Connect with us

Administrație

Portal Medical – site-ul în care sibienii își găsesc istoricul medical și pot face programări la medic

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Consiliul Județean Sibiu a lansat un portal medical care va permite accesul sibienilor la toate documentele medicale legate de internările lor în cele trei spitale din subordinea instituției: Județean, Psihiatrie și Pneumoftiziologie. De asemenea, portalul va permite efectuarea de programări în ambulatoriul celor trei spitale.

Portal Medical este un demers în premieră în România, un site realizat de Consiliul Județean Sibiu pentru a permite accesul pacienților din Sibiu la dosarul lor medical și la diferite informații și servicii, în conexiune cu cele trei spitale din subordinea Consiliului Județean: Spitalul Județean, Spitalul de Psihiatrie și Spitalul de Pneumoftiziologie.

Foarte pe scurt, Portal Medical face legătura dintre pacienții sibieni și bazele de date ale celor trei spitale care sunt finanțate de Consiliul Județean. Intenția celor care au dezvoltat site-ul este să introducă în acest ecosistem și alte spitale, în măsura în acestea doresc și dispun de propriile platforme ce se pot interconecta.

PUBLICITATE

Pentru a putea accesa portalul, sibienii trebuie să își facă un cont pe Portal Medical, având la dispoziție două metode: cu ajutorul unui cod pe care îl vor primi de la unul din spitalele înrolate, într-una dintre vizitele la medic sau la accesarea unui serviciu medical specific; a doua metodă este prin introducerea numărului de card de sănătate împreună cu CNP-ul. Această metodă este posibilă doar dacă au deja o vizită înregistrată într-unul din spitale, cu cardul de sănătate.

Odată deschis, contul personal de pe Portal Medical din Sibiu va permite accesarea tuturor documentelor medicale emise pe numele pacientului în perioada anterioară. Este vorba despre datele medicale personale, istoricul medical, bilete de ieșire din spital, buletine de analize. De asemenea, pacientul își poate introduce în cont și alte documente medicale, de exemplu buletine de analize realizate la spitale sau clinice neînrolate, documente de imagistică scanate. Tot din acest cont, sibienii se vor putea programa la medicii din cele trei spitale (cu condiția să dețină o trimitere).

Fiecare pacient va putea oferi acces unui medic la documentele sale, în funcție de vizitele pe care le face, accesul putând fi retras în orice moment.

 

PUBLICITATE

Reprezentanții Consiliului Județean au explicat că acest portal face parte dintr-un proiect mai amplu, finanțat cu fonduri europene:  “Sustenabilitate. Inovare. Bunăstare. Incluziune Socială. Unitate. Sibiu-Strategia 2030”. Scopul proiectului este de a crește accesul online la serviciile publice gestionate de instituțiile din subordine în vederea reducerii birocrației pentru cetățeni când accesează servicii de sănătate. Întreg proiectul are o valoare totală  de 3.701.804,04 lei , din care 3.141.080,48 lei este valoarea cofinanțării nerambursabile și are o durată de 30 de luni.

Portal Medical realizat și implementat în județul Sibiu îndeplinește, din foarte multe puncte de vedere, misiunea pe care ar fi trebuit să o aibă Dosarul Electronic de Sănătate, un proiect gigantic al Ministerului Sănătații și CNAS, care a costat circa 18 milioane de euro și nu este funcțional, nici în ziua de astăzi, deși avea ca deadline anul 2014.

Compania sibiană care a realizat site-ul, Gama IT, este specializată în dezvoltarea de soluții informatice specifice spitalelor și unităților medicale, în special de management al documentelor. Reprezentanții companiei au explicat că site-ul Portal Medical nu presupune existența unei baze de date proprii, ci accesează în timp real bazele de date ale spitalelor înrolate, pe bază de validare a documentelor.

PUBLICITATE

Consiliul Județean a anunțat cu această ocazie și faptul că spitalele din subordine au noi site-uri proprii, mai ușor de accesat de pacienți.

PUBLICITATE

Administrație

FOTO & VIDEO Companiile care lucrează la infrastructura din Sibiu lasă în urma lor tot mai multe gunoaie și resturi

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Sibiul este „frământat” în ultimii ani de o mulțime de proiecte de infrastructură, unele pornite de la zero, altele destinate reabilitării și modernizării unor cartiere. Din păcate, companiile de cosntrucții care au contractat lucrări în aceste proiecte lasă în urma lor tot mai multe resturi, moloz, distrugând uneori infrastructura existentă.

Cititorii din zona Țiglari ne-au sesizat faptul că recentele lucrări de modernizare a străzii Țiglari și a zonei adiacente au adus alte probleme locatarilor din zonă. Compania care a efectuat lucrările pe această stradă, Terra Building, a lăsat în urmă o mulțime „urme” care le fac viața mai grea celor care stau acolo. Este vorba despre criblură rămasă de la asfaltări, pete mari de ulei care sunt împrăștiate pe stradă și pe trotuar, dar și zone în care asfaltul existent a fost distrus parțial de camioanele companiei.

PUBLICITATE

O altă lucrare pe care ne-au sesizat-o sibienii este cea de pe strada Bâlea. Aici a fost înlocuită țeava principală de gaze, o intervenție care a adus bătăi de cap locatarilor și celor care tranzitează această stradă. După ce s-au confruntat cu o lucrare neîngrijită, care a însemnat gropi neprotejate, pietriș aruncat pe carosabil, spații neamenajate corespunzător pentru trecerea pietonilor, la finalul lucrărilor, o bună parte din trotuare stă acoperită cu praf și pământ, bordurile instalate în urmă cu câțiva ani sunt distruse de mașinile de mare tonaj, iar reparațiile făcute de firma care a lucrat la acest proiect sunt superficiale, cu asfalt care va ieși, probabil, la prima ninsoare.

Am solicitat Primăriei Sibiu un punct de vedere referitor la răspunderea pe care o au aceste companii și vom publica poziția instituției imediat ce va fi transmisă, pentru a afla cine trebuie, conform contractelor, să repună infrastructura în starea inițială, după astfel de lucrări. Am cerut primăriei inclusiv o situație a sancțiunilor aplicate în ultimii ani companiilor care au lăsat în urma lor resturi și au distrus infrastructura existentă.

PUBLICITATE
str Tiglari Terra Building (1)
str Tiglari Terra Building (2)
str Tiglari Terra Building (3)
str Tiglari Terra Building (4)

Așa arată str Țiglari după plecarea muncitorilor.

str Balea gaze (1)
str Balea gaze (2)

Așa arată Str. Bâlea după plecarea muncitorilor.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Primăria Sibiu: „Depuneți declarații pentru imobilele nelocuite, pentru scutirea de la plata taxei de salubrizare!”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Administrația sibiană atrage atenția celor care dețin imobile nelocuite că este nevoie de o declarație anuală în care să precizeze că imobilele respective nu sunt locuite, astfel încât să fie scutiți de plata taxei speciale.

Sistemul de taxare pentru ridicarea gunoiului în Sibiu a fost modificat la începutul acestui an, astfel că noul Regulament privind taxa de salubrizare, care a intrat în vigoare în 1 februarie 2021, prevede scutirea de taxă a proprietarilor de imobile nelocuite.

Pentru a beneficia de această prevedere cei care dețin imobile nelocuite/nefuncționale au obligația să depună anual o declarație de impunere. Obligația este în vigoare chiar dacă au fost depuse astfel de declarații în perioada 2016 – 2020. Potrivit primăriei, măsura a fost luată pentru ca situația acestor imobile să fie actualizată în baza de date a Direcției Fiscale.

PUBLICITATE

Termenul limită de depunere a declarației pentru anul în curs a fost prelungit până în 30 septembrie 2021. Sibienii care dețin imobile nelocuite sunt rugați să depună declarația până la data menționată, împreună cu confirmarea din partea asociației de proprietari/locatari – în cazul imobilelor ce fac parte din asociații sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncțional, în cazul celorlalte imobile.

Formularul pentru această declarație poate fi descărcat de aici: https://www.sibiu.ro/ro2/pdf/formulare/Declaratie_de_impunere_stabilire_taxa_speciala_de_salubrizare.pdf

Pentru declarației există și opțiunea trimiterii online, pe email, la adresa declaratie.salubrizare@sibiu.ro sau pe portalul de e-administrație, accesibil de pe site-ul sibiu.ro, pentru cei care au cont, la secțiunea Taxe și Impozite, prin mesaj.

PUBLICITATE

În situația în proprietarii acestor imobile nu depun declarația până în data de 30 septembrie, se va stabili din oficiu o taxă de salubrizare pentru perioada 1 februarie 2021 – 31 decembrie 2021  în cuantum penalizator egal cu dublul valorii abonamentului PRACTIC, adică 84 de lei/lună.

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT

Administrație

HARTA Noi detalii despre închiderile de străzi din Sibiu, în „Săptămâna Europeană a Mobilității”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Primăria Sibiu a revenit cu noi informații detaliate despre străzile din centrul Sibiului care vor fi închise în perioada 17 – 19 septembrie, adică în weekendul care urmează. Restricțiile vor fi valabile între 8.00 și 20.00.

Evenimentul care a condus la decizia închiderii unor artere de circulație din Sibiu este Săptămâna Europeană a Mobilității, o manifestare la nivel european în care s-a înscris și orașul nostru. Ea va fi marcată în Sibiu printr-o serie de evenimente stradale, la care sunt invitați toți sibienii.

Scopul principal al Săptămânii Europene a Mobilității este cel de descurajare a utilizării mașinii personale pentru transportul urban. Din acest motiv, accesul mașinilor pe unele străzi și în anumite parcări din centrul istoric va fi oprit, în zilele de 17,18 și 19 septembrie.

PUBLICITATE

Spațiile închise, de vineri, 17 septembrie, ora 08.00 până duminică, 19 septembrie, ora 20.00, vor fi:

  • Piața Schiller,
  • strada Arhivelor,
  • Piața Mică,
  • str. Mitropoliei, de la str. Tribunei până la str. Al. Odobescu
  • str. Al. Odobescu, de la str. Mitropoliei până la intersecția cu str. Konrad Haas
  • str. Cetății.
  • strada Centumvirilor.

Primăria spune că locuitorilor de pe străzile Mitropoliei și Cetății li se va permite accesul cu mașina către proprietăți. De asemenea, excepție vor face microbuzele electrice care circulă pe Linia Verde din centrul istoric, acestea fiind non-poluante și constituind o alternativă de deplasare.

De asemenea, strada Avram Iancu va fi închisă traficului între Piața Mare și intersecția cu str. General Magheru, dar doar sâmbătă, 18 septembrie, în intervalul orar  08.00 – 18.00.

închideri trafic Mobility Week

PUBLICITATE
CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE