Connect with us

Info utile

Guvernul vrea să crească prima de casare din Programul Rabla și să crească bugetul pentru mașinile electrice

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Programul Rabla

Ministrul Mediului, Barna Tanczos, a anunțat că va crește prima de casare în programul Rabla, cu echivalentul a circa 200 de euro, pentru a crește interesul românilor pentru acest program. Bugetul alocat de guvern pentru casarea mașinilor vechi va crește în acest an.

Prima de casare pe care românii o primesc sub formă de tichet ce poate fi utilizat la achiziția unui vehicul nou, după predarea la Remat a unei mașini vechi, va crește în acest an, de la 6.500 la 7.500 de lei, adică de la aproximativ 1.300 de euro, la circa 1.500 de euro, cât valora la momentul la care a fost inițiată, cu mulți ani în urmă. Ministrul a precizată că intenționează să crească și eco-bonusurile care se adaugă la prima de casare, cu 500 de lei. Pentru a acoperi noile prime, bugetul programului Rabla Clasic va crește la 35 de milioane de lei. În același timp, bugetul pentru Rabla Plus, care oferă prime celor care cumpără mașini electrice sau hibrid cu încărcare, se va dubla, pentru a susține achiziția a 6.600 de automobile electrice și 5.000 de mașini PHEV. Acestea vor beneficia de aceeași subvenție, aproape 10.000 de euro, dar nu mai mult de 50% din prețul de achiziție al mașinii. România are cea mai mare primă de de achiziție pentru mașini electrice și Plug-in Hybride.

Înainte de a fi aprobat, proiectul a fost pus în dezbatere publică, astfel încât să poată intra în vigoare peste aproximativ o lună.

PUBLICITATE

“Programul “Rabla Clasic” ajută atât cetăţenii, cât şi industria autohtonă, prin acele tichete care sunt folosite pentru schimbarea parcului auto. Anul acesta vom modifica prima de casare din program şi o să majorăm de la 6.500 la 7.500 de lei, aproximativ 1.500 de euro, care se vor plăti acelor persoane care predau o maşină înmatriculată, se înscriu la dealer, se casează maşina, se radiază şi se scot din circulaţie maşinile vechi, poluatoare. Tot în cadrul programului “Rabla Clasic” avem două ecobonusuri care vin în completarea sumelor primei de casare şi în sprijinul acelor achiziţii prin care se cumpără maşini cu tehnologi hibrid. Aici, ecobonusul se majorează de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, iar în cazul ecobonusului GPL, cu emisii sub 96 grame de CO2, se majorează de la 1.000 de lei la 1.500 de lei”, a spus Barna Tanczos.

O primă de casare în Rabla Clasic va ajunge la 2.250 euro cumulată cu eco-bonusurile pentru hibride. Ministrul a spus că se așteaptă la circa 60.000 de beneficiari la Rabla Clasic.

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Info utile

VIDEO Prima zăpadă din acest sezon, pe Transfăgărășan

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

A căzut prima zăpadă pe Transfăgărășan, după cum se poate vedea din filmul publicat de CNAIR, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov.

Sezonul de vară din acest an al șoselei Transfăgărășan s-ar putea încheia mai devreme, dacă vremea este nefavorabilă. Deocamdată, drumarii au îndepărtat primii fulgi de zăpadă, căzuți azi noapte, și se poate circula.

„Din fericire deocamdata doar pe #Transfăgărășan…

Colegii noștri de la Districtul Bâlea au intervenit în această dimineață cu material antiderapant în zona Bâlea Lac pentru a asigura condiții sigure de trafic.

Îi rugăm pe șoferii care vizitează zona să circule cu prudență.”

CITEȘTE MAI MULT

Info utile

Se oprește energia electrică în Sibiu

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Pentru efectuarea unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice, după cum urmează:

MIERCURI 22 SEPTEMBRIE

între orele 13-15 în SIBIU, strada PADUREA DUMBRAVA – partial.

În cazul apariţiei unor situaţii neprevăzute, lucrările pot fi reprogramate. Informaţii actualizate despre întreruperile programate sunt disponibile şi pe pagina de web a societăţii: www.sdeets.ro rubrica „Întreruperi programate – SDEE Sibiu” sau la „Call Center”, telefon 0800-500-929.

CITEȘTE MAI MULT

Fapt Divers

Fondul de Garantare a Asigurărilor primește cereri de daună de la creditorii City Insurance

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Instituția care este desemnată de lege să preia obligațiile de daune ale unei companii de asigurări intrate în faliment, Fondul de Garantare a Asigurărilor (FGA), a anunțat că poate primi deja cereri de deschidere a dosarelor de daună, din partea potențialilor creditori de asigurare ai Societății de Asigurare Reasigurare City Insurance S.A.

În urma retragerii autorizației de funcționare a City Insurance, care a însemnat automat și declararea insolvenței acestei societăți de asigurare, legea prevede ca toate dosarele de daune să fie preluate de FGA. Instituția a demarat deja procedurile și a anunțat că toți cei care sunt creditori ai City Insurance pot depune cererile de daune, pentru a fi plătite. Este vorba doar despre cei care au dreptul să fie despăgubiți, în urma unui eveniment produs după data retragerii autorizației de funcționare.

„Cererea de deschidere a dosarului de daună (Anexa 7) se poate completa în situația în care s-a produs un eveniment asigurat acoperit de o poliță de asigurare în vigoare, în perioada cuprinsă între data retragerii autorizației de funcționare şi data denunţării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, în instanță”.

Următoarea etapă este cea a procedurii de faliment, ce va fi judecată de instanțe, la cererea ASF.

În același timp, de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial creditorii de asigurări ai Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance S.A pot depune cereri de plată la FGA ( Anexa nr 10) sau cereri de restituire primă (Anexa nr 9) în cazul asiguraților care vor să denunțe polița actuală pentru a alege alt asigurător.

Conform Deciziei Autorității de Supraveghere Financiară, Fondul de garantare a asiguraților va prelua evidențele complete ale dosarelor de daună, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestora, în termen de 30 de zile de la data retragerii autorizației de funcționare a societății. După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea listelor potențialilor creditori de asigurare.

Instrumentarea de către Fond a cererilor de plată se va face doar după preluarea evidențelor complete ale dosarelor de daună precum și a evidențelor tehnico-operative și contabile.

Potrivit legii, art. 266 alin. 2 din Legea nr. 85/2014, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale către creditorii de asigurări, doar după rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, și doar către creditorii de asigurări care au depus cereri de plată și care au dosarele complete. Plata despăgubirilor se va face în limita a 450.000 lei pentru fiecare creditor.

Ținând cont de situația pandemică existentă, FGA face apel către potențialii creditori de asigurare să depună solicitările Online, sau prin intermediul unui serviciu poștal.

CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE