fbpx
Amenzi și permise suspendate în cadrul acțiunilor de la trecerile de cale ferată din județ
Peste 4.500 de kilograme de deșeuri strânse la “Let’s do it, Mediaș”
Sărbătoare la han: “Școala Medievală – Gastronomia Militară în secolul al XV-lea”
Premiile Astra Film Festival 2019 – ”Teach”, cel mai bun documentar românesc, dezvoltat la Sibiu
Măgura Cisnădie a suferit prima înfrângere din acest sezon
Viitorul Șelimbăr a promovat în  Liga a III-a
CSU a câștigat primul meci din acest sezon
FC Hermannstadt va întâlni ultima clasată
Consiliere gratuită antidepresie
Diana Panța a câștigat o medalie la Maratonul Internațional București
CSM Mediaș s-a calificat în faza a doua a Cupei României
Gaz Metan întâlnește Dinamo, în primul test adevărat al sezonului
Primăria Sibiu amână cu o zi startul votului în bugetarea participativă din 2019
Participanți din zece țări, la Conferința Gastronomică Internațională de la Biblioteca ASTRA
TNRS, în sărbătoare. Actrița Raluca Iani împlinește 39 de ani
TNRS joacă, în acest sfârșit de săptămână, cu casa închisă

Premiul Nobel pentru medicină a fost câștigat de trei cercetători care ușurează drumul în lupta cu cancerul și alte boli grave

A fost acordat premiul Nobel pentru medicină și fiziologie. Anul acesta au fost premiați cercetătorii Gregg L. Semenza, Peter J.Ratcliffe şi William G.Kaelin Jr., pentru studiile privind adaptarea celulelor la schimbările nivelurilor de oxigen. Descoperirea deschide calea pentru dezvoltarea unor noi și promițătoare strategii de combatere a cancerului, anemiei și altor boli. Premiul Nobel pentru sănătate se decernează anual pentru descoperiri majore în domeniul medicinei şi al ştiinţelor naturii.

William G. Kaelin Jr, Sir Peter J. Ratcliffe și Gregg L. Semenza au identificat mecanismele moleculare prin care sunt reglate la nivel genetic răspunsurile organismului la variațiile nivelului de oxigen. Printre aplicațiile descoperirilor lor se numără și posibilitatea stopării dezvoltării diferitelor tipuri de tumori canceroase.

Importanţa fundamentală a oxigenului a fost înţeleasă cu câteva secole în urmă, însă modul în care celulele se adaptează la modificarea nivelurilor de oxigen a fost multă vreme un mister. Premiul Nobel pentru Medicină din acest an recompensează studiul care dezvăluie mecanismele moleculare care stau la baza modului în care celulele se adaptează la variaţiile cantităţii de oxigen disponibil.

Detectarea nivelului de oxigen disponibil este esenţial pentru un număr mare de afecţiuni. Descoperirile laureaţilor din acest an, care au identificat mecanismul molecular ce reglează activitatea genelor ca răspuns la diferite niveluri de oxigen, au o importanţă fundamentală pentru fiziologie şi deschid calea către noi strategii promiţătoare de combatere a anemiei, cancerului şi a multor alte boli.

Cine sunt cei trei câștigători? William G. Kaelin jr. este cercetător american, profesor de medicină la Universitatea Harvard, Sir Peter J. Ratcliffe este cercetător britanic, profesor la Universitatea Oxford, iar Gregg L. Semenza este cercetător american, profesor la Johns Hopkins University.

În 2019, valoarea fiecărui premiu Nobel este de nouă milioane de coroane suedeze, aproximativ 827 de mii de euro. Cei trei premianți pentru Medicină și fiziologie vor împărți suma primită.

Anul trecut au fost premiați doi imunologi, cercetătorul american James P. Allison şi omul de ştiinţă japonez Tasuku Honjo pentru realizările lor în ceea ce priveşte noi terapii împotriva cancerului.