Connect with us

Administrație

Reguli noi pentru trotinetiști: fără alcool, viraje pe lângă trotinetă și respectarea semafoarelor

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Reglementarea circulației trotinetelor electrice pe drumurile publice este tot mai aproape de legiferare, pe măsură ce autoritățile realizează pericolul pe care acest mijloc de transport îl prezintă pentru pietoni, dar și pentru cei care folosesc trotinetele electrice.

Proiectul de ordonanță de urgență care va reglementa circulația trotinetelor pe drumurile publice a trecut de faza dezbaterilor publice și urmează să fie aprobat de guvern. El va modifica Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002, astfel încât trotinetele electrice să fie prevăzute în cele mai multe dintre articolele referitoare la biciclete. De asemenea, vor exista și unele prevederi specifice acestui mijloc de transport.

Printre cele mai importante prevederi care au fost prevăzute în proiectul de HG sunt cele legate de viteza trotinetei, de consumul de alcool al persoanelor aflate pe trotinetă, dar și de starea tehnică a acestor vehicule.

PUBLICITATE

Dintre prevederile care au rămas după dezbatere este cel legat de alcool:

„Art. 161  – (1) Se interzice conducătorului de bicicletă sau trotinetă electrică, după caz:

a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificația “Accesul interzis bicicletelor”;

PUBLICITATE

b) să învețe să conducă biciclete sau trotinete electrice, după caz, pe drumurile intens circulate;

c) să circule pe trotuare, cu excepția cazului când pe acestea sunt amenajate piste pentru biciclete;

d) să circule în paralel, cu excepția situațiilor când participă la competiții sportive organizate;

PUBLICITATE

e) să circule în timp ce se află sub influența alcoolului ori a substanțelor psihoactive;

f) să se țină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;”, este prevăzut în proiectul de HG.

Forma finală, care a fost reținută pentru înaintare în ședință de guvern, pentru aprobare, prevede și obligativitatea celor care conduc trotinete electrice să respecte culorile semafoarelor. Este vorba despre semafoarele speciale pentru biciclete, care pot fi prezente la intersecția pistelor de biciclete cu carosabilul sau în zona trecerilor de pietoni. De asemenea, marcajele pentru biciclete vor fi obligatorii și pentru cei cu trotineta electrică.

PUBLICITATE

Una dintre cele mai importante prevederi regăsite în proiectul de HG a fost cea referitoare la viteza maximă a bicicletelor și trotinetelor. Inițial, era propusă limita de 30 km/h, însă în cadrul dezbaterii publice propunerea de eliminare a acestei restricții a fost acceptată. Motivația a fost legată de faptul că trotinetele electrice sunt limitate constructiv la 25 km/h, iar în cazul bicicletelor o astfel de restricție ar putea afecta practicarea ciclismului de masă.

O altă prevedere extrem de importantă este modul în care trotinetele vor schimba direcția de mers. Noua propunere care a trecut de dezbatere este ca utilizatorii de trotinete să se deplaseze pe lângă ele atunci când schimbă direcția de mers. Propunerea de utilizare a semnalului cu mâna, similar cu bicicliștii, a fost repsinsă, deoarece s-a invocat riscul de dezechilibrare, în cazul acestui vehicul.

Trotinetiștii vor avea și ei prioritate, similar cu bicicletele, în fața mașinilor care virează la stânga sau dreapta, în timp ce ei se deplasează pe pistă de biciclete. În schimb, va fi interzis pentru trotinete să circule pe drumurile pe care este interzisă circulația bicicletelor, semnalizată ca atare. De asemenea, va fi interzisă circulația trotinetelor pe trotuare, cu excepția cazului în care este amenajată o pistă pe acestea.

PUBLICITATE

O serie de alte prevederi care sunt valabile pentru bicicliștii care circulă pe drumurile publice vor fi obligatorii pentru persoanele cu trotinetă electrică: deținerea unui act de identitate, traversarea pe trecere de pietoni, purtarea de vestă reflectorizantă pe drumurile fără iluminat public, menținerea ambelor mâini pe ghidon și multe altele.

Proiectul de HG mai face modificări ale OUG 185 și în alte articole, care nu au legătură cu trotinetele electrice. De exemplu, se propune introducerea de numere de înmatriculare verzi, pentru vehicule electrice.

Reguli pentru trotinetele închiriate în Sibiu

PUBLICITATE

În cadrul dezbaterii, au fost propuse o serie de Reguli destinate operatorilor de trotinete, însă reprezentanții MAI și ai guvernului au respins această propunere, cu motivarea că ele ar trebui reglementate de un act normativ superior.

O parte din aceste prevederi se regăsesc acum în proiectul de hotărâre de Consiliu Local Sibiu, pe care l-a înaintat Primăria Sibiu.

Potrivit acestui proiect, ce va fi votat în ședința din 24 iunie, companiile care vor închiria trotinete electrice în Sibiu, pe bază de abonamente, vor fi obligați să respecte o serie de reguli, în special referitoare la amplasarea sau staționarea acestor trotinete pe domeniul public. Va fi interzis acest lucru pe trotuare mai mici de 2 metri, în stațiile de transport în comun, lângă clădiri sau garduri ori rezemate de acestea, pe locurile de parcare pentru automobile, în dreptul trecerilor de pietoni, în zona intersecțiilor, pe șantierele publice, pe capace de canalizare, pe orice alt spațiu care ar periclita siguranța și desfășurarea traficului auto sau pietonal.

PUBLICITATE

Primăria Sibiu propune și o serie de taxe pentru trotinetele amplasate/staționate în locuri nepermise, pe care le va ridica prin intermediul SPADPP. Astfel, pentru o trotinetă ridicată operatorul va plăti 100 de lei pentru ridicare, 100 de lei pentru transport, 25 de lei pe zi pentru depozitare. Trotinetele vor fi eliberate doar după plata acestor sume. Operatorii de trotinete electrice care vor opera astfle de vehicule fără aviz vor plăti o amendă de la 1000 la 2.500 de lei.

În acest moment, și-a anunțat intenția de a închiria trotinete electrice Bolt, operator de servicii de transport auto proaspăt intrat pe piața sibiană.

PUBLICITATE
PUBLICITATE
Comentează

Scrie un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

FOTO & VIDEO Companiile care lucrează la infrastructura din Sibiu lasă în urma lor tot mai multe gunoaie și resturi

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Sibiul este „frământat” în ultimii ani de o mulțime de proiecte de infrastructură, unele pornite de la zero, altele destinate reabilitării și modernizării unor cartiere. Din păcate, companiile de cosntrucții care au contractat lucrări în aceste proiecte lasă în urma lor tot mai multe resturi, moloz, distrugând uneori infrastructura existentă.

Cititorii din zona Țiglari ne-au sesizat faptul că recentele lucrări de modernizare a străzii Țiglari și a zonei adiacente au adus alte probleme locatarilor din zonă. Compania care a efectuat lucrările pe această stradă, Terra Building, a lăsat în urmă o mulțime „urme” care le fac viața mai grea celor care stau acolo. Este vorba despre criblură rămasă de la asfaltări, pete mari de ulei care sunt împrăștiate pe stradă și pe trotuar, dar și zone în care asfaltul existent a fost distrus parțial de camioanele companiei.

O altă lucrare pe care ne-au sesizat-o sibienii este cea de pe strada Bâlea. Aici a fost înlocuită țeava principală de gaze, o intervenție care a adus bătăi de cap locatarilor și celor care tranzitează această stradă. După ce s-au confruntat cu o lucrare neîngrijită, care a însemnat gropi neprotejate, pietriș aruncat pe carosabil, spații neamenajate corespunzător pentru trecerea pietonilor, la finalul lucrărilor, o bună parte din trotuare stă acoperită cu praf și pământ, bordurile instalate în urmă cu câțiva ani sunt distruse de mașinile de mare tonaj, iar reparațiile făcute de firma care a lucrat la acest proiect sunt superficiale, cu asfalt care va ieși, probabil, la prima ninsoare.

Am solicitat Primăriei Sibiu un punct de vedere referitor la răspunderea pe care o au aceste companii și vom publica poziția instituției imediat ce va fi transmisă, pentru a afla cine trebuie, conform contractelor, să repună infrastructura în starea inițială, după astfel de lucrări. Am cerut primăriei inclusiv o situație a sancțiunilor aplicate în ultimii ani companiilor care au lăsat în urma lor resturi și au distrus infrastructura existentă.

str Tiglari Terra Building (1)
str Tiglari Terra Building (2)
str Tiglari Terra Building (3)
str Tiglari Terra Building (4)

Așa arată str Țiglari după plecarea muncitorilor.

str Balea gaze (1)
str Balea gaze (2)

Așa arată Str. Bâlea după plecarea muncitorilor.

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

Primăria Sibiu: „Depuneți declarații pentru imobilele nelocuite, pentru scutirea de la plata taxei de salubrizare!”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Administrația sibiană atrage atenția celor care dețin imobile nelocuite că este nevoie de o declarație anuală în care să precizeze că imobilele respective nu sunt locuite, astfel încât să fie scutiți de plata taxei speciale.

Sistemul de taxare pentru ridicarea gunoiului în Sibiu a fost modificat la începutul acestui an, astfel că noul Regulament privind taxa de salubrizare, care a intrat în vigoare în 1 februarie 2021, prevede scutirea de taxă a proprietarilor de imobile nelocuite.

Pentru a beneficia de această prevedere cei care dețin imobile nelocuite/nefuncționale au obligația să depună anual o declarație de impunere. Obligația este în vigoare chiar dacă au fost depuse astfel de declarații în perioada 2016 – 2020. Potrivit primăriei, măsura a fost luată pentru ca situația acestor imobile să fie actualizată în baza de date a Direcției Fiscale.

Termenul limită de depunere a declarației pentru anul în curs a fost prelungit până în 30 septembrie 2021. Sibienii care dețin imobile nelocuite sunt rugați să depună declarația până la data menționată, împreună cu confirmarea din partea asociației de proprietari/locatari – în cazul imobilelor ce fac parte din asociații sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncțional, în cazul celorlalte imobile.

Formularul pentru această declarație poate fi descărcat de aici: https://www.sibiu.ro/ro2/pdf/formulare/Declaratie_de_impunere_stabilire_taxa_speciala_de_salubrizare.pdf

Pentru declarației există și opțiunea trimiterii online, pe email, la adresa declaratie.salubrizare@sibiu.ro sau pe portalul de e-administrație, accesibil de pe site-ul sibiu.ro, pentru cei care au cont, la secțiunea Taxe și Impozite, prin mesaj.

În situația în proprietarii acestor imobile nu depun declarația până în data de 30 septembrie, se va stabili din oficiu o taxă de salubrizare pentru perioada 1 februarie 2021 – 31 decembrie 2021  în cuantum penalizator egal cu dublul valorii abonamentului PRACTIC, adică 84 de lei/lună.

CITEȘTE MAI MULT

Administrație

HARTA Noi detalii despre închiderile de străzi din Sibiu, în „Săptămâna Europeană a Mobilității”

Gabriel Dogaru

Publicat

pe

Primăria Sibiu a revenit cu noi informații detaliate despre străzile din centrul Sibiului care vor fi închise în perioada 17 – 19 septembrie, adică în weekendul care urmează. Restricțiile vor fi valabile între 8.00 și 20.00.

Evenimentul care a condus la decizia închiderii unor artere de circulație din Sibiu este Săptămâna Europeană a Mobilității, o manifestare la nivel european în care s-a înscris și orașul nostru. Ea va fi marcată în Sibiu printr-o serie de evenimente stradale, la care sunt invitați toți sibienii.

Scopul principal al Săptămânii Europene a Mobilității este cel de descurajare a utilizării mașinii personale pentru transportul urban. Din acest motiv, accesul mașinilor pe unele străzi și în anumite parcări din centrul istoric va fi oprit, în zilele de 17,18 și 19 septembrie.

Spațiile închise, de vineri, 17 septembrie, ora 08.00 până duminică, 19 septembrie, ora 20.00, vor fi:

  • Piața Schiller,
  • strada Arhivelor,
  • Piața Mică,
  • str. Mitropoliei, de la str. Tribunei până la str. Al. Odobescu
  • str. Al. Odobescu, de la str. Mitropoliei până la intersecția cu str. Konrad Haas
  • str. Cetății.
  • strada Centumvirilor.

Primăria spune că locuitorilor de pe străzile Mitropoliei și Cetății li se va permite accesul cu mașina către proprietăți. De asemenea, excepție vor face microbuzele electrice care circulă pe Linia Verde din centrul istoric, acestea fiind non-poluante și constituind o alternativă de deplasare.

De asemenea, strada Avram Iancu va fi închisă traficului între Piața Mare și intersecția cu str. General Magheru, dar doar sâmbătă, 18 septembrie, în intervalul orar  08.00 – 18.00.

închideri trafic Mobility Week

CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE