Connect with us

Eveniment

Guvernul a aprobat măsurile de relaxare de la 1 august propuse de CNSU

Avatar

Publicat

pe

Guvernul a aprobat măsurile de relaxare, de la 1 august, a restricţiilor impuse în contextul pandemiei de COVID-19, a anunţat, miercuri, premierul Florin Cîţu.

El a spus că vor fi permise competiţiile sportive în spaţii închise sau deschise cu spectatori până la 75% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea a minim un metru între persoane şi dacă incidenţa în localitate este mai mică sau egală cu 2 la mia de locuitori.

PUBLICITATE

“Am aprobat măsurile de relaxare a restricţiilor de la 1 august. Relaxare este un cuvânt puternic astăzi, pentru că nu se relaxează foarte mult aceste măsuri, multe dintre ele sunt menţinute. Aş menţiona activităţile cultural-artistice şi de divertisment organizate în spaţii deschise cu participarea a cel mult 75.000 de persoane în localităţile cu incidenţă mai mică sau egală cu 2 la mia de locuitori. Condiţie foarte importantă – participanţii trebuie să fie vaccinaţi, trecuţi prin boală sau testaţi.

Activităţile din baruri, cluburi, discoteci şi săli de joc până la capacitatea maximă a spaţiului permisă în intervalul orar 5,00 – 2,00, în cazul în care incidenţa este mai mică sau egală cu 2 la mia de locuitori. Nu s-a schimbat ora 2,00, în cazul în care incidenţa este sub sau egală cu 2 la mie”, a precizat Cîţu, după şedinţa de Guvern.

Textul integral al hotărârii aprobate

PUBLICITATE

HOTĂRÂRE nr. 50 din 26.07.2021 privind propunerea adoptării unor măsuri de relaxare în contextul evoluţiei pandemiei de COVID-19

Având în vedere propunerile formulate în cadrul şedinţei de lucru organizate în data de 13.05.2021 la nivelul Preşedinţiei României precum şi analiza factorilor de risc privind managementul situaţiei de urgenţă generată de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul României la data de 22.07.2021, realizată la nivelul Centrului Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei,

în contextul necesităţii de îmbunătăţire a condiţiilor socio-economice necesare desfăşurării activităţilor specifice economiei naţionale, concomitent cu menţinerea unui nivel de alertă adecvat la nivelul componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă,

PUBLICITATE

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) şi art. 81, 20 lit. i) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 5, art. 9 alin. (1), art. 43 alin. (1), art. 44, art. 45 alin. (1) şi art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 şi ale art. 20 lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 şi art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă,

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta

PUBLICITATE

HOTĂRÂRE:

Art. 1 – (1) Se propune ca, începând cu data de 01.08.2021 activităţile culturale, artistice şi de divertisment să poată fi organizate şi desfăşurate în spaţii deschise cu participarea a cel mult 2.500 de persoane, cu obligativitatea purtării măştii de protecţie, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 2 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori şi toţi participanţii sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoane care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

(2) Începând cu data de 01.08.2021, se propune ca activităţile culturale, artistice şi de divertisment să poată fi organizate şi desfăşurate în spaţii deschise cu participarea a cel mult 75.000 de persoane, cu obligativitatea purtării măştii de protecţie, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori şi toţi participanţii sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoane care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

PUBLICITATE

(3) În condiţiile stabilite la alin. (1) activităţile se pot organiza şi desfăşura în toate localităţile indiferent de rata cumulată a incidenţei la 14 zile a cazurilor cu un număr mai mare de 2.500 de persoane, dacă toţi participanţii fac dovada vaccinării împotriva SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

Art. 2 – (1) Se propune ca organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive, parastase etc.) să fie permisă începând cu data de 01.08.2021, cu participarea a maxim 150 de persoane în spaţii deschise, sau cu participarea a maxim 100 de persoane în spaţii închise, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 2 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori şi sunt respectate măsurile de protecţie sanitară, în intervalul orar 5,00-02,00. La stabilirea numărului maxim de persoane, nu sunt incluşi copiii cu vârsta mai mică de 16 ani.

(2) Se propune ca organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive, parastase etc.) să fie permisă începând cu data de 01.08.2021, cu participarea a maxim 200 de persoane în spaţii deschise, sau cu participarea a maxim 150 de persoane în spaţii închise, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori şi sunt respectate măsurile de protecţie sanitară, în intervalul orar 5,00-02,00. La stabilirea numărului maxim de persoane, nu sunt incluşi copiii cu vârsta mai mică de 16 ani. (3) Se propune organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), să fie permisă cu un număr de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană în ele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 2 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, în intervalul orar 5,00-02,00 şi dacă toţi participanţii sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoane care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2. (4) Se propune organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), să fie permisă, cu un număr de maximum 400 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană în ele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori, în intervalul orar 5,00-02,00 şi dacă toţi participanţii sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoane care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

PUBLICITATE

Art. 3 – (1) Începând cu data de 01.08.2021, se propune ca organizarea şi desfăşurarea competiţiilor sportive în spaţii închise sau deschise să fie permisă cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minim 1 m între persoane, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 2 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori şi toţi participanţii sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoane care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

(2) Începând cu data de 01.08.2021, se propune ca organizarea şi desfăşurarea competiţiilor sportive în spaţii închise sau deschise să fie permisă cu participarea spectatorilor până la 75% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minim 1 m între persoane, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori şi toţi participanţii sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoane care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

(3) În condiţiile stabilite la alin. (1) şi (2) organizatorul poate decide organizarea şi desfăşurarea competiţiilor sportive cu participarea spectatorilor până la capacitatea maximă a spaţiului, dacă toţi participanţii fac dovada vaccinării împotriva SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

PUBLICITATE

Art. 4 – Începând cu data de 01.08.2021, se propune desfăşurarea activităţilor recreative şi sportive în aer liber cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 2 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori şi cu participarea a cel mult 50 de persoane care nu locuiesc împreună, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori.

Art. 5 – Începând cu data de 01.08.2021, se propune organizarea de mitinguri şi demonstraţii cu un număr de participanţi de maximum 100 de persoane, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 2 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori şi cu un număr de maximum 500 de persoane dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori, cu respectarea următoarelor măsuri: a) purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, de către toţi participanţii; b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spaţiul în care se desfăşoară mitingul sau demonstraţia; c) menţinerea distanţei fizice de minimum 1 metru între participanţi şi asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil; d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfăşurării mitingului sau a demonstraţiei; e) aplicarea regulilor de igienă colectivă şi individuală pentru prevenirea contaminării şi limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2.

Art. 6 – (1) Începând cu data de 01.08.2021, se propune ca organizarea de cursuri de instruire şi workshop-uri pentru adulţi, inclusiv cele pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, să fie permisă cu participarea unui număr de maximum 150 de persoane în interior şi 200 în exterior, cu respectarea măsurilor de distanţare, asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană şi obligativitatea purtării măştii de protecţie, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 2 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

PUBLICITATE

(2) Se propune ca, începând cu data de 01.08.2021 activităţile prevăzute la alin. (1) să se poată desfăşura cu participarea unui număr de maximum 250 de persoane în interior şi 300 în exterior, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori.

Art. 7 – (1) Începând cu data de 01.08.2021, se propune ca organizarea de conferinţe în spaţii închise, să fie permisă cu participarea unui număr de maximum 150 de persoane în interior, cu respectarea măsurilor de distanţare, asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană şi obligativitatea purtării măştii de protecţie, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 2 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

(2) Se propune ca, începând cu data de 01.08.2021 activităţile prevăzute la alin. (1) să se poată desfăşura cu participarea unui număr de maximum 300 de persoane în interior, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori.

PUBLICITATE

Art. 8 – (1) Se propune, începând cu data de 01.08.2021, desfăşurarea activităţii din baruri, cluburi, discoteci şi săli de jocuri, până la 70% din capacitatea maximă a spaţiilor închise în intervalul orar 5,00-02,00, dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 2 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori şi până la capacitatea maximă dacă incidenţa cumulată la 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 2/1.000 de locuitori. (2) Participarea la activităţile prevăzute la alin. (1), este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

Art. 9 – Măsurile propuse în prezenta hotărâre produc efecte doar în situaţia aprobării lor prin acte normative ale Guvernului sau, după caz, ale conducătorilor ministerelor sau organelor administraţiei publice centrale.

Art. 10 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, pentru punere în aplicare prin ordine şi acte administrative ale conducătorilor acestora. (AGERPRES)

PUBLICITATE

PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Eveniment

Un doctor în istorie tranșează conflictul statuii lui Brukenthal: „Unii s-au supărat aflând că i s-a făcut statuie în centrul Sibiului”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Cătălin Borangic este dr. în istorie antică, arheolog, a studiat istoria și arheologia la București și la Alba Iulia și a scris numeroase cărți de specialitate, fiind cunoscut și pentru enciclopedia-dacica.ro, un site care tratează istoria României așa cum trebuie, dincolo de titluri bombastice și legende. Istoricul Cătălin Bornagic a intervenit acum, cu argumente, în povestea statui lui Brukenthal cu o poziție care poate ajuta pe mulți dintre cei care au fost surprinși de scandal și care nu sunt pregătiți să înțeleagă ce rol a avut baronul Samuel von Brukenthal în istoria Sibiului, în cea a României și, evident, în evoluția Transilvaniei.

„Unii s-au supărat aflând că baronului Samuel von Brukenthal i s-a făcut statuie în centrul Sibiului”, așa își începe textul, extrem de pedagogic, istoricul Cătălin Borangic, și continuă cu o explicație ceva mai lungă, dar ușor de citit, pentru cei care vor să afle mai multe pe acest subiect controversat.

Catalin Borangic

„O să trecem peste câteva realizări și reforme iluministe ale baronului. De la el ni se trage buda din fundul curții, obligatorie în locul cufurelii pe unde se nimerea, implementarea cultivării unor plante noi (ex. cartoful, porumbul, cultivate experimental în grădinile sale și care au salvat de la foametea endemică satele de iobagi), faptul că regiunea a avut un muzeu cu trei ani înainte de deschiderea Luvrului, lăsat moștenire Transilvaniei etc etc.

În calitate de guvernator al Transilvaniei a avut ghinionul să administreze provincia în timpul răscoalei lui Horea, Cloșca și Crișan.

Ghinionul i-a fost cu atât mai mare cu cât  fusese un apropiat al împărătesei Maria Tereza, mama viitorului împărat Iosif al II-lea, care, din pricini pe care nu le știu, când a ajuns pe tron nu l-a plăcut deloc pe baronul sas.

Motiv pentru care nici nu l-a lăsat să se ocupe de răscoală, ci a trimis trupele imperiale conduse de von Jankovich, un comisar aflat în serviciul direct al împăratului şi care nu dădea socoteală pentru acţiunile sale guvernatorului sau altcuiva.

Prin oameni de încredere, von Jankovich a negociat sumele pentru care moții i-au trădat, prins și predat autorităților pe capii răscoalei.

Câte 600 de ducați de aur și eliberarea din iobăgie a celor 7 moți.

Aceștia au fost preotul Moise, fiul preotului, Moise cel tânăr, Ion Clisaru din Abrud, Ion, Todor şi gornicul Irimie Soil, Lazăr Latea, toţi din Cărpiniş, Todor şi Ion Holobut din Şasa-Lupşa, Todor Momen din Lupşa şi preotul Simion din Şasa-Lupşa.

Asta ca să știm despre ce vorbim.

Guvernatorului Brukenthal, răscoala i-a pus capăt carierei. Nici măcar n-a participat la sinistrul carnagiu al execuției, necum să fi avut ceva de zis sau făcut. Ordinele veniseră direct din cancelaria imperială, fără ca baronul să fie consultat sau întrebat ceva.

Poate și pentru că anterior gestionase cam ineficient starea de tensiune preexistentă, nedorind să intre în conflict cu nobilimea maghiară. Căci este drept, valahii reprezentau o stare inferioară.

Brutalitatea execuției este asumată direct de către împărat, fapt ce dă mult de gândit istoricilor și acum, căci vorbim de iluministul Iosif al II-lea. Să fi fost ceva masonic la mijloc, Horea fiind și el mason, nu știu a zice.

Așa că acuzele la adresa baronului, aduse de unii pădureți, sunt nejustificate. Și chiar dacă a fost cu un pas înaintea vremurilor lui, a fost și un om al timpului său. Un timp în care românii erau considerați specie inferioară și multe dintre deciziile guvernatorului au favorizat sașii și aristocrația maghiară. Asta ca să mai temperăm și avântul ultra-europenilor care-i pupă soclul.

Personajele istorice cărora li se ridică acum statui „beneficiază” de un tratament ceva mai nuanțat din partea noastră, căci suntem afectați, să nu zic infestați, de păguboasa ideologie a corectitudinii politice pe care o proiectăm în trecut. Și căreia i se opune tot o proiecție în trecut venită din partea naționaliștilor de peșteră.

Căci, deși oamenii trecutului au trăit cum le era lumea, imaginea despre ei este, din păcate, dependentă de cum înțelegem noi vremea lor.

Cine știe când, departe în viitor, vreun mecena ori vreun politruc zelos va decide că Iohannis are dreptul la statuie.

Se va spune atunci că a fost ales președinte în ciuda faptului că fusese neamț, că a fost un stâlp al democrației, că sub el România a învins Valul 4 al pandemiei, că a organizat și administrat țara în momente de cumpănă și restriște.

N-am nici o tresărire că atunci se vor ridica împotrivă unii, alții, care vor zice că nu e a fost așa, că în realitate a fost mai mult plecat la schiat, prin concedii, că de fapt a păpușărit în folos propriu politica românească de la începutul secolului XXI, că a fost un mediocru și multe altele.

Tot atunci se va ridica altcineva care va zice că merită statuie, că a făcut și bune – a blocat odioasa Ordonanța 13, faptă legendară – și o fi făcut și rele, că a avut ghinion, dar a fost președintele României și face parte din istoria țării.

Îi vor ridica au ba statuie nu știu, dar că se vor pizdui pe subiect sunt sigur.”

Am vorbit cu Cătălin Borangic pentru a afla ce l-a determinat să scrie povestea, una scrisă pe un ton relaxat, a baronului Brukenthal și a legitimității statuii sale. Mi-a spus că a scris-o „să le spun că aberează, să învețe lumea cum a fost, nu cum cred ei că a fost”. Și mai are o explicație pentru ceea ce se petrece:„Este reacția extremelor: unii huo, alții hăis și nimeni nu știe real decât să urle, nu și realitatea istorică. Și, mai ales, judecă faptele de atunci cu normele de acum, fie naționaliste, fie ultraprogresiste. Echilibru deloc.”

CITEȘTE MAI MULT

Comunicate de presa

Cisnădioara, mai curată. O acțiune de curățenie organizată de membrii comunității

Publicitate

Publicat

pe

Membrii ai comunității Cisnădioara se adună din nou sâmbătă, 18 septembrie intre orele 09.00-11.00 pentru o nouă acțiune de curățenie a localității în care locuiesc.

Acestia s-au mobilizat si au organizat pe parcursul verii mai multe actiuni de curatenie a localitătii, au pus afise cu rugamintea pastrarii curateniei de catre turisti si au putut constata cu bucurie ca multi oameni sunt sensibili si raspund pozitiv indemnului de a-si strange gunoiul la plecare de la picnic/gratar.

De această dată a venit rândul zonei denumite pe harta creata de localnici VALEA LUMINOASĂ, unde se va curata vechea groapa de gunoi a satului de pe strada Raului (loc intalnire podul de la intersectia strazilor Raului cu valea Argintului ) si de asemenea, o altă echipa va curata drumul din padurea spre Cisnadioara (loc intalnire statia de autobuz de la intrarea pe str.Marului – strada cu Apfelhaus).

Avand in vedere ca acest drum este parcurs nu doar de membrii comunitatii ci si de turisti, biciclisti iubitori de natura si frumos, facem apel la cei care doresc sa participe sa ni se alature. Contributia fiecaruia conteaza!

Principiul dupa care ne-am ghidat la toate actiunile organizate pana acum a fost ”nu exista vremea rea ci doar imbracamintea nepotrivita”!

Cine doreste sa participe e asteptat! Sacii, manusile sunt asigurate de primaria Cisnadie si de asemenea, Soma va ridica sacii stransi la finalul actiunii.

WhatsApp Image 2021-09-17 at 10.55.59 (1)
WhatsApp Image 2021-09-17 at 10.55.59 (3)
WhatsApp Image 2021-09-17 at 10.55.59 (4)
WhatsApp Image 2021-09-17 at 10.55.59 (7)
WhatsApp Image 2021-09-17 at 10.55.59 (6)
WhatsApp Image 2021-09-17 at 10.55.59 (5)
WhatsApp Image 2021-09-17 at 10.55.59 (2)
WhatsApp Image 2021-09-17 at 10.55.59

CITEȘTE MAI MULT

Eveniment

Peste 5.000 de șoferi, lăsați fără permis de conducere. Aproape 2.000, din cauza vitezei, dintre care doar șapte în Sibiu

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Acțiunile Poliției Rutiere au scos de pe șosele, cel puțin teoretic, mai bine de 5.000 de șoferi, după ce polițiștii i-au surprins, în ultimele șapte zile, cu aparatele radar depășind viteza legală, dar și pentru că au fost găsiți sub influența alcoolului. Multe alte contravenții la legea rutieră au stat la baza ridicării permiselor. Datele din Sibiu arată că aici nu prea există încălcări ale legii sau, poate, nu există suficienți polițiști care să le descopere.

Poliţiştii rutieri au reușit să „ridice”, în doar o săptămână, 5.138 de permise de conducere, cele mai multe fiind suspendate pentru depășirea vitezei cu mai mult de 50 km la oră.

„Au fost reţinute, în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce, 5.138 de permise de conducere, dintre care 1.938 pentru depăşirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime legale admise, 628 pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul de către o persoană aflată sub influenţa băuturilor alcoolice, 816 pentru depăşire neregulamentară, 307 pentru neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor şi 537 pentru neacordarea priorităţii de trecere pietonilor”, potrivit unui comunicat al IGPR.

Au fost aplicate, ca măsură principală, 47.110 de amenzi, dintre care 42.445 pentru nerespectarea prevederilor OUG 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice.

„Astfel, au fost aplicate 13.597 de sancţiuni contravenţionale pentru nerespectarea regimului legal de viteză, 537 pentru neacordarea priorităţii de trecere pietonilor, 307 pentru neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor, 2.205 pentru abateri săvârşite de pietoni, 3.549 pentru abateri săvârşite de biciclişti, 1.055 pentru abateri ale căruţaşilor, 816 pentru depăşiri neregulamentare şi 585 pentru conducere sub influenţa băuturilor alcoolice”, se arată în comunicat.

Pentru conducerea unor autovehicule având defecţiuni tehnice sau pentru neîndeplinirea unor obligaţii legale, poliţiştii rutieri au retras 1.681 de certificate de înmatriculare.

Polițiștii au constata și 431 de infracţiuni la regimul circulaţiei pe drumurile publice, dar şi 253 de infracţiuni de altă natură.

În Sibiu, doar 57 de permise reținute

Dacă la nivel național rezultatele sunt impresionante, în județul Sibiu „capturile” polițiștilor de la rutieră au fost rezervate în ultima săptămână. Potrivit informațiilor transmise de Poliția Sibiu, în perioada 6 – 12 septembrie, au fost reținute 57 de permise de conducere. 11 dintre permise au fost suspendate pentru depăşiri neregulamentare, 9 pentru consum de alcool la volan, 7 pentru depăşirea limitei legale de viteză, iar alte 9 pentru neacordarea de prioritate pietonilor. De asemenea, 5 permise de conducere au fost reţinute pentru neacordarea de prioritate autoturismelor, evenimente din care au rezultat tamponări, 3 pentru depăşiri neregulamentare din care au rezultat tamponări, alte 9 permise pentru neprezentarea în termenul legal de 24 de ore la sediul poliţiei după implicarea într-un eveniment rutier din care au rezultat pagube materiale, 2 pentru nerespectarea semnalelor poliţiştilor şi câte un permis pentru circulaţie pe sens opus, respectiv unul pentru trecere pe culoarea roşie a semaforului.

De asemenea, la nivelul judeţului Sibiu au fost constatate 12 infracţiuni rutiere, au fost retrase 41 de certificate de înmatriculare şi au fost aplicate 522 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 182.000 de lei.

 

CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE