Connect with us

Administrație

Aglomerație pe proiectul Centura de Sud a Sibiului: studiul de fezabilitate are 6 oferte, inclusiv de la companii străine

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Nu mai puțin de 38 de companii românești și străine s-au grupat și au depus șase oferte pentru licitația care țintește un studiu de fezabilitate pentru Centura de Sud a Sibiului.

În luna mai, Consiliul Județean ar trebui să cunoască numele firmei sau asocierii câștigătoare în licitația pentru studiul de fezabilitate al Variantei Ocolitoare de Sud Sibiu, șosea cu profil de drum expres, cu două benzi pe sens, care ar trebui să traverseze Mărginimea Sibiului, pe traseul Cristian – Poplaca –Rășinari –  Cisnădioara – Cisnădie – Șelimbăr, pentru a face legătura prin sudul municipiului Sibiu între cele două ramuri ale DN1, cea care merge către vest și cea care merge către sud. Practic, în urma finalizării acestei legături, Sibiul va fi unul dintre puținele orașe din România cu o centură rutieră completă.

Valoarea contractului prin care se va realiza studiul de fezabilitate a fost estimată de Consiliul Județean la 4,1 milioane de lei, caietul de sarcini având prevăzut ca termen de finalizare 6 luni de la data semnării ordinului de începere. La ce folosește studiul de fezabilitate pentru care județul Sibiu va plăti aproape 1 milion de euro? În baza lui vor fi cunoscute caracteristicile viitoarei șosele, traseul optim, costuri potențiale și eventuale variante de lucru. Vor fi făcute studii topo, geo și hidorologice, precum și de altă natură, prevăzute de legislație, vor fi făcute activități de proiectare, dar și analize cost-beneficiu. Documentația ofertă de asocierea câștigătoare va permite licitarea și contractarea proiectării și execuției acestei șosele, însă va asigura și asistență Consiliului Județean pe parcursul derulării procedurilor de obținere a finanțării.

PUBLICITATE

Potrivit caietului de sarcini, realizat în baza studiului de prefezabilitate, varianta ocolitoare (centura de sud) va avea o viteză proiectată de deplasare a vehiculelor de 80 km/h, iar interacțiunea cu drumurile existente s-ar putea face prin intersecții, pasaje sau sensuri giratorii. Studiul de prefezabilitate a analizat 5 trasee posibile, generate de un studiu de urbanism. Dintre cele 5 trasee, a fost considerat fezabil traseul 1, care are o lungime de 18,3 kilometri, ocolește pădurea Dumbrava, are nevoie de 7 intersecții cu drumurile existente și 19 poduri, din care 3 pentru cursuri de apă. Alte două trasee au fost considerate inaccesibile din cauza traversării de terenuri MApN. Un al patrulea traseu a fost considerat o posibilă opțiune, deoarece reprezintă o prelungire a traseului 1, dar fără un surplus notabil de trafic. Traseul 5, o variantă mai scurtă a traseului 1, are nevoie de o soluție mai puțin obișnuită, un tunel pe sub pădurea Dumbrava, ceea ce generează costuri foarte mari și inconveniente de trafic.

Potrivit soluției traseului 1, din studiul de prefezabilitate, centura de sud va pleca din Cristian, din capătul pistei Aeroportului Sibiu, și va merge către Poplaca, unde va intersecta DJ106R (Calea Poplăcii) în zona Valea Poplăcii, apoi va ocoli pădurea și se va îndrepta spre Șelimbăr, unde va interescta DN1 la sud de parcul comercial Shoping City.

Cei 6 ofertanți anunțați de Consiliul Județean sunt:

•          Metroul (ofertant unic)

PUBLICITATE

•          Coplan – Consultanți – Arhitecți – Ingineri (ofertant unic)

•          Asocierea Aduro Impex (leader), Aspire Design, NV Construct SRL

•          Asocierea Search Corporation (leader), Like Consulting SRL

PUBLICITATE

•          Asocierea Beta Cops (leader), Total Road

•          Asocierea Romair Consulting (leader), East Water Drillings

Proiectul variantei ocolitoare are un mare avantaj: a fost inclus în Ordinul Ministrul Transporturilor nr. 1699/2020 care prevede aprobarea listei ce cuprinde proiectele de infrastructură și transport în vederea includerii la finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Asta înseamnă că beneficiază de girul ministerului și poate obține finanțare din fonduri europene nerambursabile.

PUBLICITATE

În plus, așa cum precizează Consiliul Județean, investiția Varianta Ocolitoare Sud Sibiu se realizează în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în baza unui document semnat în data de 18 septembrie 2020.

Comisia de evaluare a ofertelor estimează că finalizarea procedurii de atribuire va avea loc la sfârșitul lunii mai 2021. Documentația ar urma, astfel să fie finalizată în toamna acestui an, iar următoarea licitație ar putea fi realizată abia în 2022.

PUBLICITATE

Administrație

În atenția elevilor: Tursib schimbă, de luni, orarul traseelor școlare, din cauza aglomerației din trafic

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Tursib a decis să schimbe programul de circulație pentru două dintre traseele școlare pe care le-a introdus din 13 septembrie, pentru a se conforma cu programul școlilor la care trebuie să ajungă elevii și cu aglomerația din trafic.

Compania de transport local Tursib a modificat programul de funcționare pentru traseele școlare E5 și E7, care transportă elevii din zonele Broscărie, pe traseul spre centru, și din zona Mihai Viteazu spre centru.

tursib trasee scolare

„După o analiză a timpilor de sosire în stație realizată de societatea Tursib, Primăria Sibiu și Poliția Locală Sibiu, începând de luni, 20 septembrie se vor implementa modificări în orarul a două dintre trasee”, precizează reprezentanții Tursib.

Modificări trasee școlare TURSIB:

Pe traseul E5 (cartier Broscărie – școala Regina Maria) ora de plecare din stația de capăt de linie – IRMES 1, se modifică. Autobuzul va pleca mai devreme, la ora 07.14.

Pe traseul E7 (bulevardul Mihai Viteazu – școala Regina Maria) ora de plecare din stația de capăt de linie – Lămâiței se modifică. Autobuzul va pleca la ora 07.14.

„Aceste măsuri sunt necesare pentru a asigura sosirea în timp util în stațiile de la Colegiul Octavian Goga și respectiv Școala Regina Maria, având în vedere întârzierile înregistrate de autobuze în săptămâna care se încheie cauzate de aglomerația din zona celor două unități de învățământ la ora intrării la cursuri a elevilor”.

Tursib va continua să urmărească traseele școlare pentru optimizarea operării autobuzelor pe aceste rute.

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

FOTO & VIDEO Companiile care lucrează la infrastructura din Sibiu lasă în urma lor tot mai multe gunoaie și resturi

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Sibiul este „frământat” în ultimii ani de o mulțime de proiecte de infrastructură, unele pornite de la zero, altele destinate reabilitării și modernizării unor cartiere. Din păcate, companiile de cosntrucții care au contractat lucrări în aceste proiecte lasă în urma lor tot mai multe resturi, moloz, distrugând uneori infrastructura existentă.

Cititorii din zona Țiglari ne-au sesizat faptul că recentele lucrări de modernizare a străzii Țiglari și a zonei adiacente au adus alte probleme locatarilor din zonă. Compania care a efectuat lucrările pe această stradă, Terra Building, a lăsat în urmă o mulțime „urme” care le fac viața mai grea celor care stau acolo. Este vorba despre criblură rămasă de la asfaltări, pete mari de ulei care sunt împrăștiate pe stradă și pe trotuar, dar și zone în care asfaltul existent a fost distrus parțial de camioanele companiei.

O altă lucrare pe care ne-au sesizat-o sibienii este cea de pe strada Bâlea. Aici a fost înlocuită țeava principală de gaze, o intervenție care a adus bătăi de cap locatarilor și celor care tranzitează această stradă. După ce s-au confruntat cu o lucrare neîngrijită, care a însemnat gropi neprotejate, pietriș aruncat pe carosabil, spații neamenajate corespunzător pentru trecerea pietonilor, la finalul lucrărilor, o bună parte din trotuare stă acoperită cu praf și pământ, bordurile instalate în urmă cu câțiva ani sunt distruse de mașinile de mare tonaj, iar reparațiile făcute de firma care a lucrat la acest proiect sunt superficiale, cu asfalt care va ieși, probabil, la prima ninsoare.

Am solicitat Primăriei Sibiu un punct de vedere referitor la răspunderea pe care o au aceste companii și vom publica poziția instituției imediat ce va fi transmisă, pentru a afla cine trebuie, conform contractelor, să repună infrastructura în starea inițială, după astfel de lucrări. Am cerut primăriei inclusiv o situație a sancțiunilor aplicate în ultimii ani companiilor care au lăsat în urma lor resturi și au distrus infrastructura existentă.

str Tiglari Terra Building (1)
str Tiglari Terra Building (2)
str Tiglari Terra Building (3)
str Tiglari Terra Building (4)

Așa arată str Țiglari după plecarea muncitorilor.

str Balea gaze (1)
str Balea gaze (2)

Așa arată Str. Bâlea după plecarea muncitorilor.

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Primăria Sibiu: „Depuneți declarații pentru imobilele nelocuite, pentru scutirea de la plata taxei de salubrizare!”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Administrația sibiană atrage atenția celor care dețin imobile nelocuite că este nevoie de o declarație anuală în care să precizeze că imobilele respective nu sunt locuite, astfel încât să fie scutiți de plata taxei speciale.

Sistemul de taxare pentru ridicarea gunoiului în Sibiu a fost modificat la începutul acestui an, astfel că noul Regulament privind taxa de salubrizare, care a intrat în vigoare în 1 februarie 2021, prevede scutirea de taxă a proprietarilor de imobile nelocuite.

Pentru a beneficia de această prevedere cei care dețin imobile nelocuite/nefuncționale au obligația să depună anual o declarație de impunere. Obligația este în vigoare chiar dacă au fost depuse astfel de declarații în perioada 2016 – 2020. Potrivit primăriei, măsura a fost luată pentru ca situația acestor imobile să fie actualizată în baza de date a Direcției Fiscale.

Termenul limită de depunere a declarației pentru anul în curs a fost prelungit până în 30 septembrie 2021. Sibienii care dețin imobile nelocuite sunt rugați să depună declarația până la data menționată, împreună cu confirmarea din partea asociației de proprietari/locatari – în cazul imobilelor ce fac parte din asociații sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncțional, în cazul celorlalte imobile.

Formularul pentru această declarație poate fi descărcat de aici: https://www.sibiu.ro/ro2/pdf/formulare/Declaratie_de_impunere_stabilire_taxa_speciala_de_salubrizare.pdf

Pentru declarației există și opțiunea trimiterii online, pe email, la adresa declaratie.salubrizare@sibiu.ro sau pe portalul de e-administrație, accesibil de pe site-ul sibiu.ro, pentru cei care au cont, la secțiunea Taxe și Impozite, prin mesaj.

În situația în proprietarii acestor imobile nu depun declarația până în data de 30 septembrie, se va stabili din oficiu o taxă de salubrizare pentru perioada 1 februarie 2021 – 31 decembrie 2021  în cuantum penalizator egal cu dublul valorii abonamentului PRACTIC, adică 84 de lei/lună.

CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE