Connect with us

Infrastructură

Autostrada Sibiu – Brașov: Au fost depuse patru oferte pentru proiectarea tronsonului estic

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Autostrada Sibiu – Brașov este al patrulea segment de autostradă care va ajunge la Sibiu, după Pitești – Sibiu, aflată în lucru, Sibiu – Nădlac, în funcțiune, plus ramura Sebeș – Cluj. Planurile privind finalizarea sa sunt destul de întîrziate, deoarece a fost trase „pe dreapta” de administrațiile anterioare, însă acum proiectul revine în actualitate. Dacă tronsonul Sibiu – Făgăraș se află în stadiul în care se pregătește licitarea execuției, pe tronsonul estic, Făgăraș – Brașov, s-a început licitația pentru studiu de fezabilitate și proiectare.

CNAIR a primit patru oferte pentru completarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic al autostrăzii Făgăraș – Brașov, după ce în urmă cu două luni era demarată licitația:

1. EGIS INTERNATIONAL S.A.S (Lider de Asociere) – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL (Ofertant Asociat 1);

PUBLICITATE

2. EXPLAN S.R.L (Lider de Asociere) – MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED (Ofertant Asociat 1);

3. SEARCH CORPORATION S.R.L (Lider de Asociere) – PROTELCO SA (Ofertant Asociat 1) – LIKE CONSULTING S.R.L. (Ofertant Asociat 2) – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC) (Ofertant Asociat 3);

4. VIAPONTE ROM S.R.L (Lider de Asociere) – METROUL S.A (Ofertant Asociat 1) – CAPITAL VISION S.R.L (Ofertant Asociat 2).

PUBLICITATE

CNAIR a estimat o valoare de 21.387.313,82 și 25.273.189,06 lei fără TVA pentru acest contract. Câștigătorul va trebui să completeze documentația aferentă Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic pentru Autostrada Brașov (Cristian) – Făgăraș, și să elaboreze Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, în conformitate cu reglementările tehnice, legislația în vigoare și cu cerințele din caietul de sarcini.

Legătura dintre acest sector și Făgăraș – Sibiu face parte din cerințele caietului de sarcini, deoarece proiectul a făcut parte, anterior, din Autostrada Brașov – Târgu Mureș.

Ministerul Transporturilor a schimbat sistemul de licitație, fiind incluse în caietul de sarcini toate actitivitățile necesare obținerii documentației, astfel încât licitația de execuție să se desfășoare fără probleme. Ofertantul câștigător va avea la dispoziție 25 de luni pentru predarea documentației.Asta înseamnă că peste aproximativ 2 ani și jumătate ar putea începe lucrările efectiv la acest sector de autostradă.

PUBLICITATE

Pe sectorul Sibiu – Făgăraș estimările cele mai optimiste vorbesc despre un interval de 2 – 3 ani în care ar putea fi gata. Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat luna aceasta că va fi gata licitația pentru execuție “în câteva săptămâni”.

PUBLICITATE

Info utile

VIDEO Prima zăpadă din acest sezon, pe Transfăgărășan

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

A căzut prima zăpadă pe Transfăgărășan, după cum se poate vedea din filmul publicat de CNAIR, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov.

Sezonul de vară din acest an al șoselei Transfăgărășan s-ar putea încheia mai devreme, dacă vremea este nefavorabilă. Deocamdată, drumarii au îndepărtat primii fulgi de zăpadă, căzuți azi noapte, și se poate circula.

„Din fericire deocamdata doar pe #Transfăgărășan…

Colegii noștri de la Districtul Bâlea au intervenit în această dimineață cu material antiderapant în zona Bâlea Lac pentru a asigura condiții sigure de trafic.

Îi rugăm pe șoferii care vizitează zona să circule cu prudență.”

CITEȘTE MAI MULT

Infrastructură

Încă un lot din autostrada A1 Sibiu – Pitești va fi construit de Porr Construct, care face acum Sibiu – Boița

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

CNAIR a finalizat licitația pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, după o întârziere de șase luni, în care s-au judecat contestații și plângeri la tribunal. Curtea de Apel București a cerut o reevaluare a ofertelor care s-a încheiat cu același rezultat.

Porr Construct, compania care execută în ritm accelerat lotul 1, Sibiu – Boița, a primit și contractul pentru Lotul 4, care se întinde de la nodul din Curtea de Argeș cu Lotul 5, până la Tigveni, și are o lungime de 9,86 km.

„Vineri, 03.09.2021, la o distanță de 6 luni de la prima desemnare a câștigătorului, urmare depunerii de contestații și plângeri atât la CNSC cât și la Curtea de Apel București, CNAIR a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor dispus de C.A.B prin Hotărârea Civilă nr. 1230/2021 din data de 08.06.2021 pronunțată în Dosarul nr. 2548/2/2021”, a anunțat CNAIR.

Potrivit deciziei finale a CNAIR, ofertantul câștigător, PORR CONSTRUCT S.R.L. va primi  1.678.873.121,77 lei plus TVA, la finalul contractului. Trmenul de execuție este de 5 ani (60 de luni), din care 16 luni este alocat proiectării, iar 44 de luni execuția. Traseul de 10 kilometri este departe de a fi unul ușor, deoarece intră deja în zona de munte. Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges va include un tunel cu o lungime de 1.350 m.

Potrivit legislației, semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea din nou a perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

CITEȘTE MAI MULT

Infrastructură

Trenul Connecting Europe Express pleacă peste câteva zile de la Lisabona spre Paris, via Sibiu

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Trenul Connecting Europe Express, care are ca scop conectarea celor mai importante orașe din Europa într-o singură călătorie, va ajunge în gara Sibiu, peste aproximativ două săptămâni.

Connecting Europe Express, un tren special, creat în cadrul Anului european al căilor ferate 2021, va pleca din gara Lisabona la 2 septembrie. Trenul va ajunge în România în data de 17 septembrie, iar o zi mai târziu va opri în Sibiu, apoi va pleca mai departe, spre nordul Europei.

El va opri în peste 100 de localități din 26 de țări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris la 7 octombrie. În total, traseul are o lungime de 20 000 km iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei. Plecând de la Lisabona și încheindu-și călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând președințiile portugheză, slovenă și franceză ale Consiliului UE.

Trenul va parcurge un traseu complex, care va dura mai mult de o lună, între 2 septembrie și 7 octombrie. Trenul are ca scop descoperirea obstacolelor principale care împiedică crearea unei rețele feroviare perfecte în Europa, una care să poată reprezenta un mijloc de transport rapid și eficient pentru locuitorii Uniunii. Trenul Connecting Europe Express va pleca de la Lisabona pe 2 septembrie, către Atena, de unde va continua către nord și va intra în România pe 17 septembrie. Trenul va opri și în gara Sibiu, pe 18 septembrie, apoi va pleca mai departe către Oradea și Arad, de unde se va îndrepta către nord, prin Ungaria – Polonia. Într-un final, Expresul se va întoarce către vest, unde este programată sosirea, pe 7 octombrie, la Paris. În total, trenul va trece prin 40 orașe și 26 de țări din cele 27 de state membre.

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean a declarat: „În săptămânile următoare, Connecting Europe Express va deveni o conferință continuă, un laborator și un forum de dezbatere publică cu privire la modul în care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilecție atât pentru călători, cât și pentru întreprinderi. Vă invităm să-l întâmpinați călduros când se va opri într-o gară din apropiere.”

De-a lungul călătoriei, sunt prevăzute diverse evenimente pentru a întâmpina trenul în gările în care se va opri în Europa. Persoanele pasionate de căile ferate vor putea urmări, de asemenea, dezbaterile care vor avea loc la bord, precum și conferințele privind politica UE în domeniul infrastructurii și rolul rețelei transeuropene care vor fi transmise în direct pe site-ul web al evenimentului de la Lisabona, București, Berlin și Bettembourg. Connecting Europe Express este rezultatul cooperării unice dintre Comisia Europeană și Comunitatea Căilor Ferate Europene și a Gestionarilor de Infrastructură (CER), operatorii feroviari europeni, administratorii de infrastructură și numeroși alți parteneri de la nivelul UE și de la nivel local.

Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă organizată de Agenția Executivă pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) și de întreprinderea comună Shift2Rail. În cadrul acestei expoziții vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferințe (oferit de SNCF, Franța), două vagoane standard (DB, Germania și SBB, Elveția), un vagon-restaurant (FS, Italia) și un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care călătorește între Portugalia și Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE