Vineri s-a dat startul oficial al lucrărilor de construcție a noului viaduct peste calea ferată, ce leagă strada Kogălniceanu de Calea Șurii Mici. Acesta este, în prezent, cel mai mare șantier deschis în oraș, valoarea investiției finanțate din fonduri structurale fiind de 28,2 milioane de lei, cu TVA inclus.
„Construind acest viaduct, vom avea o legătură spre o zonă pe care o considerăm importantă pentru dezvoltarea Sibiului. Lucrarea a început cu devierea rețelelor, amplasarea unor noi rețele, dar astăzi începe lucrarea propriu- zisă la acest viaduct. Este cel mai mare proiect pregătit de noi pentru dezvoltare durabilă”, a declarat primarul Klaus Iohannis.
Potrivit constructorilor, în această primă fază se lucrează la forajele ce vor susține pilonii podului, fiind necesară forarea unor gropi adânci de 16 metri, cu un diametru de 1,1 metri. În total, vor fi necesare 72 de astfel de gropi, ce vor fi umplute cu armătura și betonul care vor sprijini ulterior pilonii. „S-a început forajul, se introduc carcasele, cam într-o lună, o lună și ceva, toate forajele vor fi terminate, apoi se va continua cu construcția radierelor, elevațiilor, iar structura metalică este prevăzută la începutul lunii noiembrie”, a spus Paul Cojocaru, unul dintre managerii de proiect.
Localnicii de pe Mihail Kogălniceanu, nemulțumiți de lucrări
„Când au săpat pentru Internet, pentru lumină, au săpat lângă casă, ei au păstrat distanța, dar la noi casa este din 1826 și nu are fundație, este din cărămidă, având în vedere că este construcție veche, a crăpat. Acum când plouă, apa stă pe colțul casei acolo cum s-au făcut lucrările, cu gropile acelea acolo, pereții sunt uzi până în sus și plus de asta au și crăpat”, s-a plâns Frosina Belbe.
De asemenea, din cauză că de doi ani sunt nevoiți să suporte disconfortul și să trăiască în condiții de șantier, i-au cerut primarului o reducere a impozitelor pe durata construcției.
”Nu mai poți pleca nicăieri, nu mai poți veni cu nimic, deci e greu. Noi suportăm, dar să avem și o reducere de impozit sau scutire, dacă doi ani de zile va ține șantierul”, a spus și Ioan Lazăr.
Iohannis le-a spus oamenilor că firmele care construiesc, Asocierea SC Geiger Transilvania SRL, SC Construcţii SA, SC Sinecon SRL şi SC Wilhelm Geiger Gmbh, vor purta întreaga răspundere pentru deteriorarea construcțiilor din jur și le-a promis că le va respecta solicitarea cu privire la reducerea impozitului.
„Locuințele propriu-zise nu vor fi afectate, dar întreaga zonă este afectată, fiindcă este un șantier foarte mare care radiază foarte mult în toate direcțiile”, a precizat primarul Sibiului.
Viaductul va avea o lungime de 400 de metri, înălțimea peste calea ferată va fi de 8 m, va avea câte o bandă pe sens, trotuar pe fiecare parte, un sistem de iluminat public și piste pentru biciclete. Întreaga lucrare este prevăzută să se încheie la finele anului 2015, durata de construcție fiind de 22 de luni. Potrivit lui Klaus Iohannis, municipalitatea va lua în calcul în viitor construcția unor noi astfel de viaducte în oraș.
„ Mai e nevoie de viaducte, dar trebuie văzut dacă aceste lucrări sunt eligibile sau nu pentru finanțare din fonduri europene (…) În final, nu mai trebuie să existe deloc treceri la nivel cu calea ferată, peste tot. Mai devreme sau mai târziu trebuie să se realizeze un viaduct sau un pasaj subteran. Sunt două locuri unde astfel de construcții pot îmbunătăți condiția traficului, unul este pe Calea Turnișorului, la Gara Turnișor, iar unul pe strada Țiglari,” a mai spus Iohannis.