Connect with us

Educatie

Sorin Cîmpeanu: creșterile salariale ale pofesorilor se vor face în funcție de performanță

Avatar

Publicat

pe

Ministrul educației a declarat că salariile profesorilor vor crește odată cu transpunerea în legislație a prevederilor din proiectul România Educată.

Odată cu examenele de Bacalaureat și Evaluarea Națională din acest an, au apărut multe discuții în domeniul educației. Marea problemă din acest an a fost modul în care unii profesori au evaluat lucrările și diferența foarte mare dintre nota inițială și cea de după contestații. Ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat încă de atunci că se vor lua măsuri pentru a îndepărta pe viitor orice altă problemă de acest fel.

PUBLICITATE

,,Pentru o educație de calitate este necesară implementarea unor mecanisme care să facă atractivă profesia de dascăl. Aceste mecanisme vor face parte din noul pachet legislativ care urmează proiectului România Educată, care are ca prim termen 1 august – constituirea grupului de lucru interministerial, apoi 10 septembrie – planul de implementare, apoi 1 octombrie un pachet legislativ din care vor trebui să facă parte și măsuri de susținere a activității carierei didactice, creșteri salariale care să se facă în funcție de performanță și de asemenea, pentru a susține echitatea. Mă refer îndeosebi la sistemul de salarizare și de finanțare al școlilor în mediul rural, dar nu numai”, a declarat acesta la Digi24.

Chiar dacă pachetul legislativ are ca termen data de 1 octombrie, ministrul spune că este o dată extrem de ambițioasă. Astfel, în acea dată, conform spuselor sale, abia vor avea loc consultările.

,,Aceste propuneri vor fi lansate în consultare publică și politică și în măsura în care vom ajunge la un nivel comun, ele vor face obiectul unei Legi a educației, o lege care să prevadă inclusiv această salarizare atractivă pentru acei dascăli care își aduc contribuția la îmbunătățirea și transformarea sistemului românesc al educației”, a completat acesta.

PUBLICITATE

În ceea ce privește procentajul majorării salariale și data din care se vor lua aceste măsuri, Cîmpeanu nu a vrut să dea un răspuns. Acesta consideră că ar fi iresponsabil să dea un răspuns în legătură cu asta înainte de a se consulta cu cei îndreptățiți să se pronunțe în acest sens.

În acest an salariile profesorilor ar trebui să ajungă la nivelul prevăzut in grila de salarizare pentru anul 2022. Aceștia au primit de la 1 ianuare 2020 două tranșe de ¼ din diferența dintre salariul de bază prevăzu de lege pentru 2022 și cel din luna decembrie 2018. Ministrul educației a afirmat faptul că din cauza birocrației excesive, în acet moment o parte dintre profesori nu și-au primit banii pentru orele remediale.

PUBLICITATE

Educatie

Încă 7 cazuri de COVID în rândul elevilor şi cadrelor didactice sibiene

Avatar

Publicat

pe

Şapte cazuri noi de coronavirus au fost descoperite în unităţile de învăţământ sibiene în cursul zilei de joi.

Au fost raportate cazuri de preșcolari, elevi sau cadre didactice depistate pozitiv la virusul SARS-CoV-2 la Liceul Tehnologic ”Independența” Sibiu, clasa a IX-a C, unde un elev a fost confirmat pozitiv, iar alţi 24 de elevi vor desfășura orele în sistem online sau la Colegiul Național ”Gheorghe Lazăr” Sibiu, în clasa a VII-a A, unelev fiind confirmat pozitiv, iar 32 elevi vor desfășura orele în sistem online.

La Școala Gimnazială 3 din Cisnădie 3 cadre didactice au fost confirmate pozitiv, iar în acest caz cursurile nu se suspendă. La Grădinița cu Program Prelungit ”Bucuria Copiilor” Mediaș, la grupa mijlocie, cadru didactic a fost confirmat pozitiv, iar 25 de preșcolari vor desfășura orele în sistem online. În sfârşit, la Centrul de Educație Incluzivă Nr. 1 Sibiu un cadru didactic este confirmat pozitiv. În acest caz, cursurile nu se suspendă.

De la debutul semestrului I al anului școlar 2021 – 2022, un număr de 15 cadre didactice și 16 elevi au fost depistați pozitivi la virusul SARS-CoV-2.

Astăzi, în județul Sibiu un număr de 343 preșcolari și elevi din unitățile de învățământ, desfăşoară orele în sistem online.

CITEȘTE MAI MULT

Educatie

Sindicate: Vom ataca în instanţă actele normative care obligă angajaţii din învăţământ să se testeze pe banii lor

Redactia Sibiu 100%

Publicat

pe

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţia Sindicatelor din Educaţie ”Spiru Haret” anunţă că vor da în judecată statul dacă angajaţii din învăţământ vor fi obligaţi să facă teste Covid-19 pe banii lor.

“Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţia Sindicatelor din Educaţie ‘Spiru Haret’ – federaţii sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar – avertizează Guvernul României că va ataca în justiţie orice act prin care angajaţii din învăţământ vor fi obligaţi să se testeze pe banii lor pentru depistarea COVID -19”, se menţionează într-un comunicat al celor două organizaţii sindicale.

Acestea subliniază că, înainte să aplice o astfel de măsură, prin care să oblige angajaţii din învăţământ care nu s-au vaccinat împotriva COVID 19 să-şi plătească testele, premierul “ar trebui să lectureze” Codul Muncii, care, la art. 175 alin (4) prevede că: “Măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă nu pot să determine, în niciun caz, obligaţii financiare pentru salariaţi”.

“Ţinând cont de acest articol, şi nu numai, orice sumă pentru asigurarea sănătăţii angajatului la locul de muncă trebuie asigurată de angajator. În plus, Guvernul şi-a asumat, încă din martie 2021, să vaccineze 70% din populaţie, cifră care conducea la imunizarea de masă”, spun sindicaliştii.

Ei consideră că, dacă Executivul îşi respecta obiectivul şi, prin campaniile publice, determina 70% din populaţia României să se vaccineze, se ajungea la imunizarea de masă şi nu mai eram sub ameninţarea valului 4 al pandemiei.

“Eşecul guvernanţilor nu trebuie decontat de angajaţii din învăţământ. Având în vedere cele prezentate mai sus şi ţinând cont că peste 60% (193.430 de persoane) dintre angajaţii din învăţământ s-au vaccinat deja, considerăm că orice act normativ prin care se vrea introducerea testării cu plată este atât ilegal, cât şi imoral”, precizează reprezentanţii celor două organizaţii sindicale. (AGERPRES)

CITEȘTE MAI MULT

Comunicate de presa

Devino voluntar pentru copiii din centrele de plasament din Sibiu

Publicitate

Publicat

pe

De ce aleg unii sibieni să facă voluntariat

Programul educațional Ajungem MARI a demarat o nouă campanie de înscrieri pentru voluntari care să le fie alături copiilor din centrele de plasament, apartamentele și căsuțele de tip familial. Doritorii, care vor face activități online și fizic alături de tineri timp de opt luni, se pot înscrie până pe 26 septembrie.

În județul Sibiu, cei 100 de copii din centrele de plasament din Sibiu și Orlat ar avea nevoie de ajutorul a încă 45 de voluntari. Unii sibieni au ales deja să se implice pentru binele altora și îi vor îndruma pe noii voluntari în activitate.

Iuliana Baciu-Ersen, este cadru militar în rezervă. Are 57 de ani, iar de trei ani este voluntar în programul Ajungem MARI. A povestit cum a devenit voluntară și cum a schimbat-o pe ea această experiență.

În ziua în care am împlinit 40 de ani, am primit rezultatul unei analize. Erau vești proaste. Atunci a fost momentul când am realizat că e posibil să nu mai am timp să fac ceea ce visam, lucruri pe care le tot amânam. După un an de chimioterapie, boala a dispărut, așa că am desenat în minte lista de dorințe pentru sufletul meu.

De atunci am aniversat fiecare an trecut cu câte o dorința împlinită: am sărit cu parașuta, am călătorit, am luat permisul pentru motocicletă, am călărit. Aveam copii, construisem o casă, plantasem un pom, mai lipsea să fac ceva care să conteze în viața cuiva. Așa am ajuns să fac voluntariat. Prima experiență a fost prin prietenii mei, motocicliștii de la o organizație umanitară, alături de care am turnat fundațiile a 40 de case, în Bacău. Câteva săptămâni la rând îmi venea să cânt și să dansez tot timpul. Adormeam și mă trezeam cu o stare de bine cu așa de mare intensitate pe care niciuna din dorințele împlinite nu mi le-a  dat. Atunci am simțit nevoia să fac ceva pe termen lung și nu doar câteva zile pe an.

În scurt timp a apărut o campanie de recrutare pentru voluntari Ajungem MARI și am aplicat grație încurajărilor copiilor mei. Când am fost la interviu și am văzut mulți studenți, mă gândeam că nu mă acceptă pentru că eram mai în vârstă decât ei. Dar le-am spus intervievatorilor că o să fac cum am făcut cu copiii mei de acasă și mi-am câștigat locul.

Direcția de protecție a copilului găzduiește copii aflați în dificultate în căsuțe în care sunt băieți și fete de mai multe vârste. Fiecare căsuță are educatori de zi și de noapte – nu rămân singuri niciodată – și bucătar, iar o asistentă medicală poate interveni în caz de nevoie. Copiilor nu le lipsește nimic material – primesc îmbrăcăminte și chiar și bani. Dar ei au alte nevoi, pe astea încercăm noi, voluntarii din programul Ajungem MARI, să le acoperim. Au nevoie de sprijin, de îndrumare. În prima zi ca voluntar am avut emoții mai ceva ca în prima zi de școală. Când am ajuns în căsuță, teama mea cea mai mare era că, din dorința de a le face bine, să nu fac ceva greșit. Nu eram sigură pe mine, nu știam dacă e bine pentru ei.

Dar nu am fost niciodată singură. Am avut mereu suportul colegilor voluntari, care au împărtășit din experiențele lor la întâlnirile lunare, a membrilor programului sau a specialiștilor cu care am făcut traininguri. Psihologul programului ne învăța cum să gestionăm problemele emoționale ale copiilor, un expert ne-a explicat cum să identificăm cazuri în care o fată ar putea fi în pericol de a cădea victimă traficului de persoane, la începutul pandemiei un jurnalist ne-a făcut un training despre siguranța online.

Și copiii participă la tot felul de cursuri și activități. De exemplu, în pandemie au avut mare succes cursurile online de dezvoltare personală prin teatru și cel de canto. Câteva asistente au susținut un curs de educație sanitară, eu i-am învățat despre securitatea online și noțiuni de educație financiară.

Am fost și la piscină acum două săptămâni cu ei, iar pentru weekend am făcut rost de invitații la teatru și la film. Am mai făcut și excursii, acum încercăm una ori la București, ori la Brașov.

De trei ani, lunea, la ora 16, eu sunt la căsuță și ei sunt pe geam, mă așteaptă. În trei ani au crescut copiii, dar simt că am crescut și eu. Am învățat cu ei lucruri noi, am participat la cursuri ca să pot ține pasul cu ei, a trebuit să citesc mai mult și să mă documentez ca să le pot răspunde la întrebări. Am cunoscut oameni noi, deschiși la minte, tineri care mi-au dat încredere în mine. Am văzut că e loc pentru fiecare, orice mână de ajutor e bine venită, orice abilitate își poate găsi utilitatea.

La 17 ani după ce am deschis lista de dorințe, acum trec pe ea planuri pentru copii, la ce cursuri îi înscriu, cine are nevoie de pregătire, unde mergem în vacanță. Emoția întâlnirii cu copiii încălzește inima oricui. Orice pas făcut alături de un copil înseamnă un viitor adult echilibrat, încrezător în el și în cei din jur, lucru de care ei au mare nevoie. Cu cât mai mulți voluntari, cu atât mai mulți astfel de adulți.

Despre programul Ajungem MARI

Ajungem MARI, desfășurat de Asociația Lindenfeld, este singurul program național care susține pe termen lung educația copiilor și tinerilor instituționalizați și din medii defavorizate pentru a ajunge adulți fericiți, încrezători, responsabili și independenți. În prezent, în București și în cele 23 de județe, 2.500 de copii și tineri instituționalizați sau din familii defavorizate se bucură de educație interactivă și experiențe de formare cu sprijinul a 1.400 de voluntari care îi vizitează săptămânal.

„Voluntarii îi ajută pe copii și pe tineri pe termen lung, îi întâlnesc în centre, lucrează împreună, dar le pot deveni sprijin până se angajează și își formează familiile lor. Pentru acest sprijin e nevoie de implicarea adulților cu experiență de viață, care îi pot ghida pe tineri”, a declarat Iarina Taban, fondatorul Programului Educațional Ajungem MARI.

Înscrierile pentru modulul 2021 – 2022

Scopul voluntarului este să fie mentor, model, să îi ajute pe copii să descopere lumea, să prindă încredere în propriile forțe, să devină independenți și responsabili. Activitățile pe care le vor desfășura voluntarii sunt ședințe de pregătire/ remediere școlară (română, matematică, engleză, franceză, informatică, fizică), ateliere creative (muzică, dans, fotografie, arte plastice), ateliere de siguranță online, educație pentru sănătate, educație civică, TIC, educație financiară și antreprenorială, pe baza suporturilor de curs din program.

Înscrierea se face prin completarea unui formular online pe website-ul www.ajungemmari.ro la secțiunea Devino Voluntar – https://www.ajungemmari.ro/devino-voluntar/, unde se găsesc și toate detaliile despre program, până pe 26 septembrie. În perioada 21-28 septembrie toți cei care au aplicat vor primi răspuns, indiferent dacă au trecut sau nu în etapa următoare. Urmează trainingul inițial obligatoriu și o testare psihologică. Voluntarii vor fi repartizați la centre în funcție de programul lor, disponibilitate și ce vor să lucreze cu copiii.

În funcție de recomandările autorităților, în unele județe conducerea centrelor le va permite voluntarilor să participe fizic la activități cu copiii sau la ieșiri și excursii în afara centrelor. Iar acolo unde nu se poate merge fizic, voluntarii vor susține activități online pentru copii.

Voluntarii trebuie să aibă minim 16 ani, fără limită superioară de vârstă, iar un modul durează opt luni, în perioada noiembrie – iunie.

____________________________________________________

Website: www.ajungemmari.ro

E-mail: office@ajungemmari.ro

Facebook: facebook.com/ajungemmari/

CITEȘTE MAI MULT
PUBLICITATE
PUBLICITATE
PUBLICITATE

DELGAZ

PUBLICITATE

Subiecte

ULTIMA ORĂ

CELE MAI CITITE