Connect with us

Administrație

“Nu vor fi probleme în rambursarea creditelor”

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Într-un interviu acordat săptămânalului Sibiu 100 %, primarul Klaus Iohannis a spus că Planul Urbanistic General al oraşului va fi terminat până la finele lui 2009, iar proiectul de amenajare a parcărilor dintre blocuri va continua şi în acest an. Edilul-şef a mai declarat că viceprimarul liberal Virgil Popa nu va fi schimbat. Reporter: D-le primar, când va fi finalizat planul urbanistic general al oraşului Sibiu? Klaus Iohannis: Până la sfârşitul anului Sibiul va avea un PUG nou. La sfârşitul lunii decembrie 2008 firma care s-a ocupat de întocmirea acestuia a prezentat primele con­cluzii de care sunt mulţumit. Rep: În ce măsură va fi afectat bugetul Sibiului în condiţiile în care municipalitatea are con­tractate cinci credite? K.I. Contractarea acestor cre­dite a fost singura soluţie pentru a putea finanţa lucrările mari de infrastructură din Sibiu în perioada 2004 – 2005. Au fost folosite şi fonduri din bu­getul local, dar cu ajutorul sumelor provenite din aceste împrumuturi am reuşit să ducem la bun sfârşit lucrări care au vizat reabilitarea centrului istoric, reabilitarea unor artere principale din Sibiu, modernizarea Aeroportului Sibiu şi alte lucrări care cu certitudine au reuşit să schimbe imaginea Sibiului în bine. Rambursarea creditelor nu îm­povărează excesiv bugetul Si­biului. Gradul de îndatorare al municipalităţii este în jur de 20% în contextul în care gradul maxim de îndatorare admis este de 30%. Vom reuşi să rambursăm aceste împrumuturi. Anul 2010 va fi vârful datoriei pe care o are Sibiul, dar nu vor fi probleme în rambursarea sumelor. Rep: Am putea vorbi de o strategie de atragere a noilor investitori, pe care v-aţi propus-o în această perioadă de criză? K.I. Municipalitatea mai are disponibile loturi de teren în Zona Industrială Vest, zonă pe care continuăm să o viabilizăm pentru a o face cât mai atractivă pentru investitorii interesaţi. Vom încerca în continuare să identificăm terenuri care pot fi folosite în acest scop. Sper ca eforturile municipalităţii de a atrage investitori precum şi vizibilitatea crescută a Sibiului să aibă ca rezultat o dezvoltare continuă în acest domeniu. “Colaborez bine cu Virgil Popa” Rep: În condiţiile actualei ali­anţe PDL – PSD, va intra în discuţie postul de viceprimar ocupat de liberalul Virgil Popa? K. I. Deocamdată nu intenţionez să fac o schimbare. Colaborez foarte bine cu domnul Popa. Rep: Rămânând în acelaşi context politic, cum veţi colabora cu actuala conducere a Consiliului Judeţean ? K.I. Colaborarea municipalităţii cu conducerea Consiliului Judeţean va funcţiona la fel de bine ca în anii precedenţi. Rep: În ce măsură anul 2008 a fost din punct de vedere cul­tural o continuare firească a programului Sibiu Capitală Cul­turală Euro­peană? K.I. Anul 2008 a fost un an destul de încărcat cu evenimente culturale. În fiecare zi publicul a avut posibilitatea să aleagă dintre cele 6 sau 7 evenimente. Cred că operatorii culturali au folosit experienţa cştigată în 2007 şi au realizat evenimente de calitate. Au avut la dispoziţie o infrastructură culturală mult mai bună şi am pus bazele unei noi instituţii culturale – Teatrul de Balet Sibiu. M-am bucurat să văd că ecourile Programului Sibiu 2007 s-au resimţit puternic în 2008 şi am avut numeroase vizite, întrebări şi articole pe această temă şi mă refer aici inclusiv la publicaţiile internaţionale. Acest fapt indică faptul că Sibiul este mai vizibil şi mai prezent pe harta turismului european, mai ales prin turismul cultural. Ecoul Programului Sibiu 2007 s-a resimţit şi într-un plan mai pragmatic, acela al infrastructurii. Lucrările majore de reabilitare a centrului istoric au fost finalizate şi ne-am îndreptat atenţia asupra lucrărilor de reabilitare din car­tiere. O creştere a fost înregistrată şi în domeniul turistic având în vedere sporirea numărului de lo­curi de cazare din municipiul Sibiu de la 3.517 la începutul anului la 4.012 locuri la sfârşitul anului 2008. Oferta de servicii în acest sens este mult mai diversificată şi faptul că şi anul acesta am primit un număr mare de vizitatori do­vedeşte că investitorii din domeniul turismului au făcut o alegere bună mizând pe Sibiu. Este foarte greu să monitorizăm volumul de turişti şi să avem o cifră clară. Singurul mod de a obţine o estimare este acela de a folosi indicatori care pot să ne dea o imagine cum ar fi: numărul de vizitatori la muzee sau numărul de turişti care au trecut pe la Centrul de Informaţii pentru Turişti. Analizând aceşti indicatori am putut concluziona că numărul de turişti este sensibil mai mare decât cel de anul trecut. Rep: Ce aduce nou pentru Sibiu, în plan cultural- turistic, anul 2009? K.I. Sprijinim în continuare operatorii culturali care doresc să organizeze manifestări la Sibiu şi dorim să avem câteva proiecte în domeniul dezvoltării segmentului turistic pe care să le finanţăm din fonduri europene. Biroul specializat din cadrul Primăriei Sibiu continuă demersurile pentru alcătuirea unei strategii de promovare unitare a Sibiului şi împrejurimilor. Tot în acest an Sibiul va participa la târgurile internaţionale de turism de la Budapesta, Berlin şi Bucureşti cu scopul consolidării poziţiilor deja cştigate. Avem în vedere deschiderea unei noi pieţe în Suedia cu ţintă pe segmentul turistic dedicat seniorilor. Amenajarea de parcări Primarul a spus că municipalitatea va continua şi în acest an amenajarea spaţiilor dintre blocuri pentru a crea spaţii de parcare. ,,Este un plan al primăriei care, împreună cu modernizarea infrastructurii şi amenajarea zonelor verzi, constituie o prioritate încă din anul 2007. În 2009 vom continua acest demers de a schimba în bine imaginea cartierelor, de a da o mai mare funcţionalitate spaţiilor virane prin transformarea lor în locuri de parcare şi zone verzi. În 2008 am creat peste 1.100 de locuri de parcare. Odată cu finalizarea lucrărilor pe străzile care intră în reabilitare în 2009 vom reconfigura sau amenaja noi locuri de parcare.”

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Datele sibienilor privind serviciul de salubrizare, accesibile online

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Sibienii au de-acum la dispoziție o platformă online pe care pot urmări în timp real informațiile la taxa de salubrizare și la cantitățile de deșeuri colectate. Informațiile sunt aceleași cu cele folosite de serviciul de salubrizare pentru taxare.

Primăria Municipiului Sibiu a lansat, în colaborare cu operatorul de salubrizare SOMA, o platformă electronică pe care sibienii vor avea posibilitatea să consulte în timp real informațiile referitoare la gestionarea deșeurilor pe care le generează în gospodării și cu privire la taxa de salubrizare pe care o datorează.

Accesarea platformei se face direct din site-ul primăriei, pe adresa salubrizare.sibiu.ro

PUBLICITATE
Ara_002

Informații online Salubrizare Sibiu 

Creând un cont pe această platformă, în câțiva pași simpli, sibienii pot beneficia de următoarele instrumente electronice:

  • Vizualizarea numărului de colectări a pubelelor pentru deșeuri reziduale (negru) pentru locul de consum respectiv
  • Consultarea tipului de abonament activ în prezent pentru locul de consum respectiv
  • Vizualizarea costului lunar al pachetului de servicii selectat
  • Depunerea declarațiilor pentru taxa de salubrizare, fie noi, fie rectificative
  • Comunicarea directă, electronică, cu operatorul de salubrizare Soma prin accesarea secțiunii CERERI ȘI AJUTOR. De asemenea, la dispoziția cetățenilor stă adresa management.salubrizare@sibiu.ro pentru comunicarea cu Serviciul Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului.

CUM VĂ CONECTAȚI PE PLATFORMĂ:

Pasul 1. Solicitarea credențialelor necesare pentru crearea contului.

Dacă aveți deja cont pe platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, trebuie să transmiteți un e-mail către management.saubrizare@sibiu.ro și veți primi ca răspuns credențialele necesare pentru crearea contului: un număr personal și un cod unic.

PUBLICITATE

Utilizatorii care nu sunt înregistrați pe platforma de E-administrație cu adresa de e-mail, pot solicita în baza actului de identitate credențialele la sediul Serviciului Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului (str.9 Mai, nr.16) sau la sediul Direcției Fiscale Locale Sibiu (str. Turismului, nr. 15A).  Deplasarea la ghișee este necesară pentru a proteja siguranța datelor dumneavoastră cu caracter personal.

Pasul 2.Creați un cont pe  www.salubrizare.sibiu.ro

Folosiți adresa dumneavoastră de e-mail, urmați instrucțiunile și verificați contul creat. Veți primi un e-mail care vă permite printr-un simplu click să confirmați acest cont.

PUBLICITATE

Pasul 3. Indicați locul dumneavoastră de consum

După ce ați confirmat contul, folosind numărul personal și codul unic pe care le-ați primit pe e-mailul dumneavoastră, puteți indica locul de consum pentru care plătiți taxa de salubrizare.

Pasul 4. Verificați datele și validați codul pubelelor

PUBLICITATE

După ce ați definit locul de consum, este important să verificați acuratețea datelor înregistrate. În cadrul platformei digitale puteți să vă gestionați declarația de salubrizare,  să confirmați codul pubelelor alocate sau platforma unde sunteți arondat să depuneți deșeurile. Găsiți codul pubelelor înscris pe autocolantul lipit pe pubela neagră, iar codul platformei unde sunteți arondat și locația acesteia se pot vizualiza în cadrul declarației de impunere.

Subliniem că, în conformitate cu noul Regulament privind taxa de salubrizare în municipiul Sibiu, este obligatoriu să fiți conectat la serviciile de salubrizare, ceea ce presupune depunerea unei declarații de salubrizare, iar dacă ați depus deja declarația este obligatorie verificarea datelor introduse în sistem prin declarațiile depuse anterior pentru ca acestea să corespundă cu realitatea curentă.

Reamintim că plata taxei de salubrizare este posibilă și în format electronic. Fără a vă deplasa la ghișeele Primăriei, prin platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, puteți efectua plata sumelor datorate.

PUBLICITATE

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Acțiuni de dezinsecție împotriva țânțarilor și căpușelor, în Sibiu

Avatar

Publicat

pe

În perioada 24-25 septembrie este programată cea de-a șasea campanie din acest an împotriva țânțarilor și cea de a treia împotriva căpușelor de pe domeniul public al municipiului Sibiu.

Firma contractată de Primăria Sibiu va împrăștia substanțele în parcuri, spații verzi, în zonele de blocuri, pe malurile râurilor și pârâurilor, în spațiile verzi ale unităților de învățământ, în Cimitirul municipal și Grădina Zoologică.

PUBLICITATE

“Deși substanțele folosite – Cymina Ultra și respectiv Deltatim Plus – sunt avizate de Ministerul Sănătății și nu prezintă pericol pentru populație, cei cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

În situația în care condițiile meteo sunt nefavorabile, cele două acțiuni vor fi reprogramate”, transmit reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Se distribuie pachetele cu produse alimentare pentru beneficiarii din Sibiu

Avatar

Publicat

pe

Începând de astăzi, 24 septembrie, Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Sibiu va începe distribuirea celor 883 de pachete cu produse alimentare către persoanele cu venituri reduse din municipiul Sibiu.

Aceasta este a treia tranșă de produse primite în cadrul programului „Acordarea de pachete cu ajutoare alimentare în cadrul POAD 2018-2020”, finanțat de Fondul de Ajutor European. Programul se adresează persoanelor beneficiare de alocație pentru susținerea familiei și de venit minim garantat.

PUBLICITATE

Fiecare pachet conține 5 kg făină de grâu, 4 kg de mălai, 2 pungi de paste făinoase, 4 l de ulei, 2 kg de zahăr, 4 kg de orez, 5 conserve de carne de vită, 3 conserve de carne de porc, 5 conserve de pateu de ficat de porc, 2 borcane de compot de fructe, 1 borcan de gem de fructe, 1 borcan gem de fructe dietetic.

Produsele vor fi preambalate într-o cutie de carton, însumând o greutate de aproximativ 25 kg. Alimentele vor putea fi ridicate de la Cantina Municipiului de pe Calea Gușteriței nr.22, în intervalul orar 8-15. Vineri, 24 septembrie, luni, 27 septembrie și miercuri 29 septembrie, pot ridica alimentele persoanele beneficiare de venit minim garantat, iar marți, 28 septembrie și joi, 30 septembrie, de către beneficiarii de alocație pentru susținerea familiei.

Pentru ridicarea pachetelor beneficiarii trebuie să se prezinte cu cartea de identitate/buletinul/carte de identitate provizorie și certificatul de naștere pentru copiii sub 14 ani, în original

PUBLICITATE

“Persoanele care se prezintă pentru ridicarea pachetelor sunt obligate să respecte măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu coronavirus, respectiv purtarea măștii de protecție, menținerea distanțării fizice în perioada de așteptare pentru preluarea produselor și utilizarea dezinfectantului pentru mâini, pus la dispoziție de Cantina Municipiului, au transmis reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE