Connect with us

Info utile

Carantină în Mediaș, Avrig și Orlat: magazinele se închid la ora 20, creșele își continuă activitatea

Avatar

Publicat

pe

Reprezentanții Prefecturii Sibiu au transmis o serie de clarificări cu privire la măsurile care vor fi impuse începând de luni, în localitățile Mediaș, Avrig și Orlat, care vor intra în carantină pentru o perioada celor 14 zile.

Astăzi, 22 noiembrie, a avut loc ședința extraordinară a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, în cadrul căreia s-a prezentat Planul de acțiune integrat pentru asigurarea măsurilor specifice pe timpul instituirii carantinei în municipiul Mediaș, orașul Avrig și localitatea Orlat.

De asemenea, s-au făcut clarificări cu privire la anumite aspecte semnalate din momentul aprobării Hotărârilor nr. 90, 91 și 92.

PUBLICITATE

Astfel, activitatea creșelor și afterschool-urilor va fi permisă numai cu respectarea condițiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educației și cercetării, al ministrului muncii și protecției sociale și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

În ceea ce privește activitatea Serviciului Permise și Înmatriculări precum și a Serviciului Pașapoarte, aceasta se desfășoară conform programului stabilit cu respectarea măsurilor de protecție împotriva SARS CoV-2.

Cei care vor merge către Aeroportul Internațional Sibiu o pot face în baza biletului de avion, ca document justificativ, și a declarației pe propria răspundere pentru persoanele care transportă călătorii la aeroport.

PUBLICITATE

Prefectura Sibiu informează, de asemenea, că operatorii economici care au ca activitate prepararea de alimente/băuturi își încetează activitatea cu publicul la ora 20:00. Activitatea poate continua non-stop pentru  livrările la domiciliu.

În ceea ce privește declarația pe propria răspundere, aceasta se poate completa și în format electronic și pe hârtie (printată sau olograf). Adeverința eliberată de angajator nu are un model tip, precum declarația pe proprie răspundere. Pentru verificarea deplasării în scop profesional este necesară prezentarea unuia dintre cele 3 documente justificative: declarația pe proprie răspundere, legitimația de serviciu vizată la zi, adeverința de la angajator.

„De asemenea precizăm faptul că este esențial să înțelegem cu toții că măsura de carantină este instituită pe o perioadă de doar 14 zile, și pentru a depăși cu bine această situație este nevoie de un efort comun din partea fiecărui cetățean, angajator și autoritate publică”, mai transmit reprezentanții Prefecturii Sibiu.

PUBLICITATE

 

 

 

PUBLICITATE

 

PUBLICITATE

Info utile

Sibiu, următoarea destinație a drumeților din Europa

Monika Tompos

Publicat

pe

Din 26 septembrie până în 3 octombrie are loc la Sibiu cea de-a 5-a ediție a celui mai mare eveniment de drumeție din Europa, numit Eurorando. Sunt așteptați la Sibiu drumeți de pe întreg continentul.

În ultimele zile Sibiul a îmbrăcat din nou haine de mare sărbătoare. Centrul orașului a fost decorat cu steaguri și stegulețe care poartă în vânt vestea unui mare eveniment – Eurorando – evenimentul care strânge laolaltă drumeții din Europa, prezentându-le cu mândrie plaiurile noastre.

PUBLICITATE

Pe înțelesul tuturor, Eurorando este un eveniment organizat odată la 5 ani într-o țară din Europa, de către ERA – European Ramblers’ Association, asociația drumeților din Europa și cea mai mare organizație de drumeții de pe continent. Din ea face parte și SKV, Siebenbürgischer Karpatenverein, asociația drumeților din România. Tot odată la 5 ani, simultan cu evenimentul dedicat publicului larg, în cadrul Eurorando se organizează și o întâlnire a drumeților din această asociație. Ultima oară acestea au avut loc în Suedia în anul 2016, iar acum a venit rândul Sibiului.

Ne pregătim așadar cu mult fast să găzduim săptămâna următoare drumeți de pretutindeni și să le oferim cea mai bună experiență turistică a județului. Organizatorii pregătesc aceste evenimente încă din anul 2018, iar datorită pandemiei formatul de anul acesta va fi unul restrâns, urmând ca anul viitor să se organizeze o nouă ediție, în mod excepțional, tot în Sibiu, adresată unui număr mai mare de participanți. Reprezentanții Sibiu Reisen, cei care se ocupă de logistica organizării evenimentului, se așteaptă ca marea masă a drumeților să vină la Sibiu anul viitor. Anul acesta s-au anunțat însă deja grupuri din Spania, Cehia, Franța și Germania, iar la conferința ERA vor fi prezenți participanți din 16 țări, o parte dintre ei fizic, la Sibiu, iar o parte vor interacționa online. Pentru anul viitor vor fi organizate și drumeții cu ghidaje în limba română, astfel încât să beneficieze de experiențele aparte ale ecoturismului și publicul local.

Vizitatorilor le-a fost pregătit un itinerar de 15 trasee alese și gândite de SKV, care pot fi găsite și pe site-ul Eurorando.eu. „Implementarea acestora este rezultatul unei munci foarte concentrate și foarte bune a Serviciului Public Județean Salvamont Sibiu, a colegilor de la Anii Drumeției, și a Consiliului Județean Sibiu. Ei s-au ocupat de marcarea și curățarea traseelor”, îmi spune Ionuț Martin, cel care se ocupă de logistica evenimentului, fondatorul agenției Sibiu Reisen. „Cele 15 trasee sunt nucleul Eurorando, iar pe lângă acestea participanții mai pot opta și pentru 5 excursii culturale. Mulți dintre cei care vin în Sibiu nu au fost niciodată în România, în Transilvania, și atunci, de-a lungul șederii lor timp de o săptămână, le dăm și posibilitatea de a face câte o excursie culturală, fie ea doar în județul Sibiu sau cu o scurtă ieșire, cum ar fi Sighișoara sau Brașov”, completează el.

PUBLICITATE

Inițiativa evenimentului a venit din partea SKV. Marcel Șofariu, președintele asociației a mai organizat o conferință ERA în Brașov, praticipanții fiind atunci foarte încântați. „Domnul Șofariu și-a dorit foarte mult să aducă Eurorando în România și s-a gândit că Sibiul este cel mai accesibil având și aeroportul în proximitate, având și munții în jurul nostru – nu mă gândesc acum doar la Făgăraș care merg la peste 2.500 de metri, ci și zona colinară, de exemplu. Posibilitățile de drumeție sunt destul de vaste în acestă zonă. Trebuie să vă spun că am câștigat: cei de la ERA au decis unde să se organizeze Eurorando 2021, iar în competiție erau Barcelona și Sibiu, și am rămas noi în fața celor de la Barcelona”, mărturisește Ionuț Martin.

Marcel Șofariu își explică alegerea: „Ar fi mai multe motive cu un numitor comun: Sibiul. Aici am cunoscut dealurile, munții și pădurile în tinerețe. La început cu părinții și prieteni de familie, buni cunoscători ai locurilor și drumeți pasionați. Apoi excursiile cu școala, taberele de iarnă, schiul, orientarea turistică, expedițiile cu prietenii. Am aflat că potecile și cabanele pe la care umblam au fost construite de o asociație și câțiva dintre entuziaștii care își pierdeau vremea cu noi aveau hărți, cărți și insigne cu inițiale magice: SKV. A urmat aderarea la această asociație, apoi intrarea în ERA și aducerea aceste organizații în România și la Sibiu.

Anul acesta este prima oară când un eveniment Eurorando va fi organizat în estul continentului. „Eram conștienți că doar frumusețea peisajelor și țuica, brânza nu sunt suficiente. Dar era o bună ocazie să ne mobilizăm pentru a corecta deficiențele de infrastructură, mult mai mari decât erau percepute la nivelul celor care le îngrijeau și gestionau”, mai povestește Șofariu.

PUBLICITATE

Pentru anul ce vine, publicul larg este invitat să se înscrie din timp la drumețiile organizate în cadrul Eurorando – ar fi și păcat să lăsăm nedescoperite și nebătute atâtea poteci care sunt atât de aproape de noi.

 

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Fapt Divers

Recomandări de la ISU Sibiu pentru prevenirea incendiilor în sezonul rece

Avatar

Publicat

pe

Toamna și-a intrat în drepturi iar odată cu scăderea temperaturilor pe timp de noapte și dimineața este necesară folosirea mijloacelor de încălzire.

Pentru evitarea unor situaţii neplăcute și pentru a fi în siguranță în căminul propriu, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu a transmis câteva recomandări către locuitorii județului pentru prevenirea incendiilor în sezonul rece.

PUBLICITATE

Astfel, coşurile de fum vor fi obligatoriu verificate, curăţate şi reparate premergător sezonului rece şi ori de câte ori este nevoie, iar în podurile caselor, coşurile de fum vor fi obligatoriu tencuite pentru a nu prezenta fisuri prin care ar putea pătrunde scântei ce pot fi surse de aprindere, dacă în zona lor sunt materiale combustibile.

Coşurile de fum trebuie izolate termic faţă de elementele combustibile ale acoperişului. Se interzice folosirea improvizaţiilor la burlanele metalice de evacuare a fumului cu coturi multiple, montate pe lângă pereţii combustibili sau în apropierea materialelor combustibile. Asigurați, cel puțin o dată pe an, obligatoriu înaintea începerii sezonului rece, controlul instalațiilor și al sistemelor de încălzire, în vederea înlăturării defecțiunilor și asigurării funcționării la parametri normali. Se interzice folosirea sobelor și a altor mijloace de încălzire defecte, cu improvizații, supraalimentate cu combustibili sau nesupravegheate.

Nu utilizați aparate electrice cu defecțiuni sau improvizații. Lucrările de întreţinere, revizii şi reparaţii la instalaţiile şi aparatele electrice se execută numai de către personal calificat şi autorizat. Siguranţele electrice arse se înlocuiesc numai cu altele calibrate, cu aceleaşi caracteristici tehnice. Aparatele electrice sub tensiune trebuie supravegheate permanent şi nu se lasă la îndemâna copiilor.

PUBLICITATE

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Datele sibienilor privind serviciul de salubrizare, accesibile online

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Sibienii au de-acum la dispoziție o platformă online pe care pot urmări în timp real informațiile la taxa de salubrizare și la cantitățile de deșeuri colectate. Informațiile sunt aceleași cu cele folosite de serviciul de salubrizare pentru taxare.

Primăria Municipiului Sibiu a lansat, în colaborare cu operatorul de salubrizare SOMA, o platformă electronică pe care sibienii vor avea posibilitatea să consulte în timp real informațiile referitoare la gestionarea deșeurilor pe care le generează în gospodării și cu privire la taxa de salubrizare pe care o datorează.

Accesarea platformei se face direct din site-ul primăriei, pe adresa salubrizare.sibiu.ro

PUBLICITATE
Ara_002

Informații online Salubrizare Sibiu 

Creând un cont pe această platformă, în câțiva pași simpli, sibienii pot beneficia de următoarele instrumente electronice:

  • Vizualizarea numărului de colectări a pubelelor pentru deșeuri reziduale (negru) pentru locul de consum respectiv
  • Consultarea tipului de abonament activ în prezent pentru locul de consum respectiv
  • Vizualizarea costului lunar al pachetului de servicii selectat
  • Depunerea declarațiilor pentru taxa de salubrizare, fie noi, fie rectificative
  • Comunicarea directă, electronică, cu operatorul de salubrizare Soma prin accesarea secțiunii CERERI ȘI AJUTOR. De asemenea, la dispoziția cetățenilor stă adresa management.salubrizare@sibiu.ro pentru comunicarea cu Serviciul Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului.

CUM VĂ CONECTAȚI PE PLATFORMĂ:

Pasul 1. Solicitarea credențialelor necesare pentru crearea contului.

Dacă aveți deja cont pe platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, trebuie să transmiteți un e-mail către management.saubrizare@sibiu.ro și veți primi ca răspuns credențialele necesare pentru crearea contului: un număr personal și un cod unic.

PUBLICITATE

Utilizatorii care nu sunt înregistrați pe platforma de E-administrație cu adresa de e-mail, pot solicita în baza actului de identitate credențialele la sediul Serviciului Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului (str.9 Mai, nr.16) sau la sediul Direcției Fiscale Locale Sibiu (str. Turismului, nr. 15A).  Deplasarea la ghișee este necesară pentru a proteja siguranța datelor dumneavoastră cu caracter personal.

Pasul 2.Creați un cont pe  www.salubrizare.sibiu.ro

Folosiți adresa dumneavoastră de e-mail, urmați instrucțiunile și verificați contul creat. Veți primi un e-mail care vă permite printr-un simplu click să confirmați acest cont.

PUBLICITATE

Pasul 3. Indicați locul dumneavoastră de consum

După ce ați confirmat contul, folosind numărul personal și codul unic pe care le-ați primit pe e-mailul dumneavoastră, puteți indica locul de consum pentru care plătiți taxa de salubrizare.

Pasul 4. Verificați datele și validați codul pubelelor

PUBLICITATE

După ce ați definit locul de consum, este important să verificați acuratețea datelor înregistrate. În cadrul platformei digitale puteți să vă gestionați declarația de salubrizare,  să confirmați codul pubelelor alocate sau platforma unde sunteți arondat să depuneți deșeurile. Găsiți codul pubelelor înscris pe autocolantul lipit pe pubela neagră, iar codul platformei unde sunteți arondat și locația acesteia se pot vizualiza în cadrul declarației de impunere.

Subliniem că, în conformitate cu noul Regulament privind taxa de salubrizare în municipiul Sibiu, este obligatoriu să fiți conectat la serviciile de salubrizare, ceea ce presupune depunerea unei declarații de salubrizare, iar dacă ați depus deja declarația este obligatorie verificarea datelor introduse în sistem prin declarațiile depuse anterior pentru ca acestea să corespundă cu realitatea curentă.

Reamintim că plata taxei de salubrizare este posibilă și în format electronic. Fără a vă deplasa la ghișeele Primăriei, prin platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, puteți efectua plata sumelor datorate.

PUBLICITATE

CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE