fbpx
Connect with us

Infrastructură

Ministrul Transporturilor a anunțat când va fi scoasă la licitație Autostrada Sibiu – Făgăraș

Gabriel Dogaru

Published

on

Una dintre cele mai importante legături rutiere pentru Sibiu, care începe să devină realitate, Autostrada Sibiu – Brașov, cu cele două secțiuni Sibiu – Făgăraș și Făgăraș _ Brașov, va fi scoasă la licitație în acest an, după cum a confirmat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Execuția autostrăzii Sibiu – Făgăraș va fi licitată cel mai târziu în septembrie, după cum reiese dintr-un răspuns trimis de Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, deputatului Tudor Benga, într-o interpelare parlamentară. Autostrada a trecut printr-o perioadă foarte lungă în care s-a realizat studiul de fezabilitate. Acesta a fost finalizat la finalul lunii iunie, potrivit contractului, iar CNAIR a avut ca termen de predare trimestrul al treilea al acestui an.

„Având în vedere termenele contractuale, data estimată pentru lansarea procedurii de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări este trimestrul III 2021”, a precizat Cătălin Drulă.

După predarea studiului de fezabilitate, ultima etapă înaintea licitației este avizul de mediu, care ar trebui primit în luna iulie.

Advertisement

Autostrada Sibiu – Făgăraş A13 se va lega de Autostrada A1 Sibiu – Pitești în zona Boiţa, acolo unde se lucrează astăzi la primul lot Sibiu – Boița. Autostrada va continua apoi prin zona Turnu Roşu, unde va traversa Râul Olt, apoi pe raza comunei Sebeşu de Jos, Racoviţa, va ocoli Mârşa, unde se vor construi  ieşiri şi intrări pe autostradă, care vor asigura legături cu orașul Avrig. Va continua peste DJ 105J (Porumbacu de Sus-Porumbacu de Jos), iar la DC 50 (Sărata) va traversa DN1, va ocoli satul Scoreiu, după care urmează intersecția cu DN1, care va fi și locul de conexiune cu Transfăgărășanul, care se află la câțiva kilometri. Imediat după această intersecție va urma ultima traversare din județ, la DJ 105H (Arpaşu de Jos – Arpaşu de Jos).

Mai departe, autostrada va părăsi teritoriul județului Sibiu, iar în comuna Ucea de Sus vor fi amenajate alte ieşiri şi intrări, pentru orașul Victoria, care vor asigura și un nou acces la DN1. Apoi va urma o traversare DJ 103 (Viştea de Sus şi Viştea de Jos) și DC 80 (Olteţ-Drăguş). Intersecția cu  DJ 105B (Sâmbăta de Jos – Sâmbăta de Sus) va avea ieşiri şi intrări, apoi va urma traversare DJ 103F (Voila-Voivodeni), DC 75 (Luţa-Beclean), DJ 104C (Hurez- Săsciori), DJ 104B (Ileni) pentru ca lângă Ileni să permită conectarea cu rețeaua de drumuri din Făgăraş. De aici, prin centura ocolitoare, cu o lungime de 5 km, va fi realizată legătura cu DN1, între Făgăraș și Mândra, pe raza comunei Râușor.

În total, acest tronson de autostradă va avea 68 de kilometri.

Advertisement

Autostrada Sibiu – Făgăraș se împarte în 4 tronsoane distincte:

Tronsonul 1 – Boița (de la Autostrada Sibiu – Pitești) și Avrig – Mârșa (DJ105G)

Tronsonul 2 – Avrig – Mârșa (DJ 105G) si Arpasu de Jos (DN 1)

Advertisement

Tronsonul 3 – Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)

Tronsonul 4 – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătura cu DN 1.

Autostrada Sibiu – Făgăraș va avea 6 noduri rutiere, la Boița, Avrig, Aspașu, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș si Drum de legătură cu DN 1), 92 de poduri, podețe, pasaje și viaducte.

Advertisement

Făgăraș – Brașov, în curs de licitare a proiectării

Al doilea lot al Autostrăzii A13, Sibiu – Brașov, se află într-un alt stadiu de elaborare, respectiv completare studiu de fezabilitate și proiectare, un pachet creat pentru această șosea special de CNAIR. La licitație au fost depuse patru oferte. Făgăraș – Brașov se va conecta la Făgăraș cu lotul 1, iar la Cristian cu Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov.

Advertisement

Info utile

Radare fixe pe Autostrada A3. Senzorii vor detecta viteza și numărul de înmatriculare și vor putea trimite date către Poliția Rutieră

Gabriel Dogaru

Published

on

CNAIR va instala pe autostrăzile din România sisteme de monitorizare care vor include și radare fixe, ce vor măsura viteza mașinilor. Primul tronson pe care vor fi montați primii senzori va fi Autostrada A3.

Celebrele camere fixe, cu bucle de inducție îngropate în șosea, vor reveni pe șoselele din România, pe autostrăzi. CNAIR a demarat o licitație pentru achiziția serviciilor de asistență tehnică pentru instalarea acestor sisteme, în valoare de 2,2 milioane de lei, ce vor fi instalate pe sectorul dintre Nădășelu și Târgu Mureș. Contractul urmează să se deruleze pe parcursul a 33 de luni.

Advertisement

Dispozitivele de măsurarea vitezei vor face parte din pachete mai ample, numite ITS (Intelligent Transport System), care vor transmite informații atât despre trafic, cât și despre condițiile meteo din zona în care sunt amplasate. Mai multe date despre vehicule vor fi preluate și transmise, începând de la greutate și viteză, dar și cele referitoare la eventuale accidente. Sistemul va permite și recunoașterea automată a numerelor de înmatriculare, similar cu cititoarele care sunt utilizate pentru monitorizarea rovignetei. Viteza va fi citită între nodurile rutiere, pe bretelele de acces, în zonele drepte. Va exista și un sistem de detecție bazat pe camere video, pentru detectarea incidentelor prin analiză de imagine.

Documentația CNAIR prevede explicit că Sistemul de Monitorizare Trafic ce va fi realizat trebuie să se poată conecta cu alte centre de monitorizare și management al traficului, dar va trebui să poată oferi date instituțiilor direct interesate, între care Poliția Rutieră, ANM, IGSU, Punctul Național de Acces, dar și transfrontalier, către Ungaria și Bulgaria.

Sistemele ITS ce vor trebui să fie conţinute în proiectul Tehnic vor trebui să contribuie la uniformizarea, la nivel de Uniune Europeană, a serviciilor de informare a participanților la trafic şi a managementul rețelei rutiere” se arată în caietul de sarcini.

Advertisement

Iată parametrii pe care îi vor măsura sistemele ITS:

  • Servicii de informare privind evenimentele în timp real şi avertizări
  • Servicii de informare privind condiţiile de trafic
  • Servicii de informare privind limitele de viteză
  • Servicii de informare asupra timpului de călătorie
  • Servicii de control al respectării legislaţiei privind viteza
  • Servicii de avertizare asupra evenimentelor rutiere
  • Servicii pentru managementul strategic al traficului pe coridoare
  • Servicii de management al incidentelor rutiere
  • Servicii privind reglementările transporturilor speciale şi de mărfuri periculoase
  • Servicii de informare şi management a parcărilor pentru vehicule de transport marfă
  • Servicii de monitorizare și control a greutăţii şi gabaritului vehiculelor
  • Servicii de monitorizare, siguranță și securizare a infrastructurii

Pentru colectarea datelor va fi realizat un centru de monitorizare, la Gilău, similar cu cele care există pe A2, dar care nu funcționează în scopul pentru care a fost creat.

CNAIR intenționează să instaleze ulterior astfel de sisteme și pe alte autostrăzi, pentru a integra rețeaua de monitorizare de pe autostrăzile din România cu cea din Uniunea Europeană.

Advertisement
Continue Reading

Infrastructură

VIDEO Primele imagini 3D cu Autostrad Sibiu – Pitești, publicate de CNAIR

Redactia Sibiu 100%

Published

on

Momentul în care Autostrada Sibiu – Pitești va fi finalizată și noi vom putea circula de la Sibiu la București fără oprire, doar pe autostradă, este departe. Cu toate acestea, lucrările începute ne fac să fim mai încrezători în acest proiect. CNAIR a publicat pentru prima dată o simulare 3D a acestei autostrăzi.

CNAIR, compania de drumuri, a realizat în sfârșit o simulare computerizată 3D a unui sector din autostrada Sibiu – Pitești, odată cu demararea lucrărilor de proiectare și execuție. Simularea a fost creată de compania Astaldi, care conduce asocierea ce va construi lotul dintre Piteși și Curtea de Argeș. Lotul 5 va avea peste 30 de kilometri și va fi al doilea finalizat, după lotul 1, Sibiu – Boița.

Advertisement

„Imagini 3D cu traseul proiectului de infrastructură “Autostrada Sibiu-Pitești”, secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (km 91+761 – km 122+111), executată de către antreprenorul Astaldi”, a anunțat CNAIR, care a publicat randarea 3D a acestui sector..

Potrivit companiei de drumuri, lucrările la Lotul 5 au început deja, cu organizarea de șantier și primele excavații de pâmânt. Termenul de finalizare este în 2025, la doi ani de la finalizarea Lotului 1 Sibiu – Boița. Prețul plătit de CNAIR pentru acest tronson va fi de 1,7 miliarde de euro.

Toată Autostrada Sibiu – Pitești va avea 122 de kilometri, însă finalizarea ei se pierde undeva în viitor, deoarece loturile cele mai grele nu au fost încă atribuite, licitațiile fiind în desfășurare.

Advertisement

Continue Reading

Infrastructură

Două companii din Turcia, în prim planul licitației pentru autostrada Boița – Cornetu

Gabriel Dogaru

Published

on

CNAIR a încheiat prima etapă de selecție în cadrul licitației pentru desemnarea companiei care va construi al doilea lot din Autostrada Sibiu – Pitești, cel care va pleca de la nodul din Boița și va merge până la Cornetu.

Procedura aleasă de CNAIR pentru a desemna cel mai bun ofertant în licitație pentru sectorul Boița – Cornetu al Autostrăzii Sibiu – Pitești presupune o primă selecție a unor constructori, pe bza unor criterii stabilite de compania de drumuri, dintre care va fi selectat, în etapa a doua, câștigătorul final.

Advertisement

Pe 23 iulie 2021, CNAIR a anunțat rezultatul primei etape, cea de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2: Boița – Cornetu”.

În urma aplicării criteriilor de selecție, conform algoritmului de calcul aferent Criteriilor de selecție nr. 1-5, au fost anunțate companiile de pe primele 6 locuri. Surprinzător sau nu, primele două poziții sunt ocupate de două asocieri din Turcia, cu experiență în construcția de autostrăzi. Cei din grupul Mapa au o serie de autostrăzi construite cu succes în Turcia, Emiratele Arabe, Bulgaria, Albania și Algeria. Cealaltă asociere, care are în centru compania Makyol, mai are contracte câștigate în România, pe Autostrada A0 din București, dar și un tronson din metroul spre Aeroportul Otopeni.

Lista celor șase companii selectate de CNAIR pentru etapa a doua în procedura de atribuire Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2: Boița – Cornetu”.

Advertisement

1.         ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

2.         ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.

3.         ASOCIEREA AKTOR S.A. – RIZZANI DE ECCHER S.p.A.

Advertisement

4.         ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA

5.         IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.

6.         ASTALDI SPA

Advertisement

În perioada imediat următoare, Autoritatea Contractantă va transmite Invitația de participare la Etapa a II-a a procedurii de atribuire – ETAPA DE DEPUNERE A OFERTELOR – candidaților selectați.

Termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru data de 20.09.2021.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

DELGAZ

Advertisement

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE