25.2 C
Sibiu
duminică, iunie 23, 2024

Teodora Șapera: “În timpul liber am văzut cam toată Europa, dar țara mea favorită rămâne România”

Publicitate

Cele mai citite

Articol de Anda Vieru

În spatele ușilor sigilate ale cabinelor de zbor se ascund întregi povești fascinante. Ei sunt ochii care văd lumea de sus, care au acces în culisele zborurilor și care, cu fiecare decolare, răspândesc ospitalitate și siguranță.

Profesia de stewardesă nu este una atât de ușoară pe cât pare. Curajul, disciplina și dedicarea sunt elemente esențiale care contribuie la confortul pasagerilor. Cunoscute și sub denumirea de însoțitoare de zbor sau însoțitoare de bord, sunt profesioniste ale aviației și pot transforma orice călătorie într-o aventură.

Teodora Șapera. Foto: Arhiva personală

Printre ele o găsim pe Teodora Șapera, care, îmbrățișând pasiunea pentru călătorit, a decis să o îmbine cu arta ospitalității. “Mi-am dorit să devin stewardesă datorită dorinței de a contribui la siguranța și confortul pasagerilor în timpul zborurilor. Ca stewardesă, am oportunitatea de a interacționa cu oameni din diverse medii și culturi și de a le oferi suport și confort pe parcursul călătoriilor lor. Este o mare satisfacție să pot rezolva problemele pasagerilor, să le ofer asistență și să le fac călătoria cât mai plăcută posibil. Fiind acolo pentru ei în timpul zborului, pot să le îmbunătățesc experiența și să le ofer un sentiment de siguranță și încredere în timp ce călătoresc”, ne mărturisește Teodora.

Cum devii stewardesă

Pentru a deveni stewardesă, este nevoie de un proces extrem de intens, chiar dacă acesta pare, de fapt, scurt.

“Inițial participi la un interviu de tip Open Day, care se desfășoară pe durata unei întregi zile. Mai apoi, dacă ai reușit sa treci toate probele, compania se va ocupa de tine să te trimită la un training care durează aproximativ 2 luni. În tot acest timp e necesar să treci toate examinările lor medicale, sa obții licența de zbor și să treci cu brio examenele specifice companiei”, explică Teodora.

Teodora Șapera. Foto: Arhiva personală

Mai mult decât atât, abilitățile interpersonale devin atribute esențiale. Prioritatea absolută rămâne orientarea către siguranță, iar atenția la detalii și rezistența la stres sunt pietrele de temelie care conturează un profil profesional complet: “Trebuie să fii o persoană cu abilități de comunicare excelente, capabilă să rezolve probleme rapid și să ofere asistență empatică pasagerilor, orientarea către siguranță fiind o prioritate. Atenția la detalii și rezistența la stres completează profilul, acestea contribuind la un mediu de lucru eficient și profesionist”.

“Cei care doresc să devină membri ai echipajului de cabină trebuie să fie familiarizați cu procedurile de siguranță și prim-ajutor, să aibă abilități excelente de comunicare și servicii clienți, să cunoască cel puțin o limbă străină și să reușească să își mențină o formă fizică adecvată”, completează Teodora.

Totuși, aruncând o privire la trecut, standardele s-au schimbat radical: „În trecut, se punea un accent mai mare pe aspectul fizic și pe standardele de frumusețe. Astăzi, deși aspectul încă contează, accentul s-a mutat către profesionalism și abilități de comunicare. De asemenea, în trecut, acest job era mai mult unul dominat de femei, însă cu timpul s-au făcut progrese semnificative în promovarea egalității de gen, iar acum bărbații și femeile ocupă funcții de stewardesă în mod egal. Mai mult, deși încă există această preconcepție, că noi ne ocupăm doar de servirea de mâncare și băuturi, în prezent cel mai important aspect al jobului nostru include responsabilitatea legată de siguranță și securitate în conformitate cu cerințele actuale ale aviației”.

Teodora Șapera. Foto: Arhiva personală

O zi din viața unei stewardese

Întrebată cum arată o zi obișnuită în profesia pe care o practică, Teodora ne mărturisește că: „O zi tipică pentru un membru al echipajului de cabină include pregătirea pentru zbor, îmbarcarea pasagerilor, pregătirea service-ului, rezolvarea solicitărilor pasagerilor și asigurarea debarcării în condiții sigure. După fiecare zbor și înainte de el, verificăm cabina și echipamentele și ne asigurăm că totul este in regulă”.

Problema intervine atunci când există schimbări de fus orar, iar ceea ce o ajută pe Teodora este echilibrul. “Nu cred ca există o soluție magică pentru toți, însă pentru mine funcționează o alimentație echilibrată, sport la o intensitate medie, comunicarea cu cei dragi și repaus ori de câte ori este nevoie”, spune ea.

Un alt aspect important pentru un însoțitor de bord este timpul petrecut în decursul escalelor. Cu toate acestea, compania Teodorei nu oferă posibilitatea de a rămâne la destinație, dar există și situații speciale. “Din păcate, compania pentru care lucrez nu oferă posibilitatea să rămânem la destinație. Însă în anumite momente ai oportunitatea să pleci temporar în alte baze și să lucrezi de acolo, iar ei se vor ocupa de tot ce ține de cazare, transport, diurnă. De exemplu, eu am avut ocazia să lucrez vara trecută aproximativ 3 luni din Larnaca, Cipru. Era un lucru impresionant să lucrezi câteva zile pe lună, să stai la un hotel lângă plajă și în timpul liber să explorezi insula”, povestește Teodora.

Cum rezolvă situațiile dificile

La fel ca în orice domeniu, situațiile dificile sunt prezente. Pentru însoțitorii de zbor, fiecare decolare aduce cu sine provocări unice, de la acomodarea în condițiile meteorologice schimbătoare și rezolvarea problemelor tehnice, până la gestionarea situațiilor tensionate cu pasagerii.

„În situații dificile sau cu pasageri dificili, rămân calmă, comunic clar și respectuos, și încerc să înțeleg perspectiva pasagerilor pentru a gestiona situația eficient. Colaborarea cu colegii este de asemenea importantă pentru rezolvarea problemelor în mod rapid”, spune Teodora.

Teodora Șapera. Foto: Arhiva personală

Viitorul Teodorei în domeniul aviației

“Nu îmi fac momentan planuri, fiindcă mai am multe de învățat și de trăit pe propria piele. Este un domeniu dinamic care mă reprezintă și de aceea îmi doresc să rămân în el cât de mult cu putință”, mărturisește Teodora.

Cu ochii pe orizont și cu inima deschisă, Teodora îi sfătuiește pe cei care își văd viitorul ca însoțitori de bord “să fie empatici și răbdători, să își dezvolte abilitățile de a lucra cu oamenii, să își perfecționeze engleza și, cel mai important aspect, să rămână mereu ei înșiși”.

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

ALERTĂ METEO: Cod Portocaliu de viituri în județul Sibiu

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis, duminică, mai multe avertizări pentru fenomene imediate Cod...

Publicitate

Cele mai citite

Articol de Anda Vieru

În spatele ușilor sigilate ale cabinelor de zbor se ascund întregi povești fascinante. Ei sunt ochii care văd lumea de sus, care au acces în culisele zborurilor și care, cu fiecare decolare, răspândesc ospitalitate și siguranță.

Profesia de stewardesă nu este una atât de ușoară pe cât pare. Curajul, disciplina și dedicarea sunt elemente esențiale care contribuie la confortul pasagerilor. Cunoscute și sub denumirea de însoțitoare de zbor sau însoțitoare de bord, sunt profesioniste ale aviației și pot transforma orice călătorie într-o aventură.

Teodora Șapera. Foto: Arhiva personală

Printre ele o găsim pe Teodora Șapera, care, îmbrățișând pasiunea pentru călătorit, a decis să o îmbine cu arta ospitalității. “Mi-am dorit să devin stewardesă datorită dorinței de a contribui la siguranța și confortul pasagerilor în timpul zborurilor. Ca stewardesă, am oportunitatea de a interacționa cu oameni din diverse medii și culturi și de a le oferi suport și confort pe parcursul călătoriilor lor. Este o mare satisfacție să pot rezolva problemele pasagerilor, să le ofer asistență și să le fac călătoria cât mai plăcută posibil. Fiind acolo pentru ei în timpul zborului, pot să le îmbunătățesc experiența și să le ofer un sentiment de siguranță și încredere în timp ce călătoresc”, ne mărturisește Teodora.

Cum devii stewardesă

Pentru a deveni stewardesă, este nevoie de un proces extrem de intens, chiar dacă acesta pare, de fapt, scurt.

“Inițial participi la un interviu de tip Open Day, care se desfășoară pe durata unei întregi zile. Mai apoi, dacă ai reușit sa treci toate probele, compania se va ocupa de tine să te trimită la un training care durează aproximativ 2 luni. În tot acest timp e necesar să treci toate examinările lor medicale, sa obții licența de zbor și să treci cu brio examenele specifice companiei”, explică Teodora.

Teodora Șapera. Foto: Arhiva personală

Mai mult decât atât, abilitățile interpersonale devin atribute esențiale. Prioritatea absolută rămâne orientarea către siguranță, iar atenția la detalii și rezistența la stres sunt pietrele de temelie care conturează un profil profesional complet: “Trebuie să fii o persoană cu abilități de comunicare excelente, capabilă să rezolve probleme rapid și să ofere asistență empatică pasagerilor, orientarea către siguranță fiind o prioritate. Atenția la detalii și rezistența la stres completează profilul, acestea contribuind la un mediu de lucru eficient și profesionist”.

“Cei care doresc să devină membri ai echipajului de cabină trebuie să fie familiarizați cu procedurile de siguranță și prim-ajutor, să aibă abilități excelente de comunicare și servicii clienți, să cunoască cel puțin o limbă străină și să reușească să își mențină o formă fizică adecvată”, completează Teodora.

Totuși, aruncând o privire la trecut, standardele s-au schimbat radical: „În trecut, se punea un accent mai mare pe aspectul fizic și pe standardele de frumusețe. Astăzi, deși aspectul încă contează, accentul s-a mutat către profesionalism și abilități de comunicare. De asemenea, în trecut, acest job era mai mult unul dominat de femei, însă cu timpul s-au făcut progrese semnificative în promovarea egalității de gen, iar acum bărbații și femeile ocupă funcții de stewardesă în mod egal. Mai mult, deși încă există această preconcepție, că noi ne ocupăm doar de servirea de mâncare și băuturi, în prezent cel mai important aspect al jobului nostru include responsabilitatea legată de siguranță și securitate în conformitate cu cerințele actuale ale aviației”.

Teodora Șapera. Foto: Arhiva personală

O zi din viața unei stewardese

Întrebată cum arată o zi obișnuită în profesia pe care o practică, Teodora ne mărturisește că: „O zi tipică pentru un membru al echipajului de cabină include pregătirea pentru zbor, îmbarcarea pasagerilor, pregătirea service-ului, rezolvarea solicitărilor pasagerilor și asigurarea debarcării în condiții sigure. După fiecare zbor și înainte de el, verificăm cabina și echipamentele și ne asigurăm că totul este in regulă”.

Problema intervine atunci când există schimbări de fus orar, iar ceea ce o ajută pe Teodora este echilibrul. “Nu cred ca există o soluție magică pentru toți, însă pentru mine funcționează o alimentație echilibrată, sport la o intensitate medie, comunicarea cu cei dragi și repaus ori de câte ori este nevoie”, spune ea.

Un alt aspect important pentru un însoțitor de bord este timpul petrecut în decursul escalelor. Cu toate acestea, compania Teodorei nu oferă posibilitatea de a rămâne la destinație, dar există și situații speciale. “Din păcate, compania pentru care lucrez nu oferă posibilitatea să rămânem la destinație. Însă în anumite momente ai oportunitatea să pleci temporar în alte baze și să lucrezi de acolo, iar ei se vor ocupa de tot ce ține de cazare, transport, diurnă. De exemplu, eu am avut ocazia să lucrez vara trecută aproximativ 3 luni din Larnaca, Cipru. Era un lucru impresionant să lucrezi câteva zile pe lună, să stai la un hotel lângă plajă și în timpul liber să explorezi insula”, povestește Teodora.

Cum rezolvă situațiile dificile

La fel ca în orice domeniu, situațiile dificile sunt prezente. Pentru însoțitorii de zbor, fiecare decolare aduce cu sine provocări unice, de la acomodarea în condițiile meteorologice schimbătoare și rezolvarea problemelor tehnice, până la gestionarea situațiilor tensionate cu pasagerii.

„În situații dificile sau cu pasageri dificili, rămân calmă, comunic clar și respectuos, și încerc să înțeleg perspectiva pasagerilor pentru a gestiona situația eficient. Colaborarea cu colegii este de asemenea importantă pentru rezolvarea problemelor în mod rapid”, spune Teodora.

Teodora Șapera. Foto: Arhiva personală

Viitorul Teodorei în domeniul aviației

“Nu îmi fac momentan planuri, fiindcă mai am multe de învățat și de trăit pe propria piele. Este un domeniu dinamic care mă reprezintă și de aceea îmi doresc să rămân în el cât de mult cu putință”, mărturisește Teodora.

Cu ochii pe orizont și cu inima deschisă, Teodora îi sfătuiește pe cei care își văd viitorul ca însoțitori de bord “să fie empatici și răbdători, să își dezvolte abilitățile de a lucra cu oamenii, să își perfecționeze engleza și, cel mai important aspect, să rămână mereu ei înșiși”.

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

ALERTĂ METEO: Cod Portocaliu de viituri în județul Sibiu

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis, duminică, mai multe avertizări pentru fenomene imediate Cod...

Știri pe același subiect