fbpx
Connect with us

Economie

Noi benzinării, dotate cu stații de încărcare, pe Autostrada A1, din Cristian. CNAIR a predat spațiile

Gabriel Dogaru

Published

on

CNAIR a anunțat că a predat companiilor care au câștigat licitațiile pentru concesiunea spațiilor de servicii de pe cele 13 loturi aflate pe A1 și A2, în vederea operării, întreținerii și amenajării. În județul Sibiu sunt două spații, dar autostrada până la Nădlac va avea în total 11 loturi cu spații pereche, din care trei sunt în zona Sibiu – Sebeș. În toate acestea vor exista inclusiv stații de încărcare a mașinilor electrice.

CNAIR a predat amplasamentele de pe Autostrada A1 (sector Sibiu – Nădlac și sector Pitești – București) și de pe A2, după ce au fost îndeplinite condițiile specifice primei etape din cadrul Contractelor de concesiune de servicii în scopul utilării/ dotării, operării și întreținerii spațiilor pentru servicii aflate pe autostrăzile deschise traficului rutier. Sunt doi concesionari care au câștigat aceste loturi, Rompetrol Downstream SRL și Mol Petroleum Products SRL. Județul Sibiu are o pereche de stații, aflate pe Lotul 11, ce vor fi amenajate și operate de Rompetrol, pe raza comunei Cristian. Cele două au avut alți operatori temporari, cu stații de carburanți mobile, care însă nu au câștigat licitația. Celelalte două stații din apropiere de Sibiu vor fi construite pe raza comunelor Pianu și Câlnic, în județul Alba.

Advertisement

Conform contractelor, companiile care au preluat spațiile au obligația să le operereze, să le întrețină și să le doteze cu echipamente minime obligatorii prevăzute în caietul de sarcini: parcare, toalete publice, stații distribuție carburant, inclusiv stații de reîncarcare vehicule electrice, spații comerciale și snack-bar.

Termenul până la care toate dotările minime obligatorii trebuie să fie finalizate este de 12 luni.

Lot 1   Spatii de Servicii stanga si dreapta km 558+380, Autostrada A1 Nadlac – Arad            Pecica

Advertisement

Lot 2   Spatii de Servicii stanga si dreapta km 530+536, Autostrada A1 Arad-Timisoara       Sagu

Lot 3   Spatii de Servicii stanga si dreapta km 500+596, Autostrada A1 Timisoara – Lugoj  Giarmata

Lot 4   Spatii de Servicii stanga si dreapta km 481+646, Autostrada A1 Timisoara – Lugoj  Recas

Advertisement

Lot 5   Spatii de Servicii stanga si dreapta km 446+890, Autostrada A1 Lugoj – Deva            Traian – Vuia

Lot 6   Spatii de Servicii stanga si dreapta km 428+310, Autostrada A1 Lugoj – Deva            Faget

Lot 7   Spatii de Servicii stanga si dreapta km 389+710, Autostrada A1 Lugoj – Deva            Ilia

Advertisement

Lot 8   Spatii de Servicii stanga si dreapta km 340+500, Autostrada A1,

VO Deva – Orastie la standard de autostrada           Orastie

Lot 9   Spatii de Servicii km 316+560 dreapta si km 316+360 stanga, Autostrada A1 Orastie – Sibiu           Pianu

Advertisement

Lot 10 Spatii de Servicii km 297+900 stanga si  km 297+000 dreapta, Autostrada A1 Orastie – Sibiu           Câlnic

Lot 11 Spatii de Servicii stanga si dreapta km 260+160, Autostrada A1 Orastie – Sibiu   Cristian

Lot 12 Spatii de Servicii stanga si dreapta km 110+100, Autostrada A1, Tronson Bucuresti – Pitesti      Pitesti

Advertisement

Lot 13 Spatii de Servicii km 196+440 stanga si km 196+940 dreapta Autostrada A2 Medgidia – Constanta            Murfatlar

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Economie

Peste 75% dintre companiile din România sunt fraudate de proprii angajaţi (analiză)

Avatar

Published

on

Companiile din România sunt fraudate de proprii angajaţi în aproape opt din zece cazuri (peste 75%), iar printre cele mai întâlnite tipuri de fraudă se află manipularea împrumuturilor bancare sau compromiterea e-mailului cu ajutor din interiorul companiei, relevă o analiză a Corporate Intelligence Agency, publicată luni.

În acelaşi context, datele Asociaţiei Examinatorilor de Fraudă Certificaţi (ACFE) arată că, la nivel internaţional, companiile, instituţiile statului şi asociaţiile non-profit pierd anual 5% din venituri, în medie, din cauza fraudelor comise de proprii angajaţi, manageri şi chiar acţionari.

“Prejudiciile financiare nu sunt însă singurele urmări cauzate de fraudele interne. Companiile suferă prejudicii masive ca urmare a acestui fenomen, care pot duce până la pierderea credibilităţii şi a încrederii acordate de piaţă. Mai mult, în anumite cazuri, fraudele interne pot duce la investigaţii penale împotriva companiilor şi la atragerea răspunderii penale a acestora”, se menţionează în analiză.

Potrivit sursei citate, cele mai întâlnite tipuri de fraudă sunt: diferite scheme de conflicte de interese – probabil una dintre cele mai întâlnite scheme de fraudă în Europa Centrală şi de Est: angajaţii determină sau influenţează alocarea contractelor pentru companiile fondate sau controlate de aceştia sau de rudele lor (tipologie frecvent întâlnită în fiecare industrie); tratament preferenţial sau alocare de contracte acordate anumitor parteneri de afaceri – observate, de obicei, în industria farmaceutică, retail şi la dezvoltatorii imobiliari; manipularea poliţelor de asigurare, în special prin aranjamente ilicite între angajaţii departamentului antifraudă şi clienţi; manipularea împrumuturilor bancare; compromiterea email-ului cu ajutor din interiorul companiei; deturnarea sau furtul de bunuri (utilizarea neautorizată a maşinilor companiei, laptopurilor, utilajelor de orice fel), de asemenea, observate foarte frecvent în fiecare industrie.

Companiile care generează cele mai multe solicitări sunt din industriile de retail, investment, banking, producţie, farmaceutică, IT, oil & gas, construcţii, logistică, asigurări, telecom, management, servicii industriale etc.

În România, mai mult de 75% dintre companiile din România sunt fraudate chiar de proprii angajaţi, reiese din cercetarea de specialitate.

Corporate Intelligence Agency este o companie de management al riscului dedicată exclusiv mediului de afaceri, specializată în identificarea şi atenuarea potenţialelor riscuri sau ameninţări la adresa securităţii şi integrităţii partenerilor.

Serviciile Corporate Intelligence Agency se adresează tuturor companiilor şi corporaţiilor care înţeleg importanţa utilizării unor profesionişti pentru obţinerea de cunoaştere asupra unor teme, pieţe, sau situaţii de interes, precum şi reducerea riscurilor sau vulnerabilităţilor în domenii ce pot afecta securitatea companiei. (AGERPRES)

Advertisement
Continue Reading

Administrație

Investiție turistică sau bani aruncați? De vânzare canton forestier la Păltiniș, pentru numai 15.000 de euro

Gabriel Dogaru

Published

on

Cei care doresc să-și facă o căsuță de vacanță în zona Păltiniș sau vor să-și pună pe picioare o mică afacere de alimentație publică pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri din județ, pe care turiștii mișună toată ziua, pot începe cu un canton pe care Consiliul Județean îl vinde la un preț foarte bun.

Cantonul forestier aflat la kilometrul 21, pe DJ 106A, Sibiu – Păltiniș – de fapt o cabană în zona Păltiniș construită acum 50 de ani – va fi scos la vânzare. Consiliul Județean Sibiu a finalizat procesul de evaluare și a înaintat consilierilor propunerea de vânzare, la un preț care ar putea fi considerat o bună afacere. Evaluatorii au estimat că prețul imobilului este de circa 15.000 de euro, iar prețul final propus de CJ este destul de apropiat de această valoare.

Advertisement

Proprietatea care se vinde este compusă dintr-un teren de 810 metri pătrați, cu ieșire chiar la drumul asfaltat, împrejmuit cu gard de beton, pe care se află o construcție cu o suprafață de 94 metri pătrați, construită în 1968. Imobilul se află pe teritoriul comunei Cristian, în extravilanul acestei localități. Potrivit evaluatorilor, clădirea este din lemn, pe o fundație de beton, cu acoperiș cu șarpantă acoperit cu țiglă. Are doar parter, împărțit în 5 camere, 3 holuri, cu suprafața utilă de 79,79 de metri pătrați.

La interior starea este degradată: tencuială parțial căzută, urme de infiltrații din ape pluviale, dușumeaua de scândură deteriorată, la fel și tavanul. Nu există instalații electrice, sanitare și de încălzire. De asemenea, lipsește tâmplăria exterioară sau interioară. Și structura de rezistență este afectată de timp și intemperii: „Structura de rezistență a învelitorii compusă din grinzi, stâlpi, pană , cosoroabă și căpriori din lemn prezintă lații de susținere a țiglelor în anumite zone locale degradări din infiltrațiile de la apele pluviale și încărcarea din zăpadă precum și starea afectată (ardere cu alterarea secțiunii elementului de rezistență) a capetelor căpriorilor dinspre stradă , capete degradate care prezintă urme ale unui incendiu local cu regim și perioadă de producere necunoscute”, se arată în descrierea clădirii.

Evaluatorii au reușit să aprecieze că prețul terenului în zona în care se află cantonul ar fi de 9 euro pe metru pătrat, astfel că valoarea acestuia ar fi de 7.200 de euro. Construcția a fost evaluată la un preț de 7.854 de euro, având în vedere starea degradată în care se prezintă. În total, prețul întreg al proprietății a fost evaluat la 15.054 de euro, respectiv 70.179 de lei. Pe de altă parte, valoarea de inventar a clădirii în actele CJ este de 67.009 lei. În aceste condiții, angajații Consiliului Județean au stabilit un preț de vânzare mai mare decât cel propus de evaluatori, la 73.503 lei, format din prețul de inventar al terenului și valoarea evaluată a clădirii.

Proiectul de hotărâre care va fi aprobat de consilierii județeni prevede ca vânzarea să se facă în sistem licitație publică cu ofertă în plic închis.

Advertisement
Continue Reading

Economie

Ion Sterian, numit director general la Transgaz Mediaş

Avatar

Published

on

Consiliul de Administraţie al Transgaz l-a numit pe Ion Sterian director general al companiei, în urma încheierii procedurii de selecţie derulate conform Ordonanţei nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă. De asemenea, Marius Vasile Lupean a fost numit în funcţia de director financiar al societăţii.

“Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale ‘Transgaz’ SA îi informează pe toţi cei interesaţi că a fost încheiată procedura de selecţie pentru postul de Director General şi Director Financiar ai companiei, în conformitate cu prevederile OUG nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare şi cu prevederile HG nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din OUG nr. 109/2011.

Advertisement

Urmare a încheierii procedurii de selecţie şi recomandării Comitetului de Nominalizare şi Remunerare, Consiliul de Administraţie al SNTGN Transgaz SA a numit prin Hotărârea nr. 22/27.07.2021 pe domnul Ion Sterian în funcţia de Director General şi pe domnul Marius Vasile Lupean în funcţia de Director Financiar”, se menţionează într-un raport al societăţii remis marţi Bursei de Valori Bucureşti.

Societatea Naţională de Transport al Gazelor Naturale Transgaz este operatorul tehnic al sistemului naţional de transport şi răspunde de funcţionarea acestuia în condiţii de calitate, siguranţă, eficienţă economică şi protecţie a mediului înconjurător. (AGERPRES)

FOTO: ziare.com

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

DELGAZ

Advertisement

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE