patrunjel_rad

Sanatate 27.03.2017

Pătrunjelul

Puţini ştiu că pătrunjelul este mai bogat în vitamina C decăt portocala şi în fier decât spanacul! La acest miracol vegetal se adăugă şi bogăţia de alte vitamine: A, B6, B12, K şi E, precum şi de minerale: calciu, magneziu, mangan, fosfor, potasiu, zinc şi cupru. Acestea sunt calităţile sale nutritive. Terapeutic el este o binecuvântare pentru sistemul circulator. Frunzele de pătrunjel previn oxidarea colesterolului „rău” şi depunerea pe pereţii arterelor, ceea ce de regulă le înfundă. Ai împlinit 35 de ani? Treci pe 2-3 salate de pătrunjel pe săptămână, cu un praf de sare, ulei de măsline şi lămâie. E mai sănătoasă decât o farmacie de pastile. Dacă adaugi zilnic frunze de pătrunjel în mâncare, proaspăt tocate în salată sau în farfuria de supă, ele ţin tensiunea în limite normale şi pereţii vaselor de sânge elastici, datorită conţinutului de vitamină C.

Pătrunjelul, rădăcină şi frunze, are efect diuretic, vasodilatator, calmant al sistemului nervos, antiinflamator al căilor respiratorii. Sucul – un sfert de pahar diluat cu trei sferturi de pahar de suc de morcov – băut de 3 ori pe zi, cu o oră înainte de fiecare masă, vindecă forme mai uşoare de litiază biliară. Cu „bolovanii”, însă, nu riscaţi, luaţi calea chirurgului. Cel mai „tare” e pătrunjelul în tratarea anemiei: o salată din 50 gr pe zi, 4 săptămâni cu 2 de pauză şi scapi de pastile.

Ad