fbpx
Connect with us

Educatie

Explicațiile profesorilor sibieni pentru notele primite la Evaluarea Națională, după contestații

Gabriel Dogaru

Published

on

Un număr foarte mare dintre elevii sibieni de clasa a opta care au depus contestații la notele primite pe lucrările de la Evaluarea Națională au avut bucuria să primească note mai mari, dar, în anumite cazuri, au avut nenorocul să le fie scăzute notele. Anul acesta sistemul de corectare a părut că dă tot mai multe rateuri, procentul fiind mai mare ca niciodată. Cauzele par a fi mai degrabă legate de profesori, decât de standardele de corectare.

Potrivit cifrelor anunțate de Inspectoratul Școlar Județean, în județul Sibiu au fost 327 de lucrări care și-au schimbat nota, în urma contestațiilor depuse de elevi. Numărul total al contestațiilor a fost de 351, ceea ce înseamnă că peste 93% din lucrările care au generat nemulțumire s-au dovedit a fi eronat corectate. E drept că unele lucrări au fost notate în minus (nu mai puțin de 133), în urma corectărilor, ba chiar un elev a obținut o notă sub 5, din cauza acestei contestații. Dar alte 194 de note au fost mărite, în urma revizuirii acestor lucrări, ceea ce înseamnă că elevii respectivi au fi fost privați de o notă mai bună, meritată, dacă nu depuneau contestație. La final, doar 24 de note au rămas nemodificate la finalul procesului de contestare.

Explicațiile pe care le-am primit de la profesor Gheorghe Bârză, Isnpector General Adjunct și președinte al Comisie Județene pentru Evaluarea Națională la clasa a opta, una dintre cauze ar putea fi subiectivismul itemilor din lucrări. „Diferențele pot apărea ca urmare a tipologiei itemilor din broșura de subiecte, și anume prezența și a itemilor subiectivi” spun reprezentanții IȘJ Sibiu, în răspunsul pentru Sibiu 100%.

Advertisement

Dar trebuie să știm și faptul că primele corectări se fac în alte județe, atât pentru evaluarea inițială, cât și corectarea a doua. „La decizia Comisiei Naționale de Organizare a Evaluării Naționale, lucrările elevilor din județul Sibiu au fost evaluate initial în alt județ, ca și contestațiile depuse de elevi la notele obținute după prima corectură”, spune inspectoratul.

Procedura de contestare și recorectare este însă complicată: ”În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare iniţială. În situaţia în care se constată o diferenţă de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii numeşte o nouă comisie de contestaţii formată din 2 profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi notare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de cea de-a doua comisie de contestaţii este nota finală obţinută de candidat”.

Și avem și o eplicație pe larg a cauzei posibile pentru aceste diferențe între aprecierile profesorilor:

Advertisement

„Diferențele pot apărea ca urmare a tipologiei itemilor din broșura de subiecte, și anume prezența și a itemilor subiectivi, a căror denumire determină evaluarea răspunsului candidatului în acest sens, desigur cu respectarea întocmai a precizărilor din baremul de corectare și de notare. Lucrările care au necesitat a treia evaluare sunt în număr de 8, toate la limba și literatura română, unde numărul itemilor subiectivi este mare”.

Datele complete transmise de IȘJ arată că în acest an, în județul Sibiu, au fost corectate 5.125 lucrări, din care 351 (6,84%) au avut notele contestate.

Situația statistică a notelor modificate, după rezolvarea contestațiilor, este următoarea:

Advertisement
 
 Limba și literatură românăcu 0,5 punctecu mai mult de 0,5 puncte până la 1 punctcu mai mult de 1 punct
Note mărite7217
Note micșorate241
 Limba și literatura maternăcu 0,5 punctecu mai mult de 0,5 puncte până la 1 punctcu mai mult de 1 punct
Note mărite250
Note micșorate020
 Matematicăcu 0,5 punctecu mai mult de 0,5 puncte până la 1 punctcu mai mult de 1 punct
Note mărite030
Note micșorate230
 Totalcu 0,5 punctecu mai mult de 0,5 puncte până la 1 punctcu mai mult de 1 punct
Note mărite290
Note micșorate020

Educatie

Ministrul Educaţiei: Şcoala începe în format fizic în 13 septembrie. Fără scenarii de funcţionare

Avatar

Published

on

Noul an şcolar va începe în 13 septembrie, iar toţi elevii vor participa fizic la cursuri. Este anunţul făcut marţi de către ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educaţiei a mai spus că, la această oră, nu sunt luate în calcul niciun fel de scenarii, astfel că toţi elevii se vor întoarce în bănci.

Advertisement

Sorin Cîmpeanu a spus că în unităţile de învăţământ din ţară au fost respectate normele sanitare impuse de pandemia de COVID, iar nivelul de vaccinare în cazul personalului didactic este unul ridicat.

De asemenea, şeful de la Educaţie spune că se au în vedere şi acţiuni viitoare pentru creşterea procentului de cadre didactice vaccinate. Toate aceste lucruri îl fac pe Sorin Cîmpeanu să afirme că noul an şcolar va începe în format fizic în 13 septembrie.

“Mă pronunţ, cât se poate de clar, în favoarea deschiderii şcolii cu prezenţă fizică pentru toţi elevii, fără scenarii de funcţionare. Am dreptul să manifest acest optimism, luând în considerare orice alte variante vor apărea din evoluţia epidemiologică.

Advertisement

Bazându-mă pe informațiile pe care le am în limite de competență, bazându-mă pe cunoașterea condițiilor din școli, în care regulile sanitare au fost respectate mai riguros decât în orice alte locuri, cu excepția unităților sanitare, bazându-mă pe nivelul ridicat de vaccinare a personalului din învățământ, bazându-mă pe acțiunile pe care le avem în vedere pentru a susține importanța și necesitatea vaccinării, mă pronunț cât se poate de clar în favoarea deschiderii cu prezență fizică pentru toți elevii, fără scenarii de funcționare”, au foat declaraţiile făcute, marţi, de Sorin Cîmpeanu.

Advertisement
Continue Reading

Educatie

Sorin Cîmpeanu: creșterile salariale ale pofesorilor se vor face în funcție de performanță

Avatar

Published

on

Ministrul educației a declarat că salariile profesorilor vor crește odată cu transpunerea în legislație a prevederilor din proiectul România Educată.

Odată cu examenele de Bacalaureat și Evaluarea Națională din acest an, au apărut multe discuții în domeniul educației. Marea problemă din acest an a fost modul în care unii profesori au evaluat lucrările și diferența foarte mare dintre nota inițială și cea de după contestații. Ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat încă de atunci că se vor lua măsuri pentru a îndepărta pe viitor orice altă problemă de acest fel.

Advertisement

,,Pentru o educație de calitate este necesară implementarea unor mecanisme care să facă atractivă profesia de dascăl. Aceste mecanisme vor face parte din noul pachet legislativ care urmează proiectului România Educată, care are ca prim termen 1 august – constituirea grupului de lucru interministerial, apoi 10 septembrie – planul de implementare, apoi 1 octombrie un pachet legislativ din care vor trebui să facă parte și măsuri de susținere a activității carierei didactice, creșteri salariale care să se facă în funcție de performanță și de asemenea, pentru a susține echitatea. Mă refer îndeosebi la sistemul de salarizare și de finanțare al școlilor în mediul rural, dar nu numai”, a declarat acesta la Digi24.

Chiar dacă pachetul legislativ are ca termen data de 1 octombrie, ministrul spune că este o dată extrem de ambițioasă. Astfel, în acea dată, conform spuselor sale, abia vor avea loc consultările.

,,Aceste propuneri vor fi lansate în consultare publică și politică și în măsura în care vom ajunge la un nivel comun, ele vor face obiectul unei Legi a educației, o lege care să prevadă inclusiv această salarizare atractivă pentru acei dascăli care își aduc contribuția la îmbunătățirea și transformarea sistemului românesc al educației”, a completat acesta.

Advertisement

În ceea ce privește procentajul majorării salariale și data din care se vor lua aceste măsuri, Cîmpeanu nu a vrut să dea un răspuns. Acesta consideră că ar fi iresponsabil să dea un răspuns în legătură cu asta înainte de a se consulta cu cei îndreptățiți să se pronunțe în acest sens.

În acest an salariile profesorilor ar trebui să ajungă la nivelul prevăzut in grila de salarizare pentru anul 2022. Aceștia au primit de la 1 ianuare 2020 două tranșe de ¼ din diferența dintre salariul de bază prevăzu de lege pentru 2022 și cel din luna decembrie 2018. Ministrul educației a afirmat faptul că din cauza birocrației excesive, în acet moment o parte dintre profesori nu și-au primit banii pentru orele remediale.

Advertisement
Continue Reading

Educatie

Universitatea Babeș-Bolyai, restricții pentru studenții nevaccinați

Redactia Sibiu 100%

Published

on

Universitatea Babeș-Bolyai a anunțat că din toamnă studenții pot participa fizic la cursuri numai dacă s-au vaccinat, prezintă un test Covid negativ sau au trecut prin boală. Pentru studenții care nu se încadrează în aceste categorii, fiecare facultate va veni cu soluții alternative. 

Decizia a fost adoptată joi de Senatul Universității, în urma discutării cu studenții a unei propuneri lansate de Consiliul de Administrație. Consiliului de Administrație al Universității, propunere formulată în urma consultărilor cu reprezentanții studenților.

Advertisement

Vor putea participa fizic la cursuri studenții care sunt vaccinați împotriva virusului SARS-CoV-2 şi au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore, care prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore sau care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

Potrivit deciziei UBB, studenții care nu se încadrează în aceste categorii vor avea posibilitatea de a participa la activitățile didactice online sau prin alte modalități alternative, în condițiile stabilite de fiecare facultate, conform profilului, specializării și resurselor disponibile, în timp ce examenele sunt gândite a fi organizate în regim clasic/standard, indiferent de modalitatea de studiu.

Aceeași decizie se aplică și pentru cazarea studenților în căminele universității.

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

DELGAZ

Advertisement

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE