Connect with us

Administrație

Automatele de parcare cu sistem modern de plată au fost puse în funcţiune

Loredana Neacsu

Publicat

pe

Primele 30 de automate pentru plata tichetului de parcare au fost amplasate în zona centrală şi puse în funcţiune, vineri, 8 august, momentul fiind marcat de primarul Klaus Iohannis care a fost prezent la această acţiune.

 

PUBLICITATE

Contractul de achiziţie a acestor automate a fost semnat cu firma SC Histria International SRL în luna septembrie 2013, valoarea acestuia fiind de 716.844 lei. Contractul a fost semnat în urma unei proceduri electronice de achiziţie.

De la achiziţia acestor automate Serviciul de Administrare a Domeniului Public a amenajat locaţiile în care au fost amplasate aceste aparate şi a monitorizat realizarea branşamentelor electrice care le alimentează. În paralel a fost semnat un contract cu Banca Transilvania pentru asigurarea serviciilor de plată cu cardul şi prin urmare, pe automatele produse în Cehia au fost montate aparate POS-uri care recunosc cardurile bancare Visa, Maestro şi Mastercard. Apoi automatele au fost testate timp de aproximativ o lună pentru a verifica funcţionarea acestora în timp, în condiţii de exploatare şi în diverse condiţii meteo.

Cele 30 de automate de parcare sunt amplasate după cum urmează: pe strada Pompei Onofrei colţ cu strada Manejului, două automate pe strada General Magheru, pe strada Filarmonicii, pe strada Gheorghe Lazăr – în zona Colegiului Gheorghe Lazăr, pe strada Timotei Popovici la intersecţie cu strada Arhivelor, în parcarea din Piaţa Teatrului, pe bulevardul Corneliu Coposu – la Sala Thalia, pe strada Tipografilor colţ cu Piaţa Schiller, pe strada Cetăţii la intersecţia cu Piaţa Unirii, în Piaţa Unirii în zona Cazarmei 90, în Piaţa Unirii în faţa Hotelului Continental Forum, două automate pe strada Tribunei, pe strada George Bariţiu la Biblioteca Astra, pe strada Mitropoliei lângă Colegiul Octavian Goga, pe strada Bastionului lângă Şcoala nr. 15, pe strada Dr. Ioan Lupaş, pe strada Mitropoliei în zona Catedralei Ortodoxe, pe strada Alexandru Xenopol în parcarea de la Împăratul Romanilor, pe strada Mitropoliei – între strada Poştei şi strada Al. Odobescu, două automate pe strada Alexandru Odobescu, la Piaţa Cibin în zona fostului magazin Gospodarul, la Piaţa Cibin – pe latura de pe strada Malului, pe strada Malului, trei automate pe strada Morilor şi pe strada Dârstelor.

PUBLICITATE

Cum se utilizează automatele? Noile automate permit plata cu bancnote, monede şi cu cardul bancar (fără introducerea PIN-ului, fiind vorba de sume mici). Primul pas este selectarea limbii de comunicare: română, engleză sau germană. Apoi se introduce instrumentului de plată (bancnota, monedele sau cardul) şi se apasă butonul de validare a plăţii. În urma acestei operaţiuni se emite tichetul care va specifica suma achitată, până când (data şi ora) este achitată parcarea şi modul de utilizare şi afişare a tichetului. Acest tichet trebuie afişat pe bordul maşinii, într-un loc vizibil. Trebuie menţionat că sistemul recunoaşte intervalul de parcare gratuită, ora 18 – ora 8, cât şi ziua de duminică, astfel că nu va încasa pentru aceste perioade.

Automatele sunt luminate corespunzător şi afişează instrucţiunile corespunzătoare pentru completarea operaţiunii. Acestea sunt monitorizate dintr-un centru de comandă de unde se poate urmări starea de funcţionare a acestora. În momentul în care automatele înregistrează erori, un SMS este transmis automat la centru de comandă, iar echipele se deplasează în teren pentru remedierea defectului. În situaţia în care se blochează una dintre fantele pentru introducerea instrumentului de plată, celelalte două posibilităţi de plată rămân active, putându-se astfel efectua plata cu un alt instrument.

Odată cu instalarea şi punerea în funcţiune a acestor aparate, aplicaţia Sibiu City App a fost actualizată, astfel încât cei care o accesează să poată fi direcţionaţi către cel mai apropiat automat. Pentru direcţionare către aceste aparate, SPADPP a instalat în teren săgeţi şi panouri informative.

PUBLICITATE

Parcare cu timp limitat în zona Pieţei Cibin

Odată cu amplasarea automatelor de parcare în zona Pieţei Cibin se trece la limita de parcare de două ore în spaţiile de parcare din jurul Pieţei Cibin. Astfel, aceste locuri de parcare nu vor mai fi utilizate de comercianţi pentru parcarea maşinilor de marfă, ci vor fi disponibile sibienilor care vin să îşi facă cumpărăturile în piaţă. Autovehiculele care vor sta parcate mai mult de două ore în acest spaţiu vor fi sancţionate şi ridicate.

Autovehiculele comercianţilor vor fi direcţionate către parcarea special amenajată pe strada Malului, costul abonamentului pentru aceasta fiind de 15 lei/lună/auto.

PUBLICITATE

Proiectul va continua cu achiziţia a încă şase astfel de aparate anul acesta, proiectul urmând să fie supus aprobării Consiliului Local. De asemenea, dacă se dovedeşte eficienţa aparatelor instalate, achiziţia de noi automate se va regăsi pe listele de investiţii din anii următori şi vor fi montate în toate zonele din oraş în care există spaţii de parcare cu plată.

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

FOTO & VIDEO Companiile care lucrează la infrastructura din Sibiu lasă în urma lor tot mai multe gunoaie și resturi

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Sibiul este „frământat” în ultimii ani de o mulțime de proiecte de infrastructură, unele pornite de la zero, altele destinate reabilitării și modernizării unor cartiere. Din păcate, companiile de cosntrucții care au contractat lucrări în aceste proiecte lasă în urma lor tot mai multe resturi, moloz, distrugând uneori infrastructura existentă.

Cititorii din zona Țiglari ne-au sesizat faptul că recentele lucrări de modernizare a străzii Țiglari și a zonei adiacente au adus alte probleme locatarilor din zonă. Compania care a efectuat lucrările pe această stradă, Terra Building, a lăsat în urmă o mulțime „urme” care le fac viața mai grea celor care stau acolo. Este vorba despre criblură rămasă de la asfaltări, pete mari de ulei care sunt împrăștiate pe stradă și pe trotuar, dar și zone în care asfaltul existent a fost distrus parțial de camioanele companiei.

PUBLICITATE

O altă lucrare pe care ne-au sesizat-o sibienii este cea de pe strada Bâlea. Aici a fost înlocuită țeava principală de gaze, o intervenție care a adus bătăi de cap locatarilor și celor care tranzitează această stradă. După ce s-au confruntat cu o lucrare neîngrijită, care a însemnat gropi neprotejate, pietriș aruncat pe carosabil, spații neamenajate corespunzător pentru trecerea pietonilor, la finalul lucrărilor, o bună parte din trotuare stă acoperită cu praf și pământ, bordurile instalate în urmă cu câțiva ani sunt distruse de mașinile de mare tonaj, iar reparațiile făcute de firma care a lucrat la acest proiect sunt superficiale, cu asfalt care va ieși, probabil, la prima ninsoare.

Am solicitat Primăriei Sibiu un punct de vedere referitor la răspunderea pe care o au aceste companii și vom publica poziția instituției imediat ce va fi transmisă, pentru a afla cine trebuie, conform contractelor, să repună infrastructura în starea inițială, după astfel de lucrări. Am cerut primăriei inclusiv o situație a sancțiunilor aplicate în ultimii ani companiilor care au lăsat în urma lor resturi și au distrus infrastructura existentă.

PUBLICITATE
str Tiglari Terra Building (1)
str Tiglari Terra Building (2)
str Tiglari Terra Building (3)
str Tiglari Terra Building (4)

Așa arată str Țiglari după plecarea muncitorilor.

str Balea gaze (1)
str Balea gaze (2)

Așa arată Str. Bâlea după plecarea muncitorilor.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Primăria Sibiu: „Depuneți declarații pentru imobilele nelocuite, pentru scutirea de la plata taxei de salubrizare!”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Administrația sibiană atrage atenția celor care dețin imobile nelocuite că este nevoie de o declarație anuală în care să precizeze că imobilele respective nu sunt locuite, astfel încât să fie scutiți de plata taxei speciale.

Sistemul de taxare pentru ridicarea gunoiului în Sibiu a fost modificat la începutul acestui an, astfel că noul Regulament privind taxa de salubrizare, care a intrat în vigoare în 1 februarie 2021, prevede scutirea de taxă a proprietarilor de imobile nelocuite.

Pentru a beneficia de această prevedere cei care dețin imobile nelocuite/nefuncționale au obligația să depună anual o declarație de impunere. Obligația este în vigoare chiar dacă au fost depuse astfel de declarații în perioada 2016 – 2020. Potrivit primăriei, măsura a fost luată pentru ca situația acestor imobile să fie actualizată în baza de date a Direcției Fiscale.

PUBLICITATE

Termenul limită de depunere a declarației pentru anul în curs a fost prelungit până în 30 septembrie 2021. Sibienii care dețin imobile nelocuite sunt rugați să depună declarația până la data menționată, împreună cu confirmarea din partea asociației de proprietari/locatari – în cazul imobilelor ce fac parte din asociații sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncțional, în cazul celorlalte imobile.

Formularul pentru această declarație poate fi descărcat de aici: https://www.sibiu.ro/ro2/pdf/formulare/Declaratie_de_impunere_stabilire_taxa_speciala_de_salubrizare.pdf

Pentru declarației există și opțiunea trimiterii online, pe email, la adresa declaratie.salubrizare@sibiu.ro sau pe portalul de e-administrație, accesibil de pe site-ul sibiu.ro, pentru cei care au cont, la secțiunea Taxe și Impozite, prin mesaj.

PUBLICITATE

În situația în proprietarii acestor imobile nu depun declarația până în data de 30 septembrie, se va stabili din oficiu o taxă de salubrizare pentru perioada 1 februarie 2021 – 31 decembrie 2021  în cuantum penalizator egal cu dublul valorii abonamentului PRACTIC, adică 84 de lei/lună.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

HARTA Noi detalii despre închiderile de străzi din Sibiu, în „Săptămâna Europeană a Mobilității”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Primăria Sibiu a revenit cu noi informații detaliate despre străzile din centrul Sibiului care vor fi închise în perioada 17 – 19 septembrie, adică în weekendul care urmează. Restricțiile vor fi valabile între 8.00 și 20.00.

Evenimentul care a condus la decizia închiderii unor artere de circulație din Sibiu este Săptămâna Europeană a Mobilității, o manifestare la nivel european în care s-a înscris și orașul nostru. Ea va fi marcată în Sibiu printr-o serie de evenimente stradale, la care sunt invitați toți sibienii.

Scopul principal al Săptămânii Europene a Mobilității este cel de descurajare a utilizării mașinii personale pentru transportul urban. Din acest motiv, accesul mașinilor pe unele străzi și în anumite parcări din centrul istoric va fi oprit, în zilele de 17,18 și 19 septembrie.

PUBLICITATE

Spațiile închise, de vineri, 17 septembrie, ora 08.00 până duminică, 19 septembrie, ora 20.00, vor fi:

  • Piața Schiller,
  • strada Arhivelor,
  • Piața Mică,
  • str. Mitropoliei, de la str. Tribunei până la str. Al. Odobescu
  • str. Al. Odobescu, de la str. Mitropoliei până la intersecția cu str. Konrad Haas
  • str. Cetății.
  • strada Centumvirilor.

Primăria spune că locuitorilor de pe străzile Mitropoliei și Cetății li se va permite accesul cu mașina către proprietăți. De asemenea, excepție vor face microbuzele electrice care circulă pe Linia Verde din centrul istoric, acestea fiind non-poluante și constituind o alternativă de deplasare.

De asemenea, strada Avram Iancu va fi închisă traficului între Piața Mare și intersecția cu str. General Magheru, dar doar sâmbătă, 18 septembrie, în intervalul orar  08.00 – 18.00.

închideri trafic Mobility Week

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE