19.1 C
Sibiu
sâmbătă, aprilie 13, 2024

Cristina Balerina, un brand creat în plină pandemie, din pasiune pentru ceramică și dragoste pentru dans

Cele mai citite

Dragostea pentru balet, creativitatea și dorința de a se autodepăși au născut un brand ce o caracterizează cel mai bine pe cea care l-a inițiat. Vorbim despre Cristina Balerina, adică despre Cristina Morariu, ce creează produse unicat, dând viață lutului și confecționând produse ceramice. Și-a descoperit pasiunea în timpul pandemiei, când, după ce a lucrat în corporații și, ulterior, în domeniul înfrumusețării, și-a spus că își dorește mai mult. Astfel, după ce a analizat design-ul interior și produsele handmade, s-a oprit la ceramică.

Cristina este Scorpion și se caracterizeazăă o fire justițiară, înflăcărată și creativă. Speră că ceea ce a creat cu atât de multă pasiune să devină un brand.

„Vine din dragostea mea pentru dans și pentru ce n-am ajuns să fac la nivel performant. La 35 de ani m-am apucat de balet, pentru că mi-am dat seama că e mai bine să încerci, chiar dacă nu faci performanță, decât să trăiești cu regretul că n-ai încercat. Nu încercasem până la această vârstă, dar îmi place foarte tare dansul contemporan. Și de acolo, pentru că prietenele mele îmi ziceau Cristina Balerina, am numit și mica mea afacere… Am împlinit trei ani de când fac ceramică. În pandemie, când era totul în lockdown, am putut face cursuri pe care niciodată nu mi le-am imaginat, pentru că nu aveam timp. Am început să studiez un pic design interior. Din una în alta, am ajuns la partea aceasta, dar foarte intens. Adică mă uitam ore întregi la tot felul de filmări despre ceramică și roata olarului. De fapt, cel mai tare m-au atras glazurile, pentru că sunt foarte colorate, vii. Îmi plăcea foarte tare ideea aceasta de a experimenta mereu. Orice combinații faci e ceva nou întotdeauna”, ne povestește Cristina, pentru campania „Produs în Sibiu”.

Primele produse

Își amintește că primul produs creat, în pandemie, a fost un mic bol. Ceea ce a atras-o și a ținut-o pe acest drum a fost, spune ea, dependența de a deschide cuptorul și a vedea ce produse a creat și în ce culori.

„Se spune că 30% e mâna artistului, 30% materialele folosite și restul focul. Când am pus prima poză pe Facebook, cu prima ardere, mi-au scris prietenii că vor să cumpere produsele, că erau frumoase. Sufeream de sindromul impostorului, nu am considerat că sunt destule de bune, nu aș fi știut nici să pun preț. E greu să îți evaluezi munca. Plus că m-am atașat de ele, nici nu voiam să le dau, pentru mine erau fără preț”, spune Cristina.

Aceasta iubește mult ceștile de cafea și untiera franțuzească, care, de altfel, au ajuns și vedetele brandului său. „Untiera e creată pe principiul a două vase care intră unul în altul. Practic, ai mereu unt proaspăt, nu îl mai bagi în frigider”, explică Cristina.

La început, nu a avut încredere în produsele sale, dar, cu timpul, aprecierea oamenilor a făcut-o să continue și să creeze tot mai multe. Primul târg la care a participat Cristina a fost „Frumos. Ceramic. Folositor” din Muzeul ASTRA, unde a cunoscut numeroși meșteri cu care a făcut schimb de experiență și a legat prietenii.

Inspirație cu priveliște

Cristina își începe ziua în atelierul din curtea casei ei, care, de altfel, are o priveliște de basm. 

„E un vibe foarte bun aici. Dimineața încep să separ lutul, să îl cântăresc. Lucrez la roată până îmi sunt murate buricele degetelor. Apoi fac pauză de la roată și pregătesc tortițele de la căni. Am decis să îmi așez atelierul într-un anumit fel, ca să am priveliște. Eu mă simt foarte bine în natură, e un sentiment fain. Iarna, când răsăritul e mai târziu, îl prind în atelier. Sunt culorile acelea fantastice, îmi place foarte tare combinația dintre cald și rece, pe care o găsești la răsărit, respectiv apus. Adică cerul care e rece și flacăra. Am reușit să reproduc această combinație, am câteva glazuri”, spune Cristina.

“Când mă despart de produsele mele, nu mă simt bine

Aceasta se simte norocoasă că a reușit să găsească acest drum către artă care o împlinește nespus. De altfel, se simte încurajată de prieteni și familie.

Un „ingredient” principal în produsele sale îl constituie starea sa. „Dacă nu ești ok, nu îți iese nimic. Când mă despart de produsele mele, nu mă simt bine. Dar când văd poze pe Facebook de exemplu că oamenii sunt mulțumiți mă încarc de energie. Mi se pare fantastic că cineva apreciază munca mea, că vrea produsele mele”, spune Cristina.

Produsele Cristinei pot fi văzute la Jujube, pe strada Faurului nr. 19A, dar și online, pe www.cristinabalerina.ro.

De altfel, afacerea sa are și pagini de Facebook și Instagram, Cristina Balerina.

Alte recomandări:
Ceramica de Nocrich
Tonal
Poemi
Ergoceramic

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

spot_img
spot_img
Ultimele știri

Lansarea candidaților PNL Sibiu la alegerile locale. Show-electoral și propagandă liberală

Cosmin PALPNL Sibiu și-a lansat candidații pentru alegerile locale din 9 iunie, vineri seara, la Redal Expo.Raluca Turcan, președintele...
spot_img
Shortcode field is empty!

Știri pe același subiect