pexels-photo-67707

Sanatate 20.11.2017

De ce este bine să alergăm?

Întotdeauna este bine să previi decât să tratezi, așa că peste tot auzim despre cât de important este să duci o viață sănătoasă. Chiar dacă alimentația este pilonul de bază pentru o sănătate pură, și exercițiile fizice au rolul lor. Poate nu ești adeptul unui program regulat la sala de gimnastică sau exercițiilor de acasă, însă ai tot timpul opțiuni foarte agreabile care te ajută să ai un corp sănătos și o minte sănătoasă.

jogging-2343558_1280

Cu toții ne putem lua o jumătate de oră în plus dimineața, înainte de servici, sau seara, după ce am terminat munca, ca să ne ocupîm de corpul nostru. Putem coborî în fața blocului și putem merge în pași repezi până în parcul din apropiere. Alergatul este o activitate pe cât de benefică, pe atât de plăcută. Dar atenție! Trebuie să știi și cum este bine să alergi, dar mai ales să respiri.

Există trei categorii prin care putem defini mișcarea picioarelor: primul este mersul, activitatea pe care o facem zi de zi atunci când mergem la servici, la un restaurant sau acasă. Al doilea este jogging-ul, iar al treilea este alergatul.

running-573762_1280

Jogging-ul este un sport preferat chiar și de celebritățile de la Hollywood, iar partea bună este că nu costă nimic și la fel de ușor îl poți face și tu. Te vei simți un alt om după numai o lună după ce ai integrat această activitate fizică în rutina ta. Trebuie să știi însă să îl practici într-un mod corect.

Jogging-ul este ușor diferit de alergat. Primul se face într-un ritm constant, ușor, fără să simți că nu mai poți respira și fără să transpiri excesiv. Alergatul se face într-un ritm mult mai alert, ce obosește corpul mult mai repede, dar și transpiri mult mai mult. Este bine, pentru sănătatea noastră, să îmbrăcăm pantalonii sport pe noi, să respirăm aer curat și să ieșim la jogging. Nu spune nimeni că trebuie să fim Usain Bolt, cel mai rapid om de pe planetă și ambasador PokerStars, însă e bine din când în când să ne punem mușchii picioarelor la treabă. Conform experților, viteza de deplasare până la care se încadrează jogging-ul este de 12km/h. Ce depășește această limită deja se încadrează la alergare. Jogging-ul are ca scop să ne mențină în formă, să ne dea un tonus bun, să ne scape de problemele de respirație și să avem o minte calmă și liniștită. Scopul nu este să te iei la întrecere cu prietenul cel mai bun sau să depășești recorduri personale.

 

Cum trebuie să respirăm atunci când ieșim la jogging? Ei bine, și în acest caz există o metodă de respirație corectă pe care oamenii de specialitate ne-o recomandă. Atunci când alergăm, avem nevoie de cât mai mult oxigen cu putință. Specialiștii ne recomandă să respirăm întotdeauna pe gură, nasul este mai mic, așa că ar intra o cantitate mai mică de oxigen. La fel de important este să eliminăm pe cât de mult aer am ingerat, pentru a avea loc să inspirăm aer proaspăt. Așa că aveți mare atenție la secundele când inspirați, dar și când expirați. Preferabil să fie cât mai lungi! Dacă veți începe să respirați scurt și des, o să aveți curând senzația că vă sufocați, ca atunci când cineva se panichează. Jogging-ul ar trebui să fie o metodă de relaxare, nicidecum o corvoadă sau un supliciu.

Când este bine să alergăm? În principiu, oricând putem! Antrenorii de fitness ne recomandă să ne facem exercițiile fizice, să mergem la sală sau la alergat în prima parte a zilei. Astfel, ne putem începe ziua plini de energie și vitalitate. Dacă însă nu suntem cei mai buni prieteni cu primele ore ale dimineții, ar fi foarte bine dacă ne-am rezerva o jumătate de oră, seara, pentru sănătatea noastră. Jogging-ul este la fel de plăcut de făcut singur, cu căștile și muzica preferată în urechi, dar și cu un prieten/o prietenă bună, cu care mai putem povesti ce am făcut de-a lungul zilei. Ritmul constant pe care trebuie să îl păstrăm ne ajută să purtăm și conversatii plăcute.

Ad