Connect with us

Economie

Mircea Ureche, manager Moara Cibin: Plătim într-o lună pe pâine cât dăm pe un pachet de țigări

Diana Stancovici

Publicat

pe

Statisticile arată că seceta de la nivel mondial a afectat producția de grâu. În România, ploile abundente, mai ales în perioada de recoltare, au dus la scăderea drastică a calității grâului. Aprovizionarea pentru panificație nu va fi o problemă, datorită globalizării, însă specialiștii estimează o creștere a prețului la fâină și pâine. Mirecea Ureche, manager Moara Cibin, unul dintre specialiștii din domeniu, a explicat pentru Sibiu 100% cum vede evoluția domeniului până la finalul anului. El vorbește despre o creștere de 10 – 20% a prețului la pâine, dar, chiar și așa, consideră că, dacă ar fi să facem calcule reale, pâinea consumată într-o lună de zile costă cam cât un pachet de țigări.

Care este situația cu producția de grâu în acest moment?

PUBLICITATE

Atât pe plan european, cât și mondial, recoltele de cereale declarate sunt cu 3% mai mici, doar România le-a declarat mai mari, deoarece aceasta este boala românilor să nu aprecieze niciodată corect. Mult grâu pleacă spre Germania, unde prețul diferă de prețul din România.

În România, de unde folosim grâu în panificație?

Mare parte din grâul folosit de români provine de la noi, dar și din Ungaria. Acum, din păcate, 70% din acesta nu este bun, ploile din acest an au afectat foarte mult recoltele de grâu. Ploile spală glutenul. În zona în care lucrăm noi se face pâine bună, cu fermentație lungă. Locuitorii zonei de sud, în special bucureștenii, laudă pâinea din Ardeal, deoarece, de obicei, ei mănâncă franzelă, care este de trei ori mai ieftină. Tot timpul spun că „Vai, ce bună este pâinea din Ardeal”, dar niciodată nu spun că aceasta merită și un preț. Normal ar fi ca un lucru bun să coste.

PUBLICITATE

Reducerea producției la nivel mondial ne afectează?

Ne afectează lipsa calității corespunzătoare. În al doilea rând, grâul bun este vânat și de țările din vest, unde a avut loc seceta, și atunci apare concurența și crește prețul.

Cum a fost în ultima lună evoluția prețului la grâul de panificație?

PUBLICITATE

Noi am avut noroc că am făcut niște contracte și încă lucrăm pe acestea, deși calitatea nu este cea prevăzută în contracte, dar nu avem ce face. Dar, potrivit burselor, a crescut prețul la cereale în ultima lună între 10 și 20%, depinde de zonă.

Preconizați că trendul va merge crescător?

 Cei care dețin cereale la acest lucru se așteaptă, din acest motiv nu vor să vândă încă marfa bună. Așteaptă, probabil, prețul de un leu, dar au fost și situații când grâul costa 1,20 lei.

PUBLICITATE

Întotdeauna creșterea prețului la grâu a fost corelată cu o creștere a prețului pâinii. Să ne așteptăm și la acest lucru?

Este cam obligatoriu. Principalul element de cost este forța de muncă și în acest caz este o mare vânătoare. Dacă elementele de cost cresc, ce se poate întâmpla prețul?

Putem extima când va avea loc această creștere?

PUBLICITATE

 În ultima lună au crescut deja în unele locuri, cu 20%, însă la noi încă nu au avut loc aceste majorări, deoarece am mai avut stocuri.

Ne putem aștepta la o creștere treptată a prețului în funcție de cum reușește producătorul să cumpere grâul? 

Exact! Va avea loc o creștere derminată, în funcție de cum producătorul reușește să cumpere grâul, dar și de pretențile clientului, dacă vrea o marfă mai bună sau mai ieftină. Clar! Dacă calitativ este slabă, va fi și mai ieftină. Momentan, putem estima că prețul făinii va crește în următoarele două-trei săptămâni.

PUBLICITATE

Ne putem aștepta la o creștere a prețului pâinii și în Sibiu până în luna octombrie? Care ar fi acesta?

Da! Cred că procentual vorbind să ne așteptăm la o creștere între 10 și 20%. Din păcate, multe persoane nici nu vor sesiza această mărire. Uitați-vă câte brutării mici dispar. De ce? Răspunsul ar fi că multe brutării sunt doar o afacere de familie. Vor exista firmele mari care au productivitate  mare, care au utilaje, dar a căror calitate nu este neapărat cea mai bună. Vorbim despre fabricile de pâine, unde este muncă manuală, deoarece la morărit nu va fi o problemă.

Este o diferență între ceea ce mâncăm de la marii producători comparativ cu o pâine frământată într-o fabrică mai mică?

PUBLICITATE

Este! Oricine poate observa gustul și calitatea. Pe linii mari industriale, nu are loc o fermentație prea mare, deoarece pâinile vin una după alta și una este să modelezi manual o pâine, să o simți și alta este să o modelezi mecanic. În general, meseriașii simt făina.

Se confruntă și domeniul dumneavoastră de activitate cu această problemă pe care o au majoritatea, adică lipsa forței de muncă specializate?

 Cu cât munca fizică este mai grea, cu atât provocarea este mai mare. La pâine trebuie să lucrezi și nu contează că este vară sau iarnă, acolo este praf de făină, este temperatură mare și trebuie să stai în fața cuptorului și să lucrezi. Noi ținem foarte mult la calitate și calitatea încă depinde de om, deoarece aparatul doar citește, nu și interpretează. Cred că toți avem probleme, deoarece școala nu mai produce suficienți meseriași și, în al doilea rând, tinerii văd doar calculatoare sau telefoane mobile.

PUBLICITATE

Cum vedeți evoluția domeniului până la sfârșitul acestui an?

S-ar putea să fie afectată calitatea și să ne coste mai mult, în rest, nu vor fi probleme. Dacă facem o medie a consumului de pâine pe lună, pe cap de locuitor, este cât consumul unui pachet de țigări.

Noi românii mâncăm mai multă pâine decât alții și unde ne clasăm în topul mâncătorilor de pâine?

PUBLICITATE

Între primii, dar acest top a fost și denaturat, din cauza presiunii asupra prețului la pâine și a datului unei cantități foarte mari de pâine la animale. Este greu să spui cât de multă pâine mănâncă omul și câtă animalul. În Ungaria, stau mai bine la capitolul recolte de grâu pentru că n-au fărămițat agricultura, ajutoarele le vin la timp și sunt mai bune decât în România, ca să nu mai vorbim de Germania unde este dublu sau chiar triplu, iar costurile sunt tot acolo. Doar forța de muncă este problema. Nu se pune problema salarilor minime, ci să găsim pârghii pentru a ne putea vinde și noi produsele la adevărata lor valoare.

Din punctul dumneavoastă de vedere un preț corect al pâinii cam care ar fi în România?

Imediat după Revoluție, când prețurile erau ținute de către stat, exista și un raport: făina dublu față de grâu, pâina dublu față făină. Acum nu se mai prea respectă. În zona aceasta a noastră prețul pâinii este undeva la 5-6 lei/ kg. În Sud, este undeva la doi lei kilogramul. Dar aproximativ 90% din producția pâinii este franzelă, pe care o fac automat, în care bagă de trei ori mai multă drojdie și au fermentație scurtă. Dacă vrei să mănânci ceva bun, de calitate și de siguranță trebuie să plătești corect. Din punctul meu de vedere, producătorii sunt de vină, pentru că s-au caliciat și au început să facă pâine de slabă calitate ca să vândă mai ieftin și mai mult, dar totul a fost în detrimentul calității. Sibienii știu ce înseamnă calitatea, pâinea este mai bună. Au încercat și în Sibiu să facă pâinea de dimensiuni mici, dar nu s-a putut. Și cei din Sud au încercat să facă pâine mare, dar nu s-a primit. Eu țin mereu cont de raportul calitate- preț. Nu poți să vorbești doar de preț, ci și de calitate. Mâncăm pâine cât un pachet de țigări într-o lună.

PUBLICITATE

 

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Economie

Premiile Google pentru HoReCa: O pensiune din Sibiu și o cafenea din Mediaș, premiate în Regiunea Centru

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Review-urile pe care clienții le fac pe Google Maps s-au transformat într-o competiție organizată de cei de la Google, care acordă premii pentru cele mai bune recenzii, pentru zona de hoteluri și restaurante. Anul acesta, două afaceri din județul Sibiu au fost câștigătoare pentru Regiunea Centru.

Google a anunțat premierea celor mai apreciate afaceri din domeniul HoReCa, de pe Google Maps, pe criterii strict legate de numărul și nivelul recenziilor făcute de clienți. În ierarhia din acest an au fost premiate 31 de afaceri din cele 8 regiuni de dezvoltare ale României și 4 domenii de activitate, cu cel mai mare rating pe Google Maps în regiunea și sectorul din care fac parte. Fiecare afacere câștigătoare primește trofeul „Recenzia de Aur” din partea Google, ca apreciere a calității serviciilor și produselor oferite, reflectate în recenziile clienților. Pe Regiunea Centru, cea mai apreciată afacere din domeniul hotelier a fost în acest an Vila Bohemia, iar cea mai apreciată cafenea a fost The Bean Specialty Coffee, din Mediaș. tot în regiunea noastră au mai fost premiate La Birou Bistro, din Brașov, pe zona de restaurante, și Masaj Salina, tot din Brașov, pe zona de Spa.

Pentru a se calificat în acest concurs, companiile trebuie să fie înscrise pe „Compania mea” (Google My Business), să aibă profilul actualizat și să fie active prin publicarea de actualizări constante. De asemenea, trebuie să aibă cel puțin 100 de recenzii pe Google Maps și un minim de 4,5 stele. Iată care au fost în aceast an cele mai apreciate restaurante, hoteluri, centre spa și cafenele din România:

PUBLICITATE

Afacerile listate pe Compania Mea sunt afișate pe Google Maps, la orice căutare a unui utilizator al acestei aplicații.

PREMIILE GOOGLE HORECA 2021

„A fi online este o condiție critică în lumea de astăzi. Google Compania Mea oferă afacerilor posibilitatea de a ieși în întâmpinarea potențialilor clienți, cu toate informațiile de care aceștia au nevoie (site, adresă, orar, telefon, etc.). Am decis să premiem afacerile care au cele mai bune recenzii pe Google Maps, deoarece un rating mare reflectă aprecierea pentru produsele și serviciile lor din partea celei mai mari părți a clienților. Recenzia de Aur este un premiu al publicului, al clienților mulțumiți. Vom continua să acordăm anual această distincție, pentru a evidenția importanța prezenței online și a susține afacerile românești” – Dan Oros, Head of Marketing Google România.

Potrivit celor de la Google, pe Google Maps există, în România, peste 200.000 de afaceri verificate, care și-au validat locația pe hartă. Aceste afaceri sunt din domenii diverse, de la turism si HoReCa, domenii unde prezența pe Google Maps este critică, la servicii specializate, precum saloane de cosmetică sau frizerii, instituții financiar – bancare, magazine diverse, centre comerciale, afaceri din domeniul medical sau auto. O statistică oficială a Google Maps spune că există peste 8,000 de restaurante – din care 1.000 au rating peste 4,5 și mai mult de 100 de recenzii, peste 7.000 de hoteluri/ unități de cazare – din care aproape 1.000 au rating peste 4,5 și mai mult de 100 de recenzii, peste 1.700 de cafenele – din care 350 au rating peste 4,5 și mai mult de 100 de recenzii, peste 200 de spa-uri – din care 20 au rating peste 4,5 și mai mult de 100 de recenzii.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Economie

Uber își începe activitatea pe piața din Sibiu

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

A doua companie de mobilitate care intră în Sibiu, cea mai cunoscută la nivel global, Uber a anunțat că își începe activitatea în Sibiu. Este al treisprezecelea oraș din România în care sunt disponibile mașinile companiei.

Una dintre companiile cele mai cotroversate, atât în România, cât și la nivel global, din cauza concurenței pe care o face sistemelor clasice de taximetrie, Uber și-a deschis începând de astăzi operațiunile pe piața din Sibiu, cu prețuri speciale de lansare.

„Începând din această după-amiază, Uber va fi disponibil în Sibiu, unul dintre cele mai importante orașe din Transilvania, cunoscută destinație turistică și fostă capitală culturală europeană”, transmit reprezentanții companiei de transport.

PUBLICITATE

De remarcat că în Sibiu, la momentul lansării, vor fi disponibile serviciile UberX, mai scumpe, dar care garantează un timp de așteptare mai scurt.

Având în vedere controversele de-a lungul anilor, privind necesitatea ca șoferii Uber să parcurgă aceleași proceduri de autorizare precum în cazul firmelor de transport persoane, Uber anunță că toți șoferii sunt licențiați pentru această activitate.

Uber lansează cursele din Sibiu în „ziua internațională fără mașini”, în timpul „Săptămânii Europene a Mobilității”, fără a avea neapărat vreo legătură cu scopul acestor evenimente, în care este promovată deplasarea fără autovehicule, cu biciclete sau cu transportul în comun.

PUBLICITATE

Călătoriile cu Uber pot fi plătite în aplicație, cu cardul, sau cash, direct la șofer. Pentru comanda unei călătorii este obligatorie aplicația pe telefon și un cont deschis în această aplicație.

În Sibiu există deja mașinile Bolt, o companie care oferă același tip de serviciu, transport de persoane.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Economie

Noi investiții imobiliare în Sibiu: cartier nou în vestul orașului și mall în Cisnădie

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Unul dintre investitorii în parcuri industriale din România, care are sediul principal în Sibiu, a anunțat că a vândut o parte din portofoliul de parcuri și va investi în spații rezidențiale, inclusiv în Sibiu.

Dezvoltatorul imobiliar Zacaria, care are sediul în Sibiu, a anunțat că a vândut patru parcuri logistice către unul dintre competitori, CTP, urmând ca fondurile obținute să fie reinvestite în spații rezidențiale, dar și comerciale.

„În ceea ce privește planurile noastre imediate, vom continua dezvoltarea de noi parcuri industriale, în primă fază în Sibiu și Pitești și, mai mult, vom accelera construcția ansamblurilor rezidențiale, având deja câteva terenuri pregătite. În același timp, infuzia de capital va fi direcționată și către noi linii de business pe care dorim să le deschidem în România, îndeosebi în sectorul de retail”, a declarat Jonathan Scifo Diamantino, CEO Zacaria.

PUBLICITATE

Compania a îânceput să deruleze mai multe investiții, între care una în Sibiu, într-un proiect rezidențial. „În ultimele luni am lucrat intens pentru a putea demara cât mai rapid trei proiecte rezidențiale, în Sibiu, Craiova și București. Eforturile au dat rezultate și suntem încântați că putem începe lucrările în perioada imediat următoare, astfel că vom scoate pe piață aproximativ 550 de apartamente la standardul de calitate demonstrat deja prin proiectele anterioare”, a mai spus șeful companiei.

Oficialul companiei mai spune că în ultimele luni s-a lucrat la trei proiecte rezidențiale care ar urma să fie demarate la Sibiu, Craiova și București. Dezvoltatorul va scoaste pe piață circa 500 de noi locuințe în perioada imediat următoare.

Proiectul din Sibiu va demara în luna octombrie și va cuprinde 3 blocuri și 121 de apartamente „în imediata vecinătate a viitorului spital județean”. Vânzările vor începe în aceeași lună.

PUBLICITATE

Zacaria intenționează să se extindă și în segmentul de spații comerciale, după ce achiziția și transformarea spațiului din zona Metro – Șos. Alba Iulia a fost una reușită. De data aceasta, planurile prevăd un mall deschis, similar cu cel dezvoltat în zona Hornbach de cei de la Oasis Retail.

„Compania a hotărât să dezvolte un nou proiect de tip strip mall, în centrul orașului Cisnădie. Securizând deja Lidl ca ancoră de food, dezvoltatorul intenționează să construiască două clădiri cu o suprafață închiriabilă de aproape 9.000 mp. Cisnădie Retail Park va reprezenta primul proiect de acest tip din oraș”, mai spun cei de la Zacaria.

„Ne dorim ca acest proiect să devină principalul centru de shopping și de relaxare pentru populația din Cisnădie”, a declarat Marius Moga, director de vânzări și marketing.

PUBLICITATE

CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE