Connect with us

Administrație

După doi ani de la start, Sibiul trece într-o nouă etapă cu Centura de Sud a Sibiului: studiul de fezabilitate

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Proiectul Centurii Ocolitoare de Sud a Sibiului a mai făcut un pas, unul extrem de important, odată cu semnarea contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate. Anul viitor va putea începe licitația pentru execuție.

Consiliul Județean Sibiu a anunțat semnarea contractului pentru realizarea Studiului de Fezabilitate a Variantei Ocolitoare Sibiu Sud, așa cum se numește oficial Centura de Sud a Sibiului, în acest moment. Proiectul a început în 2019, la inițiativa Consiliului Județean Sibiu, după ce proiectul fusese evidențiat în Planul de Mobilitate Urbană al Municipiului Sibiu. Primăria și-a declinat la acel moment competențele, din cauza anvergurii unui astfel de proiect. Așa a luat Consiliul Județean în mâini ideea unei Centuri de Sud.

PUBLICITATE

Era martie 2019, când ne întrebam „Cine construiește Centura de Sud a Sibiului?”, după ce primăria ne spusese foarte clar că nu-și permite. Nu erau prea mulți optimiști când a fost făcute primele studii de urbanism și apoi anunțată licitația pentru un studiu de prefezabilitate, care a presupus și primele dezbateri publice, care să stabilească variantele de lucru cele mai potrivit. Au apărut mai multe variante de lucru, iar finalul studiului de prefezabilitate a sugerat și care ar fi cel mai bun traseu. Acum urmează pasul următor, studiul de fezabilitate, care va stabili costurile și detaliile de proiectare, pe traseul ales. Una peste alta, este un proces anevoios, dar necesar. Dacă investiția va fi finanțată cu fonduri europene este absolut obligatoriu să fie parcurși toți acești pași.

Potrivit CJ, licitația pentru SF a fost câștigată de asocierea BETA COPS SRL și TOTAL ROAD SRL, care are la dispoziție 6 luni de la emiterea ordinului de începere. Studiul ar trebui să fie pe masa CJ la începutul anului 2022, iar pe baza lui să fie demarată procedura pentru proiectare și execuție.

Contractul prevede ca proiectanții să realizeze și o serie de studii de teren, documentații pentru culoarul de expropriere și pentru emiterea acordurilor și avizelor.

PUBLICITATE

Valoarea totală a contractul este de 3,5 milioane de lei, bani provenind din  bugetul local al județului Sibiu.

Traseul Variantei Ocolitoare Sibiu Sud stabilit de studiile realizate până acum pornește din drumul național DN7H, în apropriere de nodul de autostradă – Șura Mică și se sfârșește în drumul național de interes european E68 (Arad – Sibiu -Brașov), în apropriere de nodul rutier la autostradă – Șelimbăr, străbătând 6 unități administrativ teritoriale : Sibiu, Cristian, Poplaca, Rășinari, Cisnădie și Șelimbăr, pe o lungime de aproximativ 20 de km.

Dintre variantele de traseu propuse până acum, s-a remarcat cea mai îndrăzneață și, în același timp, controversată: cea care ar fi presupus săparea unui tunel pe sub Pădurea Dumbrava.

PUBLICITATE

Potrivit studiului de prefezabilitate, varianta ocolitoare (centura de sud) ar urma să aibă o viteză proiectată de deplasare a vehiculelor de 80 km/h, iar interacțiunea cu drumurile existente s-ar putea face prin intersecții, pasaje sau sensuri giratorii. Studiul de prefezabilitate a analizat 5 trasee posibile, generate de un studiu de urbanism. Dintre cele 5 trasee, a fost considerat fezabil traseul 1, care are o lungime de 18,3 kilometri, ocolește pădurea Dumbrava, are nevoie de 7 intersecții cu drumurile existente și 19 poduri, din care 3 pentru cursuri de apă. Alte două trasee au fost considerate inaccesibile din cauza traversării de terenuri MApN. Un al patrulea traseu a fost considerat o posibilă opțiune, deoarece reprezintă o prelungire a traseului 1, dar fără un surplus notabil de trafic. Traseul 5, o variantă mai scurtă a traseului 1, ar avea nevoie de o soluție mai puțin obișnuită, un tunel pe sub pădurea Dumbrava, ceea ce ar genera costuri foarte mari și inconveniente de trafic.

Inițial, s-a propus ca varianta ocolitoare de sud să pornească din Cristian, din capătul pistei Aeroportului Sibiu, și să meargă către Poplaca, unde intersectează DJ106R (Calea Poplăcii) în zona Valea Poplăcii, apoi ocolește pădurea și se îndreaptă spre Șelimbăr, unde va interescta DN1 la sud de parcul comercial Shoping City. Soluția cu plecare din apropiere de autostradă a fost considerată mai utilă, în cele din urmă.

”Varianta Ocolitoare Sibiu Sud va fluidiza traficul urban, periurban și de tranzit, va reduce emisiile de carbon, contribuind la un județ verde,  iar dezvoltarea economică și turistică se va îndrepta și către zonele din sudul Municipiului Sibiu”, a explicat președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean.

PUBLICITATE

Proiectul se realizează în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și totodată, este inclus în Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 1699/2020 care prevede aprobarea listei ce cuprinde proiectele de infrastructură și transport în vederea includerii la finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM).

PUBLICITATE

Administrație

În atenția elevilor: Tursib schimbă, de luni, orarul traseelor școlare, din cauza aglomerației din trafic

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Tursib a decis să schimbe programul de circulație pentru două dintre traseele școlare pe care le-a introdus din 13 septembrie, pentru a se conforma cu programul școlilor la care trebuie să ajungă elevii și cu aglomerația din trafic.

Compania de transport local Tursib a modificat programul de funcționare pentru traseele școlare E5 și E7, care transportă elevii din zonele Broscărie, pe traseul spre centru, și din zona Mihai Viteazu spre centru.

tursib trasee scolare

„După o analiză a timpilor de sosire în stație realizată de societatea Tursib, Primăria Sibiu și Poliția Locală Sibiu, începând de luni, 20 septembrie se vor implementa modificări în orarul a două dintre trasee”, precizează reprezentanții Tursib.

Modificări trasee școlare TURSIB:

Pe traseul E5 (cartier Broscărie – școala Regina Maria) ora de plecare din stația de capăt de linie – IRMES 1, se modifică. Autobuzul va pleca mai devreme, la ora 07.14.

Pe traseul E7 (bulevardul Mihai Viteazu – școala Regina Maria) ora de plecare din stația de capăt de linie – Lămâiței se modifică. Autobuzul va pleca la ora 07.14.

„Aceste măsuri sunt necesare pentru a asigura sosirea în timp util în stațiile de la Colegiul Octavian Goga și respectiv Școala Regina Maria, având în vedere întârzierile înregistrate de autobuze în săptămâna care se încheie cauzate de aglomerația din zona celor două unități de învățământ la ora intrării la cursuri a elevilor”.

Tursib va continua să urmărească traseele școlare pentru optimizarea operării autobuzelor pe aceste rute.

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

FOTO & VIDEO Companiile care lucrează la infrastructura din Sibiu lasă în urma lor tot mai multe gunoaie și resturi

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Sibiul este „frământat” în ultimii ani de o mulțime de proiecte de infrastructură, unele pornite de la zero, altele destinate reabilitării și modernizării unor cartiere. Din păcate, companiile de cosntrucții care au contractat lucrări în aceste proiecte lasă în urma lor tot mai multe resturi, moloz, distrugând uneori infrastructura existentă.

Cititorii din zona Țiglari ne-au sesizat faptul că recentele lucrări de modernizare a străzii Țiglari și a zonei adiacente au adus alte probleme locatarilor din zonă. Compania care a efectuat lucrările pe această stradă, Terra Building, a lăsat în urmă o mulțime „urme” care le fac viața mai grea celor care stau acolo. Este vorba despre criblură rămasă de la asfaltări, pete mari de ulei care sunt împrăștiate pe stradă și pe trotuar, dar și zone în care asfaltul existent a fost distrus parțial de camioanele companiei.

O altă lucrare pe care ne-au sesizat-o sibienii este cea de pe strada Bâlea. Aici a fost înlocuită țeava principală de gaze, o intervenție care a adus bătăi de cap locatarilor și celor care tranzitează această stradă. După ce s-au confruntat cu o lucrare neîngrijită, care a însemnat gropi neprotejate, pietriș aruncat pe carosabil, spații neamenajate corespunzător pentru trecerea pietonilor, la finalul lucrărilor, o bună parte din trotuare stă acoperită cu praf și pământ, bordurile instalate în urmă cu câțiva ani sunt distruse de mașinile de mare tonaj, iar reparațiile făcute de firma care a lucrat la acest proiect sunt superficiale, cu asfalt care va ieși, probabil, la prima ninsoare.

Am solicitat Primăriei Sibiu un punct de vedere referitor la răspunderea pe care o au aceste companii și vom publica poziția instituției imediat ce va fi transmisă, pentru a afla cine trebuie, conform contractelor, să repună infrastructura în starea inițială, după astfel de lucrări. Am cerut primăriei inclusiv o situație a sancțiunilor aplicate în ultimii ani companiilor care au lăsat în urma lor resturi și au distrus infrastructura existentă.

str Tiglari Terra Building (1)
str Tiglari Terra Building (2)
str Tiglari Terra Building (3)
str Tiglari Terra Building (4)

Așa arată str Țiglari după plecarea muncitorilor.

str Balea gaze (1)
str Balea gaze (2)

Așa arată Str. Bâlea după plecarea muncitorilor.

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Primăria Sibiu: „Depuneți declarații pentru imobilele nelocuite, pentru scutirea de la plata taxei de salubrizare!”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Administrația sibiană atrage atenția celor care dețin imobile nelocuite că este nevoie de o declarație anuală în care să precizeze că imobilele respective nu sunt locuite, astfel încât să fie scutiți de plata taxei speciale.

Sistemul de taxare pentru ridicarea gunoiului în Sibiu a fost modificat la începutul acestui an, astfel că noul Regulament privind taxa de salubrizare, care a intrat în vigoare în 1 februarie 2021, prevede scutirea de taxă a proprietarilor de imobile nelocuite.

Pentru a beneficia de această prevedere cei care dețin imobile nelocuite/nefuncționale au obligația să depună anual o declarație de impunere. Obligația este în vigoare chiar dacă au fost depuse astfel de declarații în perioada 2016 – 2020. Potrivit primăriei, măsura a fost luată pentru ca situația acestor imobile să fie actualizată în baza de date a Direcției Fiscale.

Termenul limită de depunere a declarației pentru anul în curs a fost prelungit până în 30 septembrie 2021. Sibienii care dețin imobile nelocuite sunt rugați să depună declarația până la data menționată, împreună cu confirmarea din partea asociației de proprietari/locatari – în cazul imobilelor ce fac parte din asociații sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncțional, în cazul celorlalte imobile.

Formularul pentru această declarație poate fi descărcat de aici: https://www.sibiu.ro/ro2/pdf/formulare/Declaratie_de_impunere_stabilire_taxa_speciala_de_salubrizare.pdf

Pentru declarației există și opțiunea trimiterii online, pe email, la adresa declaratie.salubrizare@sibiu.ro sau pe portalul de e-administrație, accesibil de pe site-ul sibiu.ro, pentru cei care au cont, la secțiunea Taxe și Impozite, prin mesaj.

În situația în proprietarii acestor imobile nu depun declarația până în data de 30 septembrie, se va stabili din oficiu o taxă de salubrizare pentru perioada 1 februarie 2021 – 31 decembrie 2021  în cuantum penalizator egal cu dublul valorii abonamentului PRACTIC, adică 84 de lei/lună.

CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE