Connect with us

Featured

Managerul interimar al Spitalului Județean, despre măsurile luate pentru gestionarea crizei Covid-19, la Sibiu

Avatar

Publicat

pe

Managerul interimar al Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, colonelul Constantin Vlase, a susținut astăzi primele declarații din noua funcție. Medicul militar a vorbit despre activitatea sa de până acum în cadrul spitalului județean din Sibiu, numind-o „o activitate de management a unei situații de criză”.

Consiliul Județean Sibiu și SCJU Sibiu au organizat astăzi o conferință de presă care a avut ca temă prezentarea măsurilor luate de conducerea militară interimară a spitalului județean în gestionarea crizei de Covid-19.

Președintele CJ, Daniela Cîmpean, a precizat că mandatul interimar al colonelului Constantin Vlase este prevăzut până în data de 20 decembrie, urmând ca apoi să se decidă cine va continua în acestă funcție până la ocuparea prin concurs a postului de manager al SCJU Sibiu.

PUBLICITATE

„Concursul pentru ocuparea postului se organizează de către Consiliul de Administrație al spitalului”, a spus Cîmpean, care a mai precizat că noul consiliu urmează să fie reconstituit în această săptămână, după care va fi demarat concursul pentru ocuparea postului de manager. Președintele CJ Sibiu a spus că își dorește o participare cât mai numeroasă la acest concurs. „Știm cu toții că concurența naște calitate. Ne dorim acest lucru pentru spitalul județean”, a spus Daniela Cîmpean.

Managerul interimar al Spitalului Județean: „Activitatea de management s-a desfășurat într-un mod excepțional”

Colonelul Constantin Vlase a vorbit despre măsurile pe care le-a luat de când se află la conducerea interimară a SCJU Sibiu, acesta fiind numit manager pe 20 noiembrie. Medicul militar a spus că a acceptat propunerea rapid, deoarece situația de la Sibiu „necesita ajutorul unui om cu experiență”.

PUBLICITATE

„De la preluarea SCJU, activitatea de management s-a desfășurat într-un mod excepțional, acest mod excepțional fiind generat de contextul epidemiologic existent la acea dată. Pot să o definesc ca pe o activitate de management a unei situații de criză”, a spus dr. Constantin Vlase.

Acesta a precizat că primul pas pe care l-a făcut în calitate de manager interimar a fost revizuirea circuitelor funcționale în SCJU Sibiu pentru obținerea autorizației sanitare de funcționare. De asemenea, a fost mărită capacitatea de producere a oxigenului, fiind instalată o nouă stație weekend-ul trecut.

„Ne-am dat toată silința și s-a reușit mărirea capacității de producere a oxigenului prin instalarea unei noi stații, concomitent cu extinderea rețelei de distribuție și coroborat în același timp cu suplimentarea numărului de concentratoare mobile disponibile, pentru că este esențial în tratarea și monitorizarea pacienților cu afectare pulmonară Covid să le asigurăm oxigenul necesar”, a spus managerul interimar al SCJU Sibiu.

PUBLICITATE

Acesta a amintit și de reorganizarea triajului pacientilor suspecți de Covid-19, confirmați în Unitatea de Primiri Urgențe, într-o nouă locație. „Această nouă locație urmează să-și dubleze capacitatea cât mai curând posibil, în funcție de procedurile pe care le avem în derulare în zona modulară din spatele UPU și Sala Sindicală. Totodată, am reușit ca în această zonă să creăm și un punct radiologic în care să aibă loc evaluarea distinctă radiologică a pacienților care sunt evaluați în aceste facilități”, a precizat medicul militar.

Potrivit acestuia, a fost extinsă și capacitatea secției de Terapie Intensivă Covid-19 cu 10 paturi, fiind asigurat personalul medico-sanitar specializat, circuite funcționale, surse de oxigen și back-up-ul energetic.

„Toată reorganizarea activității SCJU Sibiu a implicat și Secția Clinică de Boli Infecțioase, lucru care momentan este concretizat cu reamenajarea demisolului pavilionului, cu destinație de zonă administrativă Verde. Aceste spații au fost complet igienizate, au fost asigurate cu facilitățile necesare desfășurării activității specifice în această zonă. Am înaintat către DSP Sibiu memoriul tehnic și documentația necesară avizării noii structuri organizatorice și obținerea autorizației sanitare de funcționare”, a explicat dr. Vlase. Acesta a spus, de asemenea, că s-au făcut demersurile necesare pentru încadrarea de medici infecționiști, întrucât în această specialitate SCJU Sibiu se confruntă cu un deficit major.

PUBLICITATE

Totodată, el a precizat că în acest moment sunt în derulare procedurile de achiziție în vederea asigurării stocurilor de materiale sanitare, echipamente de protecție, medicamente și reactivi care să asigure Spitalului Județean o autonomie de cel puțin 30-60 de zile.

Managerul interimar al SCJU a mai spus că toate aceste demersuri au ca scop creșterea siguranței pacienților care se adresează unității spitalicești, cât și a personalului instituției. „Consider și sunt convins că, având parte de o organizare bună și un grad de operativitate crescut al SCJU Sibiu, dar neapărat coroborat cu suportul sibienilor privind respectarea cu strictețe a măsurilor de protecție, putem răspunde cu succes provocărilor acestei pandemii. Împreună vom reuși!”, a mai spus colonelul Constantin Vlase.

PUBLICITATE

Administrație

HARTA Noi detalii despre închiderile de străzi din Sibiu, în „Săptămâna Europeană a Mobilității”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Primăria Sibiu a revenit cu noi informații detaliate despre străzile din centrul Sibiului care vor fi închise în perioada 17 – 19 septembrie, adică în weekendul care urmează. Restricțiile vor fi valabile între 8.00 și 20.00.

Evenimentul care a condus la decizia închiderii unor artere de circulație din Sibiu este Săptămâna Europeană a Mobilității, o manifestare la nivel european în care s-a înscris și orașul nostru. Ea va fi marcată în Sibiu printr-o serie de evenimente stradale, la care sunt invitați toți sibienii.

Scopul principal al Săptămânii Europene a Mobilității este cel de descurajare a utilizării mașinii personale pentru transportul urban. Din acest motiv, accesul mașinilor pe unele străzi și în anumite parcări din centrul istoric va fi oprit, în zilele de 17,18 și 19 septembrie.

PUBLICITATE

Spațiile închise, de vineri, 17 septembrie, ora 08.00 până duminică, 19 septembrie, ora 20.00, vor fi:

  • Piața Schiller,
  • strada Arhivelor,
  • Piața Mică,
  • str. Mitropoliei, de la str. Tribunei până la str. Al. Odobescu
  • str. Al. Odobescu, de la str. Mitropoliei până la intersecția cu str. Konrad Haas
  • str. Cetății.
  • strada Centumvirilor.

Primăria spune că locuitorilor de pe străzile Mitropoliei și Cetății li se va permite accesul cu mașina către proprietăți. De asemenea, excepție vor face microbuzele electrice care circulă pe Linia Verde din centrul istoric, acestea fiind non-poluante și constituind o alternativă de deplasare.

De asemenea, strada Avram Iancu va fi închisă traficului între Piața Mare și intersecția cu str. General Magheru, dar doar sâmbătă, 18 septembrie, în intervalul orar  08.00 – 18.00.

închideri trafic Mobility Week

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Eveniment

Comuna Şeica Mică intră în carantină în următoarele două săptămâni

Avatar

Publicat

pe

Cu o incidenţă a cazurilor de COVID de 11,15 la 1.000 de locuitori, comuna Şeica Mică intră în carantină din această noapte şi până în 26 septembrie. În acest context, timp de două săptămâni, polițiștii și jandarmii sibieni vor fi mobilizați în misiuni specifice de verificare a măsurilor dispuse.

În această perioadă, pentru protecția locuitorilor, sunt realizate dispozitive eficiente care să prevină orice incident și care să intervină în cazul nerespectării măsurilor instituite. Se va acționa în sistem integrat atât la intrarea şi ieșirea din zona carantinată, cât și în interiorul acesteia pentru ca poliţiştii şi jandarmii să verifice dacă locuitorii respectă toate măsurile de protecție sanitară. În zona carantinată se instituie un filtru rutier la intersecția Drumului Naţional 14B cu Drumul Judeţean 142J.

PUBLICITATE

Conducătorii auto folosi două rute ocolitoare. Este vorba despre Drumul Naţional 14B Micăsasa – Drumul Judeţean 106B Mândra – Drumul Judeţean 107B – Drumul Naţional 14 Slimnic, respectiv Drumul Naţional 14B Micăsasa – Drumul Naţional 14 Copșa Mică.

“Scopul desfășurării acestor acțiuni este de a preveni și a limita răspândirea infecției cu noul coronavirus. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu, adeverinţa eliberată de angajator sau o declaraţie pe propria răspundere cu precizarea intervalului orar necesar desfășurării activității.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, cetățenii sunt obligați să prezinte, la cererea reprezentanților autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.

PUBLICITATE

Declaraţia pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/ gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura, precum și intervalul orar necesar desfășurării activității”, a precizat Elena Welter, purtătorul de cuvânt al IPJ Sibiu.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Featured

Noi reguli pentru anul școlar, toți elevii intră în online la o incidență de peste 6 la mie

Avatar

Publicat

pe

Ministrul Educației și ministrul Sănătății au prezentat noile reguli care vor fi valabile în acest an școlar, conform Biziday.

Potrivit Ordinului aprobat de cele două ministere, în acest an școlar toate creșele, grădinițele și școlile își vor desfășura activitatea cu prezență fizică până la incidența de 6 la mie. Când incidența va fi mai mare, vor mai rămâne deschise doar creșele și grădinițele, toți ceilalți elevi, indiferent dacă sunt vaccinați sau nu, vor trece la cursuri online, cu excepția învățământului special.

PUBLICITATE

“După depășirea incidenței de 6 la mie, nu vor mai fi permise activitățile remediale. Ordinul este în formă finală și va fi semnat când CNSU ne va abilita pentru semnarea lui. Motivația pentru această decizie, are legătură cu limitările învățământului în sistem hibrid. Specialiștii în educație au recomandat să folosim mai degrabă învățământul online, decât cel hibrid. Inclusiv Consiliul Național al Elevilor a solicitat acest lucru.”, a transmis ministrul Educației.

De asemenea, sălile de clasă vor fi amenajate astfel încât să fie asigurată distanța dintre elevi de minim un metru. Purtarea măștii rămâne obligatorie în interior, iar autoritățile le recomandă pe cele de uz medical, chiar dacă sunt permise și măștile textile care să asigure acoperirea orificiilor nazale și a gurii. Sunt interzise orice alte dispozitive care înlocuiesc măștile, cu excepția vizierelor care sunt permise doar pentru cadrele didactice din învățământul special. Masca nu va fi obligatorie în curtea școlii, cu excepția festivităților de deschidere a anului școlar.

“Măsurile de prevenție se mențin, vorbim de distanțare, purtarea măștii la interior. Am recomandat purtarea măștii de tip medical, pentru că este standardizată. Am revenit asupra măsurii anterioare, măștile de tip textil pot fi purtate, dar trebuie să acopere corect fața. Vizierele pot fi folosite doar de către profesori și doar în învățământul special”, a declarat ministrul Sănătății.

PUBLICITATE

Dacă vor exista cazuri pozitive, elevii de la clasa pregătitoare până la clasa a VI-a, pot continua online timp de 14 zile, dar se poate reveni începând cu ziua a opta, prin testare rapidă, dacă rezultatele sunt negative. Pentru părinții care refuză testarea copiilor în cea de-a opta zi, elevii se vor întoarce la școală în ziua a 14-a. În ceea ce privește învățământul liceal și clasele mai mari de a VI-a, copiii care au fost vaccinați și au trecut prin boală, pot continua să învețe față în față, iar ceilalți copii trec în învățământ online, cu posibilitatea revenirii la școală din ziua a opta.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE