Connect with us

Comunicate de presa

Sărbătoarea voluntariatului revine! Centrul de Voluntariat Mediaș ne aduce împreună

Daniel Dăbăcan

Publicat

pe

SAPTAMANA NATIONALA A VOLUNTARIATULUI MEDIAS 2
Bannet continental 29 aprilie

Pro Vobis – Centrul National de Resurse pentru Voluntariat lanseaza cea de-a XII-a editie a Saptamanii Nationale a Voluntariatului, care va avea loc in perioada 13-19 mai 2013.

SNV este saptamana care aduce impreuna in fiecare primavara organizatii, institutii si companii care vor sa celebreze public spiritul voluntariatului. ONG-uri, scoli, biblioteci si companii care se implica in comunitate cu ajutorul voluntarilor organizeaza in SNV, an de an, activitati si evenimente cu/despre/pentru voluntari. SNV este cel mai mare eveniment anual de celebrare a voluntariatului si de apreciere publica a voluntarilor din Romania, menit sa mobilizeze cat mai multe organizatii si voluntarii pe care acestia ii implica, pentru a sarbatori impreuna voluntariatul, pentru a atrage sprijinul comunitatii pentru acesta si pentru a recunoaste public activitatea voluntarilor.

Provocarea din acest an pentru noi: s-a propus ca, in aceasta editie SNV, sa dedicam ziua de 17 mai (vineri) voluntariatului corporatist.

Cum? Vom face apel la resursele din comunitatea noastra locala si cooptam companii mai mici si mai mari  si angajatii acestora in activitatile noastre din data de 17 mai. Companii – ONG-urile va pot oferi oportunitati de a va energiza echipa de angajati si de a fi mai prezenti in comunitate!

La Medias, Centrul de Voluntariat din cadrul Directiei Municipale pentru Cultura, Sport, Turism si Tineret – Primaria Medias,  propune pentru saptamana 13-19 mai 2013, trei campanii de anvergura:

Campania: “Pic cu Pic se-aduna viata!”

Incurajam voluntariatul corporatist in editia din acest an a “ Saptamanii Nationale a Voluntariatului”.  Prin campania “Pic cu Pic se-aduna viata”, companiile, institutiile din municipiu sunt asteptate sa se inscrie pentru donare de sange.  Beneficiile culese in urma acestei campanii vor face obiectul unor donatii catre cazurile defavorizate ale comunitatii noastre.

„VOL- hour”

Centrul de Voluntariat Mediaş va împărtăşi elevilor din instituţiile de invatamant locale, informaţii, programe de voluntariat sub forma orelor de dirigentie, intr-o ambianta non formala,  specializate în domeniile: asistenţă socială, psihologie şi formare profesională. Astfel,  cei interesati vor avea sansa de a se inscrie ca voluntari in programele centrului nostru.

                              Năşeşte un ONG – Companiile ar trebui să vadă ONG-urile ca pe niște parteneri

În cadrul work shop- ului organizat de catre Centrulu de Voluntariat Medias la care vor participa instituii, companii, filiale si subfiliale ale agentiilor multinationale vor fi  prezentate şi dezbătute subiectele fiscale şi financiare ale implicării companiilor în campaniile sociale, respectiv redirecționarea unui procent de 20% din impozitul pe profit datorat de companii statului către diverse cauze sociale. Se va pune accent pe beneficiile pe care le poate aduce implicarea socială pentru companii.

Activitățile de responsabilitate socială ale unei companii aduc beneficii la două niveluri: al societății și al companiei. Beneficiile de la nivelul societății țin de binele și de interesul public.

În ceea ce privește beneficiile aduse companiilor de activitățile de responsabilitate socială, vom enumera aspectele care pot trezi interesul managerilor și antreprenorilor. Programele de CSR ajută companiile :

să se diferențieze de concurență și să obțină loialitate față de brand;
să atragă și să-și păstreze angajații valoroși;
să își îmbunătățească reputația:
să își crească vânzările și cota de piață.

Este vorba despre Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările și completările ulterioare, în care se precizează că sponsorizările acordate conform acestei legi către fundații și asociații reprezintă, în anumite condiții, credit fiscal. Evenimentul isi propune ca prin intermediul sau sa se  încerce o conștientizare mai mare a ceea ce înseamnă responsabilitate socială corporativă în rândul întreprinderilor mici și mijlocii.

Alti trei pași sunt clarificarea obiectivelor de afaceri ale organizaţiei, integrând principiile responsabilității sociale; identificarea de obstacolele şi oportunităţile pentru îndeplinirea obiectivelor de afaceri; integrarea responsabilității sociale în organizaţie (planuri, politici, sisteme, proceduri, cultură organizaţională, iniţiative externe, etc.) şi în sfera de influenţă.

SNV a fost initiat in 2002, este coordonat de Pro Vobis – Centrul National de Resurse pentru Voluntariat si a fost implementat de-a lungul anilor in colaborare cu centrele de voluntariat din Romania, partenerii locali ai SNV si VOLUM – Federatia Organizatiilor care sprijina Dezvoltarea Voluntariatului in Romania.

 

 

 

Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *