Gara Micasasa

Eveniment 3.02.2018

Locuitorii din Micăsasa, obligați la un ocol de câțiva kilometri din cauza desființării a două treceri de cale ferată

Lucrările de modernizare la coridorul IV Paneuropean creează o serie de probleme locuitorilor din Micăsasa. Calea ferată care se află în lucrări de modernizare împarte practic localitatea în două, iar în Micăsasa existau 3 treceri la nivel cu calea ferată. În proiectul de modernizare însă două dintre aceste treceri au fost desființate. În aceste condiții, oamenii din Micăsasa care locuiesc la cele două intrări, dinspre Copșa Mică și Blaj, sunt nevoiți să facă un ocol de câțiva kilometri pentru a ajunge la singura trecere de nivel cu calea ferată. Primarul din Micăsasa a discutat cu doi dintre miniștrii Transporturilor din ultimul an, Răzvan Cuc și Felix Stroe, însă nu a avut parte decât de promisiuni neonorate. În aceste condiții locuitorii din Micăsasa vor fi nevoiți ca încă o bună bucată de vreme să piardă zeci de minute cu un ocol de cel puțin 3 kilometri.

“Avem o problemă care este destul de mare pentru locuitorii din comuna noastră pentru că această cale ferată tranzitează Micăsasa și o desparte în două. Noi am avut 3 puncte de trecere la nivel cu calea ferată, două s-au desființat și a mai rămas doar un punct de trecere. A rămas acel punct de la mijlocul comunei, ori cei care locuiesc la extremitățile comunei ajung foarte greu. Acolo avem și cimitirul și sunt probleme deosebite pentru că oamenii în momentul de față sunt izolați. Trebuie să facă un ocol de 3 kilometri pentru a ajunge în centrul comunei și de aici înapoi acolo. Deci este un disconfort foarte mare mai ales pentru locuitorii care stau la cele două ieșiri din comună”, spune Sorin Popa, primarul comunei Micăsasa.

Edilul comunei spune că a fost în audiență la câțiva dintre miniștrii Transporturilor, însă nu a avut parte decât de promisiuni. Nu renunță și va merge și la actualul ministru în speranța că va rezolva problema trecerilor de cale ferată. Primarul din Micăsasa a identificat și două posibile soluții: construirea unui pod care să facă legătura unei părți a comunei cu zona centrală, dar și a unui pasaj subteran sau amenajarea unei treceri la nivel cu calea ferată în cealaltă parte a comunei. “Am fost la toți miniștrii de când avem problema asta, și la Răzvan Cuc și la Felix Stroe și o să merg și la noul ministru. Atât cu Răzvan Cuc cât și cu Felix Stroe am discutat și mi-au promsi că ne rezolvă această problemă, o problemă care de fapt a fost omisă din proiect. Noi nu cerem nimic din ceea ce nu este legal. Oamenii din cele două zone fiind izolați, noi am cerut să ne facă un drum care să deservească oamenii de acolo pentru a ajunge în centrul de comună și am achiziționat un teren unde să fie construit un pod care să facă legătura din zona respectivă cu centrul comunei și astfel am rezolva o problemă. În partea cealaltă ne-am gândit că poate fi construit un pasaj subteran sau dacă este mai simplu să facă o barieră”, a conchis primarul din Micăsasa.

Locuitorii din Micăsasa sunt de-a dreptul revoltați de situația creată. Pentru a ajunge la unele culturi agricole sau la cimitir, oamenii sunt nevoiți să facă un ocol de cel puțin 3 kilometri. “De când mă știu eu aici erau 3 treceri peste calea ferată. Nu înțeleg cu ce i-a încurcat de au închis două dintre ele. Noi trebuie să mergem la pământurile noastre, în alte locuri, chiar și la cimitir când mergem trebuie să ocolim vreo câțiva kilometri. Nu e normal așa ceva”, spune un localnic.

Programele de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare aflate în execuţie pe tronsonul Simeria – Sighişoara acoperă toate specialitățile de lucrări feroviare, respectiv linii, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune, şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă. Pe acest tronson se reabilitează aproximativ 174 km de cale ferată dublă, modernizarea a 15 staţii de cale ferată şi a 19 puncte de oprire, peste 240 poduri, podeţe şi tuneluri feroviare, 92 de peroane/copertine şi 4 substaţii de tracţiune.

Ad