Connect with us

Administrație

3 milioane de euro, pentru Spitalul de Pneumoftiziologie și Spitalul de Psihiatrie

Diana Stancovici

Publicat

pe

Consiliul Județean Sibiu va reabilita termic patru clădiri din cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie și Spitalului de Psihiatrie ”Gheorghe Preda” Sibiu. Este vorba despre Dispensarul, Pavilionul II și Pavilionul Administrativ de la Spitalul de Pneumoftiziologie și despre Pavilionul IV de la Spitalul de Psihiatrie, care însumează o suprafață utilă de peste 2.500 mp. Finanțarea nerambursabilă  pentru aceste investiții, asigurată din fonduri europene atrase de Consiliul Județean Sibiu prin Programul Operațional Regional 2014-2020, se ridică la 14,62 milioane lei, adică peste 3 milioane de euro, la care se adaugă contribuția proprie a Consiliului Județean de 298.532,57 lei.

Președintele Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, și directorul ADR Centru, Simion Crețu, au semnat miercuri, 31 iulie, la sediul ADR Centru din Alba Iulia, cele trei contracte de finanțare aferente acestor proiecte:
1.Reabilitarea termică a unor clădiri din cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu- Dispensar.
Valoarea totală a proiectului este de 3.149.441,99 lei (TVA inclus), din care contribuția CJ Sibiu este de 62.988,84 lei.
Perioada de implementare a proiectului este de aproximativ 6 ani (73 luni).
2.Reabilitarea termică a unor clădiri din cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu- Pavilion 2 și Pavilion Administrativ.
Valoarea totală a proiectului este de 7.647.159,46 lei (TVA inclus) din care contribuția CJ Sibiu este de 152.943.19 lei. Perioada de implementare a proiectului este de aproape 7 ani (83 de luni).
  1. Eficientizarea energetică a pavilionului IV al Spitalului de Psihiatrie ”Dr. Gheorghe Preda” din Sibiu
Valoare totală aproiectului este de  4.130.026,88 lei din care contribuția CJ Sibiu este de 82.600,54
Perioada de implementare este de doi ani:  august 2018 – iulie 2020 .
”Pentru reabilitarea spitalelor din județ, valoarea totală a fondurilor europene contractate deja de Consiliul Județean Sibiu se ridică la aproximativ 14 de milioane de euro, dacă luăm în calcul proiectele contractate azi și proiectul semnat în luna mai 2018 pentru eficiența energetică a unor clădiri din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu. Fondurile europene rămân cea mai importantă sursă pentru dezvoltarea județului, în condițiile reducerii alocărilor bugetare de la guvern, iar reușita noastră se datorează muncii în echipă. De cele trei proiecte pentru care am semnat azi contractele de finanțare vor beneficia cel puțin 10.000 de oameni – pacienți deserviți anual de cele două spitale, precum și personalul spitalelor – care se vor bucura de condiții îmbunătățite”, a declarat Daniela Cîmpean.
Prin implementarea acestor proiecte se urmărește creșterea eficienței energetice a clădirilor, prin gestionarea inteligentă a energiei și utilizarea energiei din surse regenerabile, ceeea ce va conduce la scăderea consumului anual de energie, având un impact financiar semnificativ asupra bugetului Consiliului Județean Sibiu.

 „Obtinerea finantarii europene de aproape 11 milioane de lei pt reabilitarea celor 3 pavilioane va permite modernizarea intregului spital de Pneumoftiziologie. Practic, după finalizarea lucrărilor din secția Pneumologie 2, absolut toți pacienții internați la noi vor avea parte de condiții de cazare ce asigură un înalt nivel de confort, având în vedere că la finele anului trecut a fost modernizată și secția Pneumologie 1.  De asemenea, reabilitarea dispensarului TBC de pe strada Morilor va contribui la realizarea unui act medical de calitate superioară. Apreciem foarte mult sprijinul conducerii Consiliului Județean Sibiu, care, prin demersurile pe care le face, demonstrează că asigurarea cerințelor din domeniul sănătății reprezintă o prioritate permanentă, a declarat Cristian Roman, managerul Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu.
În ceea ce privește Pavilionul IV de la Spitalul de Psihiatrie, acesta  rămăsese singurul corp din clădirile spitalului care nu a beneficiat de lucrări de consolidare și reabilitare. Clădirea nu este echipată cu sisteme de ventilare mecanică, răcire sau condiţionare a aerului, în sistem centralizat.
”Clădirea Pavilionului IV datează de la anul 1898, motiv pentru care circuitele funcționale deficitare și instalațiile termice vechi presupun o pierdere mare de energie, cu consecința creșterii cheltuielilor de funcționare. Prin reabilitarea Pavilionului IV (secția de gerontopsihiatrie cu un număr de 50 paturi) se va obține îmbunătățirea condițiilor hoteliere, sporirea calității actului medical și nu în ultimul rând creșterea satisfacției personalului propriu. Pe lângă pacienții județului Sibiu numărul celor din județele limitrofe care se adresează secției este în creștere”, declară Sebastian Stroia, managerul Spitalului de Psihiatrie.
Cele trei contracte de finanțare semnate astăzi vin în completarea contractului încheiat de Consiliul Județean Sibiu în luna mai 2018 pentru finanțarea reabilitării termice a trei clădiri din Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, contract în valoare de 50.071.306,86 lei, TVA inclus, din care contribuția CJ este de 884.702,11 lei.

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

În atenția elevilor: Tursib schimbă, de luni, orarul traseelor școlare, din cauza aglomerației din trafic

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Tursib a decis să schimbe programul de circulație pentru două dintre traseele școlare pe care le-a introdus din 13 septembrie, pentru a se conforma cu programul școlilor la care trebuie să ajungă elevii și cu aglomerația din trafic.

Compania de transport local Tursib a modificat programul de funcționare pentru traseele școlare E5 și E7, care transportă elevii din zonele Broscărie, pe traseul spre centru, și din zona Mihai Viteazu spre centru.

tursib trasee scolare

„După o analiză a timpilor de sosire în stație realizată de societatea Tursib, Primăria Sibiu și Poliția Locală Sibiu, începând de luni, 20 septembrie se vor implementa modificări în orarul a două dintre trasee”, precizează reprezentanții Tursib.

PUBLICITATE

Modificări trasee școlare TURSIB:

Pe traseul E5 (cartier Broscărie – școala Regina Maria) ora de plecare din stația de capăt de linie – IRMES 1, se modifică. Autobuzul va pleca mai devreme, la ora 07.14.

Pe traseul E7 (bulevardul Mihai Viteazu – școala Regina Maria) ora de plecare din stația de capăt de linie – Lămâiței se modifică. Autobuzul va pleca la ora 07.14.

PUBLICITATE

„Aceste măsuri sunt necesare pentru a asigura sosirea în timp util în stațiile de la Colegiul Octavian Goga și respectiv Școala Regina Maria, având în vedere întârzierile înregistrate de autobuze în săptămâna care se încheie cauzate de aglomerația din zona celor două unități de învățământ la ora intrării la cursuri a elevilor”.

Tursib va continua să urmărească traseele școlare pentru optimizarea operării autobuzelor pe aceste rute.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

FOTO & VIDEO Companiile care lucrează la infrastructura din Sibiu lasă în urma lor tot mai multe gunoaie și resturi

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Sibiul este „frământat” în ultimii ani de o mulțime de proiecte de infrastructură, unele pornite de la zero, altele destinate reabilitării și modernizării unor cartiere. Din păcate, companiile de cosntrucții care au contractat lucrări în aceste proiecte lasă în urma lor tot mai multe resturi, moloz, distrugând uneori infrastructura existentă.

Cititorii din zona Țiglari ne-au sesizat faptul că recentele lucrări de modernizare a străzii Țiglari și a zonei adiacente au adus alte probleme locatarilor din zonă. Compania care a efectuat lucrările pe această stradă, Terra Building, a lăsat în urmă o mulțime „urme” care le fac viața mai grea celor care stau acolo. Este vorba despre criblură rămasă de la asfaltări, pete mari de ulei care sunt împrăștiate pe stradă și pe trotuar, dar și zone în care asfaltul existent a fost distrus parțial de camioanele companiei.

PUBLICITATE

O altă lucrare pe care ne-au sesizat-o sibienii este cea de pe strada Bâlea. Aici a fost înlocuită țeava principală de gaze, o intervenție care a adus bătăi de cap locatarilor și celor care tranzitează această stradă. După ce s-au confruntat cu o lucrare neîngrijită, care a însemnat gropi neprotejate, pietriș aruncat pe carosabil, spații neamenajate corespunzător pentru trecerea pietonilor, la finalul lucrărilor, o bună parte din trotuare stă acoperită cu praf și pământ, bordurile instalate în urmă cu câțiva ani sunt distruse de mașinile de mare tonaj, iar reparațiile făcute de firma care a lucrat la acest proiect sunt superficiale, cu asfalt care va ieși, probabil, la prima ninsoare.

Am solicitat Primăriei Sibiu un punct de vedere referitor la răspunderea pe care o au aceste companii și vom publica poziția instituției imediat ce va fi transmisă, pentru a afla cine trebuie, conform contractelor, să repună infrastructura în starea inițială, după astfel de lucrări. Am cerut primăriei inclusiv o situație a sancțiunilor aplicate în ultimii ani companiilor care au lăsat în urma lor resturi și au distrus infrastructura existentă.

PUBLICITATE
str Tiglari Terra Building (1)
str Tiglari Terra Building (2)
str Tiglari Terra Building (3)
str Tiglari Terra Building (4)

Așa arată str Țiglari după plecarea muncitorilor.

str Balea gaze (1)
str Balea gaze (2)

Așa arată Str. Bâlea după plecarea muncitorilor.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Primăria Sibiu: „Depuneți declarații pentru imobilele nelocuite, pentru scutirea de la plata taxei de salubrizare!”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Administrația sibiană atrage atenția celor care dețin imobile nelocuite că este nevoie de o declarație anuală în care să precizeze că imobilele respective nu sunt locuite, astfel încât să fie scutiți de plata taxei speciale.

Sistemul de taxare pentru ridicarea gunoiului în Sibiu a fost modificat la începutul acestui an, astfel că noul Regulament privind taxa de salubrizare, care a intrat în vigoare în 1 februarie 2021, prevede scutirea de taxă a proprietarilor de imobile nelocuite.

Pentru a beneficia de această prevedere cei care dețin imobile nelocuite/nefuncționale au obligația să depună anual o declarație de impunere. Obligația este în vigoare chiar dacă au fost depuse astfel de declarații în perioada 2016 – 2020. Potrivit primăriei, măsura a fost luată pentru ca situația acestor imobile să fie actualizată în baza de date a Direcției Fiscale.

PUBLICITATE

Termenul limită de depunere a declarației pentru anul în curs a fost prelungit până în 30 septembrie 2021. Sibienii care dețin imobile nelocuite sunt rugați să depună declarația până la data menționată, împreună cu confirmarea din partea asociației de proprietari/locatari – în cazul imobilelor ce fac parte din asociații sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncțional, în cazul celorlalte imobile.

Formularul pentru această declarație poate fi descărcat de aici: https://www.sibiu.ro/ro2/pdf/formulare/Declaratie_de_impunere_stabilire_taxa_speciala_de_salubrizare.pdf

Pentru declarației există și opțiunea trimiterii online, pe email, la adresa declaratie.salubrizare@sibiu.ro sau pe portalul de e-administrație, accesibil de pe site-ul sibiu.ro, pentru cei care au cont, la secțiunea Taxe și Impozite, prin mesaj.

PUBLICITATE

În situația în proprietarii acestor imobile nu depun declarația până în data de 30 septembrie, se va stabili din oficiu o taxă de salubrizare pentru perioada 1 februarie 2021 – 31 decembrie 2021  în cuantum penalizator egal cu dublul valorii abonamentului PRACTIC, adică 84 de lei/lună.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE