1.2 C
Sibiu
vineri, noiembrie 14, 2025

Peste 3 milioane de lei alocați de CNAIR pentru expertiza autostrăzii Sibiu-Orăștie

Cele mai citite

Documentația pentru realizarea expertizei tehnice și revizuirea proiectului tehnic pentru finalizarea execuției lotului 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu a fost transmisă de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) în vederea validării. Lotul 3 al Autostrării Sibiu-Orăștie este cuprins între km 43+855 – km 65+965, între Săliște și Cunța.
Contractul presupune expertizarea tehnică a lucrărilor executate pe acest tronson de autostradă, precum și realizarea unei monitorizări a zonelor cu instabilitate, în funcție de situația actuală din șantier. De asemenea, CNAIR dorește elaborarea Proiectului Tehnic revizuit pentru lucrările necesar a fi realizate pentru finalizarea autostrăzii Sibiu- Orăștie, lot 3, în baza soluțiilor formulate în cadrul expertizei tehnice. Valoarea estimată a contractului, fără TVA, este de 3.029.522, 26 lei.
În ultimele luni au apărut probleme pe lotul 3 legate de lăsarea asfaltului în anumite zone şi apariţia unor denivelări pe şosea. În ianuarie, CNAIR a impus restricţii de circulaţie, ridicate între timp, între Sălişte şi Sebeş, din cauza apariţiei unor denivelări.
După finalizarea expertizei tehnice, CNAIR va organiza o noua licitaţie pentru încheierea unui contract de lucrări, proiectare şi execuţie, pentru consolidarea lotului 3.
În plus, CNAIR va lua măsuri pentru recuperarea costurilor rezultate ca urmare a remedierii lucrărilor neconforme, precum şi a finalizării lucrărilor de consolidare.
CNAIR a executat garanţia de bună execuţie stabilită în contractul încheiat cu firma italiană care a construit lotul 3, Salini Impregilo, în valoare de 60,5 milioane lei.
Cei 22 de kilometri ai lotului 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, numită ”autostrada scufundată” din cauza problemelor grave de structură din trecut, au fost redeschişi traficului în octombrie 2016.
Consolidarea acestui lot, demarată în aprilie 2016, a fost prima lucrare executată în regie proprie de către CNAIR.
Lotul 3 a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale, în prezenţa premierului Victor Ponta la acel moment, candidat pentru funcţia de preşedinte al statului.
În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porţiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri şi denivelări grave pe carosabil.
Contractul dintre fosta CNADNR şi grupul italian Impregilo, care a devenit ulterior Salini Impregilo, în vederea construirii celor 22 de kilometri ai lotului 3, a fost semnat în 2011 şi a fost reziliat în ianuarie 2016.

Publicitate
spot_img
Cick
Ultimele știri

Un specialist de la Harvard avertizează: Nu consumați aceste 3 alimente, chiar dacă par „sănătoase”, dacă vreți să vă protejați ficatul

Articol de Daniela ArnăutuBolile hepatice sunt în creștere la nivel global, iar protejarea ficatului a devenit mai importantă ca...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect