Connect with us

Infrastructură

Lucrările pe lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti încep luna viitoare

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Italienii de la Astaldi încep lucrările pe lotul 5 al Autostrăzii A1, segmentul Sibiu – Pitești, la sfâșitul lunii mai, a declarat șefa CNAIR, Mariana Ioniță.

Constructorul care a câștigat contractul pentru lotul 5 de pa A1 Sibiu – Pitești a început organizarea de șantier și pregătește debutul lucrărilor.

PUBLICITATE

„Pe lotul 5, aproape de Piteşti au început şi o serie de lucrări pregătitoare, organizarea de şantier, instalarea staţiilor de beton, de asfalt, se pare că la sfârşitul lunii mai, printr-o organizare bună şi punerea la punct a tuturor documentelor (n.r. Autorizaţie de Construire – AC şi Ordinul pentru Începerea Lucrărilor – OIL), cel târziu la începutul lunii iunie, şantierul va începe şi aici şi vom avea circa 47 de kilometri de autostradă în lucru între Sibiu şi Piteşti, alte trei sectoare fiind în procedură de achiziţie publică”, a declarat Mariana Ioniţă, director general CNAIR.

Contractul pentru lotul 5 Piteşti- Curtea de Argeş, care include proiectarea și execuția, a fost semnat în urmă cu un an valoarea totală fiind de 1,7 miliarde lei. După un an de proiectare, Astaldi are la dispoziție 4 ani de execuție, timp în care va trebui să contruiască 12 poduri, 6 pasaje, un viaduct şi 3 noduri rutiere.

Restul segmentului de autostradă Sibiu – Pitești se află în diferite stadii: dacă lângă Sibiu, pe lotul 1, Porr Construct a avansat serios cu lucrările, pe cei 13 km, fiind posibil ca anul viitor să putem circula pe acest lot, pe celelalte loturi, 2, 3 şi 4 licitațiile au fost licitate și sunt încă în procedură birocratică.

PUBLICITATE

Celelalte trei loturi aflate în evaluare sau contestație sunt Lot 2 Boiţa – Cornetu – 31 km, Lot 3 Cornetu – Tigveni – 37 km şi Lot 4 Tigveni – Curtea de Argeş – 10 km. Pe lotul 4, situația a fost la un pas de a fi finalizată, deoarece licitația a fost câștigată de Porr Construct, aceeași companie de la Boița. În ultimul moment, unul dintre ofertanți, o companie din China, a depus contestație, care acum se judecă la CNSC.

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Info utile

VIDEO Prima zăpadă din acest sezon, pe Transfăgărășan

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

A căzut prima zăpadă pe Transfăgărășan, după cum se poate vedea din filmul publicat de CNAIR, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov.

Sezonul de vară din acest an al șoselei Transfăgărășan s-ar putea încheia mai devreme, dacă vremea este nefavorabilă. Deocamdată, drumarii au îndepărtat primii fulgi de zăpadă, căzuți azi noapte, și se poate circula.

„Din fericire deocamdata doar pe #Transfăgărășan…

Colegii noștri de la Districtul Bâlea au intervenit în această dimineață cu material antiderapant în zona Bâlea Lac pentru a asigura condiții sigure de trafic.

Îi rugăm pe șoferii care vizitează zona să circule cu prudență.”

CITEȘTE MAI MULT

Infrastructură

Încă un lot din autostrada A1 Sibiu – Pitești va fi construit de Porr Construct, care face acum Sibiu – Boița

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

CNAIR a finalizat licitația pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, după o întârziere de șase luni, în care s-au judecat contestații și plângeri la tribunal. Curtea de Apel București a cerut o reevaluare a ofertelor care s-a încheiat cu același rezultat.

Porr Construct, compania care execută în ritm accelerat lotul 1, Sibiu – Boița, a primit și contractul pentru Lotul 4, care se întinde de la nodul din Curtea de Argeș cu Lotul 5, până la Tigveni, și are o lungime de 9,86 km.

„Vineri, 03.09.2021, la o distanță de 6 luni de la prima desemnare a câștigătorului, urmare depunerii de contestații și plângeri atât la CNSC cât și la Curtea de Apel București, CNAIR a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor dispus de C.A.B prin Hotărârea Civilă nr. 1230/2021 din data de 08.06.2021 pronunțată în Dosarul nr. 2548/2/2021”, a anunțat CNAIR.

Potrivit deciziei finale a CNAIR, ofertantul câștigător, PORR CONSTRUCT S.R.L. va primi  1.678.873.121,77 lei plus TVA, la finalul contractului. Trmenul de execuție este de 5 ani (60 de luni), din care 16 luni este alocat proiectării, iar 44 de luni execuția. Traseul de 10 kilometri este departe de a fi unul ușor, deoarece intră deja în zona de munte. Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges va include un tunel cu o lungime de 1.350 m.

Potrivit legislației, semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea din nou a perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

CITEȘTE MAI MULT

Infrastructură

Trenul Connecting Europe Express pleacă peste câteva zile de la Lisabona spre Paris, via Sibiu

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Trenul Connecting Europe Express, care are ca scop conectarea celor mai importante orașe din Europa într-o singură călătorie, va ajunge în gara Sibiu, peste aproximativ două săptămâni.

Connecting Europe Express, un tren special, creat în cadrul Anului european al căilor ferate 2021, va pleca din gara Lisabona la 2 septembrie. Trenul va ajunge în România în data de 17 septembrie, iar o zi mai târziu va opri în Sibiu, apoi va pleca mai departe, spre nordul Europei.

El va opri în peste 100 de localități din 26 de țări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris la 7 octombrie. În total, traseul are o lungime de 20 000 km iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei. Plecând de la Lisabona și încheindu-și călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând președințiile portugheză, slovenă și franceză ale Consiliului UE.

Trenul va parcurge un traseu complex, care va dura mai mult de o lună, între 2 septembrie și 7 octombrie. Trenul are ca scop descoperirea obstacolelor principale care împiedică crearea unei rețele feroviare perfecte în Europa, una care să poată reprezenta un mijloc de transport rapid și eficient pentru locuitorii Uniunii. Trenul Connecting Europe Express va pleca de la Lisabona pe 2 septembrie, către Atena, de unde va continua către nord și va intra în România pe 17 septembrie. Trenul va opri și în gara Sibiu, pe 18 septembrie, apoi va pleca mai departe către Oradea și Arad, de unde se va îndrepta către nord, prin Ungaria – Polonia. Într-un final, Expresul se va întoarce către vest, unde este programată sosirea, pe 7 octombrie, la Paris. În total, trenul va trece prin 40 orașe și 26 de țări din cele 27 de state membre.

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean a declarat: „În săptămânile următoare, Connecting Europe Express va deveni o conferință continuă, un laborator și un forum de dezbatere publică cu privire la modul în care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilecție atât pentru călători, cât și pentru întreprinderi. Vă invităm să-l întâmpinați călduros când se va opri într-o gară din apropiere.”

De-a lungul călătoriei, sunt prevăzute diverse evenimente pentru a întâmpina trenul în gările în care se va opri în Europa. Persoanele pasionate de căile ferate vor putea urmări, de asemenea, dezbaterile care vor avea loc la bord, precum și conferințele privind politica UE în domeniul infrastructurii și rolul rețelei transeuropene care vor fi transmise în direct pe site-ul web al evenimentului de la Lisabona, București, Berlin și Bettembourg. Connecting Europe Express este rezultatul cooperării unice dintre Comisia Europeană și Comunitatea Căilor Ferate Europene și a Gestionarilor de Infrastructură (CER), operatorii feroviari europeni, administratorii de infrastructură și numeroși alți parteneri de la nivelul UE și de la nivel local.

Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă organizată de Agenția Executivă pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) și de întreprinderea comună Shift2Rail. În cadrul acestei expoziții vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferințe (oferit de SNCF, Franța), două vagoane standard (DB, Germania și SBB, Elveția), un vagon-restaurant (FS, Italia) și un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care călătorește între Portugalia și Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE