Connect with us

Administrație

Pensia medie garantată este o idee bună

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Într-un interviu acordat săptămânalului Sibiu 100%, şeful CJP Sibiu, Dorel Aldea, a declarat că introducerea pensiei medii garantate ar constitui un real avantaj pentru pensionarii aflaţi în situaţii foarte dificile. Potrivit lui Dorel Aldea, această reglementare urmează să fie introdusă în curând. Reporter: D-le director, care sunt atribuţiile majore ale Casei Judeţene de Pensii? Dorel Aldea: Partea de atribuţii ale Casei de Pensii este în mod direct plata pensiilor şi stabilirea drepturilor de asigurări sociale, in­dividuale. Pe lângă aceasta, Casa Na­ţională şi în prelungirea ei, cele ju­deţene, au o serie de alte sarcini şi anume distribuirea biletelor de tra­tament, expertiza medicală prin in­termediul căreia pensiile de boală sunt trecute prin filtru, asigurarea pentru accidentele de muncă, evi­denţa contribuabililor şi nu în ultimul rând preluarea de­punerii declaraţii­­lor nominale cu privire la angajatori. R: Care sunt vârsta standard de pensionare, stagiul minim şi cel maxim de cotizare? DA: Conform legii 19 din 2000, vârsta standard de pensionare este de 60 de ani pentru femei şi 65 de ani pentru bărbaţi cu aplicare în timp, până în 2014. Stagiul minim de cotizare era de 15 ani, atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi. Acum acesta s-a redus la 10 ani. La ora actuală, în luna martie, vârsta standard de pensionare pentru femeile născute în luna septembrie 1950 şi pentru bărbaţii născuţi în 1945 este de 58 de ani şi 6 luni pentru femei şi 63 de ani şi şase luni pentru bărbaţi. Aceasta creşte gradual, conform legii. R: Vorbim de posibilităţile de reducere ale vârstei standard de pensionare. În ce condiţii se pot consuma acestea? DA: Aceste posibilităţi sunt statutare, conforme cu legea 19 din 2000. Acestea fac referire la angajaţii care au lucrat în condiţii deosebite, dificile sau în grupele I sau II de activitate. Este vorba de cei care au lucrat în sectoarele minier, de aviaţie, cel rezervat unor activităţi în care angajaţii au fost expuşi radiaţilor sau materialelor radioactive. Aceştia sunt cei care beneficiază, dar cu precizarea să fie îndeplinit stagiul minim de cotizare. ªi femeile care au născut trei copii şi au un stagiu de cotizare complet, beneficiază de o reducere de un an pentru trei copii şi doi ani pentru patru sau mai mulţi copii. Certificatul de handicap îndreptăţeşte persoanele asigurate care au realizat o treime din stagiu de cotizare complet, în condiţii de handicap congenital, să primească de o reducere de 10 sau chiar 15 ani. Persoanelor private de libertate sau celor deportaţi li se reduce vârsta standard de pensionare cu şase luni pentru fiecare an de detenţie. R: Cine are dreptul la pensia de urmaş? DA: Au dreptul copiii şi soţul supravieţuitor, dacă persoana decedată avea calitatea de pensionar sau îndeplinea condiţiile pentru obţinerea unei pensii. Copii au dreptul la pensia de urmaş până la vârsta de 16 ani sau mai mult, până la 26 de ani maxim, dacă urmează o formă de învăţământ superior. Soţul supravieţuitor are dreptul la pensie de urmaş indiferent de vârstă sau de durata căsătoriei, dacă decesul a intervenit în urma unui accident de muncă sau a unei boli profesionale. R: Care este valoarea punc­tului de pensie acum, şi ce modificări va suferi acesta în cursul anului? DA: În prezent, valoarea ajunge la aproape 700 de lei. Sunt două creşteri prognozate, în 1 aprilie la 718 lei şi în 1 octombrie 732 de lei. R: Cum se stabilesc, d-le Dorel Aldea cotele de contribuţii pentru accidentele de muncă şi bolile profesionale? DA: Sunt stabilite potrivit normelor metodologice de către Casa Naţională de Pensii cu girul Guvernului. Vorbim de diverse clase de risc. Tariful pentru fiecare clasă este dat sectorul de activitate în funcţie de riscul de accidentare sau îmbolnăvire profesională. Una este munca la birou şi alta în sectorul agricol sau în cel al construcţiilor. Pensia medie garantată R: Cui se adresează pensia me­die garantată? DA: Pensia medie garantată face obiectul unei Ordonanţe de Urgenţă sau chiar a unei legi care va fi elaborată curând. Noi ne pregătim pentru a selecta din bazele noastre de date categoriile aflate în dificultate. Să sperăm că este o iniţiativă bună, care va fi de un real ajutor pensionarilor care sunt în situaţii dificile. R: Care este situaţia biletelor de tratament? DA: Sperăm ca numărul de bilete de tratament să nu scadă faţa de anul trecut. Ba mai mult, sper ca acesta să crească. Avem în jur de 97 de mii de pensionari, un număr relativ mare. Noi funcţionăm pe biletele proprii. Există, însă, demersuri întreprinse pentru furnizorii privaţi de bilete de tratament, în urma unor licitaţii tarifare pentru a se negocia gradul de ocupare a fiecărei staţiuni. Anul trecut în jurul datei de 15 martie am primit aceste bilete. R: Care este cuantumul ajuto­rului de deces? DA: În cazul în care decedatul este pensionar, cuantumul este de 1.702 lei, iar dacă vorbim de un mem­bru al familiei asiguratului, acesta este de 851 de lei. Valoarea ajutorului de deces este acordată pe loc, la ghieşeele noastre, prin dispoziţie de plată. R: Ordonanţa de blocare a posturilor în administraţia locală vă afectează volumul de muncă? DA: Avem patru posturi blocate pe care am fi vrut să le scoatem la concurs. Înţelegem însă, concepţia Guvernului, de a reduce costurile, de a reeşalona munca şi de a o aşeza în alte coordonate. Asta nu înseamnă că vom întârzia termenele de procesare ale dosarelor de pen­sii, dr două mâini de om înseam­nă mult. Pensionarii sunt o categorie socială cu venituri reduse. Probleme majore se vor ivi atunci când nu vor fi bani să plătim pensiile beneficiarilor. Există o preocupare constantă în a creşte valoarea punctului de pensie şi de a acorda acestei categorii o serie de facilităţi. Pensia medie garantată face obiectul unei Ordonanţe de Urgenţă sau chiar a unei legi care va fi elaborată curând.

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Datele sibienilor privind serviciul de salubrizare, accesibile online

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Sibienii au de-acum la dispoziție o platformă online pe care pot urmări în timp real informațiile la taxa de salubrizare și la cantitățile de deșeuri colectate. Informațiile sunt aceleași cu cele folosite de serviciul de salubrizare pentru taxare.

Primăria Municipiului Sibiu a lansat, în colaborare cu operatorul de salubrizare SOMA, o platformă electronică pe care sibienii vor avea posibilitatea să consulte în timp real informațiile referitoare la gestionarea deșeurilor pe care le generează în gospodării și cu privire la taxa de salubrizare pe care o datorează.

Accesarea platformei se face direct din site-ul primăriei, pe adresa salubrizare.sibiu.ro

PUBLICITATE
Ara_002

Informații online Salubrizare Sibiu 

Creând un cont pe această platformă, în câțiva pași simpli, sibienii pot beneficia de următoarele instrumente electronice:

  • Vizualizarea numărului de colectări a pubelelor pentru deșeuri reziduale (negru) pentru locul de consum respectiv
  • Consultarea tipului de abonament activ în prezent pentru locul de consum respectiv
  • Vizualizarea costului lunar al pachetului de servicii selectat
  • Depunerea declarațiilor pentru taxa de salubrizare, fie noi, fie rectificative
  • Comunicarea directă, electronică, cu operatorul de salubrizare Soma prin accesarea secțiunii CERERI ȘI AJUTOR. De asemenea, la dispoziția cetățenilor stă adresa management.salubrizare@sibiu.ro pentru comunicarea cu Serviciul Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului.

CUM VĂ CONECTAȚI PE PLATFORMĂ:

Pasul 1. Solicitarea credențialelor necesare pentru crearea contului.

Dacă aveți deja cont pe platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, trebuie să transmiteți un e-mail către management.saubrizare@sibiu.ro și veți primi ca răspuns credențialele necesare pentru crearea contului: un număr personal și un cod unic.

PUBLICITATE

Utilizatorii care nu sunt înregistrați pe platforma de E-administrație cu adresa de e-mail, pot solicita în baza actului de identitate credențialele la sediul Serviciului Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului (str.9 Mai, nr.16) sau la sediul Direcției Fiscale Locale Sibiu (str. Turismului, nr. 15A).  Deplasarea la ghișee este necesară pentru a proteja siguranța datelor dumneavoastră cu caracter personal.

Pasul 2.Creați un cont pe  www.salubrizare.sibiu.ro

Folosiți adresa dumneavoastră de e-mail, urmați instrucțiunile și verificați contul creat. Veți primi un e-mail care vă permite printr-un simplu click să confirmați acest cont.

PUBLICITATE

Pasul 3. Indicați locul dumneavoastră de consum

După ce ați confirmat contul, folosind numărul personal și codul unic pe care le-ați primit pe e-mailul dumneavoastră, puteți indica locul de consum pentru care plătiți taxa de salubrizare.

Pasul 4. Verificați datele și validați codul pubelelor

PUBLICITATE

După ce ați definit locul de consum, este important să verificați acuratețea datelor înregistrate. În cadrul platformei digitale puteți să vă gestionați declarația de salubrizare,  să confirmați codul pubelelor alocate sau platforma unde sunteți arondat să depuneți deșeurile. Găsiți codul pubelelor înscris pe autocolantul lipit pe pubela neagră, iar codul platformei unde sunteți arondat și locația acesteia se pot vizualiza în cadrul declarației de impunere.

Subliniem că, în conformitate cu noul Regulament privind taxa de salubrizare în municipiul Sibiu, este obligatoriu să fiți conectat la serviciile de salubrizare, ceea ce presupune depunerea unei declarații de salubrizare, iar dacă ați depus deja declarația este obligatorie verificarea datelor introduse în sistem prin declarațiile depuse anterior pentru ca acestea să corespundă cu realitatea curentă.

Reamintim că plata taxei de salubrizare este posibilă și în format electronic. Fără a vă deplasa la ghișeele Primăriei, prin platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, puteți efectua plata sumelor datorate.

PUBLICITATE

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Acțiuni de dezinsecție împotriva țânțarilor și căpușelor, în Sibiu

Avatar

Publicat

pe

În perioada 24-25 septembrie este programată cea de-a șasea campanie din acest an împotriva țânțarilor și cea de a treia împotriva căpușelor de pe domeniul public al municipiului Sibiu.

Firma contractată de Primăria Sibiu va împrăștia substanțele în parcuri, spații verzi, în zonele de blocuri, pe malurile râurilor și pârâurilor, în spațiile verzi ale unităților de învățământ, în Cimitirul municipal și Grădina Zoologică.

PUBLICITATE

“Deși substanțele folosite – Cymina Ultra și respectiv Deltatim Plus – sunt avizate de Ministerul Sănătății și nu prezintă pericol pentru populație, cei cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

În situația în care condițiile meteo sunt nefavorabile, cele două acțiuni vor fi reprogramate”, transmit reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Se distribuie pachetele cu produse alimentare pentru beneficiarii din Sibiu

Avatar

Publicat

pe

Începând de astăzi, 24 septembrie, Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Sibiu va începe distribuirea celor 883 de pachete cu produse alimentare către persoanele cu venituri reduse din municipiul Sibiu.

Aceasta este a treia tranșă de produse primite în cadrul programului „Acordarea de pachete cu ajutoare alimentare în cadrul POAD 2018-2020”, finanțat de Fondul de Ajutor European. Programul se adresează persoanelor beneficiare de alocație pentru susținerea familiei și de venit minim garantat.

PUBLICITATE

Fiecare pachet conține 5 kg făină de grâu, 4 kg de mălai, 2 pungi de paste făinoase, 4 l de ulei, 2 kg de zahăr, 4 kg de orez, 5 conserve de carne de vită, 3 conserve de carne de porc, 5 conserve de pateu de ficat de porc, 2 borcane de compot de fructe, 1 borcan de gem de fructe, 1 borcan gem de fructe dietetic.

Produsele vor fi preambalate într-o cutie de carton, însumând o greutate de aproximativ 25 kg. Alimentele vor putea fi ridicate de la Cantina Municipiului de pe Calea Gușteriței nr.22, în intervalul orar 8-15. Vineri, 24 septembrie, luni, 27 septembrie și miercuri 29 septembrie, pot ridica alimentele persoanele beneficiare de venit minim garantat, iar marți, 28 septembrie și joi, 30 septembrie, de către beneficiarii de alocație pentru susținerea familiei.

Pentru ridicarea pachetelor beneficiarii trebuie să se prezinte cu cartea de identitate/buletinul/carte de identitate provizorie și certificatul de naștere pentru copiii sub 14 ani, în original

PUBLICITATE

“Persoanele care se prezintă pentru ridicarea pachetelor sunt obligate să respecte măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu coronavirus, respectiv purtarea măștii de protecție, menținerea distanțării fizice în perioada de așteptare pentru preluarea produselor și utilizarea dezinfectantului pentru mâini, pus la dispoziție de Cantina Municipiului, au transmis reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE