Connect with us

Infrastructură

Autostrada Sibiu – Făgăraș: Ministerul Transporturilor anunță licitarea proiectării și execuției „în câteva săptămâni”

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Autostrada Sibiu – Făgăraș ar putea fi licitată pentru proiectare și execuție „în câteva săptămâni”, după cum a declarat ministrul Cătălin Drulă, într-un interviu pentru Economedia.ro. Jumătatea vestică a autostrăzii Sibiu – Brașov are un avans considerabil în fața segmentului estic, chiar dacă are un studiu de fezabilitate care a fost prelungit inexplicabil timp de 5 ani. „E chiar pe final, așteptăm acordul de mediu în câteva săptămâni și îl scoatem la licitație, proiectare și execuție”, a spus Drulă.

Autostrada Brașov – Făgăraș, în schimb, care făcea parte din proiectul A3, București – Târgu Mureș – Oradea, este mult mai întârziată. „Am scos la licitație actualizarea – că era în sertar de 12 ani și nimeni nu mai făcuse nimic – pentru bucata Brașov-Făgăraș din această autostradă. E un proiect foarte important, deoarece este foarte mult trafic între Brașov și Sibiu, un trafic infernal prin sate”.

Despre Sibiu – Pitești, ministrul Drulă a reamintit că Lotul 2, care intră în Defileul Oltului, la Boița, și iese de pe Valea Oltului la Racovița „e o licitație cu preselecție. Trebuie să trează în etapa a doua”. La fel și lotul 3, care merge până în Valea Topologului.

PUBLICITATE

Anul acesta vor fi date în folosință mai multe tronsoane de autostrăzi sau drumuri expres, între care tronsonul 2 al drumului dintre Craiova și Pitești (între Balș și Slatina), legătura dintre vama Giurgiu și DN5. Cel mai important pentru regiunea noastră este legătura pe autostradă dintre Sebeș și Turda, unde se lucrează pe lotul 2, de circa 25 de km, precum și pe bretelele de la Sebeș.

PUBLICITATE

Info utile

VIDEO Prima zăpadă din acest sezon, pe Transfăgărășan

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

A căzut prima zăpadă pe Transfăgărășan, după cum se poate vedea din filmul publicat de CNAIR, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov.

Sezonul de vară din acest an al șoselei Transfăgărășan s-ar putea încheia mai devreme, dacă vremea este nefavorabilă. Deocamdată, drumarii au îndepărtat primii fulgi de zăpadă, căzuți azi noapte, și se poate circula.

„Din fericire deocamdata doar pe #Transfăgărășan…

Colegii noștri de la Districtul Bâlea au intervenit în această dimineață cu material antiderapant în zona Bâlea Lac pentru a asigura condiții sigure de trafic.

Îi rugăm pe șoferii care vizitează zona să circule cu prudență.”

CITEȘTE MAI MULT

Infrastructură

Încă un lot din autostrada A1 Sibiu – Pitești va fi construit de Porr Construct, care face acum Sibiu – Boița

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

CNAIR a finalizat licitația pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, după o întârziere de șase luni, în care s-au judecat contestații și plângeri la tribunal. Curtea de Apel București a cerut o reevaluare a ofertelor care s-a încheiat cu același rezultat.

Porr Construct, compania care execută în ritm accelerat lotul 1, Sibiu – Boița, a primit și contractul pentru Lotul 4, care se întinde de la nodul din Curtea de Argeș cu Lotul 5, până la Tigveni, și are o lungime de 9,86 km.

„Vineri, 03.09.2021, la o distanță de 6 luni de la prima desemnare a câștigătorului, urmare depunerii de contestații și plângeri atât la CNSC cât și la Curtea de Apel București, CNAIR a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor dispus de C.A.B prin Hotărârea Civilă nr. 1230/2021 din data de 08.06.2021 pronunțată în Dosarul nr. 2548/2/2021”, a anunțat CNAIR.

Potrivit deciziei finale a CNAIR, ofertantul câștigător, PORR CONSTRUCT S.R.L. va primi  1.678.873.121,77 lei plus TVA, la finalul contractului. Trmenul de execuție este de 5 ani (60 de luni), din care 16 luni este alocat proiectării, iar 44 de luni execuția. Traseul de 10 kilometri este departe de a fi unul ușor, deoarece intră deja în zona de munte. Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges va include un tunel cu o lungime de 1.350 m.

Potrivit legislației, semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea din nou a perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

CITEȘTE MAI MULT

Infrastructură

Trenul Connecting Europe Express pleacă peste câteva zile de la Lisabona spre Paris, via Sibiu

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Trenul Connecting Europe Express, care are ca scop conectarea celor mai importante orașe din Europa într-o singură călătorie, va ajunge în gara Sibiu, peste aproximativ două săptămâni.

Connecting Europe Express, un tren special, creat în cadrul Anului european al căilor ferate 2021, va pleca din gara Lisabona la 2 septembrie. Trenul va ajunge în România în data de 17 septembrie, iar o zi mai târziu va opri în Sibiu, apoi va pleca mai departe, spre nordul Europei.

El va opri în peste 100 de localități din 26 de țări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris la 7 octombrie. În total, traseul are o lungime de 20 000 km iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei. Plecând de la Lisabona și încheindu-și călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând președințiile portugheză, slovenă și franceză ale Consiliului UE.

Trenul va parcurge un traseu complex, care va dura mai mult de o lună, între 2 septembrie și 7 octombrie. Trenul are ca scop descoperirea obstacolelor principale care împiedică crearea unei rețele feroviare perfecte în Europa, una care să poată reprezenta un mijloc de transport rapid și eficient pentru locuitorii Uniunii. Trenul Connecting Europe Express va pleca de la Lisabona pe 2 septembrie, către Atena, de unde va continua către nord și va intra în România pe 17 septembrie. Trenul va opri și în gara Sibiu, pe 18 septembrie, apoi va pleca mai departe către Oradea și Arad, de unde se va îndrepta către nord, prin Ungaria – Polonia. Într-un final, Expresul se va întoarce către vest, unde este programată sosirea, pe 7 octombrie, la Paris. În total, trenul va trece prin 40 orașe și 26 de țări din cele 27 de state membre.

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean a declarat: „În săptămânile următoare, Connecting Europe Express va deveni o conferință continuă, un laborator și un forum de dezbatere publică cu privire la modul în care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilecție atât pentru călători, cât și pentru întreprinderi. Vă invităm să-l întâmpinați călduros când se va opri într-o gară din apropiere.”

De-a lungul călătoriei, sunt prevăzute diverse evenimente pentru a întâmpina trenul în gările în care se va opri în Europa. Persoanele pasionate de căile ferate vor putea urmări, de asemenea, dezbaterile care vor avea loc la bord, precum și conferințele privind politica UE în domeniul infrastructurii și rolul rețelei transeuropene care vor fi transmise în direct pe site-ul web al evenimentului de la Lisabona, București, Berlin și Bettembourg. Connecting Europe Express este rezultatul cooperării unice dintre Comisia Europeană și Comunitatea Căilor Ferate Europene și a Gestionarilor de Infrastructură (CER), operatorii feroviari europeni, administratorii de infrastructură și numeroși alți parteneri de la nivelul UE și de la nivel local.

Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă organizată de Agenția Executivă pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) și de întreprinderea comună Shift2Rail. În cadrul acestei expoziții vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferințe (oferit de SNCF, Franța), două vagoane standard (DB, Germania și SBB, Elveția), un vagon-restaurant (FS, Italia) și un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care călătorește între Portugalia și Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE