2.7 C
Sibiu
sâmbătă, aprilie 20, 2024

Încep ample lucrări de modernizare a Transfăgărăşanului pentru a-l face circulabil şi iarna

spot_imgspot_imgspot_img
Cele mai citite

Transfăgărăşanul (DN7 C) va intra înt-un amplu proces de modernizare începând din vara aceasta, urmând ca la finalul procesului să poată fi folosit pentru o perioadă extinsă până la nouă luni dintr-un an calendaristic. Anunţul a fost făcut vineri, 9 mai, de ministrul Transporturilor, Dan Şova, prezent în judeţ pentru a evalua stadiul lucrărilor la autostrada Sibiu-Orăştie. Potrivit acestuia, pe lângă lucrările de reparaţii impuse pe DN7 C, vor fi amenajate în plus şi lucrări de protecţie şi securizare a drumului împotriva căderilor de pietre şi a avalanşelor. 

 

„Avem şi pe DN7 C o serie de reparaţii la partea carosabilă, badijonările pe suprafeţele poroase, decolmatări şi desfundări de şanţuri şi rigole. Fireşte că Transfăgăraşanul solicită lucrări mai ample. E vorba despre o serie de lucrări de protecţie care ar putea ajuta ca Transfăgărăşanul să nu mai stea deschis doar patru luni pe an şi să fie deschis mult mai mult timp. Pe  DN7 C avem un contract de lucrări încheiat pentru 67 de milioane de lei, cu foarte multe lucrări. În primul rând construcţie de polate noi, lucrări de protecţie. Când se termină lucrările, noi sperăm că se  va închide Transfăgărăşanul maxim trei luni pe an”, a spus Dan Şova. 

Lucrările impuse de studiul de fezabilitate ar dura doi ani ca şi timp de lucru, însă, dat fiind riscul de avalaşe şi căderi de pietre de pe versanţi (fapt pentru care Transfăgărăşanul este închis şi traficului rutier în sezonul rece), lucrările sunt estimate să dureze maxim patru ani. Potrivit reprezentanţilor CNADNR, care au participat la conferinţa de presă organizată de Şova la Mediaş, toate lucrările se vor desfăşura sub trafic. 

“Pe Transfăgărăşan nu se poate lucra decât maxim şase luni pe an din cauza timpului. Sunt foarte multe lucrări, de la reparaţii poduri, protecţie versanţi împotriva căderilor de pietre, sunt acele polate pentru avalanşe, construcţii speciale care fac ca avalanşa să treacă peste drum. Prin aceste lucrări s-ar putea să se menţină drumul cât mai mult deschis şi pe perioada iernii.  Toate lucrările se vor face cu restricţii de circulaţie. Lucrările încep în iunie 2014, când se deschide Transfăgărăşanul şi se lucrează cu o firmă portugheză.  Cu doi ani efectiv de lucru, dacă se lucrează doar şase luni pe an, fizic vor fi cam patru ani”, a explicat directorul Direcţiei Regionale Drumuri Naţionale Braşov, Adriana Nicula. 

Decizia de închidere, respectiv deschidere a traficului pe Transfăgăraşan a fost scoasă din 2013 din sfera exclusivă a CNADNR şi le-a fost dată posibilitatea de a-şi spune cuvântul şi administraţiilor judeţene care sunt legate de acest drum, respectiv Sibiul şi Argeşul. 

 

spot_img
spot_img
Ultimele știri

RAPORTOR LOCAL. “Anghel Saligny” va ridica județul

Primarii din județul Sibiu și Consiliul Județean Sibiu s-au mișcat bine în ceea ce privește depunerea proiectelor în programul...
spot_img
Shortcode field is empty!

Știri pe același subiect