fbpx
Connect with us

Administrație

Primul pas în proiectul de reamenajare a Parcului Sub Arini. Transformarea va fi gata peste circa 3 ani

Gabriel Dogaru

Published

on

Parc Sub Arini - Sibiu

Primăria Sibiu a atribuit contractul de obținere a primei documentații (DALI) pentru amenajarea parcului Sub Arini, pentru o sumă semnificativ mai mică decât cea estimată de angajații primăriei.

Prima etapă în proiectul de remodelare a Parcului Sub Arini va fi executat de Tehno Consulting Solution, o companie din București. Suma ofertată a fost de 251.071 lei, cea mai mică dintre cei trei ofertanți, fiind mai mică cu aproximativ 25% decât suma estimată, de 336.134 lei. Este vorba despre documentația tehnică și de referință pentru stabilirea condițiilor de desfășurare a proiectării, și nu de proiectarea în sine, care va fi realizată ulterior. Documentația DALI poate fi comparată cu un studiu de fezabilitate, realizat înaintea proiectării propriu-zise.

Proiectul de reamenajare a parcului Sub Arini a fost inițiat în acest an, el urmărind realizarea de „intervenții de reabilitare pentru punerea în valoare a elementelor reprezentative” ale parcului. Licitația are ca scop realizarea documentației tehnice (DALI), care presupune expertize, studii geotehnice și obținere de avize. Tema de proiectare este „amenajarea peisagistică și arhitectură pentru infrastructură de recreere și spații verzi”, potrivit caietului de sarcini al licitației, dar în această fază nu se face proiectul tehnic al amenajării, acesta urmând să fie licitat ulterior.

Advertisement

Programul de contractare prevăzut de primărie presupune 75 de zile pentru DALI, alte 75 de zile pentru Proiect Tehnic și Autorizație de Construire, după care alte 24 de luni pentru execuție.

Proiectul de reamenajare a Parcului Sub Arini gândit de primărie este unul destul de amplu, cu intervenții de modernizare și punere în valoare a aleilor, fântânilor, podețelor, băncilor, corpurilor de iluminat, a vegetației precum și amenajarea de facilități noi cu rol de odihnă și agrement, însă abia după finalizarea DALI vom putea ști cu exactitate la ce să ne așteptăm de la această transformare a parcului.

Primăria a prevăzut realizarea de sisteme de irigații automatizate și rețele de drenare, sporirea numărului de arbori, crearea de zone pentru socializare, amplasarea unor scene pentru spectacole, dar și a unor spații pentru spectacole în aer liber, expoziții, zone cu caracter recreațional provizoriu, realizarea de noi alei, acolo unde sibienii au circulat pe spațiul verde. De asemenea, arhitectural și peisagistic trebuie urmărite „refacerea zestrei dendrologice, crearea unor luminișuri, pe care pot fi amplasate construcții provizorii pentru agrement, sport și recreere (patinoar, seră, terenuri de sport, scene pentru spectacole)”. Va fi extins, de asemenea, iluminatul în zona de peluze de gazon și completarea și modernizarea sistemului de supraveghere video.

Advertisement

Parcul Sub Arini are 21,65 hectare și este cel mai mare parc al municipiului Sibiu și unul din cele mai vechi parcuri publice din țară. A fost înființat în 1857 de primărie, pe locul unei foste păduri de stejar. Inițial, parcul avea două alei principale și începetea din capătul străzii Școala de Înot și se termina la „Digul cu Pini”, lângă Bolta Rece. În Parcul Sub Arini se regăsesc 80 de specii de arbori și arbuști ornamentali și forestieri, din care 33 de specii exotice rare și 47 indigene. Printre atracțiile parcului se numără fântâna arteziană, rozariul, piațeta cu statuia lui M. Eminescu, podul din metal, terenuri de sport, locuri de joacă, ștrandul.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Decizie fără sens juridic: Autoritățile din Sibiu „aprobă” OUG 81 împotriva urșilor și își anulează procedurile stabilite anterior. Ce prevede “ordonanța urșilor”

Gabriel Dogaru

Published

on

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a adoptat o hotărâre care sfidează principiile de drept. Hotărârea stabilește la articolul 1 că se pun în aplicare măsurile stabilite de OUG 81/2021, deși era obligația autorităților să respecte acest act normativ, fără să mai fie nevoie de o aprobare în acest sens. La articolul 2, hotărârea precizează că procedura operațională pe care o aprobase anterior, în 29 aprilie, își încetează aplicabilitatea. Și această prevedere este inutilă, având în vedere puterea juridică superioară a unei ordonanțe de urgență. În cel mai fericit caz, acesta ar fi trebuit să fie singurul punct al hotărârii.

Hotărârea 55 a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Sibiu are ca scop „aprobarea metodelor de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor,conform OUG nr. 81/2021”. Metodele în sine sunt deja aprobate prin OUG.

Advertisement

Iată ce prevede Hotărârea 55/2021 a CJSU Sibiu:

 ART.1. Începând cu data de 26 iulie 2021 sunt puse în aplicare măsurile stabilite prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 81/2021, privind aprobarea metodelor de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor.

ART.2. Procedura operaţională comună privind modul de acţiune a instituţiilor responsabile cu gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de animale sălbatice periculoase mari (urs, lup), în judeţul Sibiu, adoptată în cadrul şedinţei extraordinare a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Sibiu în data de 29.04.2021 îşi încetează aplicabilitatea la data intrării în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 81/2021.

Advertisement

 ART.3. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Sibiu şi Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă, prin grija Secretariatului Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Sibiu şi se va publica pe site-ul Instituţiei Prefectului Judeţul Sibiu şi pe site-ul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ,,Cpt. Dumitru Croitoru” al judeţului Sibiu.

Toate măsurile și procedurile pentru prevenirea și combaterea atacurilor de urs brun sunt explicate și prevăzute în OUG 81, iar autoritățile locale nu au altceva de făcut decât să le pună în aplicare.

OUG 81/2021 a fost aprbată pentru a stabili care sunt procedurile în cazurile de atac ale urșilor asupra oamenilor. Potrivit acestei ordonanțe, în cazul atacurilor unor exemplare de urs brun, în interiorul localităților, autoritățile locale trebuie să intervină imediat. Metodele de intervenție se adaptează fiecărei situații în parte și pot varia de la alungarea, tranchilizarea și relocarea ursului periculos până la împușcarea acestuia.

Advertisement

În mod concret, OUG nr. 81/2021, publicat în Monitorul Oficial nr. 732/2021, stabilește “intervenția imediată asupra exemplarelor de urs în intravilanul localităților”. Intervenția se face gradual, în funcție de situație, prin următoarele metode:

  • alungarea prin diverse mijloace;
  • tranchilizarea și relocarea;
  • extragerea prin eutanasiere sau împușcare.

Astfel, în primă fază, se încearcă alungarea ursului din localitate și, în cazul în care această acțiune nu are rezultatul scontat, iar ursul revine, în mod repetat, în localitate, acesta va fi tranchilizat și mutat într-o zonă (nu neapărat din același județ) nelocuită sau aflată la mai mare distanță de orice localitate.

Cel mai drastic mod de intervenție asupra urșilor care obișnuiesc să intre în localități și să pună astfel în pericol sănătatea și viețile oamenilor, respectiv extragerea acestora prin eutanasiere sau împușcare, se va folosi doar în următoarele situații:

1. dacă intervențiile prin metoda îndepărtării și tranchilizării/relocării nu dau rezultate și gradul de risc crește;

Advertisement

2. dacă siguranţa şi securitatea cetăţenilor sau a bunurilor de orice fel aparţinând acestora sunt puse în pericol;

3. dacă siguranţa şi securitatea membrilor echipei de intervenţie sunt puse în pericol;

4. în cazul în care exemplarul în cauză este rănit în cursul acțiunii de intervenție și nu sunt identificate alte soluții;

Advertisement

5. dacă exemplarul în cauză este prins într-o capcană neautorizată și nu sunt identificate alte soluții;

6. dacă exemplarul în cauză prezintă răni incompatibile cu viața.

Tranchilizarea și eutanasierea se efectuează de către medicul veterinar împuternicit, cu ajutorul echipei de intervenție, iar arma de vânătoare poate fi folosită exclusiv de către personalul tehnic de specialitate angajat al administratorului fondului de vânătoare sau de Echipa de intervenție va fi formată din primarul sau viceprimarul localității unde s-a produs evenimentul, care va fi, de fapt, conducătorul echipei, din jandarmi, din angajați ai administratorului fondului de vânătoare și dintr-un medic veterinar.

Advertisement

Potrivit OUG-ului publicat, cei care împiedică o astfel de intervenție imediată pot fi sancționați cu amenzi între 7.000 și 10.000 de lei. Totuși, amenzile se vor putea aplica din 5 august 2021, nu mai devreme.

Advertisement
Continue Reading

Administrație

Au început lucrările pentru modernizarea şi extinderea reţelelor de transport public electric din Mediaş

Avatar

Published

on

De câteva zile au demarat lucrările în cadrul proiectului care prevede reabilitarea şi extinderea reţelelor de transport public electric din municipiul Mediaş.

În această perioadă au fost montaţi stâlpii de susţinere a reţelei electrice pentru troleibuzele care vor circula pe strada Stadionului din municipiul de pe Târnava Mare. După finalizarea lucrărilor în această zonă, se va trece la amplasarea stâlpilor de susţinere a reţelei pentru troleibuzele care vor circula pe strada Moşnei din oraş.

Advertisement

În cadrul proiectului de extindere a reţelelor de transport public electric din Mediaş se vor derula mai multe lucrări care se referă atât la modernizarea mijloacelor de transport cât și la prelungirea rețelelor de troleibuze. Astfel, vor fi achiziționate 3 troleibuze noi, vor fi modernizați aproape 19 kilometri de cale simplă pe lungimea rețelei de contact existentă și va fi extinsă cu 14,3 kilometri rețeaua de contact pe strada Stadionului, strada Avram Iancu și strada Moșnei până la Heleșteul de la ieșirea spre Moșna.

Proiectul mai prevede realizarea unui sistem de ticketing, modernizarea sistemului de management al traficului prin semaforizare inteligentă pe traseul mijloacelor de transport în comun și reabilitarea a 4 poduri. Este vorba despre pasajul peste calea ferată din Piața Andrei Șaguna, podul peste pârâul Ighiș, podul peste pârâul Moșnei și podul de pe strada Aurel Vlaicu. Valoarea totală a proiectului este de 11 milioane de euro, iar termenul de finalizare este luna mai a anului viitor.

Advertisement
Continue Reading

Administrație

Investiție turistică sau bani aruncați? De vânzare canton forestier la Păltiniș, pentru numai 15.000 de euro

Gabriel Dogaru

Published

on

Cei care doresc să-și facă o căsuță de vacanță în zona Păltiniș sau vor să-și pună pe picioare o mică afacere de alimentație publică pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri din județ, pe care turiștii mișună toată ziua, pot începe cu un canton pe care Consiliul Județean îl vinde la un preț foarte bun.

Cantonul forestier aflat la kilometrul 21, pe DJ 106A, Sibiu – Păltiniș – de fapt o cabană în zona Păltiniș construită acum 50 de ani – va fi scos la vânzare. Consiliul Județean Sibiu a finalizat procesul de evaluare și a înaintat consilierilor propunerea de vânzare, la un preț care ar putea fi considerat o bună afacere. Evaluatorii au estimat că prețul imobilului este de circa 15.000 de euro, iar prețul final propus de CJ este destul de apropiat de această valoare.

Advertisement

Proprietatea care se vinde este compusă dintr-un teren de 810 metri pătrați, cu ieșire chiar la drumul asfaltat, împrejmuit cu gard de beton, pe care se află o construcție cu o suprafață de 94 metri pătrați, construită în 1968. Imobilul se află pe teritoriul comunei Cristian, în extravilanul acestei localități. Potrivit evaluatorilor, clădirea este din lemn, pe o fundație de beton, cu acoperiș cu șarpantă acoperit cu țiglă. Are doar parter, împărțit în 5 camere, 3 holuri, cu suprafața utilă de 79,79 de metri pătrați.

La interior starea este degradată: tencuială parțial căzută, urme de infiltrații din ape pluviale, dușumeaua de scândură deteriorată, la fel și tavanul. Nu există instalații electrice, sanitare și de încălzire. De asemenea, lipsește tâmplăria exterioară sau interioară. Și structura de rezistență este afectată de timp și intemperii: „Structura de rezistență a învelitorii compusă din grinzi, stâlpi, pană , cosoroabă și căpriori din lemn prezintă lații de susținere a țiglelor în anumite zone locale degradări din infiltrațiile de la apele pluviale și încărcarea din zăpadă precum și starea afectată (ardere cu alterarea secțiunii elementului de rezistență) a capetelor căpriorilor dinspre stradă , capete degradate care prezintă urme ale unui incendiu local cu regim și perioadă de producere necunoscute”, se arată în descrierea clădirii.

Evaluatorii au reușit să aprecieze că prețul terenului în zona în care se află cantonul ar fi de 9 euro pe metru pătrat, astfel că valoarea acestuia ar fi de 7.200 de euro. Construcția a fost evaluată la un preț de 7.854 de euro, având în vedere starea degradată în care se prezintă. În total, prețul întreg al proprietății a fost evaluat la 15.054 de euro, respectiv 70.179 de lei. Pe de altă parte, valoarea de inventar a clădirii în actele CJ este de 67.009 lei. În aceste condiții, angajații Consiliului Județean au stabilit un preț de vânzare mai mare decât cel propus de evaluatori, la 73.503 lei, format din prețul de inventar al terenului și valoarea evaluată a clădirii.

Proiectul de hotărâre care va fi aprobat de consilierii județeni prevede ca vânzarea să se facă în sistem licitație publică cu ofertă în plic închis.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

DELGAZ

Advertisement

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE