fbpx
Connect with us

Economie

Restaurantele ar putea fi deschise în funcție de rata de vaccinare din localitate

Redactia Sibiu 100%

Published

on

Premierul Florin Cîțu se gândește la o nouă variantă prin care poate stimula populația să se vaccineze și în același timp să poată permite restaurantelor să-și deschidă spațiile interioare, indiferent de rata de incidență din localitate.

Prim-ministrul Cîţu a declarat că după 1 iunie se poate discuta despre unele măsuri de relaxare, dând ca exemplu faptul că restaurantele ar putea fi deschise la o capacitate de 30-40% indiferent de rata de incidenţă a cazurilor de COVID-19, dar ar putea lega această deschidere inclusiv de gradul de vaccinare din localitate.

„Cred că putem să discutăm după 1 iunie de unele măsuri de relaxare. Masca – nu cred că este momentul, în spaţiul public. Putem să discutăm de evenimente unde oamenii sunt vaccinaţi, putem să discutăm de restaurante care, de exemplu, să nu mai fie legate de rata de incidenţă dacă tot personalul dintr-un restaurant este vaccinat. Suntem într-un municipiu sau într-un oraş în care avem o rată de vaccinare mai mare – putem să gândim măsuri care să ne spună că restaurantele nu mai depind de rata de incidenţă, rămân deschise cu 30%-40%. (…) Acum putem să vorbim de altfel de turism în ţară dacă ne vaccinăm”, a spus Florin Cîţu într-o emisiune TVR 1.

Advertisement

Anterior, Florin Cîțu a propus ca restaurantele să poată funcționa și la interior, dacă personalul angajat va fi vacccinat.

Premierul își propune să ajungă la un număr de 5 milioane de români vaccinați la 1 iunie.

„Ieri am depăşit 3 milioane. Sunt 3 milioane de persoane vaccinate. E important, pentru că asta înseamnă 20% de persoane vaccinate. Avem un obiectiv ca la 1 iunie să avem 5 milioane de persoane vaccinate, peste 30% dintre persoanele care ar trebui să fie vaccinate, persoanele adulte. E important, pentru că ne-am uitat la ţările care până acum au avut un grad mai mare de vaccinare, mai rapid decât noi şi aici au început să introducă măsuri sau să scoată din măsurile pe care le aveau pentru a ne apropia de realitate. Această ţintă de 5 milioane e foarte importantă. E foarte realistă”, a mai spus Cîțu.

Advertisement

Cîţu a mai amintit că le-a propus autorităților locale ca în fiecare week-end să aibă loc câte un maraton de vaccinare, așa cum s-a derulat la Timișoara.

„Nu există altă soluţie. Nu putem să găsim altă soluţie, nu avem altă soluţie în acest moment decât să ne vaccinăm. Campania aceasta de vaccinare nu reprezintă un moft, nu este un obiectiv al acestui Guvern. Este o campanie pentru viaţă. Uitaţi-vă prin ce am trecut anul trecut, uitaţi-vă la numărul de persoane care au murit. (…) Este o campanie pentru a reveni la normalitate şi pentru a trăi o viaţă normală”, a declarat Florin Cîţu.

Advertisement

Economie

Peste 75% dintre companiile din România sunt fraudate de proprii angajaţi (analiză)

Avatar

Published

on

Companiile din România sunt fraudate de proprii angajaţi în aproape opt din zece cazuri (peste 75%), iar printre cele mai întâlnite tipuri de fraudă se află manipularea împrumuturilor bancare sau compromiterea e-mailului cu ajutor din interiorul companiei, relevă o analiză a Corporate Intelligence Agency, publicată luni.

În acelaşi context, datele Asociaţiei Examinatorilor de Fraudă Certificaţi (ACFE) arată că, la nivel internaţional, companiile, instituţiile statului şi asociaţiile non-profit pierd anual 5% din venituri, în medie, din cauza fraudelor comise de proprii angajaţi, manageri şi chiar acţionari.

“Prejudiciile financiare nu sunt însă singurele urmări cauzate de fraudele interne. Companiile suferă prejudicii masive ca urmare a acestui fenomen, care pot duce până la pierderea credibilităţii şi a încrederii acordate de piaţă. Mai mult, în anumite cazuri, fraudele interne pot duce la investigaţii penale împotriva companiilor şi la atragerea răspunderii penale a acestora”, se menţionează în analiză.

Potrivit sursei citate, cele mai întâlnite tipuri de fraudă sunt: diferite scheme de conflicte de interese – probabil una dintre cele mai întâlnite scheme de fraudă în Europa Centrală şi de Est: angajaţii determină sau influenţează alocarea contractelor pentru companiile fondate sau controlate de aceştia sau de rudele lor (tipologie frecvent întâlnită în fiecare industrie); tratament preferenţial sau alocare de contracte acordate anumitor parteneri de afaceri – observate, de obicei, în industria farmaceutică, retail şi la dezvoltatorii imobiliari; manipularea poliţelor de asigurare, în special prin aranjamente ilicite între angajaţii departamentului antifraudă şi clienţi; manipularea împrumuturilor bancare; compromiterea email-ului cu ajutor din interiorul companiei; deturnarea sau furtul de bunuri (utilizarea neautorizată a maşinilor companiei, laptopurilor, utilajelor de orice fel), de asemenea, observate foarte frecvent în fiecare industrie.

Companiile care generează cele mai multe solicitări sunt din industriile de retail, investment, banking, producţie, farmaceutică, IT, oil & gas, construcţii, logistică, asigurări, telecom, management, servicii industriale etc.

În România, mai mult de 75% dintre companiile din România sunt fraudate chiar de proprii angajaţi, reiese din cercetarea de specialitate.

Corporate Intelligence Agency este o companie de management al riscului dedicată exclusiv mediului de afaceri, specializată în identificarea şi atenuarea potenţialelor riscuri sau ameninţări la adresa securităţii şi integrităţii partenerilor.

Serviciile Corporate Intelligence Agency se adresează tuturor companiilor şi corporaţiilor care înţeleg importanţa utilizării unor profesionişti pentru obţinerea de cunoaştere asupra unor teme, pieţe, sau situaţii de interes, precum şi reducerea riscurilor sau vulnerabilităţilor în domenii ce pot afecta securitatea companiei. (AGERPRES)

Advertisement
Continue Reading

Administrație

Investiție turistică sau bani aruncați? De vânzare canton forestier la Păltiniș, pentru numai 15.000 de euro

Gabriel Dogaru

Published

on

Cei care doresc să-și facă o căsuță de vacanță în zona Păltiniș sau vor să-și pună pe picioare o mică afacere de alimentație publică pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri din județ, pe care turiștii mișună toată ziua, pot începe cu un canton pe care Consiliul Județean îl vinde la un preț foarte bun.

Cantonul forestier aflat la kilometrul 21, pe DJ 106A, Sibiu – Păltiniș – de fapt o cabană în zona Păltiniș construită acum 50 de ani – va fi scos la vânzare. Consiliul Județean Sibiu a finalizat procesul de evaluare și a înaintat consilierilor propunerea de vânzare, la un preț care ar putea fi considerat o bună afacere. Evaluatorii au estimat că prețul imobilului este de circa 15.000 de euro, iar prețul final propus de CJ este destul de apropiat de această valoare.

Advertisement

Proprietatea care se vinde este compusă dintr-un teren de 810 metri pătrați, cu ieșire chiar la drumul asfaltat, împrejmuit cu gard de beton, pe care se află o construcție cu o suprafață de 94 metri pătrați, construită în 1968. Imobilul se află pe teritoriul comunei Cristian, în extravilanul acestei localități. Potrivit evaluatorilor, clădirea este din lemn, pe o fundație de beton, cu acoperiș cu șarpantă acoperit cu țiglă. Are doar parter, împărțit în 5 camere, 3 holuri, cu suprafața utilă de 79,79 de metri pătrați.

La interior starea este degradată: tencuială parțial căzută, urme de infiltrații din ape pluviale, dușumeaua de scândură deteriorată, la fel și tavanul. Nu există instalații electrice, sanitare și de încălzire. De asemenea, lipsește tâmplăria exterioară sau interioară. Și structura de rezistență este afectată de timp și intemperii: „Structura de rezistență a învelitorii compusă din grinzi, stâlpi, pană , cosoroabă și căpriori din lemn prezintă lații de susținere a țiglelor în anumite zone locale degradări din infiltrațiile de la apele pluviale și încărcarea din zăpadă precum și starea afectată (ardere cu alterarea secțiunii elementului de rezistență) a capetelor căpriorilor dinspre stradă , capete degradate care prezintă urme ale unui incendiu local cu regim și perioadă de producere necunoscute”, se arată în descrierea clădirii.

Evaluatorii au reușit să aprecieze că prețul terenului în zona în care se află cantonul ar fi de 9 euro pe metru pătrat, astfel că valoarea acestuia ar fi de 7.200 de euro. Construcția a fost evaluată la un preț de 7.854 de euro, având în vedere starea degradată în care se prezintă. În total, prețul întreg al proprietății a fost evaluat la 15.054 de euro, respectiv 70.179 de lei. Pe de altă parte, valoarea de inventar a clădirii în actele CJ este de 67.009 lei. În aceste condiții, angajații Consiliului Județean au stabilit un preț de vânzare mai mare decât cel propus de evaluatori, la 73.503 lei, format din prețul de inventar al terenului și valoarea evaluată a clădirii.

Proiectul de hotărâre care va fi aprobat de consilierii județeni prevede ca vânzarea să se facă în sistem licitație publică cu ofertă în plic închis.

Advertisement
Continue Reading

Economie

Ion Sterian, numit director general la Transgaz Mediaş

Avatar

Published

on

Consiliul de Administraţie al Transgaz l-a numit pe Ion Sterian director general al companiei, în urma încheierii procedurii de selecţie derulate conform Ordonanţei nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă. De asemenea, Marius Vasile Lupean a fost numit în funcţia de director financiar al societăţii.

“Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale ‘Transgaz’ SA îi informează pe toţi cei interesaţi că a fost încheiată procedura de selecţie pentru postul de Director General şi Director Financiar ai companiei, în conformitate cu prevederile OUG nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare şi cu prevederile HG nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din OUG nr. 109/2011.

Advertisement

Urmare a încheierii procedurii de selecţie şi recomandării Comitetului de Nominalizare şi Remunerare, Consiliul de Administraţie al SNTGN Transgaz SA a numit prin Hotărârea nr. 22/27.07.2021 pe domnul Ion Sterian în funcţia de Director General şi pe domnul Marius Vasile Lupean în funcţia de Director Financiar”, se menţionează într-un raport al societăţii remis marţi Bursei de Valori Bucureşti.

Societatea Naţională de Transport al Gazelor Naturale Transgaz este operatorul tehnic al sistemului naţional de transport şi răspunde de funcţionarea acestuia în condiţii de calitate, siguranţă, eficienţă economică şi protecţie a mediului înconjurător. (AGERPRES)

FOTO: ziare.com

Advertisement

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

DELGAZ

Advertisement

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE