Connect with us

Administrație

Pensie, salariu sau convenţie civilă?

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Potrivit unei ordonanţe de guvern publicată în Monitorul Oficial, pensionarii pentru limită de vârstă nu pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesională, indiferent de nivelul lor, dacă acestea sunt obţinute din exercitarea unor funcţii remunerate în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi în cadrul regiilor autonome, societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat sau de o unitate administrativ-teritorială. Angajaţii de la stat care cumulează pensia cu salariul trebuie să decidă în 15 zile la care dintre cele două venituri renunţă. Reacţiile legate de punerea în aplicare a ordonanţei nu au întârziat să apară nici în Sibiu. Premierul Emil Boc a anunţat însă că ministrul Muncii şi cel al Finanţelor vor emite un ordin comun care să clarifice problemele, precizând că Guvernul a dorit ca oamenii care au ieşit la pensie să lucreze în continuare, cu ore plătite pe convenţii civile sau drepturi de autor, dar nu cu salariu. Pot cumula pensia cu veniturile realizate nevăzătorii şi pensionarii cu invaliditate de gradul III. Beneficiarii pensiei de urmaş pot cumula pensia cu veniturile realizate dacă veniturile brute lunare realizate nu depăşesc o pătrime din salariul mediu brut lunar pe economie. Medici plătiţi cu ora Preşedintele Colegiului Medicilor, Vasile Astărăstoae, a declarat că ordonanţa ce interzice cumulul de pensie şi salariu de la stat trebuie modificată astfel încât medicii pensionaţi să poată continua să lucreze în sistemul de stat şi să fie plătiţi cu ora, din bugetele spitalelor. La ce mai mare unitate sanitară din judeţul Sibiu îşi desfăşoară activitatea prin cumul de funcţii cu pensia un singur medic. �Ordonanţa privind cumulul pensiilor cu salariile din sistemul public nu afectează activitatea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu, (SCJUS) deoarece conducerea instituţiei a dus o politică bună în ceea ce priveşte resursele umane, iar în prezent, avem o echipă de medici bine pregătiţi, care asigură asistenţa medicală pacienţilor care se adresează instituţiei noastre�, a declarat Prof. Dr. Ioan Baier, director medical SCJUS. Nemulţumiri în învăţământ Sindicaliştii din Educaţie au anunţat că vor demara acţiuni de protest prin care să ceară ca OUG ce interzice cumulul pensiei cu salariul de la stat să nu se aplice pentru profesorii pensionaţi, pentru că, în cazul acestora, nu poate fi folosită nicio formă de contract, în afara celui de muncă. �Am făcut o inventariere a pensionarilor care lucrează în sistem, sunt 192 de persoane. Acum se pune problema cum îi vom plăti, dacă e să ţinem cont de acastă ordonanţă. Pentru cadrele didactice care predau discipline, să zicem la licee şi şcoli generale cum ar fi: matematică, fizică, chimie, limba română şi aşa mai departe, se pot plăti cu ora, sau prin această convenţie civilă, dar problema mare este la învăţători şi la educatoare, unde nu putem să dăm să facă cu elevii parţial, doar câteva ore, mai puţin de jumătate de normă. ªi asta pentru că nu putem să punem doi învăţători la oră�, a declarat pentru Sibiu100%, Roberto Dietrich, inspector şcolar adjunct. Fîrţonea: �Tai factură la director că am făcut două ore?� Nici sindicaliştii din învăţământul preuniversitar sibian nu sunt de acord cu prevederile acestei ordonanţe. �În lipsa de altă forţă didactică calificată, pensionarii au venit şi au mai cumulat cu pensia un salariu. Schimbarea dascălilor în timpul ultimilor două săptămâni de şcoală nu e nici pedagogică, e delicată ca procedură. Varianta de persoană fizică autorizată în învăţământ este o aberaţie. Eu nu văd niciun profesor să se ducă acuma să-şi ceară persoană fizică autorizată ca ce? Ca profesor de matematică, de română, de istorie? Cine-i dă o asemenea autorizaţie? ªi ce fac eu? Tai factură la director că am făcut două ore? Cred că e o glumă. Sper că vor reveni şi cel puţin pentru învăţământ vor găsi o altă variantă, chiar dacă e plata cu ora.s Unii profesori vor renunţa la ore, că să renunţe la pensie nu prea vad, că salariile nu sunt mari. Dar aşa cum avem deja în sistem profesori fără bacalaureat, o sa avem mai mulţi, dacă asta se doreşte. Calitatea s-o scoată guvernanţii cum vor vrea cu necalificaţi�, a declarat Teodor Fîrţonea, liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar Sibiu. Pensionari şi la Muzeul Astra Directorul Muzeului Astra, Corneliu Bucur, a declarat că instituţia pe care o conduce s-a orientat către pensionari. �În situaţia în care Sibiul a rezolvat, datorită multiplelor investiţii internaţionale, ocuparea forţei de muncă, în special a populaţiei tinere şi adulte, fără o rată a şomajului care să provoace probleme de ordin social, Muzeul Astra s-a orientat către categoria pensionarilor cu o mare disponibilitate şi resurse fizice pentru prestarea unor activităţ cu specific aparte în Muzeul în Aer Liber. Mă refer la activităţi de efort fizic: întreţinerea peisagicistică, curăţarea şanturilor, îndepărtarea aluviunilor, cositul ierbii, măturatul frunzelor toamna, curătirea zăpezii iarna, etc. Deci este vorba de o categorie de pensionari încă valizi din punct de vedere fizic. Singura modalitate prin care noi putem asigura în sezonul de la 1 mai la 15 octombrie în fiecare an, angajarea uunui personal suplimentar faţă de schema permanentă a instituţiei, în număr de 60 de locuri de muncă, atunci ne vom vedea sigur constrânşi să rezolvăm problema tot cu categoria de personal aflată în momentul acesta în angajarea muzeului, eventual pe convenţie civilă, în situaţia în care cele declarate de primul ministru reprezintă o soluţie legală�, a declarat Corneliu Bucur, directorul Complexului Naţional Muzeal Astra.

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Datele sibienilor privind serviciul de salubrizare, accesibile online

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Sibienii au de-acum la dispoziție o platformă online pe care pot urmări în timp real informațiile la taxa de salubrizare și la cantitățile de deșeuri colectate. Informațiile sunt aceleași cu cele folosite de serviciul de salubrizare pentru taxare.

Primăria Municipiului Sibiu a lansat, în colaborare cu operatorul de salubrizare SOMA, o platformă electronică pe care sibienii vor avea posibilitatea să consulte în timp real informațiile referitoare la gestionarea deșeurilor pe care le generează în gospodării și cu privire la taxa de salubrizare pe care o datorează.

Accesarea platformei se face direct din site-ul primăriei, pe adresa salubrizare.sibiu.ro

PUBLICITATE
Ara_002

Informații online Salubrizare Sibiu 

Creând un cont pe această platformă, în câțiva pași simpli, sibienii pot beneficia de următoarele instrumente electronice:

  • Vizualizarea numărului de colectări a pubelelor pentru deșeuri reziduale (negru) pentru locul de consum respectiv
  • Consultarea tipului de abonament activ în prezent pentru locul de consum respectiv
  • Vizualizarea costului lunar al pachetului de servicii selectat
  • Depunerea declarațiilor pentru taxa de salubrizare, fie noi, fie rectificative
  • Comunicarea directă, electronică, cu operatorul de salubrizare Soma prin accesarea secțiunii CERERI ȘI AJUTOR. De asemenea, la dispoziția cetățenilor stă adresa management.salubrizare@sibiu.ro pentru comunicarea cu Serviciul Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului.

CUM VĂ CONECTAȚI PE PLATFORMĂ:

Pasul 1. Solicitarea credențialelor necesare pentru crearea contului.

Dacă aveți deja cont pe platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, trebuie să transmiteți un e-mail către management.saubrizare@sibiu.ro și veți primi ca răspuns credențialele necesare pentru crearea contului: un număr personal și un cod unic.

PUBLICITATE

Utilizatorii care nu sunt înregistrați pe platforma de E-administrație cu adresa de e-mail, pot solicita în baza actului de identitate credențialele la sediul Serviciului Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului (str.9 Mai, nr.16) sau la sediul Direcției Fiscale Locale Sibiu (str. Turismului, nr. 15A).  Deplasarea la ghișee este necesară pentru a proteja siguranța datelor dumneavoastră cu caracter personal.

Pasul 2.Creați un cont pe  www.salubrizare.sibiu.ro

Folosiți adresa dumneavoastră de e-mail, urmați instrucțiunile și verificați contul creat. Veți primi un e-mail care vă permite printr-un simplu click să confirmați acest cont.

PUBLICITATE

Pasul 3. Indicați locul dumneavoastră de consum

După ce ați confirmat contul, folosind numărul personal și codul unic pe care le-ați primit pe e-mailul dumneavoastră, puteți indica locul de consum pentru care plătiți taxa de salubrizare.

Pasul 4. Verificați datele și validați codul pubelelor

PUBLICITATE

După ce ați definit locul de consum, este important să verificați acuratețea datelor înregistrate. În cadrul platformei digitale puteți să vă gestionați declarația de salubrizare,  să confirmați codul pubelelor alocate sau platforma unde sunteți arondat să depuneți deșeurile. Găsiți codul pubelelor înscris pe autocolantul lipit pe pubela neagră, iar codul platformei unde sunteți arondat și locația acesteia se pot vizualiza în cadrul declarației de impunere.

Subliniem că, în conformitate cu noul Regulament privind taxa de salubrizare în municipiul Sibiu, este obligatoriu să fiți conectat la serviciile de salubrizare, ceea ce presupune depunerea unei declarații de salubrizare, iar dacă ați depus deja declarația este obligatorie verificarea datelor introduse în sistem prin declarațiile depuse anterior pentru ca acestea să corespundă cu realitatea curentă.

Reamintim că plata taxei de salubrizare este posibilă și în format electronic. Fără a vă deplasa la ghișeele Primăriei, prin platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, puteți efectua plata sumelor datorate.

PUBLICITATE

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Acțiuni de dezinsecție împotriva țânțarilor și căpușelor, în Sibiu

Avatar

Publicat

pe

În perioada 24-25 septembrie este programată cea de-a șasea campanie din acest an împotriva țânțarilor și cea de a treia împotriva căpușelor de pe domeniul public al municipiului Sibiu.

Firma contractată de Primăria Sibiu va împrăștia substanțele în parcuri, spații verzi, în zonele de blocuri, pe malurile râurilor și pârâurilor, în spațiile verzi ale unităților de învățământ, în Cimitirul municipal și Grădina Zoologică.

PUBLICITATE

“Deși substanțele folosite – Cymina Ultra și respectiv Deltatim Plus – sunt avizate de Ministerul Sănătății și nu prezintă pericol pentru populație, cei cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

În situația în care condițiile meteo sunt nefavorabile, cele două acțiuni vor fi reprogramate”, transmit reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Se distribuie pachetele cu produse alimentare pentru beneficiarii din Sibiu

Avatar

Publicat

pe

Începând de astăzi, 24 septembrie, Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Sibiu va începe distribuirea celor 883 de pachete cu produse alimentare către persoanele cu venituri reduse din municipiul Sibiu.

Aceasta este a treia tranșă de produse primite în cadrul programului „Acordarea de pachete cu ajutoare alimentare în cadrul POAD 2018-2020”, finanțat de Fondul de Ajutor European. Programul se adresează persoanelor beneficiare de alocație pentru susținerea familiei și de venit minim garantat.

PUBLICITATE

Fiecare pachet conține 5 kg făină de grâu, 4 kg de mălai, 2 pungi de paste făinoase, 4 l de ulei, 2 kg de zahăr, 4 kg de orez, 5 conserve de carne de vită, 3 conserve de carne de porc, 5 conserve de pateu de ficat de porc, 2 borcane de compot de fructe, 1 borcan de gem de fructe, 1 borcan gem de fructe dietetic.

Produsele vor fi preambalate într-o cutie de carton, însumând o greutate de aproximativ 25 kg. Alimentele vor putea fi ridicate de la Cantina Municipiului de pe Calea Gușteriței nr.22, în intervalul orar 8-15. Vineri, 24 septembrie, luni, 27 septembrie și miercuri 29 septembrie, pot ridica alimentele persoanele beneficiare de venit minim garantat, iar marți, 28 septembrie și joi, 30 septembrie, de către beneficiarii de alocație pentru susținerea familiei.

Pentru ridicarea pachetelor beneficiarii trebuie să se prezinte cu cartea de identitate/buletinul/carte de identitate provizorie și certificatul de naștere pentru copiii sub 14 ani, în original

PUBLICITATE

“Persoanele care se prezintă pentru ridicarea pachetelor sunt obligate să respecte măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu coronavirus, respectiv purtarea măștii de protecție, menținerea distanțării fizice în perioada de așteptare pentru preluarea produselor și utilizarea dezinfectantului pentru mâini, pus la dispoziție de Cantina Municipiului, au transmis reprezentanții municipalității.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
Ad
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE