Connect with us

Administrație

Gabriel Roşca, reales preşedinte OAR, filiala Sibiu-Vâlcea

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Ordinul Arhitecţilor şi-a ales conducerea filialei teritoriale Sibiu – Vâlcea. Gabriel Roşca (foto) a cştigat din nou funcţia de preşedinte. El este secondat de trei vicepreşedinţi: Marius Timofte, Dorin Boilă şi Cristina Miu. Primii doi reprezintă Sibiul. Trezorier pentru următorii patru ani va fi Lucian Alexandru Găvozdea. Din consiliul de conducere mai fac parte Doina Negoiţă, Ana-Maria ªerban, Dorin Laschescu, Iulia-Maria Nistor, Ion-Cristian ªandru, Ioan Silviu Popa. Pe lângă alegerea Consiliului teritorial de conducere au fost aleşi şi membrii Comisiei de disciplină, prezidată de Mihai Mânzat. Filiala are 140 de membri din Sibiu şi 50 din Vâlcea. Obiectivele noii conduceri sunt aceleaşi cu cele la nivel naţional ale OAR. Pe plan intern, noua conducere se va concentra pe relaţia dintre arhitecţi, crearea unui mediu calificat de dezbatere a unor probleme profesionale interne sau ale oraşului. “Aici mai avem mult de lucru. E vorba de disciplina dialogului, profesionalism şi corec­titudine” remarcă Gabriel Roşca. A doua direcţia a conducerii este de implicare a OAR în viaţa comunităţii. “În România, cultura pentru interesul public este aproape inexistentă, iar arhitecţii nu fac excepţie de la această situaţie” a completat preşedintele filialei OAR. Cu prilejul Conferinţei Teritoriale a OAR, arhitecţii prezenţi au discutat şi un document ce urmează a fi înaintat Guvernului României, privind politica pentru arhitectură a României. “Acest document este încă dezbătut de toate filiale Ordinului şi în iunie va fi finalizat. Documentul presupune un demers simultan pe două direcţii: una dată de direcţiile strategice ale cadrului european şi politicile de arhitectură din celelalte state europene, şi una specific românească, care analizează critic şi caută să răspundă necesităţilor româneşti. OAR do­reşte ca Guvernul să se angajeze în respectarea a trei mari principii: dezvoltarea durabilă de calitate, valorificarea patrimoniului construit şi a peisajului cultural şi natural, alături de educaţia şi promovarea culturii mediului construit şi a calităţii vieţii” declară preşedintele OAR Sibiu-Vâlcea, Gabriel Roşca. În cadrul unei conferinţe de presă de anunţare a noii conduceri a Filialei Sibiu-Vâlcea a OAR, arhitecţii pre­zenţi au răspuns şi la întrebări legate de relaţia cu administraţia locală, noul Plan Urbanistic General (PUG), cât şi despre alte aspecte de urbanism referitoare la judeţul Sibiu. În ceea ce priveşte noul PUG pentru Sibiu, aflat aproape de finalizare cei doi noi vicepreşedinţi ai filialei OAR au explicat: “Am fost solicitaţi de Primăria Sibiu să ne spunem punctul de vedere. Am făcut ceva remarci în scris. Dar încă mai sunt aspecte de discutat. Totul este perfectibil” susţine arhitectul Marius Timofte. Dorin Boilă, arhitect din “Garda veche” a opinat pe acest subiect că “acest PUG, de la început nu a dorit să se lege mai organic de împrejurimi, cum ar fi Mărginimea Sibiului. Am făcut observaţii pe această temă” Preşedintele filialei a ţinut să sublinieze că “PUG 2009 propune o nouă abordare şi prevede câteva zone în oraş, unde urbanismul derogatoriu, în care PUZ-ul modifică PUG-ul va fi total interzis.” Călin Blaga

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Datele sibienilor privind serviciul de salubrizare, accesibile online

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Sibienii au de-acum la dispoziție o platformă online pe care pot urmări în timp real informațiile la taxa de salubrizare și la cantitățile de deșeuri colectate. Informațiile sunt aceleași cu cele folosite de serviciul de salubrizare pentru taxare.

Primăria Municipiului Sibiu a lansat, în colaborare cu operatorul de salubrizare SOMA, o platformă electronică pe care sibienii vor avea posibilitatea să consulte în timp real informațiile referitoare la gestionarea deșeurilor pe care le generează în gospodării și cu privire la taxa de salubrizare pe care o datorează.

Accesarea platformei se face direct din site-ul primăriei, pe adresa salubrizare.sibiu.ro

PUBLICITATE
Ara_002

Informații online Salubrizare Sibiu 

Creând un cont pe această platformă, în câțiva pași simpli, sibienii pot beneficia de următoarele instrumente electronice:

  • Vizualizarea numărului de colectări a pubelelor pentru deșeuri reziduale (negru) pentru locul de consum respectiv
  • Consultarea tipului de abonament activ în prezent pentru locul de consum respectiv
  • Vizualizarea costului lunar al pachetului de servicii selectat
  • Depunerea declarațiilor pentru taxa de salubrizare, fie noi, fie rectificative
  • Comunicarea directă, electronică, cu operatorul de salubrizare Soma prin accesarea secțiunii CERERI ȘI AJUTOR. De asemenea, la dispoziția cetățenilor stă adresa management.salubrizare@sibiu.ro pentru comunicarea cu Serviciul Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului.

CUM VĂ CONECTAȚI PE PLATFORMĂ:

Pasul 1. Solicitarea credențialelor necesare pentru crearea contului.

Dacă aveți deja cont pe platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, trebuie să transmiteți un e-mail către management.saubrizare@sibiu.ro și veți primi ca răspuns credențialele necesare pentru crearea contului: un număr personal și un cod unic.

PUBLICITATE

Utilizatorii care nu sunt înregistrați pe platforma de E-administrație cu adresa de e-mail, pot solicita în baza actului de identitate credențialele la sediul Serviciului Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului (str.9 Mai, nr.16) sau la sediul Direcției Fiscale Locale Sibiu (str. Turismului, nr. 15A).  Deplasarea la ghișee este necesară pentru a proteja siguranța datelor dumneavoastră cu caracter personal.

Pasul 2.Creați un cont pe  www.salubrizare.sibiu.ro

Folosiți adresa dumneavoastră de e-mail, urmați instrucțiunile și verificați contul creat. Veți primi un e-mail care vă permite printr-un simplu click să confirmați acest cont.

PUBLICITATE

Pasul 3. Indicați locul dumneavoastră de consum

După ce ați confirmat contul, folosind numărul personal și codul unic pe care le-ați primit pe e-mailul dumneavoastră, puteți indica locul de consum pentru care plătiți taxa de salubrizare.

Pasul 4. Verificați datele și validați codul pubelelor

PUBLICITATE

După ce ați definit locul de consum, este important să verificați acuratețea datelor înregistrate. În cadrul platformei digitale puteți să vă gestionați declarația de salubrizare,  să confirmați codul pubelelor alocate sau platforma unde sunteți arondat să depuneți deșeurile. Găsiți codul pubelelor înscris pe autocolantul lipit pe pubela neagră, iar codul platformei unde sunteți arondat și locația acesteia se pot vizualiza în cadrul declarației de impunere.

Subliniem că, în conformitate cu noul Regulament privind taxa de salubrizare în municipiul Sibiu, este obligatoriu să fiți conectat la serviciile de salubrizare, ceea ce presupune depunerea unei declarații de salubrizare, iar dacă ați depus deja declarația este obligatorie verificarea datelor introduse în sistem prin declarațiile depuse anterior pentru ca acestea să corespundă cu realitatea curentă.

Reamintim că plata taxei de salubrizare este posibilă și în format electronic. Fără a vă deplasa la ghișeele Primăriei, prin platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, puteți efectua plata sumelor datorate.

PUBLICITATE

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Acțiuni de dezinsecție împotriva țânțarilor și căpușelor, în Sibiu

Avatar

Publicat

pe

În perioada 24-25 septembrie este programată cea de-a șasea campanie din acest an împotriva țânțarilor și cea de a treia împotriva căpușelor de pe domeniul public al municipiului Sibiu.

Firma contractată de Primăria Sibiu va împrăștia substanțele în parcuri, spații verzi, în zonele de blocuri, pe malurile râurilor și pârâurilor, în spațiile verzi ale unităților de învățământ, în Cimitirul municipal și Grădina Zoologică.

PUBLICITATE

“Deși substanțele folosite – Cymina Ultra și respectiv Deltatim Plus – sunt avizate de Ministerul Sănătății și nu prezintă pericol pentru populație, cei cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

În situația în care condițiile meteo sunt nefavorabile, cele două acțiuni vor fi reprogramate”, transmit reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Se distribuie pachetele cu produse alimentare pentru beneficiarii din Sibiu

Avatar

Publicat

pe

Începând de astăzi, 24 septembrie, Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Sibiu va începe distribuirea celor 883 de pachete cu produse alimentare către persoanele cu venituri reduse din municipiul Sibiu.

Aceasta este a treia tranșă de produse primite în cadrul programului „Acordarea de pachete cu ajutoare alimentare în cadrul POAD 2018-2020”, finanțat de Fondul de Ajutor European. Programul se adresează persoanelor beneficiare de alocație pentru susținerea familiei și de venit minim garantat.

PUBLICITATE

Fiecare pachet conține 5 kg făină de grâu, 4 kg de mălai, 2 pungi de paste făinoase, 4 l de ulei, 2 kg de zahăr, 4 kg de orez, 5 conserve de carne de vită, 3 conserve de carne de porc, 5 conserve de pateu de ficat de porc, 2 borcane de compot de fructe, 1 borcan de gem de fructe, 1 borcan gem de fructe dietetic.

Produsele vor fi preambalate într-o cutie de carton, însumând o greutate de aproximativ 25 kg. Alimentele vor putea fi ridicate de la Cantina Municipiului de pe Calea Gușteriței nr.22, în intervalul orar 8-15. Vineri, 24 septembrie, luni, 27 septembrie și miercuri 29 septembrie, pot ridica alimentele persoanele beneficiare de venit minim garantat, iar marți, 28 septembrie și joi, 30 septembrie, de către beneficiarii de alocație pentru susținerea familiei.

Pentru ridicarea pachetelor beneficiarii trebuie să se prezinte cu cartea de identitate/buletinul/carte de identitate provizorie și certificatul de naștere pentru copiii sub 14 ani, în original

PUBLICITATE

“Persoanele care se prezintă pentru ridicarea pachetelor sunt obligate să respecte măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu coronavirus, respectiv purtarea măștii de protecție, menținerea distanțării fizice în perioada de așteptare pentru preluarea produselor și utilizarea dezinfectantului pentru mâini, pus la dispoziție de Cantina Municipiului, au transmis reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE