Connect with us

Politica

Raluca Turcan: BAC-ul guvernului PSD – amăgire, cinism, șanse spulberate!

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

turcan

După încheierea Bacalaureatului, odată cu afișarea primelor rezultate, deputatul liberal Raluca Turcan susține că Ministerul Educației a urmărit „cosmetizarea rezultatelor, prin subiecte ușoare”, diplomele rămânând golite de relevanță, iar învățământul românesc, rupt de piața muncii.

„Ministerul Educației a urmărit cu cinism cosmetizarea rezultatelor la BAC prin subiecte ușoare, comisii de evaluare puse în situația de a nu putea departaja elevii care au învățat de cei nepregătiți, prin reguli schimbate și improvizate pentru a acoperi lipsa măsurilor de fond.
În aceste condiții, diplomele sunt golite de relevantă, iar învățământul românesc rămâne rupt de societate, piața muncii și de nevoile fiecărui cetățean (…) PSD este ca un administrator mincinos care are contabilitate dublă. Una de uz intern și alta pentru export. Bacalaureatul nu trebuie să fie o bătălie pentru cifre statistice, ci trebuie să reflecte gradul de pregătire și cunoaștere al absolvenților”.

Potrivit Ralucăi Turcan, 400 000 de elevi din promoțiile anterioare nu s-au înscris la examenul de BAC.

„Cifrele înaintate de minister sunt în contradicție cu toate rezultatele testărilor internaționale. Rezultatele PISA 2009, 2012: aproape 40% dintre elevii români au dificultăți să citească, să înțeleagă un text și pot rezolva doar exerciții de bază la matematică. PISA verifică nivelul cunoştinţelor la finalul gimnaziului. Dacă rezultatele sunt răsturnate prin procente mari de promovabilitate la BAC, este foarte clar că subiectele au fost concepute după alte principii decât cele ce țin de reflectarea cunoștințelor. În caz contrar, ar însemna că am produs o răsturnare spectaculoasă în educație, iar profesorii ar trebui răsplătiți cu prisosință – ceea ce nu văd să preocupe Ministerul. Elevii nu au nicio vină. Ei au performat în funcție de subiectele formulate. Ministerul poartă însă întreaga responsabilitate. Nu vorbește despre cei peste 400.000 de elevi care nu s-au înscris la examenul de BAC. Generațiile din ultimii patru ani de BAC, în anul școlar 2003-2004, când erau înscriși în clasele I-IV, numărau 1.005.026 de elevi. În ultimii patru ani s-au înscris la BAC doar 596.930 de elevi. Restul de 400.000 de elevi sunt destine amăgite cu multă grijă de către PSD!”

PNL adresează Ministerului Educației o serie de întrebări cu privire la problemele legate de Bacalaureat:
„PNL cere Ministerului Educației să răspundă la câteva întrebări pentru a-i face pe beneficiarii sistemului de învățământ sa înțeleagă de ce diplomele obținute nu sunt o garanție nici pentru piața muncii, nici pentru formarea academică:
1.Care este gradul de corelare al subiectelor de anul acesta cu subiectele la testările internaționale?
2. Care este relevanța subiectelor în raport cu parcursul educațional pe care intenționează să-l urmeze elevii?
3. Care au fost motivele exacte pentru care au fost schimbate regulile de corectare a lucrărilor după începerea examenului?
4.Care sunt factorii care au făcut ca aproximativ 50.000 de absolvenţi de liceu sî nu se înscrie la BAC?
5.Ce soluții există pentru cei 400 000 de tineri care au urmat un liceu fără o finalitate, fără să se înscrie la BAC sau fără să obţină o diplomă de BAC?
6. Cum va sprijini statul cele două generaţii de tineri care vor îngroşa rândurile şomerilor şi ale asistaţilor sociali?
7. Care sunt măsurile sancționatorii luate și cele de prevenire pentru situații precum cea din judeţul Argeş unde, la proba de chimie, profesorii din comisiile de examinare au încurcat subiectele de la profilul teoretic, înlocuindu-le cu cele de la profilul tehnologic?
8.Cum s-a ajuns la o situație precum cea din judeţul Bihor unde s-a înregistrat, probabil, ce mai mare fraudă la BAC din ultimii ani?
9. Cum va răspunde Ministerul profesorilor care, din cauza proastei organizări a examenului, în zeci de școli și inspectorate au făcut nopți albe în așteptarea lucrărilor din alte județe?
10. Care este reacția la faptul că Ministerul a cerut înregistrări audio fără să se asigure că există tehnica necesară (camere web) care să permită acest lucru? Această greșeală poate deschide posibilitatea unică în România de a se contesta un examen național precum Bacalaureatul!”

Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *