Acum citesti:
Ministrul Sănătății cere DSP-urilor să ia măsuri pentru protejarea bolnavilor cronici și gravidelor până la stabilizarea situației meteo
Intreg articolul 2 minute de lectura

Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a cerut, luni, Direcţiilor de Sănătate Publică din judeţele afectate de ninsori şi viscol să realizeze o evaluare a situaţiei bolnavilor cu dializă, a celor cronici, a gravidelor şi a copiilor cu afecţiuni care necesită monitorizare permanentă şi să dispună măsuri de sprijin a acestora până la stabilizarea situaţiei meteo, anunță Agerpres.

„Am transmis public recomandări către populaţie privind măsurile pe care trebuie să le ia în caz de vreme nefavorabilă. Recomand Direcţiilor de Sănătate Publică să disemineze aceste recomandări către populaţia din judeţele afectate de codul portocaliu şi nu numai. De asemenea, la nivelul Direcţiilor de Sănătate Publică am transmis astăzi dimineaţă (luni dimineaţă – n.r.) o circulară prin care recomandăm evaluarea situaţiei în special a bolnavilor care necesită transport în vederea dializei, a bolnavilor cronici cu afecţiuni care necesită o monitorizare permanentă, a gravidelor cu risc şi a celor în ultimele două luni de sarcină, a copiilor cu afecţiuni care necesită monitorizare permanentă, a persoanelor dependente fizic şi a vârstnicilor cu nevoi speciale”, a declarat Sorina Pintea la şedinţa Comandamentului de iarnă pentru gestionarea efectelor fenomenelor meteorologice periculoase, condusă de ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan.

Ministrul Sănătăţii a adăugat, ca o altă recomandare adresată Direcţiilor de Sănătate Publică, să ia măsuri astfel încât pacienţii care fac dializă să rămână internaţi în unitatea medicală după terminarea procedurii. „De asemenea, bolnavii cronici care necesită monitorizare permanentă şi sunt internaţi în acest moment să nu fie externaţi până la stabilizarea situaţiei meteo. Dacă este cazul, medicii de familie pot fi convocaţi la cabinetele medicale, unde vor asigura permanenţa”, a mai declarat Pintea.
Ea a cerut, totodată, o evaluare urgentă a stocurilor de medicamente şi materiale sanitare în spitale. „Este necesară având în vedere urgenţele care pot apărea în această perioadă”, a completat Pintea.

Introdu cuvintele cheie si apasa Enter.