Connect with us

Infrastructură

Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru autostrada Sibiu – Boița. Lucrările ar trebui terminate în 3 ani

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

CNAIR a anunțat că a fost emisă Autorizația de Construire pentru Secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, Lotul 1, Sibiu – Boița. Contractul fusese semnat în urmă cu aproape un an.

Compania Națională de Adminstrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că lucrările la autostrada Sibiu – Boița pot merge mai departe.

PUBLICITATE

„Astăzi, 09.03.2020, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a emis Autorizația de Construire pentru Secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, Lotul 1, Sibiu – Boița (km 0+000 – km 13+170).

Contractul de proiectare și execuție pentru Lotul 1 (km 0+000 – km 13+170), cu o valoare de 612.647.863,38 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL.

Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

PUBLICITATE

Studiile topografice, geotehnice, arheologice, hidrologice, precum și lucrările de asanare și deminare au fost finalizate, astfel încât, în prezent, se lucrează la drumurile tehnologice și la platformele pentru foraje piloți.

În prezent se află în curs de evaluare cele 5 oferte depuse pentru contractul de supervizare”.

Compania Porr Construct nu a stat pe loc în cele 11 luni care au trecut de la semnarea contractului și a realizat proiectarea acestui lot de autostradă. Din momentul începerii lucrărilor, această șosea de mare viteză ar trebui să fie finalizată în 3 ani.

PUBLICITATE

PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Infrastructură

Încă un lot din autostrada A1 Sibiu – Pitești va fi construit de Porr Construct, care face acum Sibiu – Boița

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

CNAIR a finalizat licitația pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, după o întârziere de șase luni, în care s-au judecat contestații și plângeri la tribunal. Curtea de Apel București a cerut o reevaluare a ofertelor care s-a încheiat cu același rezultat.

Porr Construct, compania care execută în ritm accelerat lotul 1, Sibiu – Boița, a primit și contractul pentru Lotul 4, care se întinde de la nodul din Curtea de Argeș cu Lotul 5, până la Tigveni, și are o lungime de 9,86 km.

PUBLICITATE

„Vineri, 03.09.2021, la o distanță de 6 luni de la prima desemnare a câștigătorului, urmare depunerii de contestații și plângeri atât la CNSC cât și la Curtea de Apel București, CNAIR a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor dispus de C.A.B prin Hotărârea Civilă nr. 1230/2021 din data de 08.06.2021 pronunțată în Dosarul nr. 2548/2/2021”, a anunțat CNAIR.

Potrivit deciziei finale a CNAIR, ofertantul câștigător, PORR CONSTRUCT S.R.L. va primi  1.678.873.121,77 lei plus TVA, la finalul contractului. Trmenul de execuție este de 5 ani (60 de luni), din care 16 luni este alocat proiectării, iar 44 de luni execuția. Traseul de 10 kilometri este departe de a fi unul ușor, deoarece intră deja în zona de munte. Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges va include un tunel cu o lungime de 1.350 m.

Potrivit legislației, semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea din nou a perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

PUBLICITATE

CITEȘTE MAI MULT

Infrastructură

Trenul Connecting Europe Express pleacă peste câteva zile de la Lisabona spre Paris, via Sibiu

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Trenul Connecting Europe Express, care are ca scop conectarea celor mai importante orașe din Europa într-o singură călătorie, va ajunge în gara Sibiu, peste aproximativ două săptămâni.

Connecting Europe Express, un tren special, creat în cadrul Anului european al căilor ferate 2021, va pleca din gara Lisabona la 2 septembrie. Trenul va ajunge în România în data de 17 septembrie, iar o zi mai târziu va opri în Sibiu, apoi va pleca mai departe, spre nordul Europei.

PUBLICITATE

El va opri în peste 100 de localități din 26 de țări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris la 7 octombrie. În total, traseul are o lungime de 20 000 km iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei. Plecând de la Lisabona și încheindu-și călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând președințiile portugheză, slovenă și franceză ale Consiliului UE.

Trenul va parcurge un traseu complex, care va dura mai mult de o lună, între 2 septembrie și 7 octombrie. Trenul are ca scop descoperirea obstacolelor principale care împiedică crearea unei rețele feroviare perfecte în Europa, una care să poată reprezenta un mijloc de transport rapid și eficient pentru locuitorii Uniunii. Trenul Connecting Europe Express va pleca de la Lisabona pe 2 septembrie, către Atena, de unde va continua către nord și va intra în România pe 17 septembrie. Trenul va opri și în gara Sibiu, pe 18 septembrie, apoi va pleca mai departe către Oradea și Arad, de unde se va îndrepta către nord, prin Ungaria – Polonia. Într-un final, Expresul se va întoarce către vest, unde este programată sosirea, pe 7 octombrie, la Paris. În total, trenul va trece prin 40 orașe și 26 de țări din cele 27 de state membre.

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean a declarat: „În săptămânile următoare, Connecting Europe Express va deveni o conferință continuă, un laborator și un forum de dezbatere publică cu privire la modul în care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilecție atât pentru călători, cât și pentru întreprinderi. Vă invităm să-l întâmpinați călduros când se va opri într-o gară din apropiere.”

PUBLICITATE

De-a lungul călătoriei, sunt prevăzute diverse evenimente pentru a întâmpina trenul în gările în care se va opri în Europa. Persoanele pasionate de căile ferate vor putea urmări, de asemenea, dezbaterile care vor avea loc la bord, precum și conferințele privind politica UE în domeniul infrastructurii și rolul rețelei transeuropene care vor fi transmise în direct pe site-ul web al evenimentului de la Lisabona, București, Berlin și Bettembourg. Connecting Europe Express este rezultatul cooperării unice dintre Comisia Europeană și Comunitatea Căilor Ferate Europene și a Gestionarilor de Infrastructură (CER), operatorii feroviari europeni, administratorii de infrastructură și numeroși alți parteneri de la nivelul UE și de la nivel local.

Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă organizată de Agenția Executivă pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) și de întreprinderea comună Shift2Rail. În cadrul acestei expoziții vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferințe (oferit de SNCF, Franța), două vagoane standard (DB, Germania și SBB, Elveția), un vagon-restaurant (FS, Italia) și un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care călătorește între Portugalia și Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Infrastructură

VIDEO La 1 septembrie încep lucrările pe Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu – Pitești

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

A doua secțiune a Autostrăzii Sibiu – Pitești intră în execuție, odată cu semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Ministrul Cătălin Drulă a anunțat că la 1 septembrie constructorul intră pe teren.

A trecut mai mult de un an de la data semnării contractului contractului cu Astaldi până când a fost posibilă semnarea ordinului de începere a lucrărilor, până la acest moment fiind derulată partea de proiectare. Secțiunea este a doua din Autostrada A1, segmentul Sibiu – Pitești, care intră în execuție, după cea de la Sibiu, aflată deja într-un stadiu avansat de realizare. Secțiunea Pitești – Curtea de Argeș are o lungime de 30,35 km și va face legătura direct cu actuala autostradă București – Pitești, pe centura Pitești, în zona virajului la 90 de grade. Valoarea proiectului se ridică la aproximativ 356 de milioane de euro și are ca termen de finalizare 48 de luni, peste cele 12 luni alocate proiectării. La finalul primul an, în care s-a proiectat noua autostradă, a fost emisă autorizația de construire.

PUBLICITATE

„Tocmai a fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul Pitești-Curtea de Arges al autostrăzii A1. Proiectarea a fost încheiată, intrăm în faza de execuție”, a transmis ministrul Cătălin Drulă. „Lucrările încep pe 1 septembrie”, a mai spus ministrul. „Constructorul este deja mobilizat în teren pentru a porni munca pe cei 30 de km ai șantierului”.

Autostrada Pitești – Curtea de Argeș are o valoare contractuală de 1,7 miliarde de lei și va include:

– 13 poduri;

PUBLICITATE

– 3 pasaje;

– un viaduct;

– 3 noduri rutiere la Curtea de Argeș, Băiculești și Bascov;

PUBLICITATE

– 2 spații de servicii, câte unul pe fiecare sens, care vor fi amenajare modern;

– 2 parcări de scurtă durată, de-o parte și de alta a drumului;

– 2 centre de coordonare și întreținere, la Bascov și la Curtea de Argeș.

PUBLICITATE

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE