de tehnologie (TV, mobil, tabletă, calculator).

Rezultatele arată importanța pe care opinia publică din Sibiu o acordă educației atitudinal-valorice din familie, a celor 7 ani de acasă, care sunt considerați hotărâtori pentru formarea morală a copilului. Se remarcă, de-asemenea, valorizarea unor concepții moderne în educația copilului care presupun implicarea activă a părinților și un stil democratic în relația cu acesta. Din păcate, foarte puțini din cei chestionați au identificat o contribuție a școlii în buna educație a copiilor, probabil datorită faptului că rolul școlii este văzut mai mult în dezvoltarea cognitiv-intelectuală a copilului și mai puțin în formarea lui caracterială”, spune prof. Diana Zoppelt, specializarea Psihologie/Pedagogie.

Ad