fbpx
Connect with us

Educatie

Omul care a făcut copiii „să evolueze armonios și fericiți, într-un mediu cât mai natural”

Monika Tompos

Published

on

În urmă cu mai bine de doi ani, Paul Dărășteanu, educator de meserie, a fost cel care a inițiat ideea de a împleti educația cu ecologia, cu mersul cu bicicleta (utilitară) și cu descoperirea activităților în natură dedicate copiilor. Așa a creat Asociația Școala Trimitoare, care se călăuzește după principiul prevenției și consideră că educația timpurie și de calitate poate fi importantă pentru multe din problemele societății noastre.

Paul crede că fiecare copil se confruntă în România cu provocări diferite, în funcție de mediul de proveniență, dar că toți ar trebui să evolueze armonios și fericiți, într-un mediu cât mai natural, indiferent unde s-au născut, și astfel spune că Asociația Școala Trimitoare se ocupă de educație inclusivă outdoor.

Scopul principal pentru care a înființat acest ONG a fost crearea unui cadru din care să se nască prima grădiniță și școală primară cu adevărat incluzivă din România, unde conform visului lui Paul, copii din orașe, din sate, de diferite etnii, sau copii proveniți din sistemul de asistență socială, dar și cei cu dizabilități, vor putea învăța împreună, fără diferențe.  Este de părere că este important să rupem granița dintre rural și urban, deși copiii au nevoi diferite: cei din mediul urban trebuie depărtați de tablete și de lucruri pe care le primesc fără să facă ceva pentru ele, iar cei din mediul rural, care au puține posibilități, trebuie să primească în primul rând educație pentru a putea să depășească acest mediu. Până să realizaze acest pas însă, el plănuiește să înființeze o tabără pentru copii în comuna Întregalde din Munții Apuseni, unde copiii să descopere viața de altă dată, în armonie cu natura și cu meșteșugurile sau tradițiile ei.

Advertisement

„Școala Trimitoare s-a născut din dorința mea de a face educație, dar fără să fiu restrâns de sistemul de învățământ, și să implic în acest demers mai mulți copii din medii defavorizate”, spune Paul. „Din ideile astea s-au născut un curs de germană pe care l-am făcut într-un sat de rromi, acum am cursuri de germană în Rășinari, iar pe tema de patrimoniu ne ocupăm de o șură în Munții Apuseni. Acesta este proiectul cel mai mare actual, prin care încercăm să acoperim cu paie o șură veche din comuna Întregalde. Apoi ne dorim să facem acolo o tabără pentru copii unde aceștia să poată să vină și să trăiască așa cum se trăia odată, să învețe meșteșuguri diferite, să stea în natură și să vadă că mobilul și laptopul sunt lucruri ok, dar că există și alternative, reușind mai apoi să tragă o concluzie cu privire la echilibrul dintre virtual și real”, mai adaugă el.

Paul spune că cei mici înțeleg la nivel teoretic faptul că activitățile offline sunt frumoase, dar că ceea ce îi fascinează cu adevărat este lucrul practic, manual: „acest lucru îl vedem și la activitățile de la grădiniță de exemplu. Cu cât acestea sunt mai teoretice cu atât mai plictisiți sunt copiii. Dar când îi pui să facă efectiv un lucru practic, cu mâinile, să lipească ceva, să încerce lucruri noi, inclusiv dacă faci o prezentare, cum învățăm noi cuvinte în germană de exemplu, dacă îi dai și un obiect aferent să îl țină în mână când învață un cuvânt, deja este un lucru fantastic pentru ei”.

În perioada de pandemie, acesta a ales să continue activitățile cu copiii, gândind câteva povești audio pentru aceștia, tocmai în ideea de a evita ca ei să petreacă mult timp urmărind un ecran.

Despre proiectul pe care l-a inițiat în munții Munții Apuseni, realizarea unei tabere pentru copii, spune că acesta este menit să ofere o experiență practică despre cum era să trăiești odata la sat. S-a inspirat din propria lui experiență de viață a ultimilor 10 ani de când vizitează zona și consideră că tocmai experiența practică prin care realizezi ceva practic l-a schimbat enorm. „Acum știu și eu cum arată un frasin, un măr, un mesteacăn, un prun. Nu îmi mai e frică de o vacă. Eu sunt bucureștean, am crescut la oraș, nu am avut țară. În Munții Apuseni am învățat să lucrez cu lemnul, am învățat această tehnică de a acoperi o șură cu paie și am cunoscut oameni și am văzut cum trăiesc ei și ce valori au aceștia. Am descoperit acolo liniștea de care ai parte doar în zone precum cele din Munții Apuseni”, povestește Paul. 

În Sibiu, s-a remarcat la începutul proiectului Școala Trimitoare prin activitățile pe care le-a organizat cu copiii cu o bicicletă utilitară în cadrul câtorva evenimente din oraș, ca de exemplu Street Delivery Sibiu sau Zilele Vecinătății. „Ideea de cargobike a fost primul lucru la care m-am gândit atunci când am făcut asociația, motiv pentru care imaginea reprezintă și logo-ul nostru. În primul rând această bicicletă atrage copiii și nu mai trebuie să trec la alte tertipuri pentru a le acapara atenția, ci pur și simplu vin cu bicicleta aceea și toată lumea vrea să se uite la ea și să se dea cu ea.”

Despre activitățile lui și despre inițiativele Asociației Școala Trimitoare puteți citi mai multe pe pagina de facebook/scoalatrimitoare.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Educatie

Cazarea în căminele ULBS, doar pentru studenţii vaccinaţi anti COVID sau trecuţi prin boală

Avatar

Published

on

Conducerea Universităţii “Lucian Blaga” Sibiu anunţă, pe site-ul oficial al instituţiei, că în anul universitar 2021-2022, vor primi locuri în cămine doar studenţii vaccinaţi sau care au trecut deja prin boală.

Studenţii care nu s-au vaccinat sau nu au trecut prin boală nu vor putea participa la distribuirea locurilor libere pentru noul an universitar. Conducerea ULBS mai spune că o decizie finală în acest sens va fi luată până în 10 septembrie, în funcţie de contextul epidemiologic de la aceea dată sau de noile reglementări.

Advertisement

“Ținând cont de situația pandemică și de măsurile dispuse în acest sens de autoritățile competente, cazarea în căminele administrate de Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu poate fi condiționată de dovada efectuării schemei complete de vaccinare (COVID 19), sau a trecerii prin boală. Decizia în acest sens, va fi luată până la data de 10 septembrie, în funcție de contextul epidemiologic și de reglementările în vigoare și va fi comunicată prin afișare pe site-ul Universității”, este anunţul postat pe site-ul Universitaăţii Lucian Blaga Sibiu.

Advertisement
Continue Reading

Educatie

Consiliul Naţional al Elevilor: Noul an şcolar nu ne poate lua pe nepregătite din nou

Avatar

Published

on

Consiliul Naţional al Elevilor solicită ministerelor Educaţiei şi Sănătăţii să comunice modalitatea în care va începe noul an şcolar până la sfârşitul lunii august, subliniind nevoia de predictibilitate privind debutul cursurilor.

“În ultimele săptămâni, autorităţile din România au adus în vedere o posibilă evoluţie a infectării cu COVID-19 în lunile care urmează, ca urmare a începutului valului IV al pandemiei, dar şi ca urmare a transmiterii comunitare a noilor tulpini de SARS-CoV-2.

Având în vedere aceste aspecte, dar şi faptul că, la acest moment, nu se prefigurează crearea unor scenarii privind modalitatea în care va debuta anul şcolar 2021-2022, Consiliul Naţional al Elevilor solicită Ministerului Educaţiei şi Ministerului Sănătăţii să trateze această decizie cu celeritate şi să comunice modalitatea în care va începe şcoala până la sfârşitul lunii august, astfel încât sistemul educaţional din România să nu mai fie pus în situaţia de anul trecut, atunci când, cu doar o săptămână înainte de începerea şcolii, nimeni nu ştia forma în care se vor organiza cursurile”, transmite CNE, printr-un comunicat remis, marţi, AGERPRES.

Potrivit organizaţiei, este “esenţial” ca deciziile în ceea ce priveşte debutul noului an şcolar să fie “racordate” la situaţia de la nivel local, iar stabilirea eventualelor scenarii în care elevii se vor întoarce la cursuri să fie descentralizată.

CNE mai cere ca unităţile de învăţământ să fie dotate cu materiale sanitare, iar infrastructura să permită respectarea tuturor măsurilor pentru prevenirea infectării cu COVID-19.

“Noul an şcolar nu ne poate lua pe nepregătite din nou. Avem experienţa anului trecut, atunci când, cu doar câteva zile înainte de începerea cursurilor, autorităţile locale, elevii, părinţii şi profesorii au fost puşi în situaţia de a se adapta de pe o zi pe alta. Instituţiile competente au datoria de a oferi predictibilitate comunităţilor şcolare, iar modalitatea în care se va desfăşura anul şcolar viitor trebuie să fie comunicată până la finele lunii august.

Advertisement

Altminteri, ne vom confrunta cu aceeaşi nebuloasă ca în toamna trecută”, a declarat preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor Silviu Morcan, potrivit comunicatului. (AGERPRES)

Advertisement
Continue Reading

Educatie

Rezolvarea contestațiilor a crescut numărul profesorilor care au luat notă pentru Titularizare

Avatar

Published

on

Ministerul Educației a publicat rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar – sesiunea 2021, după soluționarea contestațiilor.

Procentul notelor egale sau mai mari de 7 obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 48,2%, ceea ce plasează Sibiul pe locul 10 la nivelul țării, în creștere cu 1,3% față de rezultatele inițial. Procentul notelor între 5 și 6,99 este de 34,7% , în scădere cu 0,4% față de rezultatele inițiale.

Advertisement

Doi candidați, care au susținut examenul la limba germană modernă și limba și literatura română, pedagogia preșcolară și metodica desfășurării activităților instructiv-educative în grădinița de copii) au obținut nota 10.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7, iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5.

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante, publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 4 – 5 august.

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

DELGAZ

Advertisement

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE