Connect with us

Administrație

Europa ne-a dorit doar cu lucrurile bune

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Reporter: Să creionăm, vă rog, principalele direcţii de activitate ale Biroului Judeţean pentru Romi. Iulian Preda: Principalele di­rec­ţii se ghidează după strategia de îm­bunătăţire a situaţiei romi­lor apro­­bată prin Hotărâre de Gu­vern şi anume: sănătate, educaţie, lo­cuinţe,locuri de muncă, cultură, se­curitate socială şi tot ceea ce ţine de viaţa comunită­ţi­lor de romi din judeţ. R: Această Hotărâre de Guvern reglementează cadrul legal, teoretic al integrării romilor în societate. Ce se întâmplă, practic ? IP: Hotărârea de Guvern 522 din aprilie 2006 a stabilit şi faptul ca lunar să se întâlnească în cadrul Instituţiei Prefectului grupul jude­ţean de lucru mixt pentru romi. Încer­căm cu prilejul acestor întâlniri să cunoaştem problemele cu care se confruntă comunităţile de romi din judeţ, întrucât sunt invitaţi să participe reprezentanţi ai romilor, primari, viceprimari, consilieri aleşi din rândul romilor, lideri, mediatori sanitari, reprezentanţi ai instituţiilor deconcentrate, care au atribuţii în problematica romilor, ONG-uri. Este un proces de durată şi sper ca în câţiva ani să nu ne mai întâlnim cu situaţiile cu care ne confruntăm acum. Este vorba de sărăcie, lipsa locurilor de muncă, condiţii precare de locuit şi nu în ultimul rând un flux migraţionist către Occident a cărui rezultate nefaste le cunoaştem cu toţii. R: În opinia dvs., situaţia infracţionalităţii romilor din Italia este una exploatată politic ? Feno­menul este unul exacerbat ? IP: Este clar că există deja un fenomen, exacerbat. Este adevărat,se pare că unii dintre romii din Italia fac unele răutaţi, însă, cred că ar trebui privită în ansamblu comunitatea ro­mânilor din Italia. Nu numai acei in­frac­­tori de drept comun indiferent de etnie care îşi fac de cap. România este parte integrantă a Uniunii Europene, dar se pare că Europa a vrut să ne ia doar cu partea bună a lucrurilor. Suntem în Uniunea Europeană doar pentru interesul ei, pentru ca firmele occidentale să aibă piaţă de desfacere în România, să fie folosită mâna de lucru mai ieftină sau să ne fie luate resursele mai pe nimic. Uniunea Europeană nu vrea să înţeleagă că trebuie să ne ia cu nevoi cu tot. Până la urmă, oamenii aceştia sunt cetăţeni europeni, şi în această calitate Comu­nitatea Europeană are obligaţia de a face ceva pentru oa­menii aflaţi în nevoie, fie că sunt italieni, francezi, români sau romi . Lucrurile ar trebui privite în an­samblu. Ar trebui creată o strategie prin realizarea unei infuzii financiare în Estul Europei, cu scopul clar de a rezolva o problemă. Nu se merge la cauză, ci doar la efect.Am impresia că nu se vrea rezolvarea problemei. Foarte multe proiecte fi­nanţate cu bani europeni s-au con­cretizat în întâlniri, simpozioane şi seminarii pe la hoteluri de 5 stele unde se povestesc aceleaşi lucruri cu­noscute şi arhicunoscute în loc să concretizăm ceva în ţigănii (termen folosit pentru zonele locuite de romi).Vă dau ca exemplu proiectele F.R.D.S. Fondul Român de Dezvoltare Socia­lă. Aici au fost selectate două localitaţi din judeţ, fiind eligibile, au fost anun­ţate drept cîştigătoare de 10 luni, s-au organizat nişte întâlniri pe la Alba Iulia şi Călimaneşti dar nu s-a pus o piatră pe drumurile astea care trebuie reabilitate în proiect, iar sta­tul plăteşte dobânzi la aceste credite din banii contribuabililor. R: Grupul judeţean mixt de lucru pentru romi s-a deplasat în vederea identificării şi rezolvării problemelor din teritoriu ? IP: Când am avut probleme la Târnava,Avrig sau în Mediaş ne-am deplasat la faţa locului , împreună cu toţi factorii implicaţi. După analiza situaţiei, problemele au fost rezolvate sau sunt în curs de rezolvare. Cu ceva vreme în urmă s-a pus problema lipsei de mediatori sanitari. După demersurile instituţiilor implicate, au fost instruite 26 de tinere din rândul etnicilor romi pentru a acoperi această nevoie şi pentru a intermedia relaţia dintre pacienţi şi medicii de familie, factor determinant în îmbunătăţirea asistenţei medicale în comunităţile de romi. De asemenea au fost angajaţi şi opt mediatori şcolari pentru îmbunătăţirea actului educaţional. Iată un exemplu de bună practică. R: Mai există abandon şcolar ? IP: Din nefericire, da. Dar facem eforturi şi pe acest segment. Anul acesta ne-am propus să sprijinim acest sector al educaţiei. S-a înfiinţat între timp şi Centru Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, care are în subordine mediatorii şcolari, liantul între comunitate şi şcoală. Sperăm să reuşim organizarea unui curs pentru instruirea altor potenţiali mediatori şcolari, pentru reducerea abandonului şcolar şi creşterea performanţei şcolare. De asemenea avem în vedere reconversia forţei de muncă în rândul romilor cu sprijinul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sibiu. Este important că s-a creat cadrul legal, instituţionalizat pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă această etnie R: Primăriile din localităţile unde sunt concentrate aceste co­munităţi au angajat căte un expert pe problemele romilor, aşa cum prevede legislaţia ? IP: Poţi să faci un lucru, sau te poţi eschiva uneori. Din păcate nu toţi primarii din localităţile cu comunităţi mari de romi au angajat experţi pentru romi. Noi permanent facem aceste demersuri, însă legea nu prevede şi o măsură coercitivă pentru cei care nu o aplică şi atunci se perpetuează nişte situaţii neplăcute. Dacă nu avem informaţii din judeţ trimise de către aceşti experţi, este foarte dificil să identificăm problemele. Am umblat prin multe localitaţi din judeţ şi am vazut cum trăiesc comunităţile. Acum se derulează un proiect al Agen­ţiei Naţionale pentru Romi, fi­nanţat din fonduri structurale, în care este cuprins şi judeţul Sibiu. Prin intermediul acestui proiect vor fi angajaţi cinci experţi romi. Într-o primă fază am selectat 7 localităţi. Beneficiul este că localităţile res­pective nu vor plăti salariul acestui expert timp de doi ani, iar dotarea spaţiului va fi şi ea finanţată. După cei doi ani, Primăria este obligată să plătească salariul expertului care contribiue la aplicarea strategiei pentru îmbunătăţirea situaţiei ro­milor. Avantajul este că vom putea ajuta mult mai bine oamenii din localităţile respective. R: Oficial, câţi romi are ju­deţul Sibiu ? IP: 17.125 de romi în 2002. Însă nu este cifra reală, pentru că multe din localităţi au un număr foarte mic de romi declaraţi. Nu sunt obligaţi să se declare romi. Cert este faptul că judeţul Sibiu este cunoscut ca fiind al doilea judeţ din România ca număr de romi, estimîndu-se o cifră între 60 de mii şi 80 de mii. R: Căsătoriile timpurii se mai practică ? IP: Era o practică tradiţională în comunităţile de căldărari. R: S-a mai ameliorat situa­ţia? IP: Din câte cunosc eu, da. Am avut nenumărate discuţii pe această temă. Lumea evoluează. Chiar dacă se mai fac anumite înţelegeri între familii, căsătoriile în sine nu se consumă decât după vârsta de 16 ani. Oamenii au înţeles că este un păcat, dar şi o maltratare a acestor copii. Protecţia Copilului a avut numeroase intervenţii pe această temă. Sunt convins că în câţiva ani vom vorbi din amintiri despre astfel de practici.

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Datele sibienilor privind serviciul de salubrizare, accesibile online

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Sibienii au de-acum la dispoziție o platformă online pe care pot urmări în timp real informațiile la taxa de salubrizare și la cantitățile de deșeuri colectate. Informațiile sunt aceleași cu cele folosite de serviciul de salubrizare pentru taxare.

Primăria Municipiului Sibiu a lansat, în colaborare cu operatorul de salubrizare SOMA, o platformă electronică pe care sibienii vor avea posibilitatea să consulte în timp real informațiile referitoare la gestionarea deșeurilor pe care le generează în gospodării și cu privire la taxa de salubrizare pe care o datorează.

Accesarea platformei se face direct din site-ul primăriei, pe adresa salubrizare.sibiu.ro

PUBLICITATE
Ara_002

Informații online Salubrizare Sibiu 

Creând un cont pe această platformă, în câțiva pași simpli, sibienii pot beneficia de următoarele instrumente electronice:

  • Vizualizarea numărului de colectări a pubelelor pentru deșeuri reziduale (negru) pentru locul de consum respectiv
  • Consultarea tipului de abonament activ în prezent pentru locul de consum respectiv
  • Vizualizarea costului lunar al pachetului de servicii selectat
  • Depunerea declarațiilor pentru taxa de salubrizare, fie noi, fie rectificative
  • Comunicarea directă, electronică, cu operatorul de salubrizare Soma prin accesarea secțiunii CERERI ȘI AJUTOR. De asemenea, la dispoziția cetățenilor stă adresa management.salubrizare@sibiu.ro pentru comunicarea cu Serviciul Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului.

CUM VĂ CONECTAȚI PE PLATFORMĂ:

Pasul 1. Solicitarea credențialelor necesare pentru crearea contului.

Dacă aveți deja cont pe platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, trebuie să transmiteți un e-mail către management.saubrizare@sibiu.ro și veți primi ca răspuns credențialele necesare pentru crearea contului: un număr personal și un cod unic.

PUBLICITATE

Utilizatorii care nu sunt înregistrați pe platforma de E-administrație cu adresa de e-mail, pot solicita în baza actului de identitate credențialele la sediul Serviciului Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului (str.9 Mai, nr.16) sau la sediul Direcției Fiscale Locale Sibiu (str. Turismului, nr. 15A).  Deplasarea la ghișee este necesară pentru a proteja siguranța datelor dumneavoastră cu caracter personal.

Pasul 2.Creați un cont pe  www.salubrizare.sibiu.ro

Folosiți adresa dumneavoastră de e-mail, urmați instrucțiunile și verificați contul creat. Veți primi un e-mail care vă permite printr-un simplu click să confirmați acest cont.

PUBLICITATE

Pasul 3. Indicați locul dumneavoastră de consum

După ce ați confirmat contul, folosind numărul personal și codul unic pe care le-ați primit pe e-mailul dumneavoastră, puteți indica locul de consum pentru care plătiți taxa de salubrizare.

Pasul 4. Verificați datele și validați codul pubelelor

PUBLICITATE

După ce ați definit locul de consum, este important să verificați acuratețea datelor înregistrate. În cadrul platformei digitale puteți să vă gestionați declarația de salubrizare,  să confirmați codul pubelelor alocate sau platforma unde sunteți arondat să depuneți deșeurile. Găsiți codul pubelelor înscris pe autocolantul lipit pe pubela neagră, iar codul platformei unde sunteți arondat și locația acesteia se pot vizualiza în cadrul declarației de impunere.

Subliniem că, în conformitate cu noul Regulament privind taxa de salubrizare în municipiul Sibiu, este obligatoriu să fiți conectat la serviciile de salubrizare, ceea ce presupune depunerea unei declarații de salubrizare, iar dacă ați depus deja declarația este obligatorie verificarea datelor introduse în sistem prin declarațiile depuse anterior pentru ca acestea să corespundă cu realitatea curentă.

Reamintim că plata taxei de salubrizare este posibilă și în format electronic. Fără a vă deplasa la ghișeele Primăriei, prin platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, puteți efectua plata sumelor datorate.

PUBLICITATE

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Acțiuni de dezinsecție împotriva țânțarilor și căpușelor, în Sibiu

Avatar

Publicat

pe

În perioada 24-25 septembrie este programată cea de-a șasea campanie din acest an împotriva țânțarilor și cea de a treia împotriva căpușelor de pe domeniul public al municipiului Sibiu.

Firma contractată de Primăria Sibiu va împrăștia substanțele în parcuri, spații verzi, în zonele de blocuri, pe malurile râurilor și pârâurilor, în spațiile verzi ale unităților de învățământ, în Cimitirul municipal și Grădina Zoologică.

PUBLICITATE

“Deși substanțele folosite – Cymina Ultra și respectiv Deltatim Plus – sunt avizate de Ministerul Sănătății și nu prezintă pericol pentru populație, cei cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

În situația în care condițiile meteo sunt nefavorabile, cele două acțiuni vor fi reprogramate”, transmit reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Se distribuie pachetele cu produse alimentare pentru beneficiarii din Sibiu

Avatar

Publicat

pe

Începând de astăzi, 24 septembrie, Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Sibiu va începe distribuirea celor 883 de pachete cu produse alimentare către persoanele cu venituri reduse din municipiul Sibiu.

Aceasta este a treia tranșă de produse primite în cadrul programului „Acordarea de pachete cu ajutoare alimentare în cadrul POAD 2018-2020”, finanțat de Fondul de Ajutor European. Programul se adresează persoanelor beneficiare de alocație pentru susținerea familiei și de venit minim garantat.

PUBLICITATE

Fiecare pachet conține 5 kg făină de grâu, 4 kg de mălai, 2 pungi de paste făinoase, 4 l de ulei, 2 kg de zahăr, 4 kg de orez, 5 conserve de carne de vită, 3 conserve de carne de porc, 5 conserve de pateu de ficat de porc, 2 borcane de compot de fructe, 1 borcan de gem de fructe, 1 borcan gem de fructe dietetic.

Produsele vor fi preambalate într-o cutie de carton, însumând o greutate de aproximativ 25 kg. Alimentele vor putea fi ridicate de la Cantina Municipiului de pe Calea Gușteriței nr.22, în intervalul orar 8-15. Vineri, 24 septembrie, luni, 27 septembrie și miercuri 29 septembrie, pot ridica alimentele persoanele beneficiare de venit minim garantat, iar marți, 28 septembrie și joi, 30 septembrie, de către beneficiarii de alocație pentru susținerea familiei.

Pentru ridicarea pachetelor beneficiarii trebuie să se prezinte cu cartea de identitate/buletinul/carte de identitate provizorie și certificatul de naștere pentru copiii sub 14 ani, în original

PUBLICITATE

“Persoanele care se prezintă pentru ridicarea pachetelor sunt obligate să respecte măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu coronavirus, respectiv purtarea măștii de protecție, menținerea distanțării fizice în perioada de așteptare pentru preluarea produselor și utilizarea dezinfectantului pentru mâini, pus la dispoziție de Cantina Municipiului, au transmis reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE