fbpx
FOTO: Acoperișul unei case din Bazna a luat foc
FOTO Eternitatea străzilor de pământ din Sibiul cu trei stele Michelin
5 și 10 lei, prețurile biletelor la “finala campionatului” pentru Gaz Metan
Zeci de străzi din Sibiu, fără curent electric
În weekend, “Pe urmele lui Dragobete”, în Muzeul din Dumbrava Sibiului
Cursul euro/leu a depășit din nou pragul de 4,78
Băut la volan, a lovit un cap de pod
Tânăr condamnat pentru tentativă de omor, reținut de polițiști
Urmărit pentru înșelăciune în Germania, prins la Mediaș
Dosar penal pentru un copac tăiat
Pieton în comă după un accident rutier. Șoferul, descoperit după 4 ore
Tâlharul din Sibiu, arestat preventiv pentru 30 de zile
Cursuri suspendate din cauza virozelor pentru două clase de la Școala Gimnazială nr. 25 din Sibiu
Încep lucrările la strada Papiu Ilarian, se deschide traficul rutier pe strada Cetății
ELEVI ÎN VIZITĂ LA UZINA DE APĂ ”DUMBRAVA”
FOTO – Campania “Îmbrățișează-i pe cei nevoiași” a ajuns la final
S-a răsturnat cu mașina pe DN 14
FOTO: Incendiu la subsolul unei case din Șura Mare
Greva la finante, 60 de angajati au iesit in fata institutiei

Premiul Nobel pentru medicină a fost câștigat de trei cercetători care ușurează drumul în lupta cu cancerul și alte boli grave

A fost acordat premiul Nobel pentru medicină și fiziologie. Anul acesta au fost premiați cercetătorii Gregg L. Semenza, Peter J.Ratcliffe şi William G.Kaelin Jr., pentru studiile privind adaptarea celulelor la schimbările nivelurilor de oxigen. Descoperirea deschide calea pentru dezvoltarea unor noi și promițătoare strategii de combatere a cancerului, anemiei și altor boli. Premiul Nobel pentru sănătate se decernează anual pentru descoperiri majore în domeniul medicinei şi al ştiinţelor naturii.

William G. Kaelin Jr, Sir Peter J. Ratcliffe și Gregg L. Semenza au identificat mecanismele moleculare prin care sunt reglate la nivel genetic răspunsurile organismului la variațiile nivelului de oxigen. Printre aplicațiile descoperirilor lor se numără și posibilitatea stopării dezvoltării diferitelor tipuri de tumori canceroase.

Importanţa fundamentală a oxigenului a fost înţeleasă cu câteva secole în urmă, însă modul în care celulele se adaptează la modificarea nivelurilor de oxigen a fost multă vreme un mister. Premiul Nobel pentru Medicină din acest an recompensează studiul care dezvăluie mecanismele moleculare care stau la baza modului în care celulele se adaptează la variaţiile cantităţii de oxigen disponibil.

Detectarea nivelului de oxigen disponibil este esenţial pentru un număr mare de afecţiuni. Descoperirile laureaţilor din acest an, care au identificat mecanismul molecular ce reglează activitatea genelor ca răspuns la diferite niveluri de oxigen, au o importanţă fundamentală pentru fiziologie şi deschid calea către noi strategii promiţătoare de combatere a anemiei, cancerului şi a multor alte boli.

CITEȘTE ALTEȘTIRI

Cine sunt cei trei câștigători? William G. Kaelin jr. este cercetător american, profesor de medicină la Universitatea Harvard, Sir Peter J. Ratcliffe este cercetător britanic, profesor la Universitatea Oxford, iar Gregg L. Semenza este cercetător american, profesor la Johns Hopkins University.

În 2019, valoarea fiecărui premiu Nobel este de nouă milioane de coroane suedeze, aproximativ 827 de mii de euro. Cei trei premianți pentru Medicină și fiziologie vor împărți suma primită.

Anul trecut au fost premiați doi imunologi, cercetătorul american James P. Allison şi omul de ştiinţă japonez Tasuku Honjo pentru realizările lor în ceea ce priveşte noi terapii împotriva cancerului.