Connect with us

Educatie

Calitatea învățământului românesc este într-o continuă scădere, arată testele internaționale PISA

Raluca Buduşan

Publicat

pe

Doar jumătate dintre elevii din România reușesc să-și folosească cunoștințele învățate și în viața de zi cu zi. Elevii români au obținut rezultate mai slabe ca în anii precedenți la matematică, la citire, dar și la științe, la testele PISA din 2018.

Testele PISA, care măsoară gradul în care elevii de 15 ani reușesc să-și folosească abilitățile și cunoștințele de citire, matematică și știință pentru a face față problemelor din viața reală, au avut rezultate foarte proaste în 2018, în scădere față de anii anteriori, în cazul elevilor români. Rezultatele și raportul cu privire la testele PISA 2018 au fost publicate de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). 

PUBLICITATE

La matematică, România a obținut 430 de puncte, față de 444 în 2015  sau 445 în 2012. Suntem printre singurele trei țări în care performanța a scăzut față de ultimii ani. Dacă în 13 țări rezultatele s-au îmbunătățit, în 47 de țări rezultatele s-au menținut, doar în România, Malta și Taipai cei din Malta și din Taipei rezultatele au scăzut.

Un procent puțin peste 50% dintre elevi au atins nivelul 2 sau mai mare, în condițiile în mare media OECD este de 76%. Acești elevi pot interpreta și recunoaște, fără instrucțiuni directe, modul în care o situație (simplă) poate fi reprezentată matematic.

În țara noastră doar 3% dintre elevi au obținut nivelul 5 sau mai mare la matematică. Media OEDC este de 11%. Cele mai mari rezultate la acest nivel au fost obținute de elevi China, Singapore sau Coreea unde procentajul, în cazul Chinei, a trecut și de 40%. Acești copii pot modela situații complexe matematic și pot selecta, compara și evalua strategiile adecvate de rezolvare a problemelor pentru a le trata.

PUBLICITATE

La citire am obținut 428 de puncte față 434 în 2015 sau 438 în 2012. În România, 59% dintre elevi au atins cel puțin nivelul 2 la citire, media OECD fiind de 77%. Asta înseamnă că acești elevi pot identifica ideea principală într-un text de lungime moderată, pot găsi informații bazate pe criterii explicite, deși uneori complexe, și pot reflecta asupra scopului și formei textelor atunci când sunt direcționați explicit în acest sens.

Nivelul 5 sau 6 a fost atins de doar 1% dintre elevii români, procentajul OECD fiind de 9%. Acești elevi sunt performanți în privința citirii.

La știinte, România a obținut 426 de puncte față de 435 în 2015 sau 439 în 2012. Nivelul 2 sau mai mare a fost atis de aproximativ 56% dintre elevii din România, media OECD fiind de 77%. Acești elevi știu cel puțin să dea explicații posibile în contexte familiare sau pot trage concluzii pe baza unor investigații simple.
La fel ca la citire, doar 1% dintre elevii români au avut performanțe la știință, adică au atins nivelul nivelul 5 sau 6. Media OECD este de 7%. Acești elevi își pot aplica în mod creativ și autonom cunoștințele învățate la știință într-o mare varietate de situații, inclusiv în cele necunoscute.

PUBLICITATE

PISA este prescurtarea pentru Programme for International Student Assessment (Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor) și este o testare care se desfășoară o dată la 3 ani, Ea arată nivelul elevilor de 15 – 16 ani la matematică, știință și citire, prin prisma capacității acestora de a aplica informațiile dobândite în situații din viața reală.
La testarea din 2018, au participat aproximativ 600.000 de studenți din 79 de țări membre OECD și partenere, reprezentând aproximativ 32 de milioane de tineri de 15 ani. Pentru participarea la PISA 2018, România a plătit 151.000 de euro.

Per ansamblu, datele raportului PISA arată că există diferențe mari între țările participante și în privința performanțelor lor din 2015 și 2018, iar concuzia finală a raportului ODEC arată că în toate țările mai sunt lucruri de făcut pentru a se atinge obiectivele globale pentru educația de calitate, așa cum este definit în Obiectivul ONU pentru dezvoltare durabilă pentru educație, până în 2030.

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Educatie

15 cazuri noi de coronavirus, înregistrate în doar 24 de ore în școlile sibiene

Andra Marinescu

Publicat

pe

15 cazuri noi de coronavirus au fost raportate în unitățile de învățământ din județul Sibiu, în ultima zi de cursuri a acestei săptămâni. Dintre ele, zece au fost înregistrate la preșcolari și elevi și cinci la cadre didactice. De vineri, 215 elevi s-au alăturat orelor desfășurate online, în total fiind vorba despre 2.251 de școlari ce învață de acasă.

Situația din școlile sibiene, în contextul pandemiei de COVID-19, se află pe un trend ascendent. În doar 24 de ore, 15 cazuri noi de coronavirus au fost înregistrate în unitățile de învățământ din județ, fiind vorba despre: Școala Gimnazială ”Ion Luca Caragiale” Sibiu, clasa a VI-a B – elev confirmat pozitiv (clasa desfășoară orele în sistem online din 22.09.2021); Școala Gimnazială ”Regina Maria” Sibiu, clasa a VII-a C – elev confirmat pozitiv (17 elevi vor desfășura orele în sistem online); Școala Gimnazială ”Regina Maria” Sibiu, clasa a II-a D – elev confirmat pozitiv (26 elevi vor studia în sistem onlinne); Școala Gimnazială Nr. 1 Sibiu, clasa a I-a C – elev confirmat pozitiv (23 elevi vor desfășura orele în sistem online); Școala Gimnazială Nr. 18 Sibiu, clasa a IV-a D – elev confirmat pozitiv (29 elevi vor defășura orele în sistem online); Colegiul Național ”Gheorghe Lazăr” Sibiu, clasa a XII-a D – elev confirmat pozitiv (30 elevi vor desfășura orele în sistem online); Liceul Tehnologic ”Avram Iancu” Sibiu, clasa a XI-a D învățământ profesional dual – elev confirmat pozitiv (23 elevi vor defășura orele în sistem online); Școala Gimnazială Nr. 3 Cisnădie, grupa mică – preșcolar cofirmat pozitiv (20 preșcolari vor desfășura orele în sistem online); Școala Gimnazială Blăjel, clasa a VII-a – elev confirmat pozitiv (11 elevi vor defășura orele în sistem online); Școala Gimnazială Daia, clasa a V-a – elev confirmat pozitiv (14 elevi vor desfășura orele în sistem online); Școala Gimnazială Nr. 18 Sibiu, clasa Pregătitoare B, limba germană – cadru didactic confirmat pozitiv (22 elevi vor desfășura orele în sistem online); Școala Gimnazială ”Nicolae Iorga” Sibiu – cadru didactic confirmat pozitiv; Colegiul Tehnic Energetic Sibiu – cadru didactic confirmat pozitiv; Liceul Teoretic ”Gheorghe Lazăr” Avrig – cadru didactic confirmat pozitiv; Școala Gimnazială Loamneș – cadru didactic confirmat pozitiv.
Potrivit prof. Monica Munteanu, șeful Inspectoratului Școlar Județean Sibiu, de la debutul noului an școlar, 42 de profesori și 94 de preșcolari și elevi au fost depistați pozitiv cu virusul SARS-CoV-2.

PUBLICITATE

 

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Educatie

54 de localităţi cu incidenţă COVID mai mare de 6 la mie. Elevii învață în sistem online

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Un număr de 54 de localităţi înregistrează vineri o incidenţă a cazurilor COVID-19 mai mare de 6 la mia de locuitori, se arată într-o centralizare publicată de Ministerul Educaţiei.

Potrivit Centrului Naţional de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei, cele mai mari incidenţe se înregistrează în localităţile Cătina – 12,08 şi Ploşcoş – 9,66, ambele din judeţul Cluj, Şeica Mică (judeţul Sibiu) – 9,48, Pojejena (judeţul Caraş Severin) – 9,47, Bârsana (judeţul Maramureş) – 9,1, Bara (judeţul Timiş) – 9,06 şi Gura Vadului (judeţul Prahova) – 8,75.

PUBLICITATE

În aceste localităţi, elevii învaţă în sistem online. Funcţionează în continuare în sistem fizic, faţă în faţă, grădiniţele, creşele şi şcolile din învăţământul special.

Ministerul Educaţiei a reamintit că publică doar lista ratelor de incidenţă pe localităţi din fiecare zi de vineri, deoarece aceasta este ziua de referinţă pentru stabilirea scenariului de funcţionare în şcoli pentru întreaga săptămână ce urmează. (AGERPRES)

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Educatie

Ministerul Sănătăţii a validat chestionarul de exprimare a intenţiei de vaccinare. Acesta va fi distribuit de Ministerul Educaţiei prin inspectorate

Avatar

Publicat

pe

Ministerul Sănătăţii a validat chestionarul de exprimare a intenţiei de vaccinare în rândul elevilor minori, aceasta fiind diseminat de Ministerul Educaţiei prin inspectoratele şcolare judeţene începând de vineri.

“Începând de vineri, 24 septembrie 2021, chestionarul (disponibil aici) va fi diseminat în unităţile de învăţământ, prin intermediul inspectoratelor şcolare judeţene. Acesta nu este obligatoriu, nu constituie obligaţie de vaccinare şi va fi pus la dispoziţia părinţilor în vederea completării”, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei.

PUBLICITATE

Potrivit sursei citate, persoana desemnată pentru protecţia sanitară la nivelul unităţii de învăţământ, în conformitate cu dispoziţiile ordinului comun al ministrului Sănătăţii şi al ministrului Educaţiei, va transmite Direcţiilor de Sănătate Publică (DSP) chestionarele completate de către părinţi/tutori legali.

“În cazul exprimării intenţiei de vaccinare, vaccinarea elevilor minori se va efectua numai cu acordul informat, exprimat în scris, în prezenţa părintelui/tutorelui legal al copilului! Scopul completării chestionarului este sprijinirea celor care doresc să se vaccineze şi beneficiază de acordul informat, exprimat în scris, al părinţilor sau reprezentanţilor legali, prin organizarea de echipe mobile de vaccinare în şcoli de către Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) şi Direcţiile de Sănătate Publică”, menţionează sursa citată.

Chestionarele nu necesită asumare prin semnătură şi pot fi transmise şi în format electronic, precizează Ministerul Educaţiei.

PUBLICITATE

Nicio şcoală nu a solicitat încă echipe mobile de vaccinare anti-COVID, deoarece nu s-a aprobat, din perspectivă juridică, formularul de exprimare a intenţiei de imunizare, declara, marţi, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. El preciza că Ministerul Sănătăţii este singurul autorizat în prelucrarea datelor medicale cu caracter personal.

“Formularul care va fi elaborat de către cei în drept – Ministerul Sănătăţii – va avea o primă întrebare: este sau nu este vaccinat. Dacă este vaccinat, nu mai trebuie răspuns la cea de a doua întrebare, care va avea trei variante de răspuns: Da; Nu; Indecis”, preciza Cîmpeanu. (AGERPRES)

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE